GENEL - 01 Haziran 2018 Cuma 12:48

Teknoloji’nin doğrudan demokrasiye etkileri

A
A
A
Teknoloji’nin doğrudan demokrasiye etkileri

Teknoloji’nin doğrudan demokrasiye etkilerini anlattığı “Teknoloji ile Gerçeğe Dönüşen Hayal: Doğrudan Demokrasi” isimli kitabını piyasaya süren Kıbrıs Amerikan Üniversitesi (KAÜ) Rektörü Prof. Dr. Uğur Özgöker, kitabında demokrasi kavramını, gelişim sürecini ve teknoloji- demokrasi ilişkisini ele aldığını kaydetti.

Doğrudan demokrasin ne olduğunu ve temsili demokrasiye göre artısı aktaran Prof. Dr. Özgöker, “Doğrudan demokrasinin, nüfusun artışı ve coğrafi genişlemeler dolayısıyla teknik olarak imkânsızlaştığı, çözüm olarak temsili demokrasiye geçildiği bilinmektedir. Ancak temsili demokrasi, halkın yönetime katkısını çok ciddi oranda kısıtlamaktadır. Temsili demokrasi, tuttuğunuz takımın maçını televizyondan izlemek gibidir. Bir oyuncu değişikliğiyle takımınızın kolayca galip geleceğini düşünüp oturduğunuz yerden haykırabilirsiniz. Sizi hiç kimse duymaz. Çok büyük uğraşılar sonunda ve uzun bir zaman sonra fikrinizi teknik direktöre iletmeniz mümkün olabilir belki ancak artık zaten söyleyeceklerinizin anlamı kalmamıştır zira maç bitmiş, iş işten geçmiştir. Doğrudan demokrasi; maçı sahadan, yedek kulübesinden hatta teknik direktörün yanından izlemek gibidir. Önerinizi teknik direktöre anında iletebilirsiniz. Sizi dinlemezse o anda tüm seyircilerin katıldığı bir oylama isteyebilir, önerinizi stat hoparlöründen anons edebilir, oylamada çoğunluk fikrinizi desteklerse teknik direktörün istediğiniz oyuncu değişikliğini yapmasını sağlayabilirsiniz” dedi.

“Teknoloji ile yönetim sistemleri paralel olarak gelişecek”

Bilgisayar ve internet teknolojisi ile sağlıklı bir model kurularak doğrudan demokrasinin temel şartlarının sağlanabileceğini de kaydeden Prof. Dr. Özgöker, “Malların ve hizmetlerin serbestçe dolaşması, ticari faaliyetlerin sınırları aşarak dünyayı globalleştirmesi, modern dünya vatandaşları için bir gurur vesilesi olmuştur. Aynı şekilde bilginin de sınır tanımaksızın dünyayı köyleştirmesi de bir gurur vesilesi olmaktadır. Günümüz bilgisayar ve internet teknolojisi ile sağlıklı bir model kurularak doğrudan demokrasinin temel şartları sağlanabilir. Teknolojinin insan hayatını kolaylaştırma işlevini yerine getirdiği için sürekli geliştiğini kabul edersek, yönetim sistemleri üzerinde uygulanacak tekniklerin de verim alındıkça geliştirileceğini, teknikler geliştikçe yönetim sistemlerinin de paralel olarak gelişeceğini öngörmek zor değildir” yorumlarında bunundu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bilecik Minik öğrenciler doğada tasarruf için çalışarak herkese örnek oldular Bilecik’te minik öğrenciler doğada tasarruf için çalışmalar yaparak herkese örnek oldular. Bilecik Eğitimde Nitelik ve Vizyon Programında öğrencilerin doğayı tanıma etkinliklerine yer verildi. Bu çerçevede Kozabirlik İlkokulu öğrencileri ‘Tasarruf Müfettişleri Etkinlikleri’ kapsamında Kent Ormanı’nda çevre temizliğine önem vererek, ormandaki canlılar için su kaplarına su koydu. Çocukların gelişimi için birçok güzel etkinliği hayata geçiren Kozabirlik İlkokulu yöneticileri ve öğretmenleri, çocukların yerinde gözlem yaparak doğayı tanıyıp keşfetmesine ve eğlenerek öğrenmesine yardımcı oldu. Okul idaresinin desteği ile etkinlikleri koordine eden Songül Yılmaz liderliğinde örnek bir sosyal sorumluluk etkinlikleri gerçekleştirilmeye devam ediyor. Etkinlikler kapsamında; çöp toplama etkinliği, kuş gözlemi, yaprak gözlemi ve doğa yürüyüşü yapılıyor. Öğrencilerin yerinde gözlem ve tasarrufun önemi hakkında bilgilendirildiği etkinlik veliler tarafından da takdirle karşılanıyor. Minik öğrenciler hem bilgilendiriliyor hem de tertemiz doğanın keyfini yaşıyorlar. İlkokul öğrencileri, aynı zamanda yavru TEMA olarak ağaçları ve doğayı korumanın önemi hakkında yerinde incelemelerde bulunurken, ormandaki canlılar için su kaplarına su koymayı da ihmal etmiyorlar, suyun canlılar için öneminin ve tasarruf etmenin farkındalığını yaşıyorlar. BİLEN kapsamında bu güzel çalışmaları tebrik eden İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sami Akyol okul idaresine ve öğretmenlere teşekkür etti.
Kütahya Meslek liseli öğrenciler ortaokul öğrencileri için askılık üretti Kütahya’nın Gediz ilçesinde, yaptıkları çalışmalarla kamuoyunun takdirini kazanan Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri bu defa 1 Eylül İmam Hatip Ortaokulu için askılık üreterek teslim ettiler. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları çerçevesinde Gediz Kaymakamlığı koltuğuna oturan 1 Eylül İmam Hatip Ortaokulu Öğrencisi Gül Eysa Mamak’ın talebi ile harekete geçen Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İnşaat Teknolojileri bölüm öğretmen ve öğrencileri Gediz Fen Lisesi’nin sponsorluğunda askı üretimine başladı. 1 Eylül İmam Hatip Ortaokulunun sınıflarında ihtiyaç olan askılıkları tamamlayan öğrenciler, askılıkları 1 Eylül İmam Hatip Ortaokuluna teslim ettiler. Konuyla ilgili konuşan Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Gökhan Said Mamak, “İnşaat Bölümü öğretmen ve öğrencilerimiz 1 Eylül İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin talebine kayıtsız kalmayarak o günden bu ya askılık üretimi gerçekleştirdiler. Üretilen askılıklar 1 Eylül İmam Hatip Ortaokuluna teslim edildi. Kurumlar arası dayanışmayı destekleyen Gediz Fen Lisesine, okulumuz öğretmen ve öğrencilerine teşekkür ediyorum” dedi. Mamak ayrıca, “Gediz Vergi Dairesi kurumundaki bilgisayarların yenilenmesi nedeniyle kullanılabilir ve okulumuzda ihtiyacımızı karşılayacak durumdaki 15 adet bilgisayarı kurumumuza hibe ettiler. Kurumlar arası paylaşım konusunda desteklerinden dolayı Gediz Vergi Dairesi Müdürü Abdülbaki Aydın’a teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.