GENEL - 28 Temmuz 2017 Cuma 08:57

Duru bebeğe kan vermek için sıraya girdiler

A
A
A
Duru bebeğe kan vermek için sıraya girdiler

Hatay’da lösemi hastası Duru bebek ve ilik nakli bekleyen tüm hastalar için başlatılan kampanya vatandaşların yoğun ilgisini gördü.

Hatay’da lösemi hastası Duru bebek ve ilik nakli bekleyen tüm hastalar için başlatılan kampanya vatandaşların yoğun ilgisini gördü.


Duru bebek için sosyal medya üzerinden yapılan "Duru bebek ve ilik nakli bekleyen tüm hastalar için umut ol" sloganıyla başlatılan kampanyaya kulak veren vatandaşlar Kızılay’ın stantlarına gelerek kan vermek ve uygun donör olmak için sıraya girdiler.


Antakyalı Meriç Gültekin, lösemi hastası Duru bebek için kendisinin de sosyal medya üzerinden kan verilmesi için çağrıda bulunduğunu söyledi. Duru bebek için kan vermeye geldiğini belirten Gültekin, “Böyle bir kampanya için yaklaşık 1 haftadır ben kendimce canlı yayın yaparak yaymaya çalıştık. İnşallah herkes duyarlı olur. Kan bağışında bulunun. Bazı soru işaretleri var insanlarda onu da hiç düşünmesinler. Kızılay’a gelsinler ve mutlaka kan versinler. Allah hiç kimseyi çocuğu ile sınamasın” dedi.


Nihat Yanık adlı vatandaş ise bağışta bulunduğunu ve kendisini çok iyi hissettiğini belirterek, herkesin bu konularda duyarlı olmasını istedi.


Duru bebeğin annesi Leyla Reyhan, kızları Duru’yu sekiz aylık iken doktora götürdüklerini ve Adana Acıbadem Hastanesi’nde akut lenfoblastik lösemi teşhisi konulduğunu kaydetti.


Reyhan, kızı 1 yaşında olmadığı için hastalığın tekrar oluşabileceğini vurgulayarak, “3,5 aydır tedavi oluyoruz. Fakat 1 yaşın altında yakalandığımız için bu hastalığın tekrar nüksetmesi çok yüksek bir olasılık. Hemen bu yüzden acil bir şekilde ilik nakli olmamız gerekiyor. İlik naklinin olması için uygun donörün bulunması gerekiyor. Bu yüzden bir kampanya başlattık. Sadece burada değil tüm Türkiye’de. İyi bir katılım sağlandı, herkes katılmaya çalışıyor bu kampanyaya. Umarım uygun iliği bulabiliriz. Herhangi bir Kızılay merkezinde kan verilebilir bu kan için, uygun donörün bulunması için. Bu şekilde sanırım uygun donörü buluruz ve ilik nakli oluruz” diye konuştu.


Duru’nun babası Ali Reyhan ise bu kampanyanın amacının sadece Duru olmadığını, Duru ve Duru gibi kan ve ilik bekleyen diğer hastalara da umut olabileceğinin altını çizdi.


Ali Reyhan, sosyal medyanın gücüne güvendiklerini kaydederek, “Dün 333 kök hücre ve 105 tane kan örneği verildi sadece Antakya’da ama bir Kızılay kan verme yeri daha var Köprübaşı’nda onun sayısı belli değil. Yani net sayıyı veremeyiz şimdiden” dedi.


Kan grubunun önemli olmadığını belirten yetkililer 18-50 yaş aralığındaki herkesin Kızılay’ın stantlarına kan verebileceğini vurguladılar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul ON Dijital Bankacılık, Hepsiburada müşterilerine online alışveriş kredisi sunuyor Dijital bankacılık platformu ON Dijital Bankacılık, e-ticaret platformu Hepsiburada iş birliği ile online alışveriş kredisi sunduğunu duyurdu. Dijital bankacılık platformu ON Dijital Bankacılık, Hepsiburada ile iş birliğine giderek tüketicilere online alışveriş kredisi hizmetiyle destek oluyor. Yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformu müşterilerine özel olarak sunulan online alışveriş kredisi, hızlı ve kolay başvuru süreçleri ile online alışverişte kolaylık sağlıyor. E-ticaret platformu alışverişlerinde taksit seçeneklerinden faydalanmak isteyen mevcut ON’lular ya da yeni ON’lu olacak müşteriler, kredi ile ürün satın alma imkanına sahip oluyorlar. Online alışveriş kredisi ile e-ticaret platformu müşterileri kredi kartına taksit imkanı olmayan ürünlerde de taksitle alışveriş yapma avantajından faydalanıyor. “Kolay ve hızlı online kredimiz ile alışveriş deneyimini yükselteceğiz” ON Dijital Bankacılık platformunun büyüme başarısını sürdürmek hedefiyle yeni iş birliklerini hayata geçirdiklerini belirten Burgan Bank Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Halil Özcan, “Kolay ve rahat bankacılık anlayışına yeni bir soluk getiren ON Dijital Bankacılık markamızla geçtiğimiz yıl elde ettiğimiz başarıların devamını getirmek için yeni iş birliklerine imza atmaya devam ediyoruz. Yeni iş birliğimizin; hem Hepsiburada müşterilerinin online alışveriş deneyimini kolay ve hızlı hale getireceğine hem de markamızın daha geniş kitlelere ulaşmasına katkı sağlayacağına inanıyoruz. Bu iş ortaklığı ile Türkiye’nin önde gelen ve güvenilir online alışveriş platformu olan Hepsiburada müşterilerinin online alışverişte kredi kartı limitlerine takılmadan istedikleri ürünü hızlıca satın alabilmelerine destek olacağımız için çok mutluyuz. Ayrıca, iş birliğimizin hayata geçmesinden hemen sonra yaptığımız kampanyamız ile rekabetçi bir oran sunarak oldukça başarılı bir kampanya dönemi geçirdik. Avantajlı faiz oranlarımızla tüketicilere elektronikte yeni bir ödeme yöntemi olarak Alışveriş Kredisi ile taksitlendirme fırsatı sunmaya devam edeceğiz” dedi. Müşterilerine en geniş vadelendirme ve ödeme çözümü alternatiflerini sunmayı hedeflediklerini belirten Hepsipay Finansal Teknoloji ve Ödeme Çözümleri Grup Direktörü Soner Beyhan, “Hepsipay olarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarından yola çıkarak oluşturduğumuz çözümlerle, onların alım gücünü artıran, güvenli, hızlı ve pürüzsüz ödeme ve vadelendirme yapabilmelerini sağlayan çözümleri sunuyoruz. ON Dijital Bankacılık platformu ile yaptığımız bu iş birliği de bu bakış açısıyla hayata geçirdiğimiz bir çözüm olarak öne çıkıyor. Platform ile iş birliğimiz, müşterilerimize cazip ödeme seçenekleri sunma yaklaşımımıza katkı sağlayacak. Türkiye’nin en çok tavsiye edilen e-ticaret platformu olarak müşterilerimizin alım gücünü destekleyen çözümler sunarak onların alışveriş deneyimlerini zenginleştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz” şeklinde konuştu.
Sakarya SUBÜ’den şehrin ekonomik gelişimine ışık tutacak proje SUBÜ Sapanca MYO’nun Sakarya ekonomisine katkı sağlayan işletmeleri geniş bir perspektiften incelemeyi hedefleyen ‘İş’te Sakarya’ başlıklı bilimsel araştırma projesinde çekimler başladı. Proje genç girişimcilere ilham verici örnekler sunmayı ve şehir hafızası oluşturmayı amaçlıyor. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Sapanca Meslek Yüksekokulu Medya ve İletişim Programı akademisyen ve öğrencileri tarafından yürütülen Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü ile ‘İş’te Sakarya’ başlıklı projede çekimler başladı. Sakarya ekonomisine katkı sağlayan işletmeleri geniş bir perspektiften incelemeyi hedefleyen proje ile bölgenin ekonomik gelişimine yön veren yerel işletmelerin girişimcilik hikâyeleri dijital olarak kayıt altına alınacak. Kent hafızası oluşturulacak Sakarya’nın ekonomik yönünü araştırarak elde edilen verilerin bölgenin ekonomik tarihini daha iyi anlamak için kullanılacağını belirten Proje Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi İsmail Koç, “Proje ekibi olarak Sakarya’da faaliyet gösteren köklü işletmelerin kuruluş hikâyelerini, aile işletmelerinde kuşaklar arası yönetimi, devlet teşviklerinin etkisini, ekonomik katkıları ve inovasyon projelerini analiz edeceğiz. ‘İş’te Sakarya’ projesi ile şehrin ekonomik gelişimine tanıklık etmeyi ve Sakarya’daki girişimcilik hikâyelerini dijital ortamda belgeleyerek kent hafızasını oluşturmayı, şehir ekonomisine ve genç girişimcilere ilham kaynağı olmayı hedefliyoruz. Sapanca Meslek Yüksekokulu bu proje sayesinde üniversite-sanayi iş birliğine olan bağlılığını göstererek sektörle olan ilişkilerin geliştirilmesine önemli katkılar sağlayacak; üniversite ile sanayi arasındaki bu etkileşim, projenin hem akademik hem de endüstriyel alanda yeni iş birliklerine kapı açmasını mümkün kılacaktır” diye konuştu. Projede ilk çekim gerçekleşti ‘İş’te Sakarya’ projesinde ilk olarak Söğütlü Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren bir süt ürünleri şirketinin üçüncü kuşak temsilcisi Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Güneş ile video röportaj çekimleri yapıldı. Firma hakkında bilgi veren Güneş, “65 yıllık üretim tecrübemiz ile bugün 2,1 milyar TL’lik ciroya, 400 kişilik istihdama ve 5 bin süt üreticisine geri bağlantı etkisine ulaşmış durumdayız. Böylelikle Türkiye’de süt ve süt ürünleri işleyen üreticiler arasında önemli bir konumdayız” şeklinde konuştu. Proje ekibi Sapanca MYO Müdür Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi İsmail Koç’un koordinatörlüğünü yürüttüğü projenin ekibinde Dış Ticaret Bölümü Başkanı Doç. Dr. Füsun Çelebi Boz, Doç. Dr. Aydın Bağdat ve Medya İletişim Programı Başkanı Öğretim Görevlisi Servet Sezgin yer alıyor. Sapanca MYO Medya İletişim Programı öğrencileri de projede aktif olarak görev alarak uygulama becerisi kazanıyor. Proje ekibi, daha önce ‘Sapanca’nın Çınarları’ adlı projeyi de hayata geçirmişti. Bu proje ile Sapanca’nın 54 yaşlı bireyinin hayat hikayeleri belgesel haline getirilerek, onların deneyimlerini ve değerleri gelecek nesillere aktarılmıştı.