EKONOMİ - 01 Ağustos 2013 Perşembe 10:45

Yaşlara göre otomobil tercihleri

A
A
A
Yaşlara göre otomobil tercihleri

Tasit.com'un Facebook uygulamasından yapılan aramalara dayandırdığı incelemeye göre 18-24 yaş aralığındaki erkeklerin gözde araba markası Porsche.

Türkiye'nin en büyük araba ilan sitelerinden Tasit.com'un Facebook uygulamasını 2012 yılından beri kullanan 1 milyon kişinin yaptığı aramalara dayandırdığı incelemeye göre 18-24 yaş aralığındaki erkeklerin gözde araba markası Porsche.Tasit.com, 2012 yılının ortalarından bu yana, tüm ilanlarını Facebook uygulaması ile de kullanıma sunuyor. Facebook üzerinden yapılan Tasit.com otomobil ilanı aramaları istatistiğine göre, ikinci el araba ilanı aratan kişilerin %91’ini erkekler, %9’unu ise kadınlar oluşturuyor.
Yaş 20: Spor modeller:Tasit.com’un Facebook uygulamasını kullanarak ikinci el araba arayan 18-24 yaş arasındaki erkekler, ikinci el otomobil ararken daha çok spor modellere yöneliyorlar. Bu yaş grubunda en fazla aranan otomobiller sırasıyla Audi, BMW ve Volkswagen. Bu yaş grubunda arama yapan genç erkekler, %74 lük ezici bir oranla 20.000 TL -27.000 TL aralığını tercih ediyorlar.
Yaş 30: Aile otomobilleri:Tasit.com ilanlarını Facebook uygulaması kullanarak tarayan 25-34 yaş grubundaki erkekler biraz daha gerçekçi davranıyorlar. Bu gruptaki erkekler daha çok aile otomobillerine yöneliyorlar. Bu yaş grubu erkeklerin en çok ilgi gösterdiği markalar Ford, Renault, Volkswagen ve Opel. En çok tercih edilen fiyat aralığı ise 28.000TL -38.000 TL arasında.
Yaş 40: En önemlisi konfor:35-44 yaş grubunda en dikkat çeken durum, aracın ekstra özelliklerinin ve konforunun önem kazanıyor olması. Bu yaş grubu erkekler aramalarda arabanın marka ve modelin yanında ortalama 6 ile 7 arasında ekstra özellik aratıyor. Fiyatlar 45.000 TL – 75.000 TL arasında seyrederken, en fazla tercih edilen markalar Mercedes-Benz, BMW ve Land Rover.
Yaş 50: Hem geniş, hem lüks, hem de uygun fiyatlı:Facebook uygulaması ile Tasit.com araba ilanlarını tarayan 45-54 yaş aralığındaki erkeklerin arama tercihleri belirgin şekilde lüks otomobillerden yana. Özellikle geniş hacimli araçlara ilgi bu yaş grubunda daha yoğun. Mercedes Vaio ve Vito hiçbir kategoride olmadığı kadar bu grupta aranıyor. En fazla tercih edilen markalar Mercedes, Volkswagen, BMW ve Toyota. Bu yaş grubu erkeklerin tercih ettiği fiyat ise 48.000 TL-50.000 TL arası.

Tasit.com'un İçerik ve Analiz Direktörü Sevil Okumuş'un yaptığı açıklamaya göre, siteyi kullanarak ikinci el araba arayan erkeklerin yaşlarına göre tercihleri sporla başlayıp rahatlığa doğru ilerliyor. 18-24 yaş aralığındaki erkek kullanıcıların araba tercihlerinin 15-25 bin TL aralığında ama spor tarzda yaşı daha büyük arabalar olduğunu, 25-34 yaş aralığındaki erkeklerin ise tercihlerinin, daha makul fiyatlı aile arabalarından yana olduğunu belirten Okumuş, "Kullanıcılarımız 35 yaşından sonra modelin yanı sıra 6-7 adet de ekstra özellik aramaya başlıyor” dedi. 40 ve üstü yaş grubunda aranan otomobilllerin fiyatlarında da belirgin bir artış var, bu yaş grubundaki kullanıcılarımızın %50'si 40.000 TL ve üzeri arabaları araştırmışlar" diyerek, yakında kadın kullanıcıların tercihleri ile ilgili de bir çalışma yapacaklarını söyledi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Tunç’tan DEM Parti ziyaretine ilişkin açıklama Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, DEM Parti İmralı Heyeti üyelerinin gerçekleştirdiği ziyarete ilişkin, "Ülkemizin ve milletimizin geleceği için büyük bir öneme sahip olan ‘Terörsüz Türkiye’ sürecine ilişkin geniş kapsamlı değerlendirmelerde bulunduk" dedi. DEM Parti İmralı Heyeti üyeleri Van Milletvekili Pervin Buldan, Şanlıurfa Milletvekili Mithat Sancar ve avukat Faik Özgür Erol, Adalet Bakanı Yılmaz Tunç’u ziyaret etti. "‘Terörsüz Türkiye’ sürecine ilişkin geniş kapsamlı değerlendirmelerde bulunduk" Bakan Tunç, ziyaretin ardından sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, görüşmede kapsamlı değerlendirmelerde bulunduklarını aktararak, "Ülkemizin ve milletimizin geleceği için büyük bir öneme sahip olan ‘Terörsüz Türkiye’ sürecine ilişkin geniş kapsamlı değerlendirmelerde bulunduk. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın güçlü liderliğinde Devletimizin ilgili kurumları tarafından büyük bir koordinasyon içerisinde yürütülen çalışmalar ile TBMM Millî Dayanışma, Kardeşlik ve Demokrasi Komisyonu’nun ortaya koyacağı yol haritası kapsamında atılacak adımları konuştuk" ifadelerini kullandı. "Türkiye Yüzyılını terör olmadan daha güçlü bir şekilde inşa edeceğiz" Huzurlu ve güvenli bir geleceğe kavuşmanın herkesin arzusu olduğunu belirten Tunç, "Millet olarak hepimize büyük acılar yaşatan, ülkemizin kalkınmasının ve daha da güçlenmesinin önündeki en büyük engellerden biri olan terörün tamamen sona ermesi; gençlerimizin, çocuklarımızın, milletimizin daha huzurlu ve güvenli bir geleceğe kavuşması hepimizin ortak arzusudur. Aziz şehitlerimizin ve gazilerimizin emanetine daima sahip çıkacak, süreci hassasiyetle yürütmeye devam edeceğiz. Ülkemizi geleceğe emin adımlarla taşıyacak, Türkiye Yüzyılını terör olmadan daha güçlü bir şekilde inşa edeceğiz" açıklamasında bulundu.
Samsun Düşük puan, yüksek risk: Kuryeler hız yapmak zorunda kalıyor, kazalar artıyor Türkiye’de yemek ve paket teslimat sektöründe faaliyet gösteren dijital platformlarda uygulanan puanlama ve teslimat süreleri kuryelerin kazalara daha fazla maruz kalmasına neden oluyor. Platformlar, kuryelerin performansını değerlendirmek için "puan ve slot sistemi" kullanıyor. Düşük puan alan kuryeler, görünürlüklerini kaybediyor ve daha az sipariş alıyor. Bu da kuryelerin hız yapmasına yol açıyor. Sektör uzmanları ve kuryeler, firmaların reklamlarında hız ve hızlı teslimat vaat etmesinin, kuryeler üzerinde ek baskı oluşturduğunu belirtiyor. Müşteriler paketlerini kısa sürede almayı beklerken, algoritmalar kuryelerin her siparişi belirli bir sürede teslim etmesini şart koşuyor. Bu durum, özellikle yoğun saatlerde trafik ve yaya güvenliği açısından ciddi riskler oluşturuyor. "Hız reklamları ve puanlama sistemi kazaya yol açıyor" Samsun’da kurye Cem Burak Karagülle, "Sipariş verildiğinde sizle kurye arasındaki iletişimi sağlayan bu platformlara dijital platformlar deniliyor. Bu platformların bir algoritması var. Algoritma baskısı adı altında bir süreç yaşanıyor. Bu reklamlar kuryeleri hıza teşvik ediyor. Müşteri, 30-40 dakika içinde paketinin geleceğini zannediyor. Örneğin bir AVM’den sipariş verdiniz. Uygun kuryeye bu sipariş atanıyor. Sipariş hazırlanması ve kuryenin teslim alması gibi süreçlerden sonra kuryeye teslimat için yaklaşık 10 dakika kalıyor. Bu da algoritma baskısına sebep oluyor. Firmalar hız reklamı yapıyor. Aslında hız reklamı yapmaları, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yasaklandı. Hâlâ müşteriler bunu görüyor ve 30-40 dakikada elimde olacak diye sipariş veriyor. Müşteriler kuryelere puan veriyor. Algoritma, kuryenin bir noktadan diğerine kaç dakikada gittiğini bildiği için daha uzun sürede giden, kurallara uyan kuryeyi sistemin dışında bırakıyor. Dolayısıyla denetleme kurulunun bunları denetlemesi gerekiyor" dedi. "Teslimat süresi ve puanlama sistemiyle kurye arkadaşlarımız zor şartlarda çalışıyor" Kurye Cemal Uz ise, "Bu aralar motosiklet kazaları çoğalmaya başladı. Öncelikle motokurye arkadaşlarımız ne kadar dikkatli olursa olsun bazı firmalar, ‘şu paketi şu kadar dakikada götürmen lazım’ diyor. Götürürsen, bu kadar bonus kazanırsın. Kurye arkadaşlar da ister istemez yaya ihlali ve kırmızı ışıkta geçme gibi sorunlarla karşı karşıya kalıyor. Bunlar sonucunda kurye arkadaşlarımız ölümlü veya yaralanmalı kazalara karışıyor. Bakanlık hızlı teslimat süresini kaldırdı; ancak 15-20 dakikalık teslimat süresi ve puanlama sistemiyle kurye arkadaşlarımız zor şartlarda çalışıyor" diye konuştu. "Geç götürüldüğünde slot açılmıyor" Kurye Şenol Bilgin de, "Popüler yemek sipariş platformlarında her siparişin altında süre yazıyor. Bu süre Bakanlık tarafından kaldırıldı. Herhangi bir kurye, baskı altında olmadan paketini teslim etmesi gerekirken firmaların yaptıkları reklamlardan dolayı kuryeler canlarını tehlikeye atıyor. A noktasından B noktasına 15-20 dakikada gitmesi gereken bir kurye, firmaların paket bonusları nedeniyle 5-10 dakikada gitmeye çalışıyor. Geç götürüldüğünde slot açılmıyor. Slot en alta düşüyor ve görünmez hâle geldiği için kazanç düşüyor" ifadelerini kullandı.
Aydın Aydın Büyükşehir Belediyesi Efeler’de çalışmalarını sürdürüyor Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’nun kent genelinde yürüttüğü çevre bakım ve düzenleme çalışmaları, 17 ilçenin tamamında hız kesmeden devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin yoğun çalışmaları vatandaşlar tarafından da memnuniyetle karşılanıyor. Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından Efeler ilçesinde kapsamlı çevre bakım çalışmaları gerçekleştirildi. İlçe genelindeki cadde ve bulvarlarda temizlik ve çevre düzenleme çalışmaları yapılırken, yaya kaldırımları ile üst geçitler de titizlikle temizlendi. Çalışmalar kapsamında Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı ekipleri de ana arterlerde peyzaj düzenlemeleri gerçekleştirdi. Ağaç budama, trimör, bakım ve temizlik çalışmaları eş zamanlı olarak yürütülürken, cadde ve bulvarlar Büyükşehir Belediyesi fidanlıklarında yetiştirilen mevsimlik çiçeklerle süslendi. Efeler’in farklı noktalarında eş zamanlı olarak sürdürülen çalışmalardan duydukları memnuniyeti dile getiren vatandaşlar, Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na teşekkür etti. Çalışmaların tüm ilçelerde devam edeceğini belirten Başkan Çerçioğlu, "Mesai mefhumu gözetmeksizin sürdürdüğümüz hizmetlerimizi vatandaşlarımız ile buluşturmaya devam ediyoruz. 17 ilçemizin tamamında çalışmalarımızı sürdüreceğiz" ifadelerini kullandı.