GÜNDEM - 17 Eylül 2019 Salı 10:22

'Pilot Metin' yeniden görebilmek için yardım bekliyor

A
A
A
'Pilot Metin' yeniden görebilmek için yardım bekliyor

Hatay’ın Dörtyol ilçesinde kısa süre önce görme yetisini kaybeden ‘Pilot Metin’ lakaplı eski taksi ve dolmuş şoförü 77 yaşındaki Metin Önen'in yeniden görebilmek için 3 ameliyat olması, bunun için de 13 bin lira ödemesi gerekiyor. Yeniden görmek için bir umut ışığı yakaladığını belirten Önen, kendisine uzanacak yardım elini bekliyor.

10 yıl kadar önce sağ gözünü kaybeden ve sol gözü ile yaşamını sürdüren Metin Önen'in gören tek gözü de geçirdiği tansiyon rahatsızlığı nedeniyle görmez oldu. Aldığı yaşlılık maaşı ve komşularının maddi desteği ile geçinmeye çalışan, 43 yıllık eşinin desteği ile ihtiyaçlarını karşılayan Önen'e, tedavi için gittiği sağlık kuruluşunda kendisini muayene eden hekim tarafından bir dizi ameliyat ile tek gözünün yeniden az da olsa görebilme şansı olduğu söylendi. Aldıkları bu haber ile yeniden görebilmenin hayalini kuran ancak tedavi için gerekli olan yaklaşık 13 bin lirayı bulamayan Metin Önen ve ailesi kendilerine uzanacak bir yardım elini bekliyor.

Pilot Metin lakaplı eski şoför Metin Önen, "Gençliğimden itibaren uzun yıllar yaptığım taksicilik ve minibüs dolmuş şoförlüğü nedeniyle çevremdekiler beni ‘Pilot Metin’ lakabı ile tanırlar. Bundan 10 yıl önce geçirdiği rahatsızlık nedeni ile sağ gözümü kaybettim, ardın yaklaşık 3-4 ay önce de diğer sol gözüm görmez oldu. Tedavi için gittiğim bir üniversite hastanesin de bana yapılan tetkik ve muayene neticesinde kapanan sol gözümün yapılacak ameliyat ile yeniden görebilme olasılığı olduğunu söylediler" dedi.
Eşi ile birlikte ikamet ettiği ev kira olan Metin Önen, parasızlık nedeniyle ameliyat olamadığını belirterek, kendisine uzanacak bir yardım elini beklediğini söyledi.

43 yıllık evli ve 3 çocuk annesi Melek Önen de kocasının dolmuş ve taksi şoförlüğü yaparak geçimlerini sağladığını belirterek, “Eşim bundan 10 yıl önce sağ gözünü kaybetti. Tek gözü ile idare ediyordu, yüksek tansiyon rahatsızlığı diğer gören sol gözünü de vurdu. Götürmediğimiz doktor kalmadı. Yüksek tansiyon eşimin gözünü göremez hale getirdi” dedi. “Allah, yeşil kart genel sağlık uygulamasını çıkaran devlet yetkililerimizden razı olsun" diyen Melek Önen; "Eşimin tek gözünün yeniden görebilmesi için son çare olarak Kayseri'ye götürmeye karar verdik. Ancak eşimi oraya götürecek paramız yoktu. Sağ olsun komşularımızın da destekleri ile Kayseri’deki sağlık kuruluşuna gittik. Orada doktor eşimi bir güzel muayene etti. Bize, burada ümit yok demişlerdi. Fakat orada doktor bize sevinçli bir haber verdi. ‘Amcanın gözü açılır’ dedi. Bunun için 3 ameliyat geçirmesi gerektiğini söyleyerek, bir an önce ameliyat olması gerektiğini, bunun son çaremiz olduğunu belirtti. Maddi durumumuz olmadığından eşimin ameliyatını yaptıramadık. Ne yapacağımızı bilemiyoruz, perişan durumdayız. Eşimin gözlerinin açılması yeniden görebilmesi için tüm eş, dost ve yardımseverlerimizden destek bekliyorum” diye konuştu.

Necati İvgin
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Trabzon Dağlar delinecek, ilçeler birbirine tünelle bağlanacak Trabzon’un şehir içi ve transit trafiğini düzenlemek amacıyla projelendirilen ve 1 Mayıs 2023 tarihinde temeli atılan Güney Çevre Yolu’nda çalışmalar sürüyor. Toplam 43,8 kilometre uzunluğu ile kentin mega projelerinden biri olan Güney Çevre Yolu üç kısım halinde hayata geçirilecek. İlk 4 kilometresinde kazı ve tünel çalışmaları süren projenin 35,8 kilometresinin 15 adet tünel ile 2,1 kilometresinin ise 14 adet viyadük ile geçilmesi planlanıyor. Trabzon’un Akçaabat ilçesindeki Mersin mahallesinde 1 Mayıs 2023 tarihinde temeli atılan Güney Çevre Yolu’nda çalışmalar sürüyor. Kentin mega projelerinden biri olan ve toplam 43,8 kilometre uzunluğu ile özellikle Karadeniz Sahil Yolu’ndaki transit trafiğini düzenlemek amacıyla projelendirilen Güney Çevre Yolu üç kısım halinde hayata geçirilecek. Çevre Yolu’nun Karadeniz Sahil Yolu’ndan ayrıldığı proje başında T-1 tünelinin ilk 4 kilometresinde kazı ve tünel çalışmaları süren projenin 16,5 kilometre uzunluğundaki birinci kısmında 31 metre genişliğindeki 3 gidiş 3 geliş şeritli yolda 7 tünel ve 7 viyadük yer alacak. 35,8 kilometresinin 15 adet tünel ile 2,1 kilometresinin ise 14 adet viyadük ile geçilmesi hedeflenen proje Arsin ilçesinde tamamlanacak. Ahmet Metin Genç: “Ciddi bir kamu yatırımı” Güney Çevre Yolu’nda devam eden çalışmalar ile ilgili bilgiler veren Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, projenin ilk 4 kilometresinde kazı ve tünel çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Başkan Genç, “Güney Çevre Yolumuz epeydir şehrimizde konuşulan bir proje. Hem bir taraftan sahil yoluna alternatif bir transit geçiş güzergahı ama diğer yandan da bizi daha çok yönüyle ilgilendirdiği şekliyle arz etmek isterim şehircilik açısından da Trabzon’umuzun biliyorsunuz şehir sahil bandına sıkışmış bir şekilde şehrimizin güneye taşınabilmesi, güneye doğru açılabilmesi, şehirleşmesi, yeni yaşam alanlarının, kamu alanlarını, sosyal yaşam alanlarını, diğer ünitelerimizin oluşabileceği bir alan olması hasebiyle de çok önemli. Cumhurbaşkanımızın iradesi, kararı, kararlılığı bu bölgeye olan hassasiyeti bütün bunlardan dolayı kendilerine müteşekkiriz. Bölgemizin çok önemli kazanımları oldu. Ama bu yolun startını vermiş olması başlı başına bizim için önemli bir hadise. Şu an itibariyle ilk 4 kilometresinde kazı ve tünel çalışmaları başladı. Biz de süratle takip ediyoruz. Birinci etabımız yani giriş Akçakale’yle Akyazı arasında düşünülen etap Ortahisar’ımızın Karşıyakası ile birleşti. Dolayısıyla 16 kilometrelik ilk etabın birinci dilimini şu anda çalışıyoruz. Bizde yakın takip ediyoruz. Tabii bu ciddi bir kamu yatırımı. Ama hükümetimizin hal ve şart ne olursa olsun bunu Trabzon’umuza kazandırma konusundaki desteklerine tekrar Cumhurbaşkanımız nezdinde bütün bakanlarımıza, milletvekillerimize şükranlarımızı sunuyoruz. Şehir bağlantıları noktasındaki çalışmalarda biz de elimizden geldiği kadar katkılarımızı yapıp imar konusundaki düzenlemelerimizi yapıp bu büyük yatırımı şehrimize bir an önce kazandırmanın gayreti içerisinde olacağız” ifadelerini kullandı. Kamulaştırma sürüyor 1 Mayıs 2023 tarihinde temeli atılan Güney Çevre Yolu’nun Akçaabat Geçişi projesi kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kamulaştırma çalışmaları da sürüyor. Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı ise geçtiğimiz aylarda Resmi Gazete’de yayımlandı. Karar ile Trabzon Güney Çevre Yolu Akçaabat girişi (Darıca-Yıldızlı) arası yolu projesi kapsamında, Özmersin, Akçakale, Salacık, Yeniköy, Darıca, Kavaklı, Çolaklı, Nefsipulathane, Ortamahalle, Yenimahalle, Demirci, Dürbinar, Kaleönü, Sarıtaş, Kayalar, Yaylacık, Osmanbaba, Söğütlü ve Yıldızlı mahalleleri sınırları içerisinde bulunan bazı taşınmazların Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kamulaştırılması yapıldı.
Hatay Ağır hasarlı binanın altında bulunan ve tarihi olduğu düşünülen devasa sütun merak uyandırdı Depremin vurduğu Hatay’da 2 katlı ağır hasarlı binanın altında bulunan ve tarihi olduğu düşünülen 2 buçuk metre uzunluğundaki sütun vatandaşlarda merak uyandırdı. Kahramanmaraş merkezli depremlerde ağır hasar alan Hatay’ın yüzlerce yıldır birçok medeniyete ev sahipliği yaptığı biliniyor. Depremle birlikte binaların altında gizlenen tarihi eserler ve yapılar da ortaya çıkmaya devam ediyor. Antakya ilçesi Sofular Mahallesi’nde 2 katlı ağır hasarlı binanın altında bulunan 2 buçuk metre uzunluğunda, 70 santimetre çapındaki devasa sütun vatandaşların dikkatini çekti. Vatandaşlar tarafından yapılan araştırmalarda 2 bin yıllık bir yapı olduğu düşünülen sütun için resmi kurumlara gerekli başvurular yapıldı. Merak uyandıran sütunun geçmişinin ortaya çıkmasını isteyen bölge halkı, devasa yapının koruma altına alınmasını talep ediyor. “Depremden sonra mahallemizde dikkatimizi çeken tarihi bir sütun oldu” Ağır hasarlı bina altında bulunan sütunun araştırılmasını istediklerini dile getiren Yahya Kırkıcı, “Depremden sonra mahallemizde dikkatimizi çeken tarihi bir sütun oldu. Bu sütunu biz çocukluğumuzdan beri biliyoruz. Hatta; babalarımız ve dedelerimiz de biliyor. Bina da ağır hasarlı olduğu için bu sütunun araştırılmasını istiyoruz. Gerekirse koruma altına alınmasını talep ettik yetkililerden. Hatay Müze Müdürlüğü’ne de bildirdik. Boyutu; 2 buçuk metrelik bir taş, çapı da tahminimce 70 santimetre gelir. Gayet büyük duruyor” dedi. “Biz çocukluğumuzdan beri bu taşın üzerinde oyun oynuyorduk” Çocukluğundan beridir taşın üzerinde oyun oynadıklarını dile getiren Kırkıcı, “Biz çocukluğumuzdan beri bu taşın üzerinde oyun oynuyorduk. Şimdi bina da ağır hasarlı olduğundan sütun koruma altına alınsın dedik. Birkaç arkeolog arkadaşa da gösterdik. Baktıklarında mazisinin bayağı eski olduğunu söylediler. Tahminimce 2 bin yıllık varmış, ben çok anlamıyorum. Umarım yetkililer araştırırlar ve önlem alırlar. Bu taşın bulunduğu yapının altında kuyu da var. Mahallemizde tarihi eserler var, bu eserlerin üzerine binalar yapıldı derken hepsi kayboldu” ifadelerini kullandı.