EKONOMİ - 04 Nisan 2012 Çarşamba 10:39

3 AYDA 30 BİN YENİ MARKA

A
A
A
3 AYDA 30 BİN YENİ MARKA

2011 yılında marka başvurularında Avrupa lideri Türkiye, 3 ayda 30 bin yeni marka ile zirveden inmeyeceğini kanıtladı.
2011 yılında 120 bin marka tescil başvurusu ile Fransa`yı geçen Türkiye, 2012 yılının ilk üç ayına göre de yıl sonunu zirvede bitireceğe benziyor.
Türk Patent Enstitüsü verilerini değerlendiren marka ve patent vekili Rüştü Gümüş, 2012 yılının ilk üç ayındaki başvuru rakamlarıyla yılsonunda hedeflenen 150 bin yeni marka başvurusuna ulaşmanın zor olmadığını belirtti.
2011`de marka tescil başvurularında yükselişe geçen Türkiye, ilk aydan 10 bin barajını aşarken, Mart ayının sonunda 30 bin yeni marka başvurusuna ulaşmayı başardı.
2011 yılının Ocak ve Şubat aylarında 3104 marka tescil edilmişken, 2012 yılının aynı dönemlerinde marka tescil oranı yüzde 181 artarak 8735 sayısına ulaştı.
Ocak ve Şubat aylarında tescille sonuçlanan markalar da en çok 35. sınıf ( mağazacılık - satış ) tercih edildi.
2012 yılının ilk iki ayında İstanbul en çok marka tescili gerçekleştiren ilimiz olurken Ankara, İzmir ve Bursa ise tescillenmiş marka sayılarıyla ilk sıralarda yer almayı başaran illerimiz oldu. Ardahan, Tunceli, Bayburt, Gümüşhane ve Hakkari` de ise bu iki ayda marka tescili gerçekleşmedi.
Tüm dünya ülkelerinin markalarını tescil yoluyla korumaya çalıştığını belirten Acar Patent Ltd. Genel Koordinatörü Rüştü Gümüş, Türkiye`de marka başvurularındaki artışın, markalarımızı koruma arzusunun göstergesi olduğunu belirtti.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Çankırı Başkent EDAŞ Çankırı’yı bakım ve yatırımlarıyla aydınlattı Başkent EDAŞ, Çankırı’da kesintisiz elektrik dağıtımı kapsamında 2024 yılının ilk 3 ayında bakım, onarım ve yatırım hizmetlerini sürdürdü. Elektrik dağıtımını dijitalleşme odaklı projeler ve yatırımlar ile gerçekleştiren Başkent EDAŞ, Çankırı’da yılın ilk 3 ayında müşteri ve çözüm odaklı yaklaşımı sayesinde önemli çalışmalara imza attı. Şirket, Çankırı’da hizmet verdiği 2 bin 54 trafo ve 10 bin 17 kilometre hat uzunluğunda sürdürülebilir ve kesintisiz enerji sağlanabilmesi amacıyla bakım, yenileme ve yatırım çalışmalarını sürdürdü. Yapılan açıklamaya göre, daha aydınlık bir Çankırı için ilçe ve köylerde bulunan 1998 aydınlatma armatürünün bakımını gerçekleştiren şirket ekipleri, bölgede 8 dağıtım merkezini de elden geçirdi. Ayrıca kentte 377 kilometrelik hattın bakımı da tamamlandı. Şirket, sektörün değişen dinamiklerine odaklanarak faaliyetlerini insan, çözüm ve inovasyon odağında sürdürmeye devam ediyor. Çankırı’da hizmet verdiği 145 binden fazla müşterisine daha iyi hizmet vermek amacıyla toplam 10 kilometrelik yeni kablo döşeyen Başkent EDAŞ ekipleri, kentte 276 yeni aydınlatma armatürünün montajını da tamamladı. Söz konusu bakım, onarım ve yatırım rakamları ile şirket 2024 yılının ilk 3 ayında koymuş olduğu hedefleri başarıyla gerçekleştirdi. Müşteri odaklı yaklaşımla 7/24 hizmet sunan şirket, baskentedas.com.tr, Başkent 186 Mobil Uygulaması, 0(312) 186 00 00 numaralı WhatsApp İhbar Hattı ve 186 numaralı Müşteri Hattı’ndan tüm müşterilerinin soru ve sorunlarını dinleyerek çözüm bulmaya devam ediyor. Enerjisa Dağıtım Şirketleri’nin Toroslar EDAŞ ve AYEDAŞ ile birlikte elektrik dağıtımındaki 3 şirketinden biri olan Başkent EDAŞ, Ankara, Çankırı, Kırıkkale, Bartın, Kastamonu, Zonguldak ve Karabük illerinde faaliyetlerini sürdürüyor. Şirketin, Çankırı’da bakım ve yatırım çalışmalarının devam edeceği belirtildi.
İstanbul AYEDAŞ Anadolu Yakası’nı bakım ve yatırımlarıyla aydınlattı AYEDAŞ, kesintisiz elektrik dağıtımı kapsamında 2024 yılının ilk 3 ayında bakım, onarım ve yatırım hizmetlerini sürdürdü. Elektrik dağıtımını dijitalleşme odaklı projeler ve yatırımlar ile gerçekleştiren AYEDAŞ, yılın ilk 3 ayında müşteri ve çözüm odaklı yaklaşımı sayesinde önemli çalışmalara imza attı. Şirket, hizmet verdiği 8 bin 273 trafo ve 34 bin 297 kilometre hat uzunluğunda sürdürülebilir ve kesintisiz enerji sağlanabilmesi amacıyla bakım, yenileme ve yatırım çalışmalarını sürdürdü. Yapılan açıklamaya göre daha aydınlık bir kent için Adalar, Ataşehir, Beykoz, Çekmeköy, Kadıköy, Kartal, Maltepe, Pendik, Sancaktepe, Sultanbeyli, Şile, Tuzla, Ümraniye ve Üsküdar’da 22.345 aydınlatma armatürünün bakımını gerçekleştiren şirket ekipleri, yine adı geçen ilçelerde 260 pano ile 9 trafo ve 425 dağıtım merkezinin bakımını tamamladı. Ayrıca kentte 891 kilometrelik hattın bakımını gerçekleştirdi. Söz konusu bakım, onarım ve yatırım rakamları ile şirket 2024 yılının ilk 3 ayında koymuş olduğu hedefleri başarıyla gerçekleştirdi. Şirket, sektörün değişen dinamiklerine odaklanarak faaliyetlerini insan, çözüm ve inovasyon odağında sürdürmeye devam ediyor. Hizmet verdiği 3 milyondan fazla müşterisine daha iyi hizmet vermek amacıyla toplam 102 kilometrelik yeni kablo döşeyen şirket ekipleri 205 yeni aydınlatma armatürünün montajını da tamamladı. Ayrıca yeni 47 elektrik panosu ile 15 trafo merkezi montajı da tamamlandı. Müşteri odaklı yaklaşımla 7/24 hizmet sunan şirket, ayedas.com.tr, AYEDAŞ 186 Mobil Uygulaması, 0(216) 186 00 00 numaralı WhatsApp İhbar Hattı ve 186 numaralı Müşteri Hattı’ndan tüm müşterilerinin soru ve sorunlarını dinleyerek çözüm bulmaya devam ediyor. Enerjisa Dağıtım Şirketleri’nin Başkent EDAŞ ve Toroslar EDAŞ ile birlikte elektrik dağıtımındaki 3 şirketinden biri olan AYEDAŞ’ın İstanbul Anadolu Yakası’nda bakım ve yatırım çalışmaları devam edecek.
İstanbul Dubai’deki fintek fuarında Türk markalara yoğun ilgi Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde düzenlenen Seamless Middle East 2024 Fuarı’nda boy gösteren Türk fintek şirketleri ilgi odağı oldu. Bu sene 24’üncüsü gerçekleştirilen organizasyonda, Türkiye’yi, Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle, Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’nin (TÖDEB) öncülüğünde kurulan Türk Pavilyonu’nda yer alan 8 marka temsil ediyor. 750 firma ve 500 konuşmacının katıldığı dev fuara 25 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor. Başta Orta Doğu olmak üzere Avrupa, Asya ve Afrika’nın önde gelen uzmanlarını, finansal kurum temsilcilerini, teknoloji girişimcilerini ve yatırımcıları bir araya getiren Seamless Dubai’de Türkiye ilk defa milli katılım ile temsil ediliyor. Fuarda, Türkiye’nin önde gelen finansal teknoloji şirketleri boy gösteriyor. Değerlendirmelerde bulunan İninal Yönetim Kurulu Üyesi Yeliz Tuğçe Balcı, şirket olarak bu yıl ilk defa Seamless Dubai etkinliğine katılma fırsatı bulduklarını kaydederek, “Finansal teknolojiler alanında kendimizi geliştirmek ve yenilikçi çözümler sağlamak amacıyla önemli etkinliklerde yer almaya özen gösteriyoruz. Seamless, bankacılıktan, e-ticarete, teknolojiden marketinge kadar birçok farklı alandan uzmanı bir araya getirdi. Dünya’nın farklı yerlerindeki paydaşlarımızla bir araya gelerek onlara sunduğumuz çözümlerle uluslararası iş birliklerine imza atma fırsatı yakalıyoruz. Dubai’deki bu buluşmada sektördeki yenilikleri yakalayarak, güzel iş birlikleri ile ülkemize döneceğimize inanıyoruz” diye konuştu. ’’Şirketimize gösterilen ilgi yatırımlarımızı artırmamız gerektiğini ortaya koydu’’ Fuarda İninal’e olan yoğun ilginin kendilerini heyecanlandırdığını dile getiren Balcı, ’’Seamless Dubai’de, gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde katılımcılardan Türk şirketleri ve sundukları hizmetler hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duydukları yönünde geri bildirimler aldık. Bu, İninal’ın mevcut kullanıcı sayısı ve sektördeki bilgi ve deneyiminin uluslararası arenada ne kadar değerli olduğunu bizlere bir kez daha gösterdi ve birçok işbirliği yapma fırsatı bulduk. Etkinlikte şirketimize gösterilen ilgi, bu bölgedeki yatırımlarımızı artırmamız gerektiğini açıkça ortaya koydu. Son yıllarda Türkiye’deki fintek yatırımlarının ne kadar doğru olduğu bir kez daha kanıtlanmış oldu. Şirketlerimizi geliştirmek adına global iş modellerini yakından takip etmemiz ve rekabetçi ürünler sunmamız gerektiği konusunda fikir birliğine vardık. Böylelikle her bir kıymetli Türk şirketini global arenada lider pozisyonlarda göreceğimize inancımız tam’’ ifadelerini kullandı. 25 binden fazla ziyaretçinin yüzlerce firma ve start-up ile buluşacağı fuar, orta doğu pazar dinamiklerine odaklanarak finansal teknoloji sektöründeki gelişmeleri katılımcılarla tartışmayı amaçlıyor. B2B görüşmelere ve sektörün geleceğine yön verecek panellere sahne olacak organizasyon 16 Mayıs’a kadar devam edecek.
Bursa BUÜ’nün kalite yolculuğu devam ediyor Bursa Uludağ Üniversitesi’nin (BUÜ) 2021 yılında aldığı TSE ISO EN 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi belgesi yapılan denetimlerden bir kez daha başarıyla çıktı. BUÜ, sahip olduğu TSE ISO EN 9001:2015 belgesi için “Belge Yenileme” sürecini geride bıraktı. TSE’den gelen Baş Denetçi Mustafa Ekin, Denetçi Mustafa Karaman, Denetçi Burak Tuna ve Denetçi İlknur Öztürk, 6-8 Mayıs tarihleri arasında toplam 28 birimi ziyaret etti. Yapılan denetimler sonucunda Üniversitenin kalite yönetim sistemi süreçlerinde herhangi bir uygunsuzluk bulunmadı. TSE tetkikçileriyle gerçekleştirilen toplantıda konuşan BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, 2019 yılında başlatılan toplam kalite çalışmalarının 2021 yılında olumlu bir şekilde sonuçlandırıldığını ve Üniversite genelinde ilk kez TSE ISO EN 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi belgesinin alındığını hatırlattı. Rektör Yardımcılığı görevini üstlendiği önceki yönetim döneminde sürecin son derece sağlıklı bir şekilde yürütüldüğüne işaret eden Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, “Devlet yönetiminde sürekliliğin esas olduğu inancıyla bizler de aynı şekilde önceki yönetimimizden devraldığımız çalışmalarımızı en iyi şekilde sürdüreceğiz. Bu noktada özellikle Kalite Koordinatörlüğümüzün gösterdiği üstün hizmetlerden dolayı başta Öğr. Gör. Yasemin Özdemir hocamız ve ekibi olmak üzere, burada görev alan denetçilerimize teşekkür ediyoruz. Yeni dönemde üniversitemizin kalite çalışmalarının aralıksız sürdürülmesi ve çok daha üst seviyelere getirilebilmesi için elimizden gelen gayreti göstereceğiz” diye konuştu. Kalite Yönetim Sisteminin gelişerek işlemesine yönelik önerilerin yer aldığı kapanış toplantısında ise Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu, Kalite Koordinatörü Öğr. Gör. Yasemin Özdemir ve Üniversite Kalite Komisyonu Üyeleri ile Daire Başkanları hazır bulundu. 2024 yılı için kalite yönetim sistem denetimlerini başarıyla tamamlayan BUÜ Yönetimi, bu konudaki çalışmaların tüm birimlerin desteğiyle aralıksız bir şekilde sürdürüleceğini ifade etti.