EKONOMİ - 13 Aralık 2012 Perşembe 11:32

Malatya Pazarı'ndan "sağlıklı atıştırma" projesi

A
A
A
Malatya Pazarı'ndan "sağlıklı atıştırma" projesi

Malatya Pazarı 40 gramlık "Karma" ürün anlayışı ile sektörde yine bir öncülük başlattı. Malatya Pazarı geleneksel kuru meyve ve kuruyemiş çeşitlerini bir avuçluk ambalajlarda toplayarak "Sağlıklı Atıştırmalıklar" serisi oluşturdu.

Türkiye'de kuru meyve ve kuruyemiş sektörünün öncülerinden Malatya Pazarı "Sağlıklı Atıştırmalıklar" sloganı ile "Karma" serisini tüketicinin beğenisine sundu. 40 gramlık ambalajlardan oluşan seride geleneksel kuru meyve ve kuruyemişler sekiz değişik kombinasyonla porsiyon haline getirildi. Kara üzüm, yaban mersini, kuru elma ile "Dalçalı"; yer fıstığı, siyah üzüm ve yaban mersini ile "Karma Karışık" yeni yılda seriye yeni eklenen ürünler oldu.

Sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek amacı ile bu projeyi hayata geçirdiklerini ifade eden Malatya Pazarı Yönetim Kurulu Üyesi Murat Palancı," Kuru Meyve ve Kuru Yemiş sektörü sağlığa önemli ölçüde hizmet eden bir sektör. Siyah üzüm, yaban mersini, kuru kayısı, kuru elma, kuru üzüm, fındık, badem gibi pek çok kuruyemiş çeşidinin faydaları saymakla bitmiyor. Geçmişte hepsine aynı anda ulaşmak sadece seçkin kuruyemiş merkezlerinde mümkündü. Bu konseptle biz bunu Türkiye genelindeki tüm tüketicilere ulaştıralım istedik. Karma serisi ile özel ambalajlarda çeşitleri topladık ve farklı alternatifler şeklinde tüketiciye sunarak bir ilki başlattık. Sabah kahvaltısı ile akşam yemeği arasındaki ara öğünlerde fazla kalori alımını engelleyecek ve Obezite ile mücadeleye de destek sağlayacak bir ürün grubu hazırladık. " Dedi. 2012 yılında Türkiye genelinde 25 bin noktada tüketiciyle buluştuklarını ifade eden Palancı, 2013 yılında karma serisini 15'e, nokta sayısını ise 40 bine çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.

Murat Palancı ayrıca başta ABD, İngiltere ve Almanya olmak üzere Birleşik Arap Emirlikleri, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu'da 30'a yakın ülkede ürünün yabancı tüketicilerle buluştuğunu belirtti.

1870’ ten günümüze gelen Malatya Pazarı sektördeki hayatına Malatya'da adım attı. Ardından İstanbul'da Mısır Çarşısı’nda geleneksel lezzetlerin ilk adresi oldu. Modern teknoloji ve geleneksel üretimi başarıyla harmanlayarak zengin kuruyemiş ve kuru meyve çeşitlerini tüketicilerinin beğenisine sunarak sektördeki öncü firmalardan oldu. İnsan sağlığını gözeten öncelikli yerli girdiler kullanarak ülke ekonomisine katkıda bulunan firma; gittikçe gelişen satış, pazarlama ve dağıtım ağı ile geleneksel lezzetlerini yerli ve yabancı tüketiciler ile buluşturuyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Sadettin Saran, Fenerbahçe başkan adaylığıyla ilgili tarihi açıkladı Fenerbahçe Başkan Adayı Sadettin Saran, Ali Koç’un adaylıkla ilgili kararını beklediklerini belirterek, "Başkanımız cuma gününe kadar aday olma yönünde bir irade ortaya koyarsa, sözümüzün gereği başkanımız lehine seçimlerden çekileceğiz ve kulübümüzü maddi manevi desteklemeyi sürdüreceğiz. Diğer durumda pazartesi gününden itibaren kulübümüzü yönetmeye talip olduğumuzu ilan edeceğiz" dedi. İş İnsanı Sadettin Saran, Fenerbahçe başkan adaylığı ile ilgili yazılı bir açıklama yaptı. Mevcut başkan Ali Koç’un kesin kararını beklediklerini yineleyen Saran, şu ifadeleri kullandı: "Bilindiği üzere, Ekim ayından beri kulübümüze hizmet etmek için yoğun çalışma içinde olduğumuzu, başkanımız Ali Koç’un göreve devam etmemesi halinde bu kutsal göreve talip olduğumuzu bugüne kadar birçok defa farklı vesilelerle ifade etmiştik. Ancak geldiğimiz noktada, seçime çok kısa bir süre kalmış olmasına rağmen, başkanımız sayın Ali Koç’un aday olup olmama konusunda ortaya hala bir irade koymaması, hazırlıklarımızı son derece zora sokmuş; bizleri bu açıklamayı yapmak zorunda bırakmıştır. Özellikle futbol takımımızın aldığı kötü sonuçlarla, şampiyonluk şansımızın zora girmesinin kulübümüz içindeki akbaba kültürünü nasıl heveslendirdiği de dikkate alınırsa, sayın Başkanın devam edip etmemesi ile ilgili artık bir karar verme zorunluluğu daha da büyük bir önem kazanmaktadır. Değerli camiamıza, bugüne kadar maddi manevi büyük fedakarlıklar yapan sayın başkanımıza, kamuoyuna, sözümüzün arkasında durma kararlılığımız nedeniyle bizlere korkak diyenlere bu vesileyle sesleniyoruz: Başkanımız cuma gününe kadar aday olma yönünde bir irade ortaya koyarsa, sözümüzün gereği, başkanımız lehine seçimlerden çekileceğiz ve başkanımızın önderliğinde kulübümüzü maddi manevi desteklemeyi sürdüreceğiz. Diğer durumda, pazartesi gününden itibaren, şartsız olarak kulübümüzü yönetmeye talip olduğumuzu ilan edecek; Türk spor tarihinin en hazır yönetimi olma iddiamız ve süre sabır istemeden derhal başarı hedefimize odaklanarak çalışmalarımızı hızlandıracağız."
İstanbul Bayraktar AKINCI’dan deniz hedeflerine tam isabet Bayraktar AKINCI TİHA, deniz üstünde seyreden hareketli ve sabit hedeflere yönelik gerçekleştirilen atış testlerini başarıyla tamamladı. Bayraktar AKINCI, milli elektro-optik sistem ve yerli mini akıllı mühimmatları kullanarak deniz hedeflerini başarıyla imha etti. Savunma Sanayii Başkanlığı liderliğinde yürütülen AKINCI Projesi kapsamında Baykar’ın milli ve özgün geliştirdiği Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı’na (TİHA) yerli mühimmat ve alt bileşenlerin entegrasyonu başarıyla sürüyor. Bu kapsamda Bayraktar AKINCI, önemli bir atış testini daha başarıyla geçti. Hareketli deniz hedefini başarıyla vurdu Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar AKINCI, deniz üstünde gerçekleştirilen atış testini başarıyla tamamladı. Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nden Mini Akıllı Mühimmatlar ve ASELFLIR-500 ile havalanan Bayraktar AKINCI, testin ilk aşamasında 30 bin feet irtifadan deniz üstündeki sabit hedefi MAM-T ile tam isabetle vurdu. Testin ikinci aşamasında ise milli TİHA, MAM-L ile deniz üstünde seyreden Albatros İDA’yı (İnsansız Deniz Aracı) yine 30 bin feet irtifadan başarıyla imha etti. Bayraktar AKINCI’nın deniz hedeflerine karşı gerçekleştirdiği başarılı atış testleri ile Mavi Vatan’daki etkisini gözler önüne serdi. ASELFLIR-500 ile nokta atış Daha önce de 22 Şubat’ta icra edilen test kapsamında Bayraktar AKINCI, Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen sınıfında dünyanın en iyi elektro-optik sistemi olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi’ni kullanarak ilk kez deniz üstünde seyreden Albatros İDA’yı başarıyla imha etmişti. AKINCI C gökyüzünde 24 Şubat’ta gerçekleştirilen test faaliyetinde Bayraktar AKINCI C, 1 saatten fazla havada kaldı. Uçuş sırasında aerodinamik parametre adımları başarıyla test edildi. Bayraktar AKINCI C, 2 X 850 HP olmak üzere toplamda 1700 HP sahip olduğu güç ile sınıfının en etkili ve kabiliyeti muharip platformu olacak. İlk uçuşunu 6 Aralık 2019’da yapan Bayraktar AKINCI TİHA, 29 Ağustos 2021’de envantere girdi. Yakın dönemde 2X450 HP gücündeki Bayraktar AKINCI A ve 2X750 HP gücündeki Bayraktar AKINCI B, Türk güvenlik güçlerinin yanı sıra başta Azerbaycan olmak üzere dost ve müttefik ülkelerin envanterine de katılmaya başladı. 50 bin saattir göklerde Türkiye’nin ilk milli insansız hava araçlarını üreten Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar AKINCI TİHA, 50 bin uçuş saatini başarıyla tamamlayarak Türk havacılık tarihinde önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. İhracat şampiyonu Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin %83’ünü ihracattan elde etti. 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin %90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Dünyanın en büyük SİHA ihracatçısı olan Baykar’ın hâlihazırda imzalanan sözleşmelerinin yüzde 97.5’i ihracat kaynaklı gerçekleşti. Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.