EKONOMİ - 28 Mart 2022 Pazartesi 16:26

'Youtube izlenmeleri azalsa da gelirleri arttı'

A
A
A
'Youtube izlenmeleri azalsa da gelirleri arttı'

İnternetten para kazanmak isteyenler için önemli bir mecra haline gelen video paylaşım platformu Youtube, üzerinden sağlanan kazançlarda, izlenmeler azalsa da kazançların azalmadığı, hatta bazı kategorilerde arttığı ifade ediliyor.

Türkiye’de Youtube kanalı üzerinden kazanç sağlayan önemli isimlerden biri olan Youtuber Okan Sarıoğlu, Youtube izlenmeleri hakkında değerlendirmede bulundu. “Youtube izlenmeleri azalsa da Youtube gelirlerinin arttığını görüyoruz.” diyen Sarıoğlu, “Bunda temel etken daha fazla reklamverenin Youtube’a bütçe ayırması. Özellikle yılbaşının yaklaştığı dönemlerde, önemli e-ticaret markaları bu mecraya daha fazla reklam verdiği için aralık ayında Youtuber’lar daha fazla kazanç elde ediyor” sözleriyle söz konusu sosyal medyanın gelirleri üzerinde hangi faktörlerin etkisinin olduğuna yönelik açıklamalarda bulundu.

Youtube üzerinden kazanç elde etmenin farklı yöntemleri bulunduğunu ifade eden Okan Sarıoğlu, konuyla ilgili olarak, “Youtuber’lar CPC (tık başına ödeme) ve CPM (Bin gösterim başına ödeme) üzerinden kazanç elde ediyor. İçerik oluşturucular, global pazarda her bin görüntüleme başına yaklaşık 2 dolar ile 11 dolar kazanıyor. Son zamanlarda Youtube izlenmeleri azalsa da gelirlerde artış olduğunu görüyoruz. Burada da özellikle reklamverenlerin söz konusu sosyal medyaya daha fazla bütçe ayırmasından ve Türkiye’deki kur etkisinden kaynaklandığını söylemek mümkün. Böylelikle bir videonun izlenme oranı düşük olsa da kazancının geçmiş döneme göre daha fazla olması gibi bir durum ortaya çıkıyor” diye konuştu.

“Reklamveren, Youtube’a daha fazla bütçe ayırıyor”
Büyük markaların söz konusu sosyal medya üzerinden reklam verme konusunda daha fazla eğilim gösterdiğini ifade eden Sarıoğlu, “Reklamverenler Youtube’a her geçen yıl daha fazla bütçe ayırıyor. Bu durumu 2022 yılında Youtube’un reklam gelirlerinde büyük bir artış elde etmesinden anlayabiliyoruz. Söz konusu sosyal medya, 2021 yılında toplamda 28.8 milyar dolarlık reklam geliri elde etmişti. Bunun yanı sıra Youtube’un 2022 yılında reklam gelirlerini yüzde 35 oranında arttırdığı açıklandı. Bu duruma, büyük markaların Youtube üzerinden daha fazla reklam vermelerinin doğrudan bir etkisi bulunuyor. Söz konusu sosyal medyanın bu yıl daha fazla bir karla dönemi kapatacağını tahmin ediyorum” şeklinde konuştu.

“Ocak-Şubat aylarında kazançlarda azalma oluyor”
Sarıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Genellikle ocak-şubat aylarından kazançlarda bir azalma meydana geliyor. Bunun yanı sıra yeni yılın yaklaştığı dönemlerde aralık ayında Youtuberların gelirlerinde artış oluyor. Çünkü Trendyol gibi büyük markalar, yeni yıla az bir zaman kala söz konusu sosyal medya üzerinden verdikleri reklamları arttırıyor. Bu nedenle Youtuberların gelirlerinde dalgalanmalar meydana geldiğini söyleyebiliriz. Söz konusu sosyal medya üzerinden kazanç noktasında farklı faktörler etkili olduğu için gelirlerin farklılaştığını söylemek olanaklıdır.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Kişisel verilere erişerek yasadışı veri aktarımı yapan 4 kişi tutuklandı Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında, kişisel verilere erişerek yasadışı veri aktarım yaptığı tespit edilen 4 kişi tutuklandı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yasadışı panellere ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında; Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) koordinesinde, Siber Güvenlik Başkanlığı (SGB), Jandarma Genel Komutanlığı (JGK) ve Mali Suçları Araştırma Kurulunun (MASAK) müşterek çalışmaları neticesinde, vatandaşların kişisel verilerini hedef alarak kamu kurumlarına ait verilere yetkisiz erişim sağlamaya çalışan yasa dışı yapılanmaya yönelik İstanbul ve Karabük’te eş zamanlı olarak düzenlenen siber casusluk operasyonlarında biri suça sürüklenen çocuk olmak üzere toplam 4 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı. Operasyonlarda birçok dijital materyale el konulduğu, yapılan incelemelerde, kişisel verilere yetkisiz erişim sağlanarak yasa dışı veri aktarımının sistematik bir casusluk faaliyetine dönüştürüldüğü tespit edildi. Ayrıca MASAK tarafından yapılan incelemelerde, yasa dışı gelir trafiğinin kripto varlık transferleri üzerinden parçalara ayrıldığı, ödemelerin yurt dışı tabanlı platformlara yönlendirildiği ve para hareketliliğinin çok aşamalı transfer yöntemleriyle gizlendiğinin tespit edildi. Operasyon kapsamında gözaltına alınan 4 şüpheli, 7545 sayılı "Siber Güvenlik Kanununa" muhalefet suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi. Ayrıca yasa dışı yollarla elde edilen verilerin barındırıldığı ve terör örgütleri dahil olmak üzere isteyen herkesin erişimine ve kullanımına imkan sağladığı tespit edilen 8 internet adresi erişime kapatıldı.
İstanbul Ümraniye Keyap Camii yenileme ve düzenleme çalışmaları tamamlandı Ümraniye’de Keyap Camii düzenlemesi ve yenileme çalışmaları tamamlandı. Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, "İmanı ne kadar iyi aşılayıp dini bütün bir nesil yetiştirirsek önümüz o kadar açık olur" dedi. Ümraniye Yukarı Dudullu Mahallesi’nde bulunan Keyap Camii’nde yapımı devam eden düzenleme ve yenileme çalışmaları tamamlandı. Ümraniye Belediye Başkanlığı ve Ümraniye Müftülüğü iş birliğiyle tamamlanan cami, vatandaşların hizmetine açıldı. Açılışta konuşan Başkan İsmet Yıldırım, vatandaşların dini ve manevi ihtiyaçlarının karşılanması noktasında yeni camiler açılmasının önemine değindi. "Cami hizmetlerimiz herkesin gayretleriyle çok iyi şekilde devam ediyor" Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, şunları söyledi: "Biliyorsunuz burası biraz yardıma muhtaç bir haldeydi. Önceden İSKİ problemi vardı, devamlı su basıyordu. Çevresi de böyle güzel değildi, sağ olsun mermerleri yapıldı. Biz de diğer peyzaj işlerini tamamladık, el birliğiyle yaptık. Burada 4 bin kişi çalışıyor ve sadece Keyap’ta çalışanlar değil etrafta çalışan bütün kardeşlerimiz buradan istifade ediyorlar. Çok şükür cami hizmetlerimiz kaymakamımızın başkanlığında, müftümüzün ve hocalarımızın gayretiyle çok iyi şekilde devam ediyor. Ben geldikten sonra herhalde 20’ye yakın cami inşa ettik. Geçen hafta kaymakamlık ve müftülüğümüzle birlikte bir hayırseverimiz tarafından çok güzel bir Kur’an Kursu da yapıldı. Bir taraftan gençlik merkezleri, bir taraftan Kur’an Kursları, bir taraftan da camide öğretilerin devam etmesiyle insanların dini ve manevi ihtiyaçlarının karşılanmasına gayret ediliyor. Türkiye nerelerden nerelere geldi, biliyorsunuz bir dönem her şey yasaktı; dini bütün ögeler yasaktı. ’Efendi’ demek yasaktı. Türkiye oralardan bu günlere geldi. Şimdi çok şükür Taksim Camii’ni sayın Cumhurbaşkanımız inşa etti, 250 yıllık bir hasretti. Sonra Ayasofya tekrar açıldı, yine Cumhurbaşkanımıza nasip oldu. Dini hizmetlere ne kadar çok gayret edilirse, bilhassa 4-6 yaş çocukların en iyi öğreneceği yaşlar. Allah’ını, kitabını, peygamberini ve dinini ne kadar güzel öğretebilirsek önümüz açık; yoksa karanlık. O nedenle imanı ne kadar iyi aşılayıp dini bütün bir nesil yetiştirirsek önümüz o kadar açık olur." Kurdele kesim töreni ve dua edilmesinin ardından cami vatandaşların hizmetine açıldı.
Bolu Bolu’da İhlas Mağazası açıldı Türkiye genelinde mağazalaşma atağını sürdüren İhlas Pazarlama, Bolu’daki mağazasını Aktaş Mahallesi’nde düzenlenen törenle hizmete açtı. Bolu’da uzun yıllardır mağazası bulunmayan İhlas Pazarlama, kentin en işlek noktalarından biri olan Aktaş Mahallesi’nde yeni şubesini vatandaşların hizmetine sundu. Düzenlenen açılış törenine Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Rasim Özdemir, İhlas Pazarlama Bolu Bayi Müdürü Tarık Gülcan ve çok sayıda davetli katıldı. "Türkiye genelinde 304 mağazaya ulaştık" Törende konuşan Bayi Müdürü Tarık Gülcan, şirketin mağazacılık alanındaki büyümesine dikkat çekerek, "İhlas Pazarlama mağazacılık olarak Türkiye genelinde son zamanlarda çok büyük bir başarı yakaladık. Türkiye genelinde 304 mağazaya ulaştık. Bolu’yu da bu mağazalardan bir tanesiyle kavuşturuyoruz. Hayırlı, uğurlu olsun" dedi. "Bolu’da da 47 kişiye istihdam oluşturuyor" Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Rasim Özdemir ise İhlas Holding’in köklü bir marka olduğuna vurgulayarak, mağazanın şehre katkısına değindi. Özdemir, "Mutlaka evimize giren pazarlama şirketlerinden bir tanesi. Geldiğimde ’Diğer mağaza nerede?’ diye sordum. ’İlk defa açıyoruz’ dediler. Mağaza açma konusunda biraz geç kalınmış ancak İhlas Pazarlama’nın burada devam eden faaliyetlerini görüyoruz. İhlas Holding zaten iyi bir marka. Bolu’da da 47 kişiye istihdam oluşturuyor" dedi.