EĞİTİM - 28 Nisan 2016 Perşembe 15:32

Uzmanlar, TEOG sorularını değerlendirdi

A
A
A
Uzmanlar, TEOG sorularını değerlendirdi

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 8’inci sınıflar için düzenlenen merkezi ortak sınavların ikinci gün oturumu yapıldı. Bahçeşehir Okulları Bölüm Başkanları TEOG-2 Fen ve Teknoloji, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ile İngilizce sorularını değerlendirdi.

”Fen ve Teknoloji soruları dikkatli ve düzenli çalışan öğrencilerin yapabileceği düzeydeydi” diyen Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanı Senem Ertün “8. sınıf 2. Dönem Fen ve Teknoloji Merkezi Ortak Sınav’ı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın daha önce açıkladığı sınırlamalara ve kazanımlara uygundur. Sınav; dikkat gerektiren ve düzenli çalışan öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri sorulardan oluşmaktadır. Genel olarak sınavın orta güçlükte olduğu söylenebilir. Öğrencilerden gelen dönütlerden yola çıkarak ses ünitesine ait sorulardan birinin içinde yer alan ‘Lütfen gürültü yapmayınız. ’ ifadesinin sesin yüksekliği ile mi ilgili yoksa şiddeti ile mi ilgili olduğu noktasında tereddüt yaşandığı anlaşılmıştır. Maddenin Halleri ve Isı ünitesiyle ilgili ayırt edici sorular yer almaktadır. Sınavda güncel bilimsel çalışmalar ve günlük hayattan yola çıkılarak tasarlanmış sorular da dikkat çekmektedir. Sınavda ağırlıklı olarak deney soruları yer almaktadır. Deney soruları dikkatli okunduğunda ve değişkenleri doğru analiz edildiğinde rahatlıkla çözülebilecek düzeydedir” açıklamalarında bulundu.

Fen ve Teknoloji sorularının ünite dağılımlarına bakıldığında ise Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinden 1 soru, Kuvvet ve Hareket ünitesinden 1 soru, Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinden 4 soru, Ses ünitesinden 3 soru, Maddenin Halleri ve Isı ünitesinden 7 soru ve Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesinden ise 4 soru gelmiştir.

“Terimsel terminolojiye hâkim öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği bir sınavdı” diyen Bahçeşehir Okulları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Ferda Gençel, “Sınavı değerlendirdiğimizde MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olduğu görülmüştür. Sorular daha çok son üç üniteden gelmiştir. Sınav dikkat gerektiren sorulardan oluşmuş olup terimsel terminolojiye hâkim öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği bir sınavdır. Sınavda olumsuz soru köküne ait dört soru olduğu görülmüştür. Sınav üniteler arası ilişkilendirmeye dayalı bilgi ve yorumun iç içe olduğu tarzda sorulardan oluşmuştur. Sınavda Selanik’in taşıdığı özelliklerle ilgili soruda verilen özelliklerin “kültürel ve sosyal” olarak sınıflandırılması istenmiştir. Fakat bu alanlara yönelik verilen bilgilerin birbirine çok yakın ve birbiri ile ilişkili kavramlar olması nedeniyle öğrencilerin ayrım yapmakta zorlandığı bir soru olmuştur. Geçmiş senelerde bu konuya ait soruların aşağıdaki gibi sorulmuş olması da ayrım yapmayı zorlaştırmış olduğu söylenebilir” dedi.

T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularının ünite dağılımına bakıldığında ise Bir Kahraman Doğuyor ünitesinden 1 soru, Milli Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler ünitesinden 1 soru, Ya İstiklal Ya Ölüm ünitesinden 6 soru, Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar ünitesinden 6 soru ve Atatürkçülük ünitesinden 6 soru sorulmuştur.

“İngilizce soruları orta güçlükteydi” diyen Bahçeşehir Okulları Yabancı Diller Bölüm Başkanı Orçun Barış ise, “2015-2016 eğitim ve öğretim yılı 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavı İngilizce sorularının dağılımları ve kazanımları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan kazanımlara ve müfredata uygundur. Uygulanan Merkezi Ortak Sınav’da karşılıklı konuşma ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer nitelikte soruların ağırlıkta olduğu gözlemlenmiştir. Sorular ayrıntılı bir şekilde incelendiğinde, TEOG-1 konularından 4 adet soru geldiği diğer soruların tamamının TEOG-2 kazanımları ile ilgili olduğu görülmektedir. Genel olarak orta güçlükte hazırlanmış sınavda, yanlış olmamakla beraber telefon görüşmesi şeklinde verilen sorudaki diyalog akışının doğal olmadığı ama buna karşın doğru cevabı bulmakta da bir sorun yaşanmadığı gözlemlenmiştir” diye konuştu.

İngilizce testindeki kazanımlar ve soru dağılımına bakıldığında ise Understanding the texts related to the topic “Internet” ünitesinden 1 soru, Following a phone conversation ünitesinden 2 soru, Expressing concern and sympathy 1 soru, Understanding high frequency words related to communication ünitesinden 1 soru, Exchanging information on topics related to tourism ünitesinden 1 soru, Asking and answering question about the process of making a dish ünitesinden 1 soru, Giving explanations/reasons ünitesinden 1 soru, Talking about their Internet habits ünitesinden 1 soru, Talking about different sports and activities ünitesinden 2 soru, Accepting and refusing ünitesinden 1 soru, Understanding simple texts on communication 1 soru, Talking about responsibilities ünitesinden 1 soru, Understanding various texts about tourism ünitesinden 3 soru ve Understanding simple texts about daily responsibilities ünitesinden 3 soru sorulmuştur. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul YÖK 2025 raporu açıklandı: İGÜ’nün çok boyutlu akademik başarısı tescillendi Yükseköğretim Kurulu tarafından hazırlanan "Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu-2025" yayımlandı. Rapor, Türkiye’deki üniversitelerin akademik üretimden uluslararasılaşmaya, erişilebilirlikten kalite güvencesine kadar pek çok başlık altında performanslarını ortaya koydu. Rapora göre İstanbul Gelişim Üniversitesi, "Patent, Faydalı Model veya Tasarım" başvurularında Türkiye genelinde 1’inci sırada yer alarak önemli bir başarıya imza attı. Raporda ayrıca İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin; akredite lisans programı sayısı, uluslararası öğretim elemanı istihdamı, uluslararası ödüller ve engelli dostu kütüphane kaynakları gibi başlıklarda da ilk 20 üniversite arasında yer aldığı görüldü. Patent başvuruları sayısında zirve İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu-2025’te yer alan verilere göre İstanbul Gelişim Üniversitesi, "Patent, Faydalı Model veya Tasarım" başvurusu sayısı bakımından Türkiye genelinde 1’inci oldu. Bu sonuç, üniversitenin araştırma, yenilikçilik ve ticarileşebilir akademik çıktı üretme kapasitesinin yüksekliğini ortaya koydu. Vakıf üniversiteleri arasında en fazla akredite lisans programına sahip üniversite 2024 YKS kılavuzu verileri esas alınarak hazırlanan değerlendirmede, akredite lisans programı sayısı en yüksek üniversiteler sıralandı. İstanbul Gelişim Üniversitesi, sahip olduğu 44 uluslararası akredite lisans programı ile bu alanda Türkiye genelinde 3’üncü sırada konumlanırken, vakıf üniversiteleri arasında ise 1’inci sırada yer aldı. Raporda bu tablo, akreditasyonun hem devlet hem de vakıf üniversiteleri için giderek daha belirleyici hâle geldiğini gösteren önemli göstergelerden biri olarak değerlendirildi. İGÜ’den çok boyutlu performans Rapora göre 2024 yılı itibarıyla en fazla uluslararası öğretim elemanı istihdam eden üniversiteler arasında İstanbul Gelişim Üniversitesi de yer aldı. 49 uluslararası öğretim elemanı ile İGÜ, bu kategoride Türkiye genelinde 11’inci, vakıf üniversiteleri arasında ise 5’inci sırada konumlandı. Uluslararası alanda kazanılan ödüller açısından yapılan değerlendirmede ise İGÜ, 14 uluslararası ödül ile Türkiye genelinde 15’inci, vakıf üniversiteleri arasında 9’uncu sırada yer aldı. Üniversite kütüphanelerinde bulunan sesli kitap ve engelli dostu dijital kaynaklara ilişkin verilerde İstanbul Gelişim Üniversitesi, 329 bin 6 kaynak ile bu alanda Türkiye genelinde 20’nci, vakıf üniversiteleri arasında 8’inci sırada yer aldı. Raporda, özellikle milyon ve yüz binler düzeyinde kaynağa sahip üniversitelerin erişilebilirlik ve kapsayıcılık açısından stratejik birer merkez hâline geldiği vurgulandı. "Sürdürülebilir bir yükseköğretim modeli inşa ediyoruz" İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahri Şahin, YÖK tarafından yayımlanan raporda elde edilen sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi: "Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan bu raporda elde edilen sonuçlar, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin araştırma üniversitesi hedefini bütüncül bir ekosistem anlayışıyla hayata geçirme gayreti içinde olduğunu ortaya koymaktadır. Patent başvurularında Türkiye genelinde birinci sırada yer almamız; üniversite-sanayi iş birliğini merkeze alan, araştırmayı ticarileşebilir çıktılara dönüştüren stratejik yaklaşımımızın somut bir sonucudur. Akreditasyon, uluslararasılaşma ve erişilebilirlik göstergelerinde ilk 3 üniversite arasında yer almamız ise kalite güvencesi, küresel akademik etkileşim ve toplumsal sorumluluk alanlarını birlikte ele alan sürdürülebilir bir yükseköğretim modeli inşa ettiğimizi göstermektedir. İstanbul Gelişim Üniversitesi olarak önümüzdeki dönemde de araştırma, yenilikçilik ve uluslararasılaşma ekseninde şekillenen bu ekosistemi daha da güçlendirerek ülkemizin yükseköğretim ve Ar-Ge kapasitesine katkı sunmayı sürdüreceğiz."
Erzurum Lisede teknolojik dönüşüm Oltu MTAL’de teknolojik dönüşüm başladı, atölyeler yeni nesil makinelerle donatıldı. Erzurum’un Oltu ilçesi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Metal Teknolojisi ile Mobilya ve İç Mekân Tasarımı alanlarında yaptığı büyük teknolojik yatırımla dikkat çekti. Okul bünyesindeki atölyeler, yeni nesil makinelerle yenilenerek öğrencilerin sektör standartlarında eğitim almasına imkân sağladı. "Çelik gibi irade, teknolojiyle buluştu" anlayışıyla hareket eden okul yönetimi, öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerini güçlendirdi. Toplam 13 yeni nesil makinenin kazandırıldığı atölyelerde artık ahşap ve metal alanlarında her türlü üretim yapılabiliyor. Okulda gerçekleştirilen yenileme çalışmalarını yerinde incelemek amacıyla Oltu Kaymakamı Mustafa Çelik, İlçe Milli Eğitim Müdürü İlhami Şahin ve Okul Müdürü Anıl Demircan atölyeleri ziyaret etti. Ziyaret sırasında meslek öğretmenlerinden makinelerin teknik özellikleri ve eğitimdeki kullanım alanları hakkında bilgi alındı. Yetkililer, yapılan yatırımlar sayesinde öğrencilerin iş hayatına daha donanımlı şekilde hazırlandığını belirterek, okulun üretken, geliştiren ve geleceği inşa eden bireyler yetiştirmeye devam edeceğini vurguladı. Öte yandan Bilişim Teknolojileri Alanı atölyesi de yenilenerek 10 adet yeni nesil bilgisayar okul bünyesine kazandırıldı. Oltu MTAL geleceğin yükselen değeri Atölyelerin modern makinelerle donatılmasında emeği geçenlere teşekkür edilirken, Metal Teknolojisi Alanı için alınan makineler şu şekilde sıralandı: Lazer Kaynak Makinesi, Argon (TIG) Kaynak Makinesi, Plazma Kesme Makinesi, Punta Kaynak Makinesi, Mobilya ve İç Mekân Tasarımı Alanı için alınan makineler ise şöyle: Kenar Yapıştırma Makinesi, Planya Makinesi, Şerit Testere Makinesi, Yatay Delik Makinesi, Kalınlık Makinesi, Freze Makinesi, Sütunlu Dikey Matkap, Çoklu Delik Makinesi, Ahşap Lazer Kesim Makinesi, Okul Müdürü Anıl Demircan yapılan 4,5 milyona alınan ve Yapılan yatırımlarla Oltu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, bölgenin mesleki eğitimdeki önemli merkezlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
İzmir Gazeteci Yazar Gökhan Çelik’ten yeni roman: ’Hilal Birliği’ Gazeteci ve yazar Gökhan Çelik, aynı zamanda Türkiye Atıcılık Federasyonu As Başkanı olarak görev yaparken, edebiyat alanındaki üretkenliğini de yeni romanıyla sürdürüyor. Çelik’in dokuzuncu romanı olan "Hilal Birliği" okurla buluşarak raflardaki yerini aldı. 42. İstanbul TÜYAP Kitap Fuarı ile birlikte satışa çıkan Hilal Birliği, tarihin gölgelerinde kurulmuş, varlığı hiçbir zaman kayıtlara geçmemiş gizli bir teşkilatın izini sürüyor. Roman, bir milletin hafızasında saklı kalmış, susarak hükmeden ve her dönemde varlığını koruyan bir aklın hikâyesini merkezine alıyor. 1990’lı yılların karanlık sokaklarında bir müzisyenin cebine bırakılan gizemli bir mektupla başlayan hikâye; geçmiş ile geleceği, birey ile devleti, hakikat ile sırrı iç içe geçirerek ilerliyor. Alparslan Türkeş’ten Turgut Özal’a, Muhsin Batur’dan Adil Erdem Bayazıt’a, Barış Manço’dan Necip Hoca’ya uzanan gerçek isimler, romanda tarih sahnesinin perde arkasındaki taşıyıcılar olarak yer alıyor. Yeni eserini okuyucularının beğenisine sunmanın heyecenını yaşadığını ifade eden Çelik, şöyle devam etti: "Hilal Birliği, hayal ile gerçeğin arasındaki en ince çizgide yürürken, okuru yalnızca bir hikâyeye değil bir sorgulamanın içine davet ediyor. İlk satırdan itibaren okur, sanki kendi cebine bırakılmış bir mektubun çağrısıyla baş başa kalıyor ve şu soruyla yüzleşiyor: ’Ben gitmeli miyim?’ " Yeni romanıyla tarihsel derinliği, politik arka planı ve güçlü kurgusuyla, okuru hem düşünmeye hem de hatırlamaya çağıran Çelik, bunu "Çünkü bazı sırlar anlatılmaz; ancak hak edenin kulağına fısıldanır." şeklinde ifade ediyor. Önceki romanları Gökhan Çelik, daha önce "Türk Mülkünün Nizamı: Nizamülmülk", "Ahi Evran", "Denizlerin Tufanı: Piri Reis", "Çaka Bey - Beni Denizlere Gömün", "Fatih Zamanı: Veladet", "Şahzade - Hükümdarlık Satracı", "Kurt Gecesi: İmparatoryum" ve "Kıbrıs Baskını" adlı romanlara imza atmıştı.