GÜNDEM - 15 Ocak 2018 Pazartesi 09:55

Ulaştırma Bakanı Arslan, Kanal İstanbul güzergahını açıkladı

A
A
A
Ulaştırma Bakanı Arslan, Kanal İstanbul güzergahını açıkladı

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Kanal İstanbul Projesinin güzergahı Küçükcekmece, Sazlıdere ve Durusu hattı üzerinde olacak. Güzergah yaklaşık 45 kilometredir" dedi.

Bakan Arslan, ulaştırma muhabirleriyle bir araya geldiği basın toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 2011 yılında kamuoyuna açıklanan Kanal İstanbul Projesi'nde gelinen son aşamayı ve detayları açıkladı. İstanbul’u Avrupa Yakası üzerinden Marmara Denizini Karadeniz’e bağlayan projenin ana amaçları, İstanbul Boğazı’nın gemi trafik yükünü azaltmak, İstanbul Boğazı’nda tehlikeli madde taşıyan gemilerden dolayı oluşabilecek riskleri minimize etmek, kentsel dönüşüm ile olumsuz yapılaşmayı modernize etmek, dünya metropolü İstanbul’un su yolu ulaşımında konumunu ve cazibesini daha da güçlendirmek. Bu kapsamda Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından; ilgili kurum ve kuruluşlarca yapılan tüm çalışmaların değerlendirilerek, projenin hayata geçirilebilmesi için 2017 yılının ilk yarısında Etüt, Proje ve Danışmanlık Hizmeti alım ihalesi gerçekleştirildiğini anımsatan Arslan, 1 Ocak 2018 tarihi itibari ile tamamlanan çalışmaları aktardı. Arslan, "Mevcut Durum Tespiti (Alternatif Güzergahların Tespiti), sayısal model çalışmaları, deprem risk değerlendirmesi, tsunami risk değerlendirmesi, rüzgar ve dalga iklimi çalışması, jeolojik etütlerin yapılması çalışmaları tamamlandı. Yapılan bütün çalışmalarda ülkemizin önde gelen üniversitelerinden İTÜ, Boğaziçi, ODTÜ, Gazi Üniversitesi'nde görevde olan alanında uzman öğretim üyeleri ve yine alanında uzman uluslararası firmalar ile birlikte çalışılmaktadır" diye belirtti.

"Güzergah yaklaşık 45 kilometre"

Planlanan alanda; 35 ilgili kurum ve kuruluşun yapmış olduğu çalışmalar ve verileri, çevresel koşullar ile flora ve fauna durumu, maden alanları, sit alanları, hassas alanlar, jeolojik çalışmalar, yeraltı ve yerüstü su kaynakları, toprak kaynakları, denizcilik ve ulaştırma ağlarına etkisi, yarma hacmi, kanal uzunluğu, kamulaştırma, yerleşim alanlarına etkisi gibi etkenler çerçevesinde yapılabilirliği dikkate alınarak alternatif beş koridor değerlendirildiğini ifade eden Arslan, "Yapılan çalışmalardaki değerlendirme kriterleri dikkate alındığında, 4. Alternatif olan Küçükçekmece - Sazlıdere - Durusu koridoru Kanal İstanbul Projesi için en uygun güzergah olarak seçilmiştir. 3. havalimanına göre konumu Küçükçekmece'den girişi olarak belirlendi. Kanal yaklaşık olarak 45 kilometre uzunluğunda. Saha çalışmaları sonucunda Terkos Gölü havzası kritik sınırından uzaklaşılmıştır. Kanal güzergahı Baklalı ve Dursunköy yerleşkeleri dışarıda kalacak şekilde belirlenerek, bölge sakinlerinin olumsuz etkilenmesi önlenmiştir. Çalışmalarda diğer yapılar olarak tanımlanan liman ve lojistik merkez gibi projeler, küresel gelişmeler baz alınarak incelenmiştir. Kanal İstanbul Projesi kapsamında, kanal güzergahı ile entegre olarak liman, lojistik merkez, yapay ada gibi projelerin planlama çalışmaları da devam etmektedir. Planlanan muhtemel dolgu alanları ve yapay adaların büyüklük, sayı ve konumları tahmini olarak verilmiş olup, nihai çalışmaların tamamlanmasına müteakip kesinleşecektir" şeklinde konuştu.

Karayolu ve demiryolu geçişleri

Kanal İstanbul Projesine dair karayolu ve demir yolu planlarına ilişkin de detayları paylaşan Arslan, "En kuzeyde D-20 Karayolu, ki 3. Havalimanı'nın bulunduğu yerden 14 kilometresini bitirip hizmete vermiştir, Çatalca'ya kadar 3 gidiş 3 geliş şeritli hale getirilme çalışması da Ağustos ayında bitirilmiş olacak. Bitirdiğimiz 125 kilometrenin dışında Avrupa tarafında Kınalı'dan Tem'e bağlıyoruz, Anadolu Yakası'nda Akyazı'ya bağlıyoruz. Yine Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçip, hızlı tren hattında olacak. En güneyde de D100 Karayolu güzergahı olacak. Marmara tarafındaki 3 tane geçişi Marmaray'da olduğu gibi batırma tüple Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi hedefliyoruz. Kanal İstanbul'dan kaynaklı yarma yaptığımızdan viyadük gerektiren geçişler olmayacak. Bütün bu çalışmalar sonucunda ülkemizin Trakya tarafından olası bütün etkileşimler, kentsel dönüşümle dahil etkileşimler dikkate alınarak güzergah oluşturuldu. Bundan sonra artık çalışmalarımız Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu üzerinden devam ettirilecek. Bu sene içinde yap işlet devret modeli ile karma bir model ile ihale sürecini bitirip, kazma vurmayı hedefliyoruz" ifadelerinde bulundu.

Açıklamaların ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Arslan, projenin yatırım değerlerine ilişkin şunları aktardı: "Karadeniz’deki bütün limanları büyüme hedefleri Karadeniz’den kaynaklı göç hareketi bağlı olarak çünkü oralar cazibe merkezi oluyorlar. Onlara bağlı olarak Orta Asya’daki yük hareketleri Boğaz’dan geçen bütün bu yük hareketlerinden kaynaklı gemi hareketleri de dikkate alınarak kanal kesiti kesinleştirilecek. Bunları yaparken en ekonomik denizyolu taşımacılığı da Kanal İstanbul ile birlikte dikkate alındığında biz kanal kesitini de kesinleştirmiş olacağız. Kentsel dönüşümü de yapacağız. Rakamlar ifade ettik, zaman zaman bu kadar büyük bir projede finansal modelleme dahil. Bir rakam vermek şimdi sizi de bizi de aldatabilir. Kanal İstanbul, 3. Havalimanı'ndan bile daha büyük bir proje." 

Kanal İstanbul için ilk kazma vuruldu

Marmara Denizi ve Karadeniz’i birleştiren yapay su yolu projesi ‘Kanal İstanbul’ için Küçükçekmece Sahilinde sondaj çalışmaları başladı. Büyük bir titizlikle yapılan çalışmaların, hafta içerisinde diğer güzergahlarda da yapılacağı bildirildi.

2011 yılından bu yana gündemde olan Kanal İstanbul projesi için ilk kazma Küçükçekmece Sahilinde vuruldu. Sabah saat 09.30 itibariyle sondaj çalışmalarına başlayan ekipler, büyük bir titizlikle çalışmalarını sürdürüyor.
Kanal İstanbul projesinin güzergah ve rezerv yapı planı tamamlandı. Son plana göre, Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy'den geçecek olan Kanal İstanbul projesi, 45,2 kilometre uzunluğunda olacak. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Isparta İkilem, Gül Festivali’nde Ispartalılara unutulmaz gece yaşattı Uluslararası Isparta Gül Festivali’nin ikinci gününde Başkal ve İkilem muhteşem konseriyle Ispartalılara coşku dolu bir akşam yaşattı. Uluslararası Isparta Gül Festivali’nin ikinci günü, unutulmaz bir müzik şölenine sahne oldu. Isparta Meydan AVM’de gerçekleşen konserde, müzik tutkunları şarkılara eşlik etti. Binlerce kişinin akın ettiği meydanda, Başkal ve İkilem’in performansları izleyenlere unutulmaz anlar yaşattı. Konserin açılışını yapan Başkal, sahneye enerjisiyle damgasını vurdu. Sevilen eserlerini seslendiren Başkal’ın performansıyla coşan kalabalık, şarkılara eşlik ederek gecenin keyfini çıkardı. İkilem’in sahneye çıkmasıyla birlikte ise meydan adeta coşkuyla doldu. Grubun dinamik performansı izleyicileri büyüledi. Binlerce kişi, İkilem’in ritmi ve şarkılarına telefon ışıklarıyla eşlik ederek unutulmaz bir gece geçirdi. Sanatçılar sahneye çıkışlarında gül çiçekleriyle karşılandı. Festivalin ikinci gününde gerçekleşen konserde, Isparta Belediye Başkan Yardımcısı Uğur Büyükçulcu, sanatçılara gül ürünlerinden oluşan hediye takdim etti. Meydanı dolduran kalabalığa ve sanatçılara Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in selamını ileten Büyükçulcu, festivalin coşkulu bir şekilde devam ettiğini belirterek, pazar günü akşam saat 21.00’da Altay konseri olduğunu söyledi. Sanatçılar Başkal ve İkilim de, Isparta’da sahne almaktan duydukları memnuniyetlerini ifade ederek, Başkan Başdeğirmen’e teşekkür ettiler.
Kastamonu Hafif ticari araçla çarpışan Tofaş hurdaya döndü: 2’si ağır 5 yaralı Kastamonu’da hafif ticari araç ile çarpışan Tofaş marka otomobil kullanılmaz hale geldi. Kazada 2’si ağır 5 kişi yaralandı. Kaza, Kastamonu-Daday Karayolu Şeyh Şaban-ı Veli Öğrenci Yurdu mevkiinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Satı Dolapçı idaresindeki 37 SD 103 plakalı Ford marka hafif ticari araç ile sürücüsü belirlenemeyen 37 LD 416 plakalı Tofaş marka otomobil kafa kafaya çarpıştı. Çarpmanın etkisi ile savrulan hafif ticari araç, yol kenarına sürüklenerek durabilirken, Tofaş marka otomobil ise kullanılmaz hale geldi. Kazada hafif ticari araç sürücüsü ile aynı araçtaki Engin Dolapçı ve İsmet Dolapçı, Tofaş marka otomobildeki Efe Gürleyen ve Doğan Çakmak yaralandı. Tofaş’taki 2 kişinin hayati tehlikesi sürüyor Kazayı gören vatandaşlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezine bildirdi. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda sağlık, itfaiye, jandarma ve polis ekibi sevk edildi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri tarafından ilk müdahaleleri yapılan yaralılar, Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. Tedavi altına alınan yaralılardan Efe Gürleyen ve Doğan Çakmak’ın hayati tehlikelerinin olduğu öğrenildi. Kaza sebebiyle Kastamonu-Daday Karayolu trafiğe kapatıldı. Polis ve jandarma ekipleri yolda ve araçlarda incelemelerde bulundu. Ekiplerin incelemesinin ardından, kazaya karışan araçlar çekici yardımıyla yoldan kaldırıldı. Kaza ile ilgili soruşturma başlatıldı.