GENEL - 05 Nisan 2012 Perşembe 16:30

BEYOОLU`NDAKİ TKP`YE SALDIRI

A
A
A
BEYOОLU`NDAKİ TKP`YE SALDIRI

Beyoğlu`nda bir grup Türkiye Komünist Partisi`nin (TKP) bürosuna demir çubuk ve sopalarla saldırdı. Yaşanan kavgada yaklaşık 10 kişi yaralandı.
Olay, Beyoğlu Katip Çelebi Mahallesi Billurcu Sokak`ta bulunan TKP`nin bürosunun bulunduğu bina önünde meydana geldi. Alınan bilgiye göre; eski SİP`li oldukları ve TKP ismini aldıkları öğrenilen bir grup ile eski TKP`liler arasında bir süredir isim anlaşmazlığı sebebiyle süren tartışmalar kavgaya dönüştü. Eski TKP`lilerin Beyoğlu`nda bulunan bürosunu basmaya gelen yaklaşık 20 kişilik eski SİP`li ve yeni TKP`li oldukları ileri sürülen bir grup, TKP`nin binasına girmek istedi. Binanın girişinde yaşanan
tartışmanın ardından, grup demir çubuk ve sopalarla eski TKP`lilere saldırdı. Eski TKP`lilerden yaklaşık 10 kişi çeşitli yerlerinden yaralandı. Yaralılardan bir kısmı kendi imkanlarıyla yürüyerek Taksim İlk Yardım Hastanesi`ne giderken, bacağı kırıldığı öğrenilen bir kişi de sağlık ekipleri tarafından Taksim İlk Yardım Hastanesi`ne götürüldü. Öte yandan olay yerindeki TKP`liler de saldırıya tepki gösterirken, polis ekiplerinin olay yerine gelmesiyle birlikte saldıran grup ara sokaklara kaçıştı.
Daha sonra yaşanan olayla ilgili açıklama yapan TKP Merkez Yürütme Kurulu üyesi Onur Balcı, "Eskiden SİP`li oldukları ve 2011 TKP ismini alan bir grup, SİP`li geldi bize saldırdı. Biz 92 yıllık TKP partisiyiz. 12 Eylül döneminde kapatıldık ancak yeniden kurulduk. Kendi isim hakkımızı aldık ancak hala TPK`li olduklarını iddia ediyorlar. Binanın girişinde onların içeri girmesini engelledik ama bize saldırdılar" dedi.
Polis olayla ilgili soruşturma başlattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul E-ticaret yapanlar dikkat: "Çok kanallı satış yapanlar, krize dayanıklılık sağlıyor" Türkiye’de e-ticaret sektörü Kasım kampanyalarıyla rekor kırarken uzmanlar, pazaryerlerine tek kanaldan bağlı işletmelerin kırılgan yapısına dikkat çekti. Sektör temsilcisi İbrahim Bayır, "Artık müşteriler yalnızca fiyat avantajına değil markanın hikayesine, hızlı ve şeffaf hizmete, güvene, deneyime ve sosyal medya görünürlüğüne odaklanıyor. Bugün müşteriyi kazanan marka, yarın pazarda söz sahibi olacak" dedi. Türkiye genelinde Kasım ayı kampanya döneminde sipariş trafiği yeniden zirveye çıktı. Online alışverişte rekor seviyelere ulaşılırken, satışlarını büyük ölçüde pazaryerleri üzerinden yapan işletmeler önemli fırsatlar yakaladı. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır bu yoğunluk dönemini markaların tek kanala bağımlılığının oluşturduğu risklere karşı uyardı. "Kontrolün büyük kısmı markanın değil, platformun elinde bulunuyor" BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, sektörün olgunlaşma sürecine dikkat çekerek, "Pazaryerleri güçlü bir satış kanalı ama tek gelir kapısı haline geldiğinde aynı zamanda en büyük risk kapısıdır. Türkiye’de çok sayıda işletme, satışlarının neredeyse tamamını pazaryerleri üzerinden yürütüyor. Bu model kısa vadede avantaja dönüşse de kontrolün büyük kısmı markanın değil, platformun elinde bulunuyor. Müşteri pazaryerine sadık. Siz görünmez olduğunuzda müşteri de sizin için görünmez oluyor" şeklinde konuştu. "Tek bir hesap askıya alma tüm ticareti durdurabiliyor" Tek bir hesaptan satış yapanlara uyarılarda bulunan BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, "Pazaryerlerinde, görünürlüğü algoritmalar belirliyor, komisyon maliyetleri sürekli değişebiliyor, ödeme süreçleri aksayabiliyor ve tek bir hesap askıya alma tüm ticareti durdurabiliyor. Bir gecede satışın sıfıra düşebilir. Kasım 2025 döneminde BirFatura üzerinden 13 milyonun üzerinde e-fatura kesildi. Geçtiğimiz yıl aynı işletme kitlesi bu dönemde 10 milyon fatura kesmişti. Kasım, e-ticarette bir ‘eleme turu’ gibidir. Hacmi yöneten kalır, yönetemeyen oyundan düşer. Büyük hacim dönemlerinde zayıf süreçler hızla görünür hale geliyor. Bu süreçler tedarikte aksaklık, stok planlamasında hata, yoğun iade baskısı ve operasyonel çökme riskidir" ifadelerine yer verdi. "Kendi markasına yatırım yapanlar kazanacak" Sürecin sonunda kendi markasına yatırım yapanların kazanacağını ifade eden Bayır, "Artık müşteriler yalnızca fiyat avantajına değil markanın hikayesine, hızlı ve şeffaf hizmete, güvene, deneyime ve sosyal medya görünürlüğüne odaklanıyor. Bugün müşteriyi kazanan marka, yarın pazarda söz sahibi olacak. Müşteriyle bağı olanlar ayakta kalacak. Kasım ayı sonuçları, güçlü markaların üç davranışta birleştiğini gösteriyor. Kendi markasına yatırım yapanlar, sadakat oluşturuyor. Çok kanallı satış yapanlar, krize dayanıklılık sağlıyor. Dijital operasyonunu yönetenler, hız ve verimlilik kazanıyor. Pazaryerleri kalabalıktır; kendi kanalınız ise kalıcıdır. Türkiye’de e-ticaret büyüme değil, olgunlaşma dönemine giriyor. Sadece pazaryerinde var olmak, başkasının evinde misafir olmaktır. Misafirlik uzayabilir ama ev sahibi siz olmazsınız. Kendi markasına yatırım yapanlar kazanacak" dedi.
Aydın Aydın Büyükşehir’den sağanak mesaisi Kent genelinde etkili olan sağanak yağışa karşı teyakkuza geçen Aydın Büyükşehir Belediyesi ve ASKİ ekipleri, gece gündüz demeden çalışmalarını sürdürerek vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlarken, muhtemel su basmalarının önüne geçilmesi amacıyla yapraklar veya çöpler nedeniyle tıkanan mazgallarda temizlik çalışması gerçekleştirdi. Aydın Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde etkili olan sağanak yağış nedeniyle müdahale çalışmalarını sürdürüyor. Kent genelinde etkili olan şiddetli sağanak yağışa karşı Aydın Büyükşehir Belediyesi ve ASKİ ekipleri teyakkuza geçti. Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, İtfaiye Daire Başkanlığı, Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı, Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı ile ASKİ ekiplerinin hummalı çalışmaları ile vatandaşların can ve mal güvenliği güvence altına alınıyor. Bu kapsamda çalışmalarını sürdüren ekipler, il genelinde bulunan ve zamanla yapraklar, çöpler nedeniyle tıkanan mazgalların da temizliğini gerçekleştirdi. Geçmişte hayata geçirilen çalışmalar ile kenti muhtemel yağışlara hazırlayan Büyükşehir Belediyesi, yağış boyunca da sahada görevlerine devam etti. Gece gündüz demeden çalışmalarını sürdüren ekipler, kırsal mahallelerden kent merkezlerine kadar vatandaşlara hizmet verdi. Büyükşehir Belediyesi ve ASKİ ekiplerinin çalışmalarının devam edeceğini belirten Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, Büyükşehir Belediyesi Hızlı Çözüm Merkezi’nin de vatandaşların hizmetinde olduğunu hatırlattı.
Tekirdağ Emekli olan 38 yıllık öğretmene duygusal veda Tekirdağ’ın Süleymanpaşa ilçesinde uzun yıllar görev yaptığı okulda emekliye ayrılan Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Cafer Akar, öğrencilerin alkışları arasında uğurlandı. Öğrencilerinin "Güle güle öğretmenim" yazılı pankart açtığı Akar, duygusal anlar yaşadı. Süleymanpaşa ilçesinde bulunan 50. Yıl Ortaokulu’nda yıllarca özveriyle görev yapan Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Cafer Akar için anlamlı bir veda töreni düzenlendi. Okul Müdürü Dilek Baştürk Türksoy’un çiçek ve plaket takdim ettiği Akar’a tüm okul fedakâr çalışmaları için teşekkürlerini iletti. 38 yıllık öğretmen Akar vedalaşmak üzere okul koridoruna çıktığında öğrenciler koridor ve merdiven boyunca sıralanarak öğretmenlerini alkışlarla uğurladı. Alkışlar eşliğinde koridorda yürüyen Akar’a öğrenciler okul çıkışında açtıkları "Güle güle öğretmenim" pankartlarıyla duygulu bir sürpriz hazırladı. Akar, kendisi için hazırlanan veda programında duygusal anlar yaşadı. 65 yaşındaki Cafer öğretmen, okulundan emekli olmanın mutluluğu ile burukluğunu aynı anda yaşadığını belirterek, "Bir öğretmen için en büyük gurur, öğrencisinin adım adım geliştiğini görmektir. Sizlerin başarılarını izlemek hayatımın en değerli ödülü oldu. Bu süreçte dayanışma içinde çalıştığım tüm meslektaşlarıma içtenlikle teşekkür ediyorum. Siz değerli öğrencilerime de başarılar diliyorum. Hoşça kalın" dedi.
Samsun Ailesindeki ve kendisindeki kalp hastalığı ona ilham oldu: ’Tahta Yürek’ doğdu Ailesindeki kalp rahatsızlıklarıyla mücadele eden ahşap ustası Murat Dölek, Pinokyo’nun yalanla simgelenen hikâyesine karşılık, sevgiyi ve doğruluğu temsil eden "Tahta Yürek" ile sanatını dünyaya taşıyor.. Samsunlu 60 yaşındaki ahşap oyma ustası Murat Dölek, ailece yaşadıkları kalp rahatsızlıklarını sanata dönüştürerek sevgi ve doğruluk temalı "Tahta Yürek" karakterini ortaya çıkardı. Pinokyo’nun yalan üzerine kurulu hikâyesine karşılık, insanın kalbini ve bilgiyi simgeleyen "Tahta Yürek" isimi bu özel figürle hem kendi yaşam öyküsünü hem de insanlık değerlerini anlatmayı hedefliyor. Ailesinde kalp hastalığının yaygın olduğunu belirten Dölek, "Biz ailece kalp hastasıyız. Rahmetli babam kalp hastasıydı. Kız kardeşim iki defa kalp ameliyatı oldu. Ben de bir buçuk yıl önce açık kalp ameliyatı geçirdim, kalp kapaklarım değişti. Şu anda sağlıklı bir şekilde tahta yürek yapmaya devam ediyorum" dedi. Yaklaşık 17 yıldır "Tahta Yürek" yaptığını anlatan Dölek, eserlerinin Amerika, Japonya, Avusturya, Hindistan ve birçok Avrupa ülkesinde bulunduğunu ifade ederek, "Bu benim dünyaya iz bırakma şeklim. Ailemizde yürekle ilgili bir dert var, ben de bunu sevgiyle, sanatla anlatıyorum. Bazen deniz kenarından topladığım, bazen bir yerlerde bulduğum ağaçları değerlendiriyorum. Ağaçlarla bir dostluğum var. Bu dostluğu insanlara güzellik ve sevgi olarak yansıtmaya çalışıyorum. Tahta Yürek’in kafası kitap, kalbi var. Kalp dostluğu, arkadaşlığı, sevgiyi anlatıyor. Kafanın kitap olması bilgiyi ve doğruluğu simgeliyor. Günümüz dünyasında insanlara iyi örnek olması için sunduğum bir çalışma" diye konuştu. Pinokyo’yu sevdiğini ancak Tahta Yürek’in farklı bir mesaj taşıdığını dile getiren Dölek, "Pinokyo’nun yalan üzerine kurulu bir hikâyesi var. Tahta Yürek ise sevgi adına yapılmış bir çalışmadır. Bana göre dünyada Pinokyo da olmalı, Tahta Yürek daha çok olmalı" şeklinde konuştu. Eser için daha önce öykü yarışması düzenlendiğini hatırlatan Dölek, ileride Tahta Yürek’in animasyon veya çizgi film olarak da hayat bulacağına inandığını kaydetti.