EKONOMİ - 24 Haziran 2021 Perşembe 11:54

Küresel markaların pazarlama iletişimi stratejisi ve uygulamalarını ele aldılar

A
A
A
Küresel markaların pazarlama iletişimi stratejisi ve uygulamalarını ele aldılar

Pazarlama iletişiminin temel bileşenlerinin küresel markalarca nasıl kullanıldığının örneklendirilerek aktarıldığı, iki yüz kadar ülkeye yayılmış bir küresel markanın nasıl bir iletişim stratejisi kurduğunun anlatıldığı "Küresel Markalar Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi” adlı kitap okuyucusuyla buluştu.

İstanbul Gelişim Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan’ın editörlüğünde hazırlanan "Küresel Markalar Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi” adlı kitap raflarda yerini aldı. Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan, kitabın ön sözünde şu ifadelere yer veriyor:

“Pazarlama iletişimi ve onun daha sistematik halde tanımlanmasını, uygulanmasını kolaylaştıran bütünleşik pazarlama iletişimi ise oldukça önemli bir kavram. Zira ya bir markanın yıllardır popüler olduğunu biliyoruz ya da birdenbire hayatımıza bir markanın girdiğini görüyoruz; zihnimizde farklı raflarda farklı markalar, ürün ve hizmetler var. İstek ve ihtiyaç halinde onları raflardan indiriyoruz. Üstelik yalnız da değiliz; en yakın çevremizden dünyanın hiç bilmediğimiz ücra noktalarına kadar milyonlarca hatta birkaç milyar insan bu durumu yaşıyor. Onların da zihin raflarında benzer şeyler var, tabii farklı olanlar da. Bunları dünya çapında zihin raflarına kim koyuyor? İşte bu kitap da bunları bir çeşit anlamaya çalışma yolculuğu. Küresel markalar dünyanın dört köşesinde milyarlarca insana kendilerini nasıl aktarıyorlar anlatmaya çalıştık.”

Bu bağlamda kitapta Interbrand, BrandZ, Deloitte gibi markalar üzerine küresel ölçekte çalışmalarda bulunan yapıların küresel marka listelerinden önemli örnekler inceleniyor.

İstanbul Gelişim Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Adnan Duygun, Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Vezir Oğuz, Dr. Öğr. Üyesi Emel Tozlu Öztay, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Nergiz ve Dr. Öğr. Üyesi Sezgin Savaş’ın, diğer üniversitelerden Dr. Öğr. Üyesi İpek Okkay ve Dr. Öğr. Üyesi Saadet Uğurlu’nun katkıda bulunduğu, editör Dr. Öğr. Üyesi Sarp Bağcan’ın da yazar olarak katkı sağladığı kitapta yer alanlar bölümler ise şu şekilde sıralanıyor:

Küresel Markaların Glokal İletişim Stratejisi Ve Reklamlar Bağlamında İncelenmesi: Coca-Cola ve Çin Örneği

Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi Bileşenlerinin Küresel Markalar Bağlamında Lüks Tüketime Yönelik Öneminin İncelenmesi: Kalitatif Bir Araştırma Örneği

E-Perakende Sektöründeki Küresel Markaların Satış Geliştirme Faaliyetlerinin İncelenmesi: Amazon ve Alibaba Örnekleri

Küresel Markalarda Doğrudan Pazarlama: Instagram ve Facebook Örneği

Post Korona Döneminde Küresel Markalar ve Trendler

Veri Tabanlı Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Yapay Zeka Kullanımı ve Dijital İş Gücü Yönetimi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Yeşilçam filmlerinden esinlenen eserler görücüye çıktı Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Buldan Meslek Yüksekokulu (Buldan MYO) Mimari Restorasyon Programı öğrencilerinin Geleneksel Konut Mimarisi Dersi kapsamında yaptıkları çalışmalar, Yeşilçam Filmleri Üzerinden Mekan Okuma Sergisiyle Buldan Beyler Konağında ziyarete açıldı. PAÜ Buldan MYO Mimari Restorasyon Programı öğretim elemanı Öğr. Gör. Gamze Sayın ve Öğr. Gör. Erkan Baloğlu’nun yürütücülüğünde hazırlanan ‘Yeşilçam Filmleri Üzerinden Mekân Okuma Sergisi’nde yer alan öğrenci çalışmaları 5 gün boyunca Buldan Beyler Konağı’nda sergilenecek. Buldan halkı ve öğrencilerin yoğun katılım gösterdiği etkinliğe Buldan Belediye Başkanı Mehmet Ali Orpak, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Vural, Halk Eğitim Müdürü Mehmet Çapacıoğlu, İlçe Emniyet Müdürü Turgay Temel ve davetliler katılım sağladı. Ders kapsamında yapılan çalışmaların sergilendiği etkinlik hakkın bilgi veren Öğr. Gör. Gamze Sayın, şu bilgileri verdi: “Buldan MYO Sosyal ve Kültürel Etkinlik Topluluğu öğrencilerimiz ve Mimari Restorasyon Programı öğrencilerimiz ile birlikte düzenlediğimiz sergimizde beş gün süreyle dört Yeşilçam Filmi (Selvi Boylum Al Yazmalım, Neşeli Günler, Hababam Sınıfı, Mavi Boncuk) akşamları izlenecek sergilenecek. Sergilenen öğrenci projelerinde ise mekân okuma hakkında filmler üzerinden çeşitli değerlendirmeler yapıldı. Yirmi dokuz adet film üzerinden çalışmalar gerçekleştirildi. 1965’ler ile 1980’ler tarihleri aralığındaki filmler ele alındı. Ele alınan filmler üzerinden öğrencilerimiz tarihi mekan proje maketlerini çalıştı.” Buldan Belediye Başkanı Mehmet Ali Orpak ile Buldan MYO Müdürü Prof. Dr. Yıldıray Turhan ve Buldan MYO öğretim elemanı Öğr. Gör. Gamze Sayın’ın birlikte gerçekleştirdiği sergi açılışının ardından sergi gezilerek çalışmalar hakkında bilgiler paylaşıldı. Serginin gezilmesinin ardının günün anısına toplu fotoğraf çekildi. Ayrıca açılış sebebiyle düzenlenen etkinlikte, Öğr. Gör. Melek Arpacı Gündoğan yürütücülüğünde Moda Tasarım Programı öğrencilerinin hazırladığı ahşap baskı çanta, kırlent ve runner gibi çalışmaların yanında çeşitli yiyecekler tezgâhlarda satışa sunuldu. 28 Nisan 2024 tarihine kadar açık kalacak sergi 17.00-21.00 saatleri arasında açık kalacak olup, sergi boyunca her akşam saat 20.00’de ise film gösterimleri de gerçekleştirilecek.
Ardahan Başkan Demir eldivenlerini giyerek çöp topladı Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, elleriyle çöp topladı. Ardahan Belediyesi, “Ardahan’ı Birlikte Güzelleştirelim” sloganıyla bahar temizliği çalışması başlattı. Vatandaşlarla birlikte çöp toplayan Belediye Başkanı Faruk Demir, "Temiz bir çevrede yaşamak herkesin hakkı" dedi. Milli Egemenlik Parkı’nda düzenlenen bahar temizliğine katılan Başkan Demir, etkinliğe katılanlarla birlikte farkındalık oluşturmak amacıyla eldivenlerini giydi, eline çöp torbasını aldı ve çöp topladı. Temizlik çalışmaları kapsamında Milli Egemenlik Parkı dip bucak temizlendi. Başkan Faruk Demir, farkındalık etkinliği ile ilgili yaptığı açıklamada, “Bugün itibariyle şehrimizde bahar temizliği başlatıyoruz. Profesyonel işçilerimizin dışında biz yöneticiler olarak uygun olan günlerde ilimizde ki parklarda temizlik çalışması yapacağız. İş yerlerinin önüne sigara izmaritlerinin atılması için küllükler koyduk ama vatandaşlarımız yine yerlere atıyor. Buradan Gürcistan’a gittiğinde aynı sigarayı yere atmayan hemşerilerimizden burada da aynı hareketi bekliyoruz. Çevre kirliliği konusunda cezai işlem gibi yöntemlere başvurabiliriz. Belediyemizin en büyük masrafı temizliğe gidiyor. Harcadığımız her kuruş vatandaşımızdan alınan paralar. Şehrimizi temiz tutarsak bu paraları farklı yerlere kullanabiliriz. Talimat verdik kurum içerisinde ki birimlerimizde fazla eleman varsa temizlik çalışmalarında kullanacağız. Yan gel yat olayı olmayacak gerekirse 3 kişilik işi 1 kişi yapacak. Ardahan pırıl pırıl olana kadar belediye başkanından odacısına kadar herkesle birlikte temizlik işlerine ağırlık veriyoruz. Vatandaşlarımızdan ricamız çevremizi temiz tutalım, çöplerimizi çöp kutularına atalım” diye konuştu.