GÜNDEM - 07 Temmuz 2015 Salı 14:47

Körfez Geçiş Köprüsü'nde en ağır parçanın montajı tamamlandı

A
A
A
Körfez Geçiş Köprüsü'nde en ağır parçanın montajı tamamlandı

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nde Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 2 bin 600 tonluk en ağır tabliyesinin yerleştirilme işlemi tamamlandı.

İzmit-Körfez Asma Köprüsü’nün Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde yapımına başlanılan 2 bin 600 ton, 1.4 kilometre uzunluğundaki en ağır parçanın 57 metre yükseğe kaldırılma işlemi tamamlandı. Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu olan işlem 11 saatlik dilimin ardından başarı ile sonuçlandırıldı. Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit-Körfez Asma Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün 124 metre boy 36 metre genişliğindeki tabliyesi, ‘ağır kaldırma’ yöntemiyle 57 metre yükseğe kaldırıldı. Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu olan bu uygulamayla aynı zamanda yeni Türkiye rekoru da kırıldı.

Gebze-Orhangazi-İzmit otoyolunun en kritik olan ve Yalova’nın Altınova ilçesi sınırları içerisindeki Hersek burnunda yapımı devam eden Güney Yaklaşım Viyadüğü’ndeki çalışmalar hakkında bilgi veren Gebze-Orhangazi Otoyolu Güney Yaklaşım Viyadüğü Proje Müdürü Cüneyt Gümüşdağ, “5 Temmuz’da yaptığımız ikinci operasyonla da ikinci açıklıkta 2 bin 600 ton ağırlığında 36 metrelik yol genişliğinin tamamı, 124 metre uzunluğunda ağır kaldırma operasyonuyla birlikte monte edildi. Bu montajın tamamlanmasıyla birlikte 1.4 kilometrelik tabya yapısı yekpare halini aldı. Bu bizim projemizdeki ana yapının son parçasıydı. Bu ana yapının tamamlanmasıyla birlikte asfalt yapı, çelik, elektrifikasyon gibi tamamlama işleriyle birlikte Eylül 2015 tarihiyle birlikte de Güney Yaklaşım Viyadüğü faaliyetlerini de tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.

Projenin tamamen Türk işçiliğiyle tamamlandığını ifade eden Gümüşdağ, “Biz en zorlu dönemimizde en etkili kadroya ulaştığımızda kadromuzun tamamı Türk’tü. Yaklaşık 150 mühendisle çalıştık üretimde. Elbette dünyadan pek çok uzmanla kritik operasyonlarda destek aldık. Ama emek Türk emeği. En çok zorlandığımız husus ise benzer bir yağının dünyanın hiçbir yerinde bulunmayışıydı. Yapının 2 bin metre bir yarıçapla kıvrılması ve bunun 1.2 kilometre geride yapılarak doğru koordinatlara getirilmesi çok büyük bir mühendislik başarısıdır” diye konuştu.

Köprünün yapımı sırasında çevrenin korunması için güzergahı değiştirmek zorunda kaldıklarını söyleyen Gümüşdağ, “Güzergahın belirlenmesi aşamasında da arkamızda görünen Hersek Gölü’nün korunması amacıyla güzergahımız köprüden düz bir iniş yerine 2 bin metre yarıçapında bir kıvrımla, göle temas etmeden geçmiştir. Çünkü bu göl allı turnaların göç yolları üzerinde konakladıkları ve aslında barındırdığı mikroorganizmalarla allı turnalara bu kırmızı rengini vermesini sağlayan mikroorganizmaları yaşatan bir göl. Bu anlamda çevreye de çok duyarlı bir proje gerçekleşmiştir Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde. Benzeri uygulamalar köprünün boyasında yapılmıştır. Seçtiğimiz boya içme suyunun taşımasında dahil kullanılan doğaya zararsız bir boyadır. Boya yapabilmek için çelik yüzeyine yapılan kumlama işinde de kullandığımız aşındırıcı medya da çakıl taşıdır. Bu seçimler yapımı güçleştirmekle birlikte bizim çevreye olan saygımızı da göstermektedir” şeklinde konuştu. 

GÜRCAN YILMAZ - GÜVEN KAYA
KOCAELİ

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.