ASAYİŞ - 14 Eylül 2016 Çarşamba 07:27

Kazdağlarında mahsur kalan iki dağcı kurtarıldı

Kazdağlarında mahsur kalan iki dağcı kurtarıldı

Balıkesir’in Edremit İlçesi Altınoluk Mahallesi’nde Kazdağları'na uzanan Şahin Deresi Kanyonu'nda kayalık alanda mahsur kalan iki dağcı düzenlenen operasyon ile kurtarıldı.

Edinilen bilgiye göre, İki dağcının Kazdağları'nda bulunan Şahin Deresi Kanyonu'nda kayalık alanda mahsur kaldığının öğrenilmesi üzerine AFAD, AKUT ve Balıkesir İtfaiye Daire Başkanlığı tarafından ortak bir kurtarma operasyonu başlatıldı. Yaklaşık 5 saatlik bir çalışma sonrasında mahsur kalan Bumin Kaan Altınbay ve Tuğra Durak isimli dağcılar arama kurtarma ekipleri tarafından yaya olarak kurtarıldı. Sağlık ekiplerine teslim edilen dağcılar ilk sağlık kontrollerinden sonra ifadelerine başvurulmak üzere Jandarma’ya götürüldüler. Kurtarılan dağcıların sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenildi.

Kurtarılan dağcılar korku dolu bekleyişi anlattı

Balıkesir'in Edremit ilçesinde Kazdağlarında mahsur kalan iki dağcı yaşadıkları korku verici dakikaları anlattılar.

Kamp için çıktıkları Kazdağlarında yaşadıkları susuzluk nedeniyle Şahin Deresi Kanyonunda mahsur kalan iki dağcı Bumin Kaan Altınbay ve Tuğra Durak Balıkesir İtfaiyesi, AFAD ve AKUT üyeleri tarafından 5 saat sonra kurtarıldı. Yaşadıkları korku dolu dakikaları anlatan dağcılar "Suyumuz bitti. Akşamdan çok az suyumuz kaldı.

Önceki gece zirvede kampımızı kurduk. Yemeğimizi yedik, Her şeyimiz var. Suyumuz azaldı. Oradan geçen birine biz aşağıda ne var dedik. Su görüyoruz. İnsanlar görüyoruz. Yüzen insanlar görüyoruz. Oradan geçen kişi orası dere dediği için bizde inmeye başladık. İnsan yapımına benzer bir patika var. 20 derece eğim var. Oradan inerken mavi okları gördük. Oraya mavi oklar çizmişler. Tabela vesaire kesinlikle yok. Her hangi bir uyarı ve isim yok daha doğrusu. Şahin Deresi Kanyonuymuş. Biz onu daha sonra inince fark ettik. Uçurumları görünce dedik ki "Burası kanyon". Daha sonra inmeye devam ettik. Çünkü okların bizi dereye götüreceğini sandık. Meğerse o oklar başka bir şey içinmiş. Oraya gidince 3 tane uçurum ile karşılaştık. ikisini atlattık. Bir tanesini atlatamayınca tekrar yukarı çıktık. Yukarı çıkınca da artık susuzluk, 14 saat, 15 saat susuzluk vurduğu için öncesinden de zaten 24 saatte kadar öncesinde de bir litre içmiştik. Susuzluk vurunca kurtarma çağrısı yapmayı uygun gördük" dediler.

Kurtarılan dağcılar "Bölgenin uçurum olması nedeniyle bir an korku içine girdik. Ama önlemlerimizi aldık. Kısa da olsa halatımız vardı. Orada oturmayı tercih ettik."dediler.

Aksaray Aksaray’da mandıra çöktü: 750 küçükbaş hayvan göçük altında kaldı Aksaray’da şiddetli yağış nedeniyle mandıra çöktü. 750 küçükbaş hayvanın göçük altında kaldığı mandıra enkazında kurtarma çalışması başlatıldı. Aksaray’da 3 gündür aralıklarla devam eden şiddetli yağış birçok olumsuzlukları da beraberinde getirirken, sel ve su baskınlarının ardından bugün de içerisinde 750 küçükbaş hayvanın bulunduğu bir mandıra çöktü. Aksaray’ın merkeze bağlı Yeşilova beldesinde yaşanan göçük nedeniyle vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezine haber vermesi üzerine olay yerine İl Afet Acil Durum (AFAD), Aksaray Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ve jandarma ekipleri sevk edildi. Kısa sürede olay yerine intikal eden ekipler iş makinelerinin de desteğiyle kurtarma çalışması başlattı. Mandıra enkazında kurtarma çalışmaları halen devam ederken İl Afet Acil Durum Müdürü Kadir Çelik, “Yeşilova beldemizde aşırı yağışlar sonucu bir ahırın çöktüğü ihbarı üzerine iki ekiple olay yerine geldik. Şu anda telef olan hayvanlar var. Toplam hayvan sayısının 750 olduğu söyleniyor. Kurtarma çalışmaları devam ediyor. Kurtarma operasyonumuz bittikten sonra net sayı belli olacak” dedi. Yeşilova Köseli Mahalle Muhtarı Kemal İlgün ise “Bölgede 3 gündür yağış devam etmekte. Bizim burada mandıramızın çökmesinden dolayı 750’ye yakın küçükbaş hayvanımız göçük altında kaldı. Ağıl altında kalan hayvanlardan ne kadar zayiat verdiğini bilmiyoruz. Zayiat sabah sayımında çıkacak. Allah izin verirse burayı kurtarmaya çalışıyoruz. Yağışlardan dolayı mandıra çöktü” diye konuştu.