GÜNDEM - 28 Nisan 2019 Pazar 14:38

Yemek sipariş veren müşterilerine beraberinde kuru mama gönderiyor

A
A
A
Yemek sipariş veren müşterilerine beraberinde kuru mama gönderiyor

Ankara’da restoran işleten Mesut Cantürk, yemek sipariş eden müşterilerine sokak hayvanlarına ikram edebilecekleri kuru mamayı beraberinde gönderiyor. Her gün onlarca sipariş alan Cantürk, bu uygulamayla hem çok sevdiği hayvanlara mama ulaştırıyor hem de duyarlılık oluşturuyor.

Yaklaşık 3 yıldır Ankara'nın Çankaya ilçesinde restoran işleten 36 yaşındaki Mesut Cantürk, çok sevdiği sokak hayvanlarına duyarlılık oluşturmak için ilginç bir yöntem geliştirdi. Cantürk, yemek sipariş veren müşterilerine siparişinin yanında ayrı bir pakette kuru mama gönderiyor. Hayvansever işletme sahibi, restoranında hazırladığı kütüphaneli özel bölümde ise evcil hayvanıyla gelen müşterilerini ağırlıyor. Müşteriler yemeklerini yerken, evcil hayvanları da kendilerine ikram edilen kuru mamaları tüketiyor.

"İnsanlar biraz daha duyarlı olsun , onları sevsin diye böyle bir uygulama yaptık"

Hayvanlara olan sevgisini iş yerine taşıyan ve sahipsiz hayvanlara karşı duyarlılık oluşturmak isteyen Mesut Cantürk, aldığı olumlu dönüşler sayesinde motivasyonunun da arttığını ifade ederek, "Sokak Hayvanlarını seviyordum. İlk günden beri de böyle bir uygulama yapıyoruz. Sosyal sorumluluk projesi adı altında. Bütün siparişlerin yanında mama hediye edip insanla dışarıdaki canlıların da aç olduğunu onlara da destek olmamız gerektiğini aktarmak istedik. Çocukluğumdan bu yana hayvan beslemiştim. Onları seviyorum. İnsanlar biraz daha duyarlı olsun, onları sevsin diye böyle bir uygulama yaptık" dedi.

"Bazıları daha fazla mama istiyor"

Uygulamadan haberdar olan müşterilerinin zaman zaman ekstra kuru mama talebinde bulunduklarını ifade eden Cantürk, günlük ortalama 8 kilo kuru mamayı sokak hayvanları için siparişlere ekliyor. Cantürk, "Yüzde 90’ı çok memnun mutlu oluyorlar. Arada istisnalar çıkıyor. Yemeğimin yanında neden mama getirdin diyenler oluyor. Sızdırmaz kapta ayrı bir şekilde götürüyoruz Yemeğe temas söz konusu olmuyor. Ürünlerimizi kendimiz yetiştiriyoruz. Doğal ürünleri ulaştırıyoruz . Bazıları kedi maması istiyor. Bazıları da daha fazla mama istiyor. Günlük 70-80 kişiye ulaşıyoruz. Çok da olumlu dönüşler alıyoruz. Yan tarafta küçük kütüphane yaptık. Hayvanlarıyla gelenler çayını kahvesini içip vakit geçiriyor. Hayvanlarının mamasını da biz veriyoruz. Herkes bu uygulamayı yapmış olsa sokaktaki hayvanlar daha duyarlı olacak. Hayvanlar için daha iyi olacak. Müşterilerin böyle bir talebi olursa işletmeler de bunu yerine getirir diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.

"Daha önce böyle bir uygulama ile karşılaşmadım"

Uygulamayı çok beğendiğini söyleyen Mehmet Ovalı, "Sokak hayvanlarını da düşünüyorlar. Daha önce karşılaşmadım böyle bir uygulama ile. Sadece kendimiz için sipariş vermiş olmuyoruz. Marketlerden aldığımız mamaları evimizin önüne koyuyoruz biz. Arabamda her zaman mama bulunduruyorum çok güzel bir uygulama" şeklinde konuştu. 

"Hem insanlara güzel yemekler sunuyorlar hem de onların hayvanlarına da saygı gösterdiklerini ifade ediyorlar"

Hayvanları çok sevdiğini belirten Yüksel Erdoğmuş, vatandaşların bu konuda duyarlı olmasını istediğini söyledi. Uygulamadan duyduğu memnuniyeti ifade eden Erdoğmuş, "Biz dağlarda hayvanları besliyoruz. Sahipli hayvanlarına bile bakmayan insanlar var. Bu projeden çok memnun oldum. Şehir içinde olması bir güzellik, reform. Hayvansevmeyi de lanse ediyor. Hem insanlara güzel yemekler sunuyorlar hem de onların hayvanlarına da saygı gösterdiklerini ifade ediyorlar. Tabiki sokak hayvanları benim için çok mühim olduğundan çok memnunum. Sokak hayvanlarında ihtiyaçları olduğuna dikkat çekiyorlar. Köpeksiz kedisiz, sokak hayvanları olmayan bir kent düşünemeyiz. Biz Hayvanseverler olarak bakarız. Onlar Allah’ın dilsiz kulları" ifadelerini kullandı.

Selin Saygılı isimli başka bir müşteri ise, "Bunun uzun zamandır yaptıkları bir şey gayet güzel bir uygulama herkese bir şeyler hatırlatıyor. Bizde geldiğinde ısınabilecekleri ortamlar oluşturmaya çalışıyoruz. Yine beslenmelerine katkı sağlamaya çalışıyoruz bizde soka hayvanlarının" dedi.  

Hülya Keklik-Mustafa Apaydın

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.
Bayburt Bayburt’ta basit yaralama suçunda taraflar TSK’ya bağış yapma şartıyla uzlaştılar Bayburt’ta ’Basit Yaralama’ suçunda taraflar Türk Silahlı Kuvvetlerine (TSK) 10 bin lira bağış yapılması noktasında anlaştılar, dosya mahkemeye intikal etmeden çözülerek kapatıldı. K.A ve B.N.K isimli iki arkadaş dışarıda vakit geçirdikleri sırada araçla yanlarına gelen H.A ve R.A isimli şahıslar tarafından darp edildiler. Darp edildikleri iddiasıyla emniyete başvuran iki arkadaş H.A ve R.A’dan şikayetçi oldular. Mağdurların şikayeti üzerine şüpheliler H.A ve R.A hakkında ’Basit Yaralama’ suçundan soruşturma başlatıldı. Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosyadaki suçun uzlaştırmaya uygun bir suç olduğu belirlendi, dosya Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosuna gönderildi. Uzlaştırma bürosu ekipleri, mağdur taraflarla uzlaşma şartlarını görüşmek için bir araya geldiler. Mağdur K.A ve B.N.K, TSK’ya bağış yapılması şartıyla şüphelilerle uzlaşacağını uzlaştırma bürosu ekiplerine bildirdiler. K.A’nın ve B.N’K’nın uzlaşma talebini kabul eden şüpheliler, TSK’ya 10 bin lira bağışta bulundular. Uzlaştırma Bürosu görevlilerinin titizlikle yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosya mahkemeye intikal etmeden, çözüme kavuşturularak kapatıldı. Bununla birlikte, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, taraflarla görüşme sağlayan uzlaştırmacılara titiz çalışmalarından ötürü teşekkür ederek, kişi onarıcı adalet anlayışına hizmet etme gayreti içerisinde olduklarını, kamuya yararlı edimleri Uzlaştırma Bürosu ekipleriyle birlikte gerçekleştirdiklerini ve çalışmaların özenle yürütüldüğünü vurguladı.
Bayburt Uzlaştırma Büro ekiplerince bir dosya daha çözüme kavuşturuldu Bayburt’ta özel bir diş kliniğine tedavi olmak için başvuran H.H.O isimli hasta, kendisine yanlış tedavi uygulandığı gerekçesiyle B.S.G isimli doktordan şikayetçi oldu. Mağdur H.H.O, şikayetçi olduğu doktorla Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’na (TEMA) bağış yapma şartıyla uzlaşmaya vardı. Anlaşma sağlanan dosya ise Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin çalışmaları sonucunda kapatıldı. H.H.O isimli bir vatandaş, tedavi olmak için gittiği özel diş kliniğinde diş hekimi B.S.G’nin kendisine yanlış tedavi uyguladığı iddiasıyla doktordan şikayetçi oldu, B.S.G, hakkında ’Taksirle Bir Kişinin Yaralamasına Neden Olma’ suçundan soruşturma başlatıldı. Dosyanın Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmesi sonucunda dosya incelendi, suçun uzlaştırmaya tabi olduğu belirlendi. Devreye giren Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu ekipleri, mağdur H.H.O ile görüşme sağladılar. Mağdur H.H.O, şüpheli B.S.G’den TEMA Vakfı’na 150 fidan bağışta bulunmasını istedi. Daha sonra şüpheli B.S.G ile bir araya gelen uzlaştırma bürosu ekipleri, H.H.O’nun talebini B.S.G’ye ilettiler. H.H.O’nun isteğini kabul eden doktor ise, 150 fidan karşılığında TEMA Vakfı’na 12 bin 800 lira bağışta bulundu. Mahkemelerin iş yükünün azaltılması amacıyla yapılan uzlaşma görüşmeleri sonucunda, taraflar edimli olarak uzlaşmayı kabul etmiş oldular. Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin özverili çalışmalarıyla bir dosya daha sonuca vardırılarak, kapatıldı. Öte yandan, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, kamu yararı gözeten çalışmaların özenle devam ettiğini bildirerek, Uzlaştırma Bürosu ekiplerine çalışmalarından ötürü teşekkürlerini iletti. Önceliklerinin kamu yararı olduğunun altını çizen Savcı Alim, Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu olarak çalışmaları özenle ve önemle yürüttüklerini söyledi.