ASAYİŞ - 21 Nisan 2019 Pazar 10:06

Vatandaş 'hırsıza' kapı açtı

A
A
A
Vatandaş 'hırsıza' kapı açtı

Adana Emniyet Müdürlüğü, hırsızlık olaylarına karşı vatandaşların dikkatini çekebilmek için apartman zillerini çalarak "hırsız", bazen "tüpçü", bazen de "pizzacı" numarası yaptı. Zili çalıp hırsız olduğunu söyleyen polise kapı açan vatandaşlar tek tek uyarıldı.

Adana Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü, Adana Emniyet Müdürü Zafer Aktaş'ın talimatıyla hırsızlık olaylarına karşı vatandaşların dikkatini çekebilmek için yeni bir proje daha hayata geçirdi. Bir süre önce özellikle 100. Yıl Mahallesi'nde ve Adana genelinde 4 bin 400 ev gezilerek zillere basılıp ikaz edilen vatandaşlar, bu kez daha farklı bir şekilde uyarıldı.

50 polis bir günde 5 bin ev gezdi

100. Yıl Mahallesi'nde Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğünde görevli 50 polis, bir günde yaklaşık 5 bin ev gezerek zilleri çalıp vatandaşları hırsızlara karşı tek tek uyardı. Polisler uyarı yapmadan önce ekip başı tarafından polislere evlerde yapmaları gerekenler anlatıldı. Konuşmanın ardından polisler ikili gruplar halinde mahalleye dağılıp zilleri çalmaya başladı.

Ancak polis bu kez vatandaşı farklı bir şekilde uyardı. Vatandaşların apartman veya daire kapılarını zili her çalana açıp açmadıklarını denemek için sokağa çıkan 50 polis, sorumluluk alanlarındaki mahallelerdeki bütün apartmanları ziyaret ederek, kapı zillerine tek tek bastı. Daha önce zili çalan polis kapının açılıp açılmadığına bakarken, bu kez polis zili çaldıktan sonra "hırsız", "tüpçü" ve "pizzacı" numarası yaptı. İlk etapta zil uygulaması sonucu 5 bin kişiden 3 bin 500'ü zili çalan kişinin "Ben hırsız kapıyı açar mısınız", "Ben tüpçü" ve "Ben pizzacı kapıyı açar mısınız" demesine rağmen kapıyı açtı. Geriye kalan bin 500 kişiden bini kapıyı açmazken, 500 kişinin de evde olmadığı belirlendi. Bazılarının da kapıyı açtıktan sonra "Hırsız mı" diyerek pişman olduğu görüldü.

Polis "hırsıza" kapı açanları uyardı

Polis, vatandaşı apartmanda çalan her zili açmamaları konusunda uyarırken ilginç bir de yöntem belirledi. Vatandaşı hırsız tehlikesine karşı uyarmak için hırsız kimliğine büründü. Polis zili çalarak megafondan gelen "Kim o?" sorusuna "Ben hırsız kapıyı açar mısınız?" yanıtı verdi. Apartman sakinlerinin çoğunun karşıdaki kişinin kendisini hırsız olarak belirtmesine rağmen kapıyı açması dikkat çekti. Bazı vatandaşlar ise şaşkınlıkla "Hırsız kim ya" ya da "Ben hırsıza kapı açmam" diyerek tepki gösterdi. Bunun üzerine polis vatandaşı duyarlılığından dolayı tebrik etti. Polis, kendisini hırsız olarak tanıttıktan sonra kapıyı açanları ise tanımadığı kimselere kapıyı açmamaları konusunda uyardı. Vatandaşlar, hırsız olduğunu anlamadıklarını, bu nedenle kapıyı açtıklarını belirttiler. Ancak polis tanımadıkları ve megafondan gelen sesi anlamadıkları taktirde kesinlikle kapılarını açmamaları konusunda uyardı. 

Vatandaşlar polisin yapmış olduğu bu uygulamanın çok olumlu olduğunu belirtirken, bazı vatandaşlar polisin "hırsızım" demesine rağmen hala kapıyı açmasına tepki gösterdi.  

Fatih Keçe - Serkan Çetinkaya

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.
Bayburt Bayburt’ta basit yaralama suçunda taraflar TSK’ya bağış yapma şartıyla uzlaştılar Bayburt’ta ’Basit Yaralama’ suçunda taraflar Türk Silahlı Kuvvetlerine (TSK) 10 bin lira bağış yapılması noktasında anlaştılar, dosya mahkemeye intikal etmeden çözülerek kapatıldı. K.A ve B.N.K isimli iki arkadaş dışarıda vakit geçirdikleri sırada araçla yanlarına gelen H.A ve R.A isimli şahıslar tarafından darp edildiler. Darp edildikleri iddiasıyla emniyete başvuran iki arkadaş H.A ve R.A’dan şikayetçi oldular. Mağdurların şikayeti üzerine şüpheliler H.A ve R.A hakkında ’Basit Yaralama’ suçundan soruşturma başlatıldı. Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosyadaki suçun uzlaştırmaya uygun bir suç olduğu belirlendi, dosya Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosuna gönderildi. Uzlaştırma bürosu ekipleri, mağdur taraflarla uzlaşma şartlarını görüşmek için bir araya geldiler. Mağdur K.A ve B.N.K, TSK’ya bağış yapılması şartıyla şüphelilerle uzlaşacağını uzlaştırma bürosu ekiplerine bildirdiler. K.A’nın ve B.N’K’nın uzlaşma talebini kabul eden şüpheliler, TSK’ya 10 bin lira bağışta bulundular. Uzlaştırma Bürosu görevlilerinin titizlikle yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosya mahkemeye intikal etmeden, çözüme kavuşturularak kapatıldı. Bununla birlikte, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, taraflarla görüşme sağlayan uzlaştırmacılara titiz çalışmalarından ötürü teşekkür ederek, kişi onarıcı adalet anlayışına hizmet etme gayreti içerisinde olduklarını, kamuya yararlı edimleri Uzlaştırma Bürosu ekipleriyle birlikte gerçekleştirdiklerini ve çalışmaların özenle yürütüldüğünü vurguladı.
Bayburt Uzlaştırma Büro ekiplerince bir dosya daha çözüme kavuşturuldu Bayburt’ta özel bir diş kliniğine tedavi olmak için başvuran H.H.O isimli hasta, kendisine yanlış tedavi uygulandığı gerekçesiyle B.S.G isimli doktordan şikayetçi oldu. Mağdur H.H.O, şikayetçi olduğu doktorla Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’na (TEMA) bağış yapma şartıyla uzlaşmaya vardı. Anlaşma sağlanan dosya ise Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin çalışmaları sonucunda kapatıldı. H.H.O isimli bir vatandaş, tedavi olmak için gittiği özel diş kliniğinde diş hekimi B.S.G’nin kendisine yanlış tedavi uyguladığı iddiasıyla doktordan şikayetçi oldu, B.S.G, hakkında ’Taksirle Bir Kişinin Yaralamasına Neden Olma’ suçundan soruşturma başlatıldı. Dosyanın Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmesi sonucunda dosya incelendi, suçun uzlaştırmaya tabi olduğu belirlendi. Devreye giren Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu ekipleri, mağdur H.H.O ile görüşme sağladılar. Mağdur H.H.O, şüpheli B.S.G’den TEMA Vakfı’na 150 fidan bağışta bulunmasını istedi. Daha sonra şüpheli B.S.G ile bir araya gelen uzlaştırma bürosu ekipleri, H.H.O’nun talebini B.S.G’ye ilettiler. H.H.O’nun isteğini kabul eden doktor ise, 150 fidan karşılığında TEMA Vakfı’na 12 bin 800 lira bağışta bulundu. Mahkemelerin iş yükünün azaltılması amacıyla yapılan uzlaşma görüşmeleri sonucunda, taraflar edimli olarak uzlaşmayı kabul etmiş oldular. Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin özverili çalışmalarıyla bir dosya daha sonuca vardırılarak, kapatıldı. Öte yandan, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, kamu yararı gözeten çalışmaların özenle devam ettiğini bildirerek, Uzlaştırma Bürosu ekiplerine çalışmalarından ötürü teşekkürlerini iletti. Önceliklerinin kamu yararı olduğunun altını çizen Savcı Alim, Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu olarak çalışmaları özenle ve önemle yürüttüklerini söyledi.