KÜLTÜR SANAT - 22 Nisan 2020 Çarşamba 15:40

Koronavirüs, şarkı yarışmalarını dijital ortama taşıdı

A
A
A
Koronavirüs, şarkı yarışmalarını dijital ortama taşıdı

Koronavirüs salgını nedeniyle milyonlarca insan eve kapandı, eğlenceli vakit geçirmek isteyenler ise dijital platformlara yöneldi. Bu süreçte mobil oyunlara olan talep yüzde 40, komik videoların izlenme oranı ise yüzde 42 arttı. İlgi çekici bir diğer alternatif de mobil ses yarışması oldu.

Çin’de başlayarak tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını, tedbir amaçlı uygulanan sosyal izolasyon ve sokağa çıkma yasaklarıyla birlikte milyonlarca insanın eve kapanmasına neden oldu. Evde geçirilen zaman kullanıcıların internette geçirdikleri süreyi de artırdı. Bu süreçte öncelik internetten koronavirüse ilişkin gelişmeleri takip etmek olsa da eğlenmek isteyen kullanıcı sayısında da ciddi bir artış yaşandı. İnternet üzerinden müzik dinleyen kullanıcıların sayısı yüzde 58, film izleyenlerin sayısı yüzde 49 ve komik video izleyenlerin sayısı yüzde 42 arttı.

Sunduğu etkileşim imkanıyla insanların sosyalleşme ihtiyaçlarına da yanıt veren mobil oyunların oynanma oranı ise yüzde 40’lık artışla dikkat çekti. Bu tablo karşısında harekete geçen yeni nesil mobil ses yarışmalarından BestUp, evde kalan kullanıcıların sosyalleşebilmesine imkan sunarken interaktif yarışma formatıyla da dünyanın pek çok yerinden 20 binden fazla kullanıcıya ulaştığını açıkladı.

"Müzik, birleştirici gücünü salgın döneminde de gösteriyor"
Uygulamanın interaktif formatı, koronavirüs salgını nedeniyle evlerinden çıkmayan insanların sosyalleşme ihtiyacını karşılayabilmelerinde etkili olduğu belirtiliyor. Mobil ses yarışmasıyla kullanıcıların hem sosyal hem de maddi açıdan kazanım elde etmesini amaçladıklarını belirten BestUp kurucularından Oğuzhan Çetin, "Salgın sürecinde insanların en çok zorlandığı konulardan biri de kendilerini gerçekleştirecek aktivitelerinden uzak kalmış olmaları. Müzik ise her zaman olduğu gibi içinde bulunduğumuz bu zorlu dönemde de birleştirici gücünü gösteriyor. BestUp olarak ister profesyonel ister hobi olarak ilgilenilsin, insanların kendini ifade etme aracı olan müziğin sosyalleşmeye de katkı sağlayan yönüyle insanları sanal ortamda da olsa bir araya getirmesini amaçladık. Bunu yaparken maddi kazanımlarla da heyecan katmak istedik. Bu kapsamda şu an 20 binden fazla kullanıcının ve 7 binin üzerinde yarışmacının yer aldığı uygulamamızda sponsorlardan sağlanan joker satışı, VIP üyelik, sponsorluk, dijital mecralardan gelen izlenme geliri, menajerlik, reklam ve beste satışı gibi gelir modellerine yer verdik" dedi.

Hem jürilere hem de şarkı söyleyenlere para ödülü
Sesine güvenen her yaştan insanı sanal ortamda bir araya getiren yerli mobil uygulama, uygulamayı indiren tüm kullanıcıların jüri olarak yer aldığı bir ses yarışması sunuyor. Kullanıcıların performanslarını sergilediği videoları yükleyerek jürinin karşısına çıktığı mobil ses yarışmasında jüri üyeleri beğendikleri seslerden bir takım oluşturuyor. En fazla takıma girmeyi başaran sesin ön elemeyi geçerek üst tura yükseldiği yarışmada, yarı finali geçip final yarışmasına katılma hakkı kazanan yarışmacılar, single çıkarma, video klip çekme, bir ünlü ile düet yapma gibi ödüllerle de keşfedilme fırsatı yakalıyor. Kazanan sese ve onu takımına alan jüri üyelerine ise gerçek para ödülü veriliyor. Jüri üyelerinin kazandığı ödül miktarı 50 TL'yi aştığında, kullanıcının banka hesabına da aktarılabiliyor. Uygulama, App Store ve Google Play Store üzerinden ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Aydın’ın Nisan ayı ihracatı 69 milyon dolar oldu Önemli tarım ürünleri ile ülke ekonomisine ciddi katkı sağlayan Aydın’ın Nisan ayı ihracatı 69 milyon dolar oldu. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Nisan ayında 1 milyar 360 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini açıklarken 2024 yılının Ocak-Nisan döneminde ihracatın 6 milyar 18 milyon dolar olduğu belirtildi. Paylaşılan verilere göre ise Aydın’ın 2024 yılı Nisan ayı ihracat rakamları belli oldu. Zeytinden incire kadar birçok ihracat ürününe sahip Aydın’ın Nisan ayı ihracat rakamı ise 69 milyon dolar oldu. Ayrıca dünya lideri olduğumuz çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ürünlerinin ihracatını domine ettiği Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 2024 yılı Nisan ayında ihracatını yüzde 10’luk artışla 70 milyon dolara taşıdı. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği ise ihracatını 39 milyon dolara taşıdı. Ege Bölgesi’nin ihracatı 2 milyar 323 milyon dolar Ege Bölgesi, 2024 yılının Nisan ayında ihracatını 2 milyar 323 milyon dolara taşıdı. İzmir, Ege Bölgesi ihracatına 1 milyar 437 milyon dolarlık katkı sağlarken, bu ihracatın 256 milyon dolarlık dilimi Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest Bölgesi’nden geldi. Ege Bölgesi illerinden Aydın, 69 milyon dolarlık, Kütahya 31 milyon dolarlık ihracat yaparken, Uşak Nisan ayında 23 milyon dolar, Afyonkarahisar 22 milyon dolar ihracata imza attı.