EKONOMİ - 28 Eylül 2015 Pazartesi 09:17

Yıldız Holding 3 içecek şirketini sattı

A
A
A
Yıldız Holding 3 içecek şirketini sattı

Yıldız Holding, içecek şirketleri Della Gıda, Bahar Su ve İlk Mevsim Meyve Suları'nın yüzde 90 hissesini Japon içecek şirketine satmaya karar verdiğini açıkladı.

Yıldız Holding, içecek şirketleri Della Gıda, Bahar Su ve İlk Mevsim Meyve Suları'nın yüzde 90 hissesini Japon içecek şirketi DyDo DRINCO'ya satmaya karar verdiğini açıkladı. Holding, hisselerin satış bedelini 335 milyon lira olarak belirlendiğini bildirdi. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, konu ile ilgili sosyal paylaşım siteleri Instagram ve Twitter hesaplarından şu açıklamayı yaptı:

"Biliyorum benim yanıtlamamı istediğiniz birçok sorunuz var. Ama takdir edersiniz ki, biz Yıldız Holding çalışanları ellibin kişilik bir aileyiz ve aramızda işbölümü var. Arkadaşlarıma saygısızlık etmemek için ben sadece benimle ilgili konuları sizlerle paylaşmaktayım. Bildiğiniz gibi dünya çapında alımlar yaparak bisküvi, çikolata işimizi globalleştirmeye talibiz. Ama bu hedefe ulaşmak ve başarmak için odaklanmak şart. Yani bütün enerjimizi, ve kaynaklarımızı bisküvi ve çikolata işine seferber etmemiz lazım. Benim amacım bizim markalarımız da büyüsün, gelişsin dünya çapında global markalar olabilsin. Bunu yapmak için 50 bin kişi her gün çalışıyoruz.

İşte bu yüzden süt ve içecek işlerimizdeki çoğunluk hisselerimizi işinde uzman yabancı şirketlere sattık. Ama bizim yüzde on hissemiz var ve yönetimde yer alıyoruz. ÜLKER markasını sadece belli bir süre için kullanabilecekler. Türkiye ve ihraç pazarındaki tüketicilerimiz için onlara devrettiğimiz markalarla iyi bir şekilde hizmet edeceklerdir.

Takdir edersiniz ki bu bir ortaklıktır ve biz de sorumluluklarımızın farkındayız ve ortaklarımızı seçerken hassas davranıyoruz. Mesela öncelikle tercihimiz mevcut ortaklarımıza hisse satışı veya stratejik bir ortak bulmak oluyor. Halka açılmak veya fonlara satış daha sonraki tercihimiz. Yönetimde yer alarak amacımız, şirketlerin yapısı ve çalışanları hakkında ve bilhassa markalarımızın kimlikleri, pazarı ve tüketici tercihleri ile ilgili rehberlik etmektir.

Bir de şunu ekleyeyim. "Her horoz kendi çöplüğünde öter" derler ya, ben de bu topraklarda doğdum ve emelim de gene burada yaşayıp ölmektir. Fakat burada doğan Yıldız Holding dünyada büyüsün oralarda da yaşasın isterim".

Hisse devrinde adı geçen markalardan Della Gıda, Bahar Su ve İlk Mevsim Meyve Suları; Cola Turka, Çamlıca, Saka Su, Sunny, Maltana, Eskipazar, Flores ve Link markaları kapsıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir 6 gündür kayıp olan öğretmeni bulmak için çalışmalar devam ediyor Eskişehir’de 6 gündür kayıp olan 51 yaşındaki Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı, bulmak için AFAD Eskişehir İl Müdürlüğü koordinesindeki 40 kişilik ekip, havadan ve Porsuk Çayı’nın içinde arama çalışmalarını sürdürüyor. Eskişehir’de 6 gün önce kaybolan Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı arama çalışmaları devam ediyor. Öğretmenin son görüldüğü yer olan Porsuk Çayı’nın Gökmeydan Mahallesi kısmında Eskişehir İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü’nden 9, Odunpazarı Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi’nden (OBAK) 5, Dorlion Arama Kurtarma’dan (DAK) 4, MEB Arama ve Kurtarma Birimi’nden (AKUB) 5, Şişecam’ın Acil Vaka Ekibi (SAVE) 4, itfaiyeden 6,Tepebaşı Arama Kurtarma (TAK) 5 ve Sivil Arama Kurtarma Derneği’nden (SARTEM) 2 çalışan olmak üzere toplam 40 kişilik ekiple aramalar, öğretmenin kaybolmasının 6’ıncı gününde devam etti. Havadan dron ve su da ise hem ekiplerin girmesi hemde botlarla yapılan aramalar sabah saatlerinde başladı. Ankara’dan ve Bursa’dan getirilen özel burunlu köpeklerin işaret ettiği yerde arama çalışmaları yoğunlaştı. Ekiplerin kıyı taraması da sürüyor. Tuncay Arslan’ın yakınlarının da çalışmaları yakından takip ettiği bölgede gözlendi. AFAD Eskişehir İl Müdürü Aslan Mehmet Coşkun çalışmaları sahada koordine edip yakından takip ediyor.
Kahramanmaraş MADO’dan "Salep Manifestosu" MADO, Anadolu’nun kadim lezzetlerinden biri olan salebe yönelik yaklaşımını "Salep Manifestosu" ile kamuoyuyla paylaştı. Manifestoda salebin bir içeceğin yanı sıra, kültürel miras, doğaya saygı ve sürdürülebilir üretim vurgusu öne çıktı. MADO tarafından yapılan açıklamada, salebin Anadolu’nun bin yıllık topraklarında, Torosların eteklerinde yetişen orkide köklerinden elde edildiği hatırlatılarak, her fincanın bu coğrafyanın belleğini taşıdığı ifade edildi. Salebin geçmiş ile gelecek arasında bağ kuran bir sembol olduğuna işaret edildi. Kültürel miras olduğu da vurgulandı. Manifestoda, MADO’nun salebi yalnızca bir ürün değil, kültürel bir miras olarak ele aldığı belirtildi. Bu kapsamda Türkiye’de tescilli salep yetiştiriciliği yapan ilk markalardan biri olunduğu, kendi tarlalarında üretim yapıldığı ve orkide koruma ile yaygınlaştırma projelerinin yürütüldüğü kaydedildi. Salep üreticilerine alım garantisi sunularak sürdürülebilir tarımın desteklendiği aktarıldı. Ayrıca Tarım ve Orman Bakanlığı ile üniversitelerle iş birlikleri gerçekleştirildiği, Salep çalıştayları ve farkındalık programlarıyla üreticiler, öğrenciler ve kamuoyunun bilgilendirildiği ifade edildi. "Katkısız ve sürdürülebilir üretim" Doğallık ve saflık başlığı altında, ürünlerde katkı maddesi ve sentetik aroma kullanılmadığı belirtilirken, salep orkidesinin doğadaki dengesini korumak amacıyla kontrollü kök kullanımı ve sürdürülebilir hasat uygulamalarının hayata geçirildiği bildirildi. Manifestoda, gerçek salebin sabır ve ustalık gerektirdiği vurgulandı. MADO üretim sürecinde geleneksel yöntemlerin çağdaş tekniklerle birleştirildiği, her aşamanın deneyimli ustalar tarafından denetlendiği belirtildi. Salep kıvamı ve aromasının nesiller boyu korunan orijinal MADO reçetesiyle sağlandığı, bu bilgi birikiminin usta-çırak eğitim programlarıyla aktarıldığı kaydedildi. MADO’nun salebi yalnızca kış mevsimiyle sınırlamadığına dikkat çekilen açıklamada, Türkiye’de soğuk salep ürününü ilk kez ticarileştiren marka olduğu hatırlatıldı. Soğuk salep ve incirli, Antep fıstıklı, Türk kahveli gibi yeni çeşitlerle genç neslin damak zevkine hitap edildiği ifade edildi. "Her Mevsim Salep" vizyonu doğrultusunda global lansmanlar gerçekleştirildiği bildirildi. MADO, Salep Manifestosu kapsamında salebi çeşitlendirmeyi, geliştirmeyi ve yeniliklerle zenginleştirmeyi sürdüreceğini açıkladı. Soğuk salep çeşitleri ve farklı tat kombinasyonlarıyla salebin geleceğin içeceği haline getirilmesinin hedeflendiği belirtilirken, salebin Türk mutfak kültürünün evrensel elçisi olarak dünyaya tanıtılacağı vurgulandı. Orkide koruma ve sürdürülebilirlik konusunda da daha kapsamlı adımlar atılacağı ifade edildi.