GENEL - 02 Temmuz 2022 Cumartesi 09:25

3 senede sadece yüzde 5 ilerlenen Kirazlı-Halkalı metro hattında çalışmalar durduruldu

A
A
A
3 senede sadece yüzde 5 ilerlenen Kirazlı-Halkalı metro hattında çalışmalar durduruldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 3 senede sadece yüzde 5 ilerleme kaydettiği Kirazlı-Halkalı Metro çalışmaları, yönetim tarafından tekrar durduruldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 3 senede sadece yüzde 5 ilerleme kaydettiği Kirazlı-Halkalı Metro çalışmaları, yönetim tarafından tekrar durduruldu. Metro çalışmasıyla ilgili açıklama yapan AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Batur, “Her yere dünyanın aynı anda 10 metro hattı yapan tek şehri diye yalanları devam ediyor” dedi.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 170 milyon Euro borç alınarak yapımına tekrar başlanılan Kirazlı-Halkalı metro hattının çalışmaları yeniden durduruldu. AK Parti döneminde başlatılan ve yüzde 4’lerde şu anki yönetime teslim edilen Kirazlı-Halkalı metro hattında 3 senede sadece yüzde 5 ilerleme kaydedildi. Çalışmaları durdurulan metro hattı dron ile görüntülendi. Konuya ilişkin açıklamada bulunan Başkan Yardımcısı Batur, hattaki çalışmanın hızlandırılması için yeniden ihale edileceği söylemlerinin olduğunu iddia etti. Başkan Yardımcısı Batur, ihale süreçleriyle dönemi tamamlayacaklarını ifade ederek, “Aldıkları kredileri bu zaman zarfında ne yapacakları soru işareti” dedi.


“Her yere dünyanın aynı anda 10 metro hattı yapan tek şehri diye yalanları devam ediyor”


10 metro hattı yapan tek şehri yalanlarının devam ettiğini dile getiren AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Dr. M. Ejder Batur, “Kirazlı-Halkalı metro hattı bir süre evvel durduruldu. Bu hat bizim dönemimizde ihale edilmiş 600 milyon Euro’ya ihale edilmiş bir hat. İstanbul’un en kalabalık ikinci ilçesi Küçükçekmece, 3. ilçesi Bağcıları birbirine bağlayan saatte tek yönde 70 bin yolcu kapasiteli bir hat. Bizim dönemimizin sonunda yüzde 4’lerde bıraktığımız bir hat. Aradan geçen 3 yılda şu anki durdurulmuş halindeki seviyesi yüzde 9. yani 3 yılda yalnızca yüzde 5 ilerleme kaydedilmiş. 600 milyon Euro’ya ihale edilen bu hat için hani sık kullandıkları beceriksizliklerini bir maske olarak kullandıkları engelleniyoruz ibaresi var ya o engelleniyoruz dedikleri konulardan Büyükşehir Belediye Meclis grubu olarak çoğunluk bizde olduğu için borçlanma konularında meclis gündemine bu teklifi getirirler yine bu metro hattı borçlanmayla alakalı bize bir teklif getirdiler ve Kirazlı-Halkalı metro hattı için tam 170 milyon Euro borçlanma yetkisi o engelleniyoruz demelerine rağmen verdik. 170 milyon Euro demek bu hattı yalnızca alınan kısmıyla yüzde 28 seviyesinde ilerletebilmek demek. 3 yıl içinde gelin görün ki yüzde 4’lerden alınan hat bugün itibariyle sadece yüzde 9’a ulaştırılabilmiş ve hatta durdurulmuş vaziyette. Tekrar ihale etmekten bahsediyorlar. Oysa borçlanma miktarı itibariyle bile yüzde 4’ten yüzde 32’ye çok rahat çıkartabilecekleri geçen sene büyük törenlerle hızlandırıyoruz diye bahsettikleri bir hat. Öte taraftan dağa taşa her yere dünyanın aynı anda 10 metro hattı yapan tek şehri diye dezenformasyonumuz yalanımız devam ediyor. Büyükşehir Belediyesinin mevcut yönetimi maalesef bu. Ciddi bir becerisizlik basiretsizlik var. Bunu da maskelemek için kullandıkları engelleniyoruz ve şimdilerde de biz hızlandırmak için tekrar bu durdurulmuş iki hattı tekrar ihale edeceğiz gibi söylemleri var. Tekrar ihale edeceğiz demelerinin sebebi bu hattın şu anki tespitleri resmi olarak yapılacak. İhale süreçleri ve bu süreçlerle dönemi tamamlayacaklar herhalde. Tabii aldıkları kredileri bu zaman zarfında ne yapacakları ciddi bir soru işareti” diye konuştu.


“Müteahhitlerin artık bu işi yeterli ödemeyi yapmadığınız için altından kalkamıyoruz diye çekilme hakkı var”


Müteahhitlerin artık bu işi yeterli ödeme yapılmadığı için altından kalkamıyoruz diye çekilme haklarının olduğunu ve şu anda bu problemin yaşandığını sözlerine ekleyen AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Batur, “Yüklenici firma açısından da olaya baktığımız zaman finansman ihtiyacı giderilmiş olan bu projelerde işveren yeterli ödemeyi yapmıyorsa siz üretim yapamazsınız. Üretim yapamayınca da iş artık sizin açınızdan fizibıl olmaktan çıkar. İster metro inşaatı ister herhangi bir üst yapı inşaatı olsun neticede büyük bir oranla yaklaşılmamışsa tek taraflı olarak da müteahhitlerin yüklenicilerin artık bu işi yeterli ödemeyi yapmadığınız için altından kalkamıyoruz diye çekilme hakkı var. Şu an bu problemi yaşıyoruz. Ulaştırma Bakanlığı olarak İstanbul’da 5 farklı metro hattı yapıyoruz. Onların seviyeleri de Büyükşehir Belediyesi gibi 3 yılda yüzde 3 yüzde 5 ilerlemiş seviyelerinden ibaret değil. 3 yılda yüzde 40 yüzde 50-60 ilerleme oranı olan metro hatları. Tam 91 km’lik metro hattını 2023 yılında İstanbullu hemşerilerimizin hizmetine sunacağız. Bir kıyas yapabilmek için bir rakam vermek isterim. Ulaştırma Bakanlığı hat başına 3 yılda yıllık 4.2 km ilerleme kaydetmişken Büyükşehir Belediyesinin kaydettiği miktar 3 yılda sadece 600 metre hat başına” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Bakan Kacır: "Türkiye teknoloji girişimciliğinde Avrupa’nın parlayan yıldızı olarak tarif ediliyor" Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "23 yıl önce piyade tüfeğini yurt dışından temin eden bir ülkeydik, savunma ürünlerinde yüzde 80 dışa bağımlıydık. Bugün, kendi İHA’mızı, mühimmatını, uçaklarını, helikopterlerini, uydularını, radarlarını, elektronik harp sistemlerini geliştiren, üreten ve artık rekabetçi şekilde dünyaya ihraç edebilen bir ülkeyiz. Fikirden ürüne, üründen pazara uzanan yolculukta her aşamada Türkiye teknoloji girişimciliğinde Avrupa’nın parlayan yıldızı olarak tarif ediliyor" dedi. Sakarya Teknokent Ar-Ge Binası, Füzyon Girişim Ofisi ve Milli Teknoloji Atölyesi açılışı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın katılımıyla gerçekleşti. Açılışta konuşan Bakan Kacır, "Teknolojide tam bağımsız Türkiye tasavvurumuzu gerçeğe dönüştürme yolunda hayata geçirdiğimiz tüm bu projelerin Sakarya’mıza, üniversitelerimize, gençlerimize, ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Küresel ölçekte değişimin hız kazandığı, bilginin stratejik bir güç halinde geldiği bir çağdayız. Bu dönemde ülkelerin refah düzeyini ve rekabet gücünü bilimsel bilgi üretme kabiliyetiyle teknolojideki yenilikleri ekonomik değere dönüştürme düzeyi belirliyor. Özellikle yenilikçi teknolojilerde söz sahibi ülkeler sadece bugünün değil yarının dünyasını da şekillendiriyor. Pek çok ülkenin belirsizlikler sarmalında bocaladığı ve geleceğe dair vizyon ortaya koymakta zorlandığı bu süreçte bizler yaşanan değişimi tehdit olarak değil bilakis Türkiye adına tarihi bir fırsat olarak görüyoruz. Bu anlayışla bilimi ve teknolojiyi kalkınma yolculuğumuzun pusulası atlettik. Son 23 yılda dev bir Ar-ge ve inavasyon alt yapısı inşa ettik. Bugün özel sektörümüz bünyesinde bin 700’ü aşkın Ar-Ge ve tasarım merkezinde görev yapan nitelikli mühendislerimiz ve teknisyenlerimiz, yüksek katma değerli üretimi mümkün kılan yenilikçi çözümler geliştiriyor" dedi. "Ar-Ge harcamalarımızın milli gelirimizdeki payını binde 5’ten yüzde 1,46’ya çıkardık" Bakan Kacır, "113 Teknoparkımızda 12 binden fazla firmamız inavasyon odaklı çalışıyor. Bilim insanlarımız, araştırmacılarımız özel sektörümüze sunduğumuz destekler neticesinde Ar-Ge harcamalarımızın milli gelirimizdeki payını binde 5’ten yüzde 1,46’ya çıkardık. 2002’de 29 bin olan tam zaman eş değer Ar-Ge personel sayımız şimdi 310 bini aştı. İnşa ettiğimiz güçlü Ar-Ge alt yapısı milli teknoloji hamlesinin vizyon projelerinin fikirden hakikate dönüştüğü biz zemini sundu. 23 yıl önce piyade tüfeğini yurt dışından temin eden bir ülkeydik, savunma ürünlerinde yüzde 80 dışa bağımlıydık. Bugün, kendi İHA’mızı, mühimmatını, uçaklarını, helikopterlerini, uydularını, radarlarını, elektronik harp sistemlerini geliştiren, üreten ve artık rekabetçi şekilde dünyaya ihraç edebilen bir ülkeyiz. İnsansız hava aracı üretiminde dünyada lideriz. Türkiye’nin otomobili Togg ile elektrikli ve akıllı araç devrimini ve otomotiv sektöründe yaşanan eşzamanlı dönüşümleri ülkemiz adına fırsata çevirme iddiamızı ortaya koyduk. Teknoloji üretiminde ve geliştirmede yakaladığımız bu ivmeyi farklı sektörlere taşıyarak üniversitelerimizle sanayi arasındaki iş birliğini daha da güçlendirerek Türkiye yüzyılında teknolojide tam bağımsız Türkiye hedefimizi adım adım gerçeğe dönüştüreceğiz" diye konuştu. "Teknoloji girişimciliğini bu vizyonu hayata geçirecek itici güç addediyoruz" Bakan Kacır, "Teknoloji girişimciliğini bu vizyonu hayata geçirecek itici güç addediyoruz. Bu doğrultuda ülkemizde teknolojik girişimlerin yeşermesini ve ölçeklenmesini mümkün kılacak zemini çok boyutlu adımlarla inşa etti. Hayata geçirdiğimiz fonların fonu ve eş finansman mekanizmalarıyla 4,6 milyar liralık kamu kaynağını doğrudan girişimlerimize yönlendirdik. Bu etkiyle 120 milyar liralık özel sektör yatırımını harekete geçirdik. Erken aşama girişimlerine finansman sağlayan BİGG programımızla 2 bin 500’den fazla teknoloji girişiminin hayata geçmesini sağladık. 2018’den bu yana düzenlediğimiz Teknofestlerle gençlerimizi girişimcilik yolculuğuna dahil ettik. Fikirden ürüne, üründen pazara uzanan yolculukta her aşamada Türkiye teknoloji girişimciliğinde Avrupa’nın parlayan yıldızı olarak tarif ediliyor" şeklinde konuştu. "Her yaştan çocuğumuzu ve gencimizi bilimin büyülü dünyasıyla buluşturacağız" 81 ilde milli teknoloji atölyelerinin kurulacağını aktaran Bakan Kacır, "Bugün oyundan e-ticarete, yapay zekadan finans teknolojilerine geniş bir yelpazedeki girişimlerimiz iftihar vesilemizdir. Bu başarı ivmesini katlanarak 2030 yılına kadar ülkemizden 100 bin teknolojik girişiminin doğmasını ve milyar dolar değeri aşan unicornların bizim değimimizle Turkornların toplam kıymetinin 100 milyar doları aşmasını hedefliyoruz. Bu cennet vatanın her köşesindeki gençlerimizin teknoloji geliştirme ve dünyayı değiştirme iddiası taşıyabilmesini sağlayacak bir alt yapıyı kurmayı temel önceliğimiz olarak görüyoruz. Sakarya gerek sahip olduğu dev sanayi alt yapısı ve lojistik gücü, gerekse küresel finans ve teknoloji merkezi İstanbul’a yakınlığıyla girişimciler için önemli bir marka değerine sahip. 2010’da faaliyete geçen ve bünyesinde 130’dan fazla firmanın çalışmalarını sürdürdüğü Sakarya Teknokent, şehrimizde teknoloji girişimciliğinin nabzının attığı, üretim ile aklın buluştuğu milli teknoloji hamlemizin örnek projelerinin hayata geçirildiği ekosistemi inşa ediyor. Girişimcilerin yoğun ilgi gösterdiği Teknokentin yatırımcı talebine cevap verebilmesi adına ilave olarak 6 bin 500 metrekare kapalı alan barındıran 39 bin metrekare bir alanı ilan ettik. Bugünde bakanlığımızın 113 milyon lira ile hayata geçen yeni Ar-ge binasının açılışındayız. Teknokentimizde 3 bin 700 metrekare kapalı alanıyla girişimcilerimize çalışma alanı sunuyoruz. Aynı zamanda bina içinde faaliyet gösterecek füzyon girişim ofisiyle kuluçka ve kuluçka öncesi aşamadaki girişimcilerimize destek seti sunuyoruz. Üniversitelerimiz ve bilim merkezlerimiz bünyesinde kurduğumuz milli teknoloji atölyeleriyle ülkemizin yarınlarını inşa edecek gençlerimizi ileri teknoloji ekipmanları ve modern alt yapıyla buluşturuyoruz. Önümüzdeki yılsonuna kadar 81 ilimizde 100 milli teknoloji atölyesini tamamlamak üzere bir seferberlik ruhuyla çalışıyoruz. İki üniversitemizin de öğrencileri bu atölyede çalışacak. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak ülkemizin nitelikli insan kaynağını büyüten, yetkinliğini derinleştiren politikaları sürdüreceğiz. Her yaştan çocuğumuzu ve gencimizi bilimin büyülü dünyasıyla buluşturacağız. 60 milyon lira destek sağlayacağımız ve bünyesinde atölyeler, sergiler barındıracak olan modern tesis ile gençlerimizin merak ve keşfetme duygusunu ateşleyen bilim üssünü şehrimize kazandıracağız" ifadelerini kullandı.