EKONOMİ - 08 Ocak 2018 Pazartesi 13:28

Tur Assist, 2017 yılını değerlendirdi

A
A
A
Tur Assist, 2017 yılını değerlendirdi

Tur Assist, 2017 yılı boyunca 32 binden fazla tesisat problemini çözdüğünü açıkladı.

 Cam kırılması ve onarımında ise 1 yılda 13 bin camı yenileyen şirket, geçen yıl Temmuz ayında yaşanan dolu faciasında sadece 4 günde bin 700 konut ve iş yerinin kırılan camını tamir etti. Tüketicilerin, sigorta poliçesi yaptırmalarıyla birlikte otomatik olarak asistans hizmetlerinden de faydalanabilme hakkına kavuştuğunu dile getiren Asistans Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tur Assist Genel Müdürü Cemal Fenercioğlu, herhangi bir konut veya iş yeri poliçesi yapıldığında, bu mekanlarda meydana gelebilecek çilingir, cam, tesisat gibi sorunlara karşı tüketicilerin kendilerini güvence altına alabileceklerini söyledi.

Türkiye asistans sektörünün en büyük temsilcilerinden Tur Assist, 2017 yılında 30 bin konutta meydana gelen tesisat problemini çözdüğünü açıkladı. Yol yardımdan çekiciye, konut onarımdan hava ambulansına, seyahat acentesinden tesisatçıya kadar farklı alanlarda toplam 6 bini aşkın hizmet birimi ile tüketicilerin yanında olan şirket, İstanbul’da geçtiğimiz yıl Temmuz ayında yaşanan dolu faciasında ise konut ve iş yerlerinde kırılan bin 700’den fazla camı onardı. Her hizmette olduğu gibi tesisat problemlerinde ilk sırada İstanbul yer alırken İstanbul’u Ankara takip etti. Şirket bu kapsamda geçen yıl ise toplamda 32 bin tesisat problemini çözerken, 14 bin camı onardı.

Tazmin yerine onarım hizmeti

Yapılan açıklamada tüketiciler; sigorta poliçesi yaptırmalarıyla birlikte otomatik olarak asistans hizmetlerinden faydalanabilme hakkına kavuşuyor. Ancak, bu konuda farkındalığın yeterince gelişmediğini dile getiren Asistans Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tur Assist Genel Müdürü Cemal Fenercioğlu, şirket olarak sigortalı iş yeri ve konutlarda meydana gelen hasarın sigorta şirketi tarafından tazmini yerine bunu bir hizmete dönüştürerek onarımını sağladıklarını söyledi.

Sovtaj hizmetlerine de başladı

Şirket, tesisata bağlı dahili su ve elektrik hasarları ile sel, yangın, deprem, fırtına gibi dış etkenler sebebiyle bina ve binaya bağlı sabit kıymetlerde meydana gelebilecek hasarları altı ay garantili olarak onardığını belirtirken, hizmet birimleri, 'Tur AssistAkademi' programlarında eğitim alarak, müşteriye en kaliteli şekilde hizmet sunduğunu kaydetti

Şirket, endüstriyel hasarlara ilişkin temizlik, onarım ve restorasyon hizmetlerinin yanı sıra sovtaj hizmetlerine de (sigortacılıkta hasara uğrayan kıymetlerin satılarak sigorta şirketinin giderlerinin azaltılması) bu yıl ortasından itibaren güçlü bir başlangıç yaptı.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.
Bayburt Bayburt’ta basit yaralama suçunda taraflar TSK’ya bağış yapma şartıyla uzlaştılar Bayburt’ta ’Basit Yaralama’ suçunda taraflar Türk Silahlı Kuvvetlerine (TSK) 10 bin lira bağış yapılması noktasında anlaştılar, dosya mahkemeye intikal etmeden çözülerek kapatıldı. K.A ve B.N.K isimli iki arkadaş dışarıda vakit geçirdikleri sırada araçla yanlarına gelen H.A ve R.A isimli şahıslar tarafından darp edildiler. Darp edildikleri iddiasıyla emniyete başvuran iki arkadaş H.A ve R.A’dan şikayetçi oldular. Mağdurların şikayeti üzerine şüpheliler H.A ve R.A hakkında ’Basit Yaralama’ suçundan soruşturma başlatıldı. Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosyadaki suçun uzlaştırmaya uygun bir suç olduğu belirlendi, dosya Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosuna gönderildi. Uzlaştırma bürosu ekipleri, mağdur taraflarla uzlaşma şartlarını görüşmek için bir araya geldiler. Mağdur K.A ve B.N.K, TSK’ya bağış yapılması şartıyla şüphelilerle uzlaşacağını uzlaştırma bürosu ekiplerine bildirdiler. K.A’nın ve B.N’K’nın uzlaşma talebini kabul eden şüpheliler, TSK’ya 10 bin lira bağışta bulundular. Uzlaştırma Bürosu görevlilerinin titizlikle yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosya mahkemeye intikal etmeden, çözüme kavuşturularak kapatıldı. Bununla birlikte, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, taraflarla görüşme sağlayan uzlaştırmacılara titiz çalışmalarından ötürü teşekkür ederek, kişi onarıcı adalet anlayışına hizmet etme gayreti içerisinde olduklarını, kamuya yararlı edimleri Uzlaştırma Bürosu ekipleriyle birlikte gerçekleştirdiklerini ve çalışmaların özenle yürütüldüğünü vurguladı.
Bayburt Uzlaştırma Büro ekiplerince bir dosya daha çözüme kavuşturuldu Bayburt’ta özel bir diş kliniğine tedavi olmak için başvuran H.H.O isimli hasta, kendisine yanlış tedavi uygulandığı gerekçesiyle B.S.G isimli doktordan şikayetçi oldu. Mağdur H.H.O, şikayetçi olduğu doktorla Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’na (TEMA) bağış yapma şartıyla uzlaşmaya vardı. Anlaşma sağlanan dosya ise Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin çalışmaları sonucunda kapatıldı. H.H.O isimli bir vatandaş, tedavi olmak için gittiği özel diş kliniğinde diş hekimi B.S.G’nin kendisine yanlış tedavi uyguladığı iddiasıyla doktordan şikayetçi oldu, B.S.G, hakkında ’Taksirle Bir Kişinin Yaralamasına Neden Olma’ suçundan soruşturma başlatıldı. Dosyanın Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmesi sonucunda dosya incelendi, suçun uzlaştırmaya tabi olduğu belirlendi. Devreye giren Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu ekipleri, mağdur H.H.O ile görüşme sağladılar. Mağdur H.H.O, şüpheli B.S.G’den TEMA Vakfı’na 150 fidan bağışta bulunmasını istedi. Daha sonra şüpheli B.S.G ile bir araya gelen uzlaştırma bürosu ekipleri, H.H.O’nun talebini B.S.G’ye ilettiler. H.H.O’nun isteğini kabul eden doktor ise, 150 fidan karşılığında TEMA Vakfı’na 12 bin 800 lira bağışta bulundu. Mahkemelerin iş yükünün azaltılması amacıyla yapılan uzlaşma görüşmeleri sonucunda, taraflar edimli olarak uzlaşmayı kabul etmiş oldular. Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin özverili çalışmalarıyla bir dosya daha sonuca vardırılarak, kapatıldı. Öte yandan, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, kamu yararı gözeten çalışmaların özenle devam ettiğini bildirerek, Uzlaştırma Bürosu ekiplerine çalışmalarından ötürü teşekkürlerini iletti. Önceliklerinin kamu yararı olduğunun altını çizen Savcı Alim, Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu olarak çalışmaları özenle ve önemle yürüttüklerini söyledi.