EKONOMİ - 13 Ekim 2022 Perşembe 14:14

Türk kahve sektörünün geleceği Coffy, 21 şubeye ulaştı

A
A
A
Türk kahve sektörünün geleceği Coffy, 21 şubeye ulaştı

Pizza Restoranları A.Ş.’nin 25 yıllık deneyimini arkasına alarak Tek Fiyatlı Kahve Noktası konseptiyle 2019 yılında kurulan Coffy, 21’inci şubesini İstanbul Kadıköy’de açtı. Açılışta konuşan DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, “Hedefimiz; 2022 yıl sonunda 40, 2023 yıl sonunda 100 Coffy şubesini Türk kahve sektörüne kazandırmış olmak” diyerek büyüme istikrarını sürdüreceklerinin altını çizdi.

Kahve tutkunları arasında yıldızı çok kısa zamanda parlayan Tek Fiyatlı Kahve Noktası Coffy, 21’inci şubesini İstanbul Kadıköy’de tüketicilerin hizmetine sundu. Ustalıkla harmanlayıp özenle hazırlanan Kolombiya ve Etiyopya menşeli çeşitlerini tek fiyata sunarak kaliteli kahve deneyimini ulaşılabilir hale getiren Coffy; Türkiye’nin ilk lokal ve tek fiyat sistemi ile çalışan dijital kahve markası. Müşteri deneyimini hızlandıran, özelleştiren ve kolaylaştıran teknolojik alt yapısı, uygun fiyatlı yüksek kaliteli ürünleri ve başarılı sonuçları kanıtlanmış franchising sistemi ile kısa zamanda çekim merkezi haline gelen Coffy, uluslararası pazarda yaklaşık 1,000 şubelik deneyimi bulunan DP Eurasia Group’un projesi. Marka; içinde bulunduğumuz enflasyonist dönemde “Bizim Kahvemiz Ucuz Değil, Onlar Pahalı” sloganının arkasında durarak fiyat artışlarına rağmen tüketici nezdindeki ulaşılabilirliğini koruyor ve rekabette farklı bir kulvar oluşturuyor. Coffy’nin kahve çeşitlerinin yanı sıra tatlılar, sandviçler, çörekler ve poğaçalardan oluşan leziz ve uygun fiyatlı menüsü ise damaklarda doyurucu izler bırakarak ara öğünlerin vazgeçilmezi oluyor.

Türk kahve sektörünün geleceği Coffy, 21 şubeye ulaştı

Fiyat/performans, tek fiyat ve dijitalleşme: Tüketicilerin ortak taleplerini karşılıyor

İlk şubesini Ekim 2019’da yine İstanbul Kadıköy’de açan Coffy; “Tek Fiyatlı Kahve Noktası” konseptiyle Türk kahve kültürünün geleceğini şekillendirmek üzere yola çıktı. Aktif ve yeniliklere açık ekibi, sektörde benzeri bulunmayan konsepti ve satınalma hacmi sayesinde bayisine her zaman en iyi fırsatları sunan güçlü franchising sistemi ile kısa zamanda büyüme adımları attı. Türkiye'nin en saygın ve bilinir tedarikçileri ile çalışarak şubelerine yüksek standartlardaki hammadde ve malzemeleri sağlayan, ürün çeşitliliğini sürekli artıran ve teknolojisiyle fark oluşturan Coffy; kahve pazarındaki tüketicinin fiyat/performans, tek fiyat ve dijitalleşme yönünde gelişen ortak taleplerini bütünüyle karşılıyor. Dijital araçlarını gün geçtikçe geliştiren markanın Google Play ya da Apple Store’dan indirilen Coffy App uygulaması; hızlı, vakit kazandıran, kahve sırasında beklemeye son veren “Beklemeden Gel Al” özelliğiyle öne çıkarken, son derece yenilikçi bir teknoloji olan Sipariş Takip Ekranları tüketicilerin sipariş konforunu artırıyor. Coffy aynı zamanda Caddebostan ve Sabancı Üniversitesi şubelerinde aktif olan otonom robotlarla sipariş ve servis sistemini yaygınlaştırmak üzere çalışmalarını sürdürüyor. Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakabilme hayaliyle doğaya verilen zararın önüne geçmeyi hedefleri arasına koyan Coffy, tek kullanımlık atığı azaltmak için “kartonsuz kahve” diyor ve termosuyla şubeleri ziyaret eden tüketicilere indirimle hizmet veriyor. Bu alışkanlığın yaygınlaştırılması adına tüm şubelerde Coffy termosları da satışa sunuyor.

Türk kahve sektörünün geleceği Coffy, 21 şubeye ulaştı

“Türkiye kahve pazarı çok hızlı büyüyor”

Pandemiyle birlikte yeme-içme sektöründeki daralmaya rağmen bu daralmanın kahve pazarına olumlu olarak yansıdığını dile getiren DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, ”Ekip arkadaşlarımızla işimiz dolayısıyla dünyayı dolaşıyoruz. Bu sayede yurt dışındaki kahve konseptlerini görme şansımız oldu. Kendi aramızda sohbet ederken “Biz böyle bir işi yapabilir miyiz?” ve “Türkiye'de kahve neden pahalı” diye düşündük. Ülkemize döndüğümüzde gördük ki kahve pazarı son 3,5 senede Türkiye'de çok hızlı büyüyor. Türkiye esasında bir kahve ülkesi, Türk kahvesi gibi tüm dünyaca tanınmış bir ürünü var. Bunun yanında son dönemde bu espresso bazlı kahve sektörü de derinleşmiş. Kendi tecrübemize baktık. 25 senedir yeme-içme sektörünün içindeyiz. Ürünün marjı çok güzel, pazar çok hızlı büyüyor. Ve pandemi sırasında operasyonumuzu başlatmaya karar verdik. Coffy bugün tek fiyatlı kahve markası olmaktan çok daha kapsamlı bir noktaya geldi. Sektördeki zincirlerden ayrışan çok farklı yönleri var. Birincisi fiyat. “Peki fiyatta nasıl farklılaşılabilir?” diye sorabilirsiniz. Türkiye’de 625 şubeyi yöneten Domino’s markasına da sahip olduğumuz için satın alma yönümüz çok kuvvetli. Coffy’nin küçük konsepti de var, büyük konsepti de var. Hangi konsept olursa olsun kiralar Coffy’de daha uygun. Dolayısıyla Coffy’de kiraların daha uygun olması, fiyatlarımızı da daha uygun hale getiriyor. Coffy’nin diğer kahve zincirlerinden ayrılan en önemli özelliği dijital app, uygulamamıza çok sayıda özellik entegre edilmiş durumda. Giderek daha da gelişiyor. çok bir uygulamamız var. Tabii ki ürünümüzün kalitesi ve lezzeti tartışılmaz düzeyde. Bütün bunlar bir arada Coffy’yi özgün ve yenilikçi bir marka haline getiriyor” dedi.

Türk kahve sektörünün geleceği Coffy, 21 şubeye ulaştı

“Bulunduğumuz şehirlerde büyümek istiyoruz”

Aslan Saranga, “Bizimi şirketimiz yeme-içme sektöründe fakat dijital alt yapısı çok kuvvetli bir marka. Bu dijital alt yapısını her türlü markası için kullanabilme yeteneğine de sahip. App’imiz çok çok hızlı büyüyor. Kahve işinde en önemli şey nedir? Beklemeden ya da minimum seviyede bekleyerek ürüne ulaşmak. Coffy tüketicileri app’den sipariş vererek kahvelerini çok hızlı bir şekilde alabiliyorlar. Kahve, Coffy ile birlikte evlere servise çok uygun bir ürün haline geldi. Bu nedenle dijital tarafımız sektörün en iyisi diyebilirim. Bugün 21. dükkanımızı açıyoruz. İstanbul, Ankara, Antalya ve Bursa olmak üzere dört büyük şehirdeyiz. İzmir’i de kapsama alarak bulunduğumuz şehirlerde büyümek istiyoruz. 2022 yıl sonunda 40 Coffy şubesi hizmete girecek. 2023 hedefimiz ilk aşamada 100 şubeye ulaşmak. Sonuç itibariyle, Türkiye'nin en büyük kahve zinciri haline gelmek için ilerliyoruz, aşama kaydediyoruz. Bunu başaracağımıza dair şüphemiz yok” diye konuştu.

Enes Şamil Gönenç - Sevgi Canpolat

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Hatay Depremde tamamen yıkılan Emek Mahallesi, inşa çalışmalarıyla yeniden ışıl ışıl Hatay’ın Antakya ilçesinde bulunan ve depremde yaşanan yıkımlarla yerle bir olan Emek Mahallesi, enkazın kaldırılmasıyla boş araziye dönmüştü. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın çalışmalarıyla Emek Mahallesi, binalarla doldu ve ışıl ışıl çehreye kavuştu. Kahramanmaraş merkezli depremde en çok yıkımın olduğu Hatay’da binlerce bina yerle bir olurken yaklaşık 25 bin insan hayatını kaybetti. Asrın felaketinin en çok hasara uğrayan ilçesi olan Antakya kent merkezi, depremden sonra enkazın kalkmasıyla bomboş araziye dönmüştü. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı kısa sürede çalışmalara başlamıştı. Depremzede vatandaşların yuvalarına kavuşmaları için gece gündüz emek veren ekiplerin çalışmalarıyla Antakya kent merkezi adeta yeni baştan inşa edildi. Depremden önce gecekondu ve harabe evlerin olduğu Emek Mahallesi’nde; asrın inşasının ardından modern, estetik ve sağlam görünümlü yeni konutlar yapıldı. Depremin ardından enkazın kalkmasıyla çorak araziye dönen mahalle, inşa çalışmalarının ardından afetzede vatandaşlarını bekleyen sıcak yuvalara dönüştü. "Enkazın kalkmasıyla bomboş araziye dönmüştü, devletimiz gücünü burada göstererek evlerimizde ışıklar yanmaya başladı" Depremle birlikte boş araziye dönen mahallesinin yeniden inşa edildiğini söyleyen Emek Mahallesi Muhtarı Celal Sarı, "Cumhuriyet Caddesi üzerindeyiz ve arkamda bulunan yerde Emek Mahallesi. Deprem olduktan sonra bu mahallede hiçbir şey kalmamıştı. Binalarımızın çoğu ağır hasarlı veya yıkılmıştı. Mahallemde de birçok can kaybı da oldu. Mahallemizde birçok yerde sadece ağaçlarımız kalmıştı. Depremden sonra mahallemiz enkazla doluydu ve sonra enkaz kaldırılmıştı. Enkazın kalkmasıyla bomboş araziye dönmüştü. Sadece sağlam kalan ağaçlarımızdı. Devletimizin gücünü burada görülmektedir. Evlerimizin ışıkları yanmaya başladı. Allah da en kısa zamanda mahalle sakinlerimizle birlikte oturmamızı nasip etsin. İnşallah böyle acılarda yaşamayız. Bu mahalleyi deprem dümdüz boş araziye çevirdi. Devletimizin gücü o kadar güzel ki burada yapılan işler anlatmakla bitmez. Sadece görmeleri gerekiyor. Emek Mahallesi’ne gelin bakın neler yapıldığını görün. Sayın Cumhurbaşkanıma teşekkür ederim. Depremden önce burası gecekondu ve harabe evler vardı, şimdi ise her şey yapıldı ve dört dörtlük oldu" ifadelerini kullandı.
Kocaeli YEDEP 2026 proje teklif çağrısı yayımlandı: Başvurular 1-31 ocak tarihleri arasında alınacak Kocaeli’de Yerel Destek Programı kapsamında 2026 Yılı Proje Teklif Çağrısı ilan edildi. Sivil toplumun güçlendirilmesi ve katılımcı yerel yönetim anlayışının yaygınlaştırılmasını hedefleyen program için STK’lara yönelik bilgilendirme ve eğitim süreci başlarken, başvurular 1 Ocak’ta başlayacak ve 31 Ocak’ta sona erecek. Yerel Destek Programı (YEDEP) 2026 çağrısı, önceki yıllarda olduğu gibi kentlilik bilincinin artırılması ve katılımcılığın güçlendirilmesi ana temasıyla hayata geçirilecek. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli Kent Konseyi ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle sürdürülen program kapsamında; gönüllülüğün teşvik edilmesi, toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesi, yerel değerlerin korunması ve tanıtılması, sürdürülebilir kalkınma ve kapsayıcılığın desteklenmesi öncelikli alanlar arasında yer alıyor. 2022 yılından bu yana kesintisiz devam eden YEDEP ile kentte daha bilinçli, katma değeri yüksek ve iş birliğine dayalı projelerin hayata geçirilmesi amaçlanıyor. STK’lara yönelik bilgilendirme ve eğitimler düzenlenecek Proje teklif çağrısının ilan edilmesiyle birlikte, Kocaeli genelinde faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarına yönelik bilgilendirme ve eğitim toplantıları düzenlenecek. Toplantılarda programın kapsamı, hedefleri ve başvuru süreçleri detaylı şekilde anlatılacak, katılımcılara rehberlik sağlanacak. Eğitimlerin yer ve tarihleri, STK’lara SMS ve e-posta yoluyla duyurulacak. YEDEP 2026 için son başvuru tarihi 31 Ocak 2026 olarak belirlendi. Sivil toplum kuruluşları proje başvurularını, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren online olarak yapabilecek. Kimler başvurabilir? YEDEP 2026’ya başvuracak kuruluşların; kar amacı gütmeyen tüzel kişiliğe sahip STK (dernek, vakıf, federasyon veya konfederasyon) olması, Kocaeli’de faaliyette bulunması, son yıla ait beyannamesini vermiş olması, Sivil Dünya Kocaeli platformuna kayıtlı bulunması gerekiyor. Program kapsamında küçük, orta ve büyük ölçekli olmak üzere üç ayrı destek alanı bulunuyor. Küçük ölçekli projeler için STK’nın 2026 yılı veya öncesinde kurulmuş olması, orta ölçekli projeler için STK’nın 2024 yılı veya öncesinde kurulmuş ve mali, proje ile idari kapasite açısından deneyimli olması, büyük ölçekli projeler için ise STK’nın 2023 yılı veya öncesinde kurulmuş ve yeterli deneyime sahip olması şartı aranıyor.