EKONOMİ - 10 Aralık 2025 Çarşamba 13:14

Yeniköy Kemerköy Enerji’ye 4 milyon fidan için takdir belgesi

A
A
A
Yeniköy Kemerköy Enerji’ye 4 milyon fidan için takdir belgesi

Yeniköy Kemerköy Enerji, Orman Genel Müdürlüğü ile 2022 yılında yaptığı protokol kapsamında ülkenin farklı bölgelerindeki ağaçlandırma çalışmalarına devam ediyor. Protokol çerçevesinde, 2025 yılı sonu itibarıyla dikilen fidan sayısı 4 milyonun üzerine çıktı.



Orman Genel Müdürlüğü (OGM), Yeniköy Kemerköy Enerji ile yürüttüğü ağaçlandırma protokolü kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar nedeniyle şirkete takdir belgesi verdi. OGM koordinasyonunda sürdürülen ağaçlandırma programı çerçevesinde, Türkiye’nin farklı bölgelerinde 4 milyondan fazla fidan toprakla buluşturuldu.


Türkiye’nin ormanlarını güçlendiren ortaklık


Yeniköy Kemerköy Enerji Genel Müdür Yardımcısı Burak Işık’a takdir belgesi Orman Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yüzer, tarafından takdim edildi. Yüzer, protokol kapsamındaki çalışmaların bir dikim yükümlülüğünden çok, ülkenin orman varlığını güçlendiren uzun vadeli bir ekosistem yatırımı olduğunu vurguladı:


"Doğru planlamayla özel sektör ve kamu ortaklıklarının orman varlığına kalıcı katkı sunduğunu açıkça görüyoruz. Yeniköy Kemerköy’le olan iş birliğimiz, klasik bir dikim programının ötesine geçti; planlama, tür seçiminden bakım ve izlemeye kadar bütüncül bir ormancılık uygulamasını temsil ediyor."


"Sürdürülebilirliği rakamlardan öte bir sorumluluk olarak görüyoruz"


Yeniköy Kemerköy Enerji Genel Müdür Yardımcısı Burak Işık ise Türkiye’nin farklı bölgelerinde oluşturdukları dikim alanlarının, yıllar içinde kendi ekosistemini kuracak ormanlara dönüşeceğini belirtti:


"Orman Genel Müdürlüğü ile dört yıldır yürüttüğümüz ağaçlandırma çalışmalarında, yalnızca faaliyet gösterdiğimiz Muğla ile sınırlı kalmayıp Türkiye’nin farklı bölgelerinde de dikimler gerçekleştiriyoruz. Protokol kapsamında fidan türlerinin belirlenmesi ve dikim sürecinin planlanması Orman Genel Müdürlüğü tarafından yapılıyor; biz ise bu süreçlerin hayata geçirilmesi için tüm gerekli desteği sağlıyoruz. Bir fidanın toprağa kazandırılmasıyla başlayan süreç, uzun vadede hem karbon yutak kapasitesini hem de biyolojik çeşitliliği artıran zincirleme bir fayda oluşturuyor. Bu etki, toprak sağlığından su döngüsüne kadar geniş bir alanı olumlu yönde değiştiriyor"


Yapılan açıklamaya göre, şirket tarafından akademisyenlerle beraber yürütülen karbon yutak alanı hesaplama çalışması sonucuna göre, dikilen 4 milyonun üzerindeki fidan, 2024 yılı sonunda atmosferden 1 milyon 501 bin ton karbondioksiti tuttu. 2025 yılı sonunda bu miktarın 2 milyon 80 bin tona ulaşması bekleniyor. Ağaçların büyümesiyle birlikte tutulum miktarının 10 yıl içinde 2 milyon tonu; 30 yıl içinde ise 4 buçuk milyon tonu aşması öngörülüyor.


2025’te 576 hektarlık maden sahası rehabilite edildi


Şirketin Milas’taki eski maden sahasında yürüttüğü "Hüsamlar Yeniden Doğaya Kazandırma" projesi, Türkiye’nin tek seferde uygulanan en kapsamlı doğaya geri kazandırma çalışmalarından biri olarak öne çıkıyor. Projenin bölgenin iklimine uygun bitkiler ve bilimsel yöntemlerle yürütüldüğünü belirten Işık, "Faaliyetimizin sonlandığı maden sahalarımızı ağaçlandırıyor, konusunun uzmanı kıymetli akademisyenlerle çalışıyoruz. 2025 yılı itibarıyla 576 hektarlık alanı rehabilite ettik ve 246 binden fazla fidan ve bitki diktik. Ayrıca Türkiye’nin köklü çevre derneklerinden biri olan Türkiye Tabiatını Koruma Derneği, çalışmalarımızı izliyor ve raporluyor. Rehabilitasyon süreçlerimizle ilgili hazırladıkları raporlar kamuoyuna açık bir şekilde kurumun web sitesinde yayınlanıyor. Süreçlerimize bölge insanını da dahil edip onların da bilgilerinden faydalanıyoruz. Proje tamamlandığında 2032’ye kadar toplam 1363 hektarlık alanı doğaya kazandırmayı hedefliyoruz" dedi.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Balıkesir Hasan Yıldız Lokantacılar Odası Başkanlığına aday Balıkesir Lokantacılar Ve Benzerleri Esnaf Sanatkârlar Odası Başkanı Hasan Yıldız ve Yönetim Kurulu Üyeleri 8 Ocak 2026 yılında düzenlenecek kongre öncesinde ve sektörel konularda basın toplantısı düzenledi. Başkan Yıldız, en büyük sıkıntılarının çırak ve personel bulamamak olduğunu açıkladı. Başkan Yıldız kendisi ve ekibine duyulan güvenden dolayı oda üyelerine teşekkür etti. 4 dönemden bu yana görevde olduklarını ve 5. Dönem için yeniden yola çıktıklarını söyleyen Yıldız dinamik kadro ile adaysız kongreye gideceklerini söyledi. Başkan Yıldız, "Sektör mensuplarının Hizmet Alanıdır. Bu kuruma seçilen Başta Başkanı olmak üzere tüm organları oda üyelerimizin hizmetindedir. Bu herkes tarafından böyle bilinmeli. Esnaf kimdir: 6102 sayılı Türk ticaret kanuna göre tanımı ise İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı ancak geçimini sağlayacak düzeyde bulunan işletmelerdir. Başkan Yıldız, "Önceki dönem; Balıkesir Höşmerim Tatlısı Coğrafi işaret tescil Belgesini odamız adına tescilletmiştik. Bu dönem de Balıkesir valimizin destekleriyle GMK proje sunarak coğrafi işaret başvurumuz Resmi coğrafi işaret ve geleneksel ürün adı bülteninde yayınlanmış Balıkesir Etli Çorba Odamızca Tescillenmiştir. Yakın zamanda Valiliğimizin öncülüğünde lansmanı gerçekleşecektir. Sayamadığımız birçok faaliyetimiz önümüzdeki dönemde artarak devam edecektir" dedi. 5362 sayılı esnaf sanatkar meslek kuruluşları kanunu gereği 2026 yılı Ocak, Şubat, Mart ayı sonuna kadar odaların seçimli genel kurullarını yapmak zorunda olduğunu hatırlatan Başkan Yıldız üye sayılarının 850 olduğunu ve bunlardan 2026 genel kurulunda 732 kişinin oy kullanacağinı ve bayan üye sayısının 275 olduğunu belirtti. "Balıkesir halkı rahat olsun" Başkan Yıldız gıda denetim sorusuna yanıt vererek, "Türkiye de büyükşehirlerde veya illerde bazı haberler nedeniyle bizim esnaflarımız sıkıntı yaşıyor. Bize atılan bir nevi iftira gibi. Tüm illerde sanki gıda üreticileri günah keçisi oldu. Balıkesir’de Gıda Tarım ve Orman İl Müdürlüğü denetim yapıyor, biz denetim istiyor ve denetime destek veriyoruz. Balıkesirli vatandaşlarımız gönül rahatlığı ile hizmet satın alınabilirler. Kapımız her zaman denetime açık, Balıkesir güvenli bir şehir, Balıkesir halkı rahat olsun " diye konuştu. 40 yıldır sektör içerisinde olduğunu dile getiren Başkan Yıldız sektörün sorunlarını da ifade ederek "En büyük sıkıntımız çırak ve personel bulamamak. Bunun yanında hükümetimizden KDV düzenlemesi bekliyoruz. Tüm ürünlerimiz yüzde 1 ile giriyor, yüzde 10 ile çıkıyor. Esnaf için bu ciddi yüktür. Eşitlik olsun istiyoruz. Esnaf olarak lokantada su satılırsa yüzde 10, marketten alırsak yüzde 1, çay ocağında ise yüzde 0. Aynı marka aynı gramaj, KDV çıkışları farklı. Aradaki bu farklılık düzeltilmeli. Son yıllarda mahalli idarelerin hizmet sektörüne yönelik cafe, lokanta, aşevi adı altında işletme açtılar. Bu artık frenlemeli. Kentin lokasyonu en kıymetli yerlerinde en iyi konseptlerle büyükşehir belediyesi ve ilçe belediyeleri yeme içme yerleri kuruyor. Esnafın rekabet gücü yok. Bundan sonra yeni açılacak yerler bizim sabrımızı zorlar. Üye sorunlarından bir tanesi de banka POS komisyonlarının fazlalığı. yüzde 3’ün altında neredeyse POS komisyonu yok. 2024 yılında çalışma yaptık, bir esnaf arkadaşımızın 1 yılda posa ödediği işletme kirasından fazla çıktı" dedi. "Fiyatları minimum tutuyoruz" Vatandaş yemeklerinden pahalılığından şikayetçi ancak bizimde personel giderleri, kira, stopaj, SSK, vergi, tazminat ödemeleri ve diğer giderlerimiz var. Bizim işyerlerimizde bir personelin maaşı bir asgari ücretinde üzerinde. KDV oranları da yüksek, KDV oranlarında düşüş olursa bizlerde fiyatlarda gerileme yaparız. Biz mümkün olduğu kadar minimum seviyede tutmaya çalışıyoruz"
İstanbul Elektrikli araç şarj hizmetlerinde kurallar değişiyor Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nde kapsamlı değişikliklere hazırlanıyor. Yeni düzenlemelerle hem sektörün gelişimine ivme kazandırılması, hem de tüketici memnuniyetinin artırılması hedefleniyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç kullanımının hızla arttığı Türkiye’de, şarj altyapısının daha güçlü, daha erişilebilir ve daha kullanıcı dostu hâle getirilmesini hedefliyor. Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nde köklü değişiklikler planlandı. Yeni düzenlemelerle hem sektörün gelişimine ivme kazandırılması hem de tüketici memnuniyetinin artırılması hedefleniyor. Hazırlanan taslak çalışmaya göre, şarj hizmeti ücretlerinde, esnek fiyatlandırmaya imkân tanınarak, yığılma önlenecek. Şirketlerin belirli saatlerde ve lokasyonlarda indirim yapabilmesinin önü açılıyor. Böylece rekabetçi bir yapı oluşturulması ve kullanıcıların daha avantajlı koşullara erişebilmesi amaçlanıyor. Diğer yandan mevzuatta şarj noktası tanımına geçilmesiyle birlikte lisanslı şirketlerin belirli bir soket kapasitesine ve coğrafi yaygınlığa sahip olması zorunlu hâle geliyor; mevcut işletmeler için ise bir yıllık uyum süresi öngörülüyor. Ayrıca mobil şarj istasyonlarının lisanslı şirketler tarafından da işletilebilmesine imkan sağlanarak, özellikle yoğun dönemlerde ve acil ihtiyaçlarda erişilebilir bir alternatif sunuluyor. Roaming (ortak ağ) uygulamalarına ilişkin hukuki çerçevenin güçlendirilmesi de düzenlemenin önemli başlıklarından birisini teşkil ediyor. Şirketler arasında yapılan ortak ağ sözleşmeleri EPDK’ya bildirim kapsamında olacak. Gerektiğinde usul ve esaslar EPDK tarafından netleştirilecek. Kullanıcıların ödeme imkânlarını genişleten bir diğer düzenleme ile 1 Temmuz 2026’dan sonra otoyol ve devlet yollarında kurulacak tüm DC şarj istasyonlarında en az 1 adet kredi kartı entegrasyonu mecburi hâle geliyor. Verimlilik ve kaynak kullanımı açısından batarya doluluğu yüzde 85’in üzerine çıkan araçlarda şarj işleminin sonlandırılabilmesi mümkün hâle gelirken, güç yönetimi uygulamalarına kanuni zemin sağlanarak, hem şebeke kapasitesinin verimli kullanılması hem de kullanıcıların doğru bilgilendirilmesi hedefleniyor. Hizmet kalitesini bir üst seviyeye taşımak isteyen EPDK, çağrı merkezi kurulmasını mecburi hale getirecek. İşletme gücünü arttırmak için, arızalı istasyonlara müdahale sürelerini sıkı takip edip kullanıcı desteğini güçlendirmeyi hedefliyor. Şarj hizmetinde kullanılan yazılım sistemleri için ISO 27001 sertifikası şartı getirilirken, istasyonlarda hem şarj ağı işletmecisinin, hem de istasyon işletmecisinin marka kullanımına imkân tanınarak, alanda daha canlı bir rekabet ortamı oluşturulması planlanıyor. EPDK’nın üzerinde çalıştığı düzenlemenin, Türkiye’nin elektrikli araç dönüşümüne güçlü bir katkı sunması, sektöre dinamizm kazandırması ve tüketicilerin daha kaliteli bir hizmete erişmesini sağlaması bekleniyor. Taslak, sektör temsilcilerinin görüşlerinin alınmasının ardından kurul değerlendirmesiyle birlikte yürürlüğe girecek. Elektrikli araç sahipleri, ortak bir takip sistemi sunan akıllı telefon uygulaması ile, güzergahlarındaki aktif şarj cihazlarını görmek istedikleri, ana arterlerdeki yetersizlik ve yoğunluktan, zaman kaybı yaşadıklarını ifade ettiler. Birçok Anadolu şehrinde ilk kurulan şarj istasyonlarının uygulamalarda ve yol güzergahlarındaki levhalarda faal gibi gözükmesine rağmen, devre dışı olduğuna dikkat çeken elektrikli araç sahipleri, bu istasyonların sürekli denetlenmesi, arızalara müdahele sürelerinin takip edilip sınırlandırılması da talep ettiler. Ayrıca yoğunluğun dağıtılması, evden şarjın engellenmemesi için de yıllık 5 bin kilowatlık destek sınırının 4 bin kilowatt indirilmesi uygulamasından vazgeçilmesini hatta 7 bin kilowatta çıkartılmasını talep ettiler.