EKONOMİ - 24 Haziran 2021 Perşembe 11:54

Küresel markaların pazarlama iletişimi stratejisi ve uygulamalarını ele aldılar

A
A
A
Küresel markaların pazarlama iletişimi stratejisi ve uygulamalarını ele aldılar

Pazarlama iletişiminin temel bileşenlerinin küresel markalarca nasıl kullanıldığının örneklendirilerek aktarıldığı, iki yüz kadar ülkeye yayılmış bir küresel markanın nasıl bir iletişim stratejisi kurduğunun anlatıldığı "Küresel Markalar Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi” adlı kitap okuyucusuyla buluştu.

İstanbul Gelişim Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan’ın editörlüğünde hazırlanan "Küresel Markalar Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi” adlı kitap raflarda yerini aldı. Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan, kitabın ön sözünde şu ifadelere yer veriyor:

“Pazarlama iletişimi ve onun daha sistematik halde tanımlanmasını, uygulanmasını kolaylaştıran bütünleşik pazarlama iletişimi ise oldukça önemli bir kavram. Zira ya bir markanın yıllardır popüler olduğunu biliyoruz ya da birdenbire hayatımıza bir markanın girdiğini görüyoruz; zihnimizde farklı raflarda farklı markalar, ürün ve hizmetler var. İstek ve ihtiyaç halinde onları raflardan indiriyoruz. Üstelik yalnız da değiliz; en yakın çevremizden dünyanın hiç bilmediğimiz ücra noktalarına kadar milyonlarca hatta birkaç milyar insan bu durumu yaşıyor. Onların da zihin raflarında benzer şeyler var, tabii farklı olanlar da. Bunları dünya çapında zihin raflarına kim koyuyor? İşte bu kitap da bunları bir çeşit anlamaya çalışma yolculuğu. Küresel markalar dünyanın dört köşesinde milyarlarca insana kendilerini nasıl aktarıyorlar anlatmaya çalıştık.”

Bu bağlamda kitapta Interbrand, BrandZ, Deloitte gibi markalar üzerine küresel ölçekte çalışmalarda bulunan yapıların küresel marka listelerinden önemli örnekler inceleniyor.

İstanbul Gelişim Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Adnan Duygun, Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Vezir Oğuz, Dr. Öğr. Üyesi Emel Tozlu Öztay, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Nergiz ve Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’ın, diğer üniversitelerden Dr. Öğr. Üyesi İpek Okkay ve Dr. Öğr. Üyesi Saadet Uğurlu’nun katkıda bulunduğu, editör Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan’ın da yazar olarak katkı sağladığı kitapta yer alanlar bölümler ise şu şekilde sıralanıyor:

Küresel Markaların Glokal İletişim Stratejisi Ve Reklamlar Bağlamında İncelenmesi: Coca-Cola ve Çin Örneği

Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi Bileşenlerinin Küresel Markalar Bağlamında Lüks Tüketime Yönelik Öneminin İncelenmesi: Kalitatif Bir Araştırma Örneği

E-Perakende Sektöründeki Küresel Markaların Satış Geliştirme Faaliyetlerinin İncelenmesi: Amazon ve Alibaba Örnekleri

Küresel Markalarda Doğrudan Pazarlama: Instagram ve Facebook Örneği

Post Korona Döneminde Küresel Markalar ve Trendler

Veri Tabanlı Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Yapay Zeka Kullanımı ve Dijital İş Gücü Yönetimi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Trabzon Joao Pereira: "Çok önemli bir galibiyet aldık" Antalyaspor Teknik Direktörü Joao Pereira, Trabzonspor maçının ardından yaptığı açıklamada, alınan galibiyetin kendileri adına son derece değerli olduğunu söyledi. Ziraat Türkiye Kupası A Grubu ilk maçında Corendon Alanyaspor, deplasmanda Trabzonspor’u 1-0 mağlup etti. Maçın ardından düzenlenen basın toplantısında Alanyaspor Teknik Direktörü Joao Pereira, açıklamalarda bulundu. Pereira, karşılaşmanın ardından yaptığı açıklamada çok zorlu bir maç oynadıklarını belirterek, "Maça iyi başladık. İyi pozisyonlar bulduk ve bunların sonucunda golü attık. Bu maçta gol bulmak bizim için çok önemliydi çünkü son haftalarda gol atmakta sıkıntı yaşıyorduk. İlk yarıda oyunu iyi kontrol ettik" dedi. "Gol yemeden tamamladığımız üçüncü maç oldu" İkinci yarıda Trabzonspor’un baskıyı artırdığını ifade eden Pereira, "Rakibimiz gol bulmak için önde baskı yaptı, hücum hattına daha fazla oyuncu aldı. Bu nedenle çıkmakta zorlandık ve bazı pozisyonlar verdik. Trabzonspor kaliteli bir takım. Buna rağmen gol yemeden tamamladığımız üçüncü maç oldu. Bu da defansif organizasyonumuz adına bizim için çok önemli" diye konuştu. Karşılaşmanın son bölümünde zor anlar yaşadıklarını kaydeden Pereira, "Son 15-20 dakikada oldukça zorlandık ancak iyi bir sonuç aldık. Gol attığınızda maçı kazanmaya her zaman daha yakın olursunuz" ifadelerini kullandı. "Gösterdikleri fedakârlıktan dolayı hepsini tebrik ediyorum" Oyuncularının performansını da değerlendiren Portekizli teknik adam, "Bireysel isimlerden çok bahsetmem ama bugün iyi oynayan oyuncularım vardı. Ligde az süre alan oyuncularım sahaya çıktı. Efecan, bacağındaki ağrıya rağmen iyi bir performans sergiledi. Güven Yalçın hem iyi oynadı hem de golünü attı. İbrahim Kaya ise kendi pozisyonunda olmamasına rağmen iyi mücadele etti. Gösterdikleri fedakârlıktan dolayı hepsini tebrik ediyorum" dedi. Her oyuncunun ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördüklerini vurgulayan Pereira, "Bugün iyi bir galibiyet aldık ancak hafta sonu bizim için çok önemli bir maç daha var. Şimdi tamamen ona odaklanmamız gerekiyor. Bu maçı da kazanmak istiyoruz" şeklinde konuştu.