EKONOMİ - 20 Eylül 2024 Cuma 15:26

Hüseyin Başaran: “Türk tüketicisinin gıda alışverişlerindeki öncelikleri dünyadan biraz faklı”

A
A
A
Hüseyin Başaran: “Türk tüketicisinin gıda alışverişlerindeki öncelikleri dünyadan biraz faklı”

Statista araştırmasından hareketle, tüketicilerin tercihlerini sosyo-ekonomik faktörlere göre inceleyen Freelance Group Kurucusu Hüseyin Başaran, 10 yıllık deneyimini, bu alanlardaki içgörülerini ve başarı hikayelerini paylaştı.

Türklerin gıda alışverişlerindeki önceliklerine ışık tutan araştırmadan hareketle, disiplinler ve sektörler arası dinamikleri değerlendiren hizmet, gayrimenkul ve yatırım şirketi, mevcut şartlarda markaların izlemesi gereken yolları açıklayan Freelance Group Kurucusu Hüseyin Başaran, 10 yıllık deneyiminden hareketle tüketicilere dair içgörülerini ve kendi başarı hikayelerini paylaştı.

Almanya merkezli araştırma şirketi Statista’nın binden fazla tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 72’si gıda tercihlerinde tazeliği önceliklendirirken, yüzde 61’i iyi tat ve lezzeti ön planda tutuyor. Yüzde 56’sı ise yüksek kaliteyi belirleyici bir unsur olarak değerlendiriyor. Bu bilgilerden hareketle içgörülerini paylaşan iş insanı Hüseyin Başaran, “Tüketicilerimizin eğilimlerinde de anlaşılacağı üzere, yiyecek ve içecek seçimlerinde lezzet ve kalite birçok kişi için kritik önem taşıyor. Bunun yanı sıra hizmet sektöründeki 10 yıllık deneyimimize dayanarak, insanların son yıllarda sadece bu unsurları değil, farklı etkenleri de göz önünde bulundurduğunu gözlemliyoruz. Örneğin, son yıllarda yerli markalara ya da farklı bölgelerimizdeki yöresel tatlardan ilham alınarak oluşturulmuş ürünlere yoğun rağbet olduğunu görüyoruz” dedi.

“8 markamızla İzmir halkına ve turistlere hizmet veriyoruz”

Freelance Group Kurucusu Hüseyin Başaran, “Türkiye’deki tüketicilerin öncelikleri arasında artık sağlık, yerellik ve deneyim gibi metrikler ön planda. Bizim gibi fark oluşturan ve yenilikçi fikirleri hayata geçirerek tüketicilerin beklentilerini karşılayan markalar başarıyı garantiliyor. Örneğin, İzmir, Bornova’nın ilk ve tek bubble tea mağazası olan işletmemizle birlikte müşterilerimize taze ve farklı tatlar sunarak yeni bir dünyanın kapılarını açıyoruz. Bunun yanı sıra yine kafe, bar ve restoran gibi 8 markamızla İzmirlilere ve şehrin turistlerine farklı konseptlerle hitap ediyoruz. Bu gibi butik projelerimizden elde ettiğimiz perakende çıktılarını, diğer sektörlerimize taşıyarak hizmete dönüştürüyor, yeni yatırım alanları açıyoruz” ifadelerini kullandı.

“Başarıya giden basamakların her adımını birlikte çıkıyoruz”

Faaliyet gösterdikleri sektörlerde yeni markalar oluştururken danışmanlık almadıklarını ve kendi stratejileriyle ilerlediklerini belirten Hüseyin Başaran, “Amaç ve fikirlere uygun taşınmazları belirleyip geliştirdiğimiz, uygulama sonrası müşterilerimize sunduğumuz gayrimenkul ve inşaat sektöründe; sosyal medya içerikleri ürettiğimiz ve analizler gerçekleştirdiğimiz dijital hizmetlerde butik projeler geliştiriyoruz. İşin başından sonuna kadar her adımında aktif olarak yer alıyoruz. Örneğin, bir emlak projesinde lokasyonunu kendim buluyorum. Tüm konsepti, tadilat ve şantiyenin süreçlerini ve iç mimarlık konularını birebir yürütüyorum. Ardından müşterimizin logosuna kadar üstleniyorum. Böylece profesyonel ekibimle birlikte müşterilerimizin başarıya giden basamaklarını birlikte çıkıyoruz” şeklinde konuştu.

“Enflasyona yenik düşmemek için markaların sağlam adımlarla ilerlemesi gerekiyor”

Rekabetin yoğun olduğu ve dinamikleri sürekli değişen iş dünyasında şirketlerin, küresel makro ekonomik şartlara göre sağlam adımlarla ilerlemesi gerektiğinin altını çizen Freelance Group’un Kurucusu Hüseyin Başaran, “Hem dünyada hem de Türkiye’deki piyasalar enflasyona göre şekillenmeye ve değişmeye devam ediyor. Tam da bu yüzden, markaların her zaman dikkatli adımlar atarak ilerlemesi gerekiyor. Biz de büyüme stratejilerimizi tamamen bu temeller üzerine inşa ediyoruz” ifadelerine yer verdi.

Başaran, “Sürekli olarak Ar-Ge çalışmaları yapmaya ve yeni işbirliklerine imza atmaya devam ediyoruz. Halihazırda oluşturduğumuz büyük bir franchise sistemimiz var. Yakın zamanda birçok ilde yeni markalarla işbirliği yapacağız. Hizmet, gayrimenkul & yatırım ve sosyal medya sektörlerinde özgün projeler oluşturan, yetkin ekibiyle dinamik bir organizasyon şeklinde konumlanan Freelance Group olarak, disiplinler ve sektörler arası ilişkiyi kendi bünyemizde harmanlamaya devam edeceğiz. Markaların en iyi çözüm ortağı olarak hikayemize yeni başarılı projeler ekleyeceğiz” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Mardin Mardin’de 3 kişilik ailenin ölü bulunmasıyla ilgili aileden açıklama Mardin’in Kızıltepe ilçesinde bir çift ile 5 yaşındaki çocuklarının evlerinde ölü bulunmasına ilişkin aile üyeleri açıklama yaptı. Mardin Barosunda düzenlenen basın açıklamasına mağdur ailenin avukatları ile hayatını kaybeden Mehmet Kaya’nın ailesi katıldı. Hayatını kaybeden Mehmet Kaya’nın ağabeyi Sadık Kaya, yaşadıkları acının tarif edilemez olduğunu belirterek, "Aile olarak acı çektik, acı yaşadık. Bu acıları kimsenin yaşamasını istemiyoruz artık. Bu acıyı ben yaşadım, başka aileler yaşadı. Fark etmiyor. Ölen de acı yaşıyor, öldüren de acı yaşıyor. Biz perişan olduk, ailemiz yok oldu. Karşı tarafın ailesi de perişan oldu. Onlara bağlı insanlar da aynı duruma düştü. Artık bilinçlenmemiz lazım" dedi. Mağdur vekillerinden avukat Seher Acay ise yargı sürecinin devam ettiğini ve dosyada gizlilik kararı bulunduğunu hatırlatarak, yargı sürecinin tüm ciddiyetiyle devam ettiğini belirtti. Avukat Nurullah Öner de dosyaya ilişkin kamuoyuyla paylaşılan bilgiler dışında yeni bir gelişme olmadığını kaydederek, "4 tutuklu var. Soruşturma makamı yakında iddianamenin hazırlanacağı ve davanın açılacağı yönünde tarafımıza bilgilendirmede geçti" şeklinde konuştu. Olay, 25 Kasım tarihinde Kızıltepe ilçesi Turgut Özal Mahallesi’nde meydana gelmiş, Mehmet Kaya (37), eşi Berna Kaya ve 5 yaşındaki kızları Samyeli Kaya, birlikte yaşadıkları evde ölü bulunmuştu. (SA-YRT
Sakarya Trendyol 1. Lig: Sakaryaspor: 0 - Manisa Futbol Kulübü: 2 Trendyol 1. Lig’in 19. haftasında Sakaryaspor, konuk ettiği Manisa Futbol Kulübü’ne 2-0 mağlup oldu. Maçtan dakikalar 3. dakikada gelişen Manisa FK’nın kullandığı köşe atışında ceza sahasında yaşanan karambolde, Ada İbik önünde kalan topu ağlarla buluşturdu. 1-0 26. dakikada Toure’nin ceza sahasının dışından şutunda top direğe çarparak dışarı çıktı. 56. dakikada sağ kanattan Serkan Yavuz’un ortasında ceza sahası içinde Zwolinski’nin şutunda top kalenin üstünden auta gitti. 68. dakikada kaleci ile karşı karşıya kalan Burak Süleyman topu ağlarla buluşturdu. 2-0 Stat: Sakarya Yeni Atatürk Hakemler: Ömer Tolga Güldibi, Harun Terin, Orhan Aydın Duran Sakaryaspor: Szumski, Zwolinski (Kobiljar dk. 78), Yedder (Akuazaoku dk.45), Emre Demir (Oğuzhan Açıl dk. 17), Serkan Yavuz (Alparslan Demir dk. 78), Salih Dursun, Kolovetsios, Burak Altınparmak, Vukovic, Burak Çoban, Eren Erdoğan Yedekler: Yavuz Selim Tantan, Mirza Cihan, Ayberk Açıkgöz, Mehmet Olçay, Selim Kütük, Doğukan Tuzcu Teknik Sorumlu: Furkan Köseoğlu Manisa Futbol Kulübü: Vedat Karakuş, Yusuf Talum, Diony, Lindseth (Ahmet Şen dk. 90+1), Adekanye (Cissokho dk. 79), Ada İbik, Benrahou (Osman Kahraman dk. 90+1), Yasin Güreler, Burak Süleyman (Muhammed Enes Kiprit dk. 70), Ayberk Karapo (Umut Erdem dk. 45), Toure Yedekler: Saim Sarp Bodur, Emre Akboğa, Oğuzhan Yurtdaş, Umut Can Aslan Teknik Direktör: Mustafa Dalcı Goller: Ada İbik (dk. 3), Burak Süleyman (dk. 68) (Manisa FK) Kırmızı kart: Salih Dursun (dk. 14) (Sakaryaspor) Sarı kartlar: Vukovic, Eren Erdoğan, Burak Altıparmak (Sakaryaspor), Ayberk Karapo, Adekanye, Muhammet Enes Kiprit (Manisa)