SPOR - 26 Temmuz 2023 Çarşamba 09:45

Dövüş Sporlarında Avrupa Şampiyonluğu getiren gençlere gurur karşılaması

19-24 Temmuz 2023 tarihleri arasında Hırvatistan'ın başkenti Zagreb’de, Avrupa Üniversitesi Sporları Birliğinin (EUSA) organize ettiği Dövüş Sporları Avrupa Şampiyonası’nda İstanbul Aydın Üniversitesi, 2 şampiyonluk, 1 ikincilik ve 2 üçüncülük alarak genel klasmanda Avrupa Şampiyonu oldu. Takımda yer alan öğrenciler üniversitede düzenlenen karşılama töreni ile başarılarından dolayı tebrik edildi.

26 ülke, 41 üniversite ve 420 sporcunun katıldığı şampiyonada İAÜ Kata Erkek Takımı Avrupa Şampiyonu, sporcularından Kutluhan Duran Ferdi Avrupa Şampiyonu, Dicle Beyazıt Avrupa İkincisi ve Gülşah Uyumuz da Avrupa Üçüncülüğü elde etti.

Mustafa Aydın: “Sadece üniversitemiz adına değil ülkemiz adına da çok gururluyuz”

“Sadece üniversitemiz adına değil ülkemiz adına da çok gururluyuz” diyerek öğrencilerini tekrar tekrar tebrik eden Üniversitenin Mütevelli Heyeti Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Çünkü Türkiye değil Avrupa şampiyonluğu elde ettik. Daha önceki yılarda da farklı alanlarda bu üniversite Avrupa şampiyonlukları kazandı. Mesela biz Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez teniste de şampiyon olduk. Bugün de karatede Avrupa şampiyonluğunu getirdik. Tabi hem ülke hem devlet olarak spora çok önem veriyoruz. Ulu Önder Atatürk’ün sporcuya vermiş olduğu bir değer var ve ondan sonra gelen bütün iktidarlar bu değerden hiçbir zaman geri durmadılar. Bugün de gelinen noktada bunun semeresini hep beraber görüyoruz. Bugün 400 küsur madalya, 200 küsur de kupa ile beraber zaten bundan 3 yıl önce Avrupa Spor Federasyonlarında da yılın üniversitesi seçilmiştik. Dolayısıyla gururluyuz, onurluyuz. Bütün sporcularıma, ülkeme özellikle bugün karate takımımıza bu başarılardan dolayı şükranlarımızı sunuyoruz” dedi.

Dövüş Sporlarında Avrupa Şampiyonluğu getiren gençlere gurur karşılaması
Kutluhan Duran: “Bu başarılarının devamı için elimizden gelen gayreti sürdüreceğiz”

İAÜ Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi ve Takım Kaptanı Kutluhan Duran ise “Başarıların devamı için gayret edeceğiz” diyerek şunları söyledi:
“Düzenlenen şampiyonada okul adına çok büyük bir başarıya imza attık. Bunun yanı sıra hem ferdi kategoride hem de takım kategorisinde ülkemize altın madalya kazandırdım. Bunun doğrultusunda da okulumuz genel klasman şampiyonu oldu. Çok mutluyum, çok emek verdik. Biz hem üniversitemiz adına hem de milli takım adına birçok başarılara imza atıyoruz ve bunun da devamının gelmesi için elimizden gelen gayreti göstermeye devam edeceğiz. Bu okulun da bir parçası olmaktan dolayı da çok mutluyum. Hocalarımıza, yöneticilerimize ve başkanımıza da bize verdiği emekler için ayrıca teşekkür ederiz.”

Muğla Marmarisli öğrenciler kitap hazırlamak için tarihi rota oluşturdu Muğla’nın Marmaris ilçesindeki Bilim ve Sanat Eğitim Merkezi (BİLSEM) , ’eğitimde iyi örnekler’ yarışmasına Karya Uygarlığı’nı tanıtmayı amaçlayan proje ile katılım sağladı. Proje çalışmaları dahilinde Hisarönü mahallesinde bulunan Kastabos antik kentindeki ‘Hemithea Tapınağı’ nın yol rotasını çıkartmalarının ardından kitap hazırlığına başladı. BİLSEM öğrencileri Marmaris’e bağlı Hisarönü Mahallesi’nde 275 metre yükseklikteki Eren Dağı’nın Kastabos mevkiinde iki bin yıl önce dünya çapında bir şifa merkezi olarak bilinen Hemithea Tapınağı’nın geçmişine ışık tutmak amacı ile öğretmenleri danışmanlığında bir proje hazırladı. ‘Etkin öğretim ‘ isimli projede öğretmen Rahşan Bektaş danışmanlığında ve BİLSEM müdür yardımcısı Şerife Yavuz eşliğinde araç yolu olmayan tapınağa ulaşmak için yaklaşık iki saat yürüyen öğrenciler yolun rotasını çıkarttı. Proje’nin ilk adımı olan bu rota boyunca, öğrenciler bölgenin ismi olan Kastabos levhalarını yerleştirdi. İkinci adım olarak ta bölge ile ilgili yaptıkları araştırmalar sonucu edindikleri bilgileri sunmalarının ardından yine kendi hazırladıkları rotadan geri dönüş yaptı. ‘Marmaris’in tarihçesinin izinden gidiyoruz’ Kastabos yazılı levhaları kendileri hazırlayıp kendilerinin o bölgeye yerleştirilmesine önderlik eden aynı zamanda BİLSEM öğretmeni ve proje danışmanı Rahşan Bektaş “ Dört öğrencimizle beraber etkin öğretim yöntemleri adı altında Marmaris’in tarihçesinin izinden giderek Karya medeniyetinin ne kadar etkin ve geniş bir yaşam alanı olduğunu göstermek için yola çıktık. Çıktığımız yolda bir efsane ile karşı karşıya kaldık. Bu efsane sayesinde bir kitap çıkartma çalışmasına başladık. Öğrencilerimiz ve eğitmen arkadaşımızla yaptığımız araştırmalarla beraber önce bir rota belirleyip tapınak yolunun üzerine işaret levhaları koyduk. Yedi noktaya kendi hazırladığımız üzerinde Kastabos yazılı tabelaları çakarak o bölgeye gidecek insanlara da bir rota oluşturduk. Rotayı oluştururken bölgeye ve tarihine hakim bir eğitmen ile yolu hep beraber yürüdük. O bölgeye gitmek isteyen herkes için Wikiloc programı ile rotamızı belirleyip programa yükledik” sözleriyle rota oluşturma sürecini anlattı. Öğretmen Bektaş, "Yürüyüşümüzde en son ulaştığımız tapınağın da olduğu bölge bizi çok heyecanlandırdı çünkü araştırmalarımıza birebir tanıklık etmek bizim için çok önemliydi. Projeye katılan öğrencilerimiz amfi tiyatroda alan tarihini anlattılar, konularıyla ilgili sunumlar gerçekleştirdiler ” diyerek projenin ilk ve ikinci adımını tamamladıklarını birkaç adımları daha kaldığını ve sonrasında kitaplarını çıkartacaklarını belirtti. ‘Bölgemizin tarihini kitaplardan okuyup yaşayarak öğreniyoruz’ Etkin öğretim projesinde yer alan BİLSEM öğrencilerinden Maya Balcı “ Bu projede hem Karia uygarlığını ve Hemithea’yı sadece kitaptan okuyarak değil yaşayarak ta öğrendik. Engelli yaşıtlarımıza ve arkadaşlarımıza öğretmeyi umuyoruz” sözleri ile projenin herkese hitap ederek bu bölgenin çocuk yetişkin yaşlı insanlar tarafından da öğrenilmesini istediklerini ifade etti. Projeye katılan BİLSEM öğrencilerinden Beren Ünver ise “Kastabos Antik kenti ile ilgili bu projemizde Hemithea tapınağına gittik ve burada gerçekten öğrendiklerimizi pekiştirerek çok eğlenceli anlara sahip olduk” dedi Öğrenci Elif Tuğ ise “Arkadaşlarım ve öğretmenim ile şifa için kurulmuş olan Hemithea tapınağına gittik. Tapınak yolunda yaptığımız yürüyüşten gerçekten huzur ve keyif aldım. Manzarası da çok güzeldi herkes gelip görmeli“ şeklinde konuşarak etkin öğretim projesinde ve proje dahilinde kitap yazan ekibin içinde olmaktan mutluluk duyduğunu ifade etti. Marmaris BİLSEM öğretmeni Rahşan Bektaş ve öğrencileri bu projenin iki adımını tamamlamalarının ardından sürecin devam edeceğini ve proje sonunda da yaptıkları araştırmaların kitaba dönüşeceğini ifade ederek çok heyecanlı olduklarını belirtti.
Samsun Bafra’da “Hayatla Yarışılmaz" etkinliği Samsun’un Bafra ilçesinde Trafik Haftası nedeniyle “Hayatla Yarışılmaz“ mottosuyla İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Jandarma Komutanlığınca ortak etkinlik düzenlendi. Atatürk Bulvarı’nda düzenlenen etkinlikte İlçe Kaymakamı Cevdet Ertürkmen, İlçe Emniyet Müdürü Murat Öner ve İlçe Jandarma Komutanı Binbaşı Çağım Barış Türüdü tarafından, trafik ekiplerince durdurulan araç sürücüleri uyarılarak broşür dağıtıldı. Kaymakam Ertürkmen yaptığı konuşmada, “Hayatla Yarışılmaz’ mottosuyla birlikteyiz. Tüm dikkatleri trafik konusuna, trafikte yaşadığımız kazalara, yaralanmalara ve ölümlere dikkat çekmek istiyoruz. Özür dileyelim ancak acele etmeyelim. Geçmiş olsun demeyelim ama kusura bakmayın geç kaldık diyelim fakat hayatla yarışılmaz diyelim” dedi. Ertürkmen, “Bir okulumuzun önünde yaya geçidindeyiz. Yaya öncelikli trafik uygulamalarımızda, yaya odaklı trafik çalışmalarımıza bu sene de devam ediyoruz. Bu Trafik Haftası’nda da bunu ön plana çıkartıyoruz. Bafra’da tarımsal faaliyetler hızlandı. Traktörler ve diğer tarım araçları trafiğe çıkmaya başladı. Özellikle traktörlerde kedigözlerine dikkat edilmesi, aşırı yük yüklenmemesi, koruma tedbirleri alınmadan sahaya sürülmemesini çiftçilerimizden rica ediyorum. Çünkü her yıl Bafra ilçesinde 2-3 ölümlü traktör kazası meydana geliyor. Çiftçilerimizle yaptığımız toplantılarda bunları söylüyoruz ama tekrar istirham ediyorum. Yine çalışmalarımızda yaya öncelikli olduğu eğitim-öğretim faaliyetimiz devam ediyor. Yayalarımızdan trafik kurallarına uymalarını, uymayanların da uyanlar tarafından uyarılmalarını istiyoruz. Araç sahiplerinden de özellikle çocuklarımız için okul önlerinde dikkatli olmalarını ve hız limitlerine uymalarını talep ediyoruz” diye konuştu. Broşür dağıtılmasının ardından etkinlik sona erdi.
Ankara TCMB Başkanı Karahan: “Enflasyonda zirveyi mayıs ayında göreceğiz, mayıs ayından itibaren de düşmeye başlayacak” Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, “Enflasyonda zirveyi mayıs ayında göreceğiz. Zirvenin yüzde 75-76 civarında olacağını öngörüyoruz. Mayıs ayından itibaren de düşmeye başlayacak” dedi. TCMB Başkanı Fatih Karahan, TCMB İdare Merkezi’nde düzenlenen Enflasyon Raporu 2024-II Bilgilendirme Toplantısı’nda yıl sonu enflasyonuna ilişkin öngörüleri, küresel ekonomik enflasyona dair gelişmeleri, para politikası stratejilerini ve aldıkları kararların finansal piyasalardaki etkilerini paylaşarak, orta vadeli enflasyon tahminlerini açıkladı. Karahan, sunumunun ardından basın mensuplarının ve ekonomistlerin sorularını yanıtladı. “Talebi dengeleyerek enflasyonu düşürmek istiyoruz” Enflasyonda istenilen tablonun oluşması için iç talebi yavaşlatmak adına maliye politikasında ilave adımlar düşünüp düşülmediği sorusu üzerine Karahan, “Biz talebi dengeleyerek enflasyonu düşürmek istiyoruz. Bu noktada sıkı bir para politikası duruşumuz var. Bunu sadece sözde bırakmadık, aksiyonla da gösterdik. Bundan sonra da ne gerekiyorsa yapmaya hazırız. Ama tabii ki kamu maliyesi tarafından gelecek destekte önemlidir. Eş güdüm sadece bununla sınırlı da değil, aynı zamanda yönetilen, yönlendiren kağıtların belirlenmesi hususu da söz konusu. Bildiğiniz üzere kamu maliyesi tarafından son dönemde yapılan açıklamalar var. Burada bakanlığımızın açıklaması var. Sayın Cumhurbaşkanımızın açıklaması var. Harcamalar için bir tasarruf tehditleri çalışılıyor. Bu konuda gerekli detaylar yetkili merciler tarafından zamanı geldiğinde açıklanacaktır” dedi. “Enflasyonda zirveyi mayıs ayında göreceğiz” Enflasyondaki yükselişle ilgili sorular üzerine mayıs ayını işaret eden Karahan, “Şimdi zirveyi mayıs ayında göreceğiz. Bu çok net. Zirvenin mayıs ayında olmasının bir sebebi geçen seneden kaynaklanan negatif baz etkisi. Şu anki hesaplamalarımıza göre bu baz etkisinin de etkisiyle bir de tabii bu 25 metreküpün altındaki kullanımın ücretsiz olması var. Bu da sonlanacak mayıs ayından itibaren. Bunların etkisiyle diğer fiyat gelişmelerini de göz önünde bulundurduğumuzda enflasyonda zirvenin yüzde 75-76 civarında olacağını öngörüyoruz. Mayıs ayından itibaren de düşmeye başlayacak” ifadelerini kullandı. “Bir rezerv hedefimiz yok” Döviz rezervleriyle ilgili TCMB’nin hedefleri hakkında da konuşan Karahan, “Bir rezerv hedefimiz yok fakat enflasyondaki düşüş hedefine mani olmayacak şekilde rezerv pozisyonumuzu düzeltmeyi istiyoruz. Ana hedefimiz dezenflasyon. Enflasyonu patikayla uygun bir şekilde düşürdüğümüzde zaten rezerv pozisyonu da daha kalıcı bir şekilde düzelecek. Beklentiler düzeldiğinde tüketimdeki aşırılık ve buna bağlı olarak ithalat görünür şekilde düzelecek ve cari kalıcı olarak iyileşecek” diye konuştu. Enflasyon hedefine engel olmayacak bir işlem yapmamaya gayret ettiklerini de söyleyen Karahan, “Türk lirasına çok talep olunca bizim için rezerv biriktirme fırsatı oluyor. Bunu yaparken daha önce de çeşitli kanallarla vurguladığım şekilde enflasyon hedefine engel olacak bir işlem yapmıyoruz. Yapmamaya gayret ediyoruz” dedi. “500 ve 1000 liralık banknotlar ihtiyaç görülürse basılacak” Karahan, gelecekte 500 ve 1000 liralık banknotlar basılacağı ve bununla ilgili yeni para sayma makineleri çıktığı iddialarına yanıt vererek, “Bir paranın kendisi ortada yokken, bununla ilgili para sayma makinesi nasıl oluyor onu bilmiyorum ama genel olarak bu soru çok önemli bir soru. Bu banknotlara ihtiyaç olup olmadığı birçok faktöre bağlı. Makroekonomik, finansal mercilere, teknik olarak yapılan değerlendirmelere göre biz buna karar veriyoruz. Bu kapsamda tedavüldeki kupür kompozisyon değişikliğini dikkatle takip ediyoruz. İhtiyaç görülürse gerekli adımları atacağız" diye konuştu.