GENEL - 20 Ocak 2018 Cumartesi 10:39

Deniz kabarmasına çözüm "Körfez taraması"

A
A
A
Deniz kabarmasına çözüm "Körfez taraması"

Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü öğretim üyeleri Prof.

Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü öğretim üyeleri Prof. Dr. Şükrü Beşiktepe ve Prof. Dr. Gökdeniz Neşer, İzmir’de yaşanan "deniz kabarmasını" değerlendirdi. Olayın iklim değişikliğinin bir sonucu olduğunu söyleyen uzmanlar, Körfez’de İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliği ile açılacak sirkülasyon ve navigasyon kanallarıyla bu tür su baskınlarının şiddetinin azaltılabileceğini söyledi.


İzmir’de geçtiğimiz perşembe günü etkili olan fırtına ve ardından ortaya çıkan deniz kabarması, tüm dikkatleri küresel ısınmaya çekti. 4 metreye yükselen dalga boyu ve hızı saatte 103.3 kilometreye kadar çıkan rüzgar, İzmirlilerin yüreğini ağzına getirirken, uzmanlardan sürpriz bir çözüm geldi. Uzmanlar, Körfez’de açılacak sirküasyon ve navigasyon kanallarının, deniz seviyesindeki yükselmeyi önleyebileceğini belirtti.



"İklim değişikliği"


Kent yaşamını olumsuz etkileyen deniz kabarmasının küresel iklim değişikliğinin bir sonucu olduğunu belirten DEÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şükrü Beşiktepe, İzmir’de 20 yılda bir gözlenen bir olayı son dönemde 5 yılda bir gözlemleye başladıklarını bildirdi. 2012 yılında da benzer bir olayın yaşandığına dikkat çeken Beşiktepe, "Şiddetli rüzgarlar Ege Denizi sularını Körfez’in içine yığmakta ve dolayısıyla deniz seviyesini yükseltmekte. Bununla beraber atmosfer basıncı o gün 20 saatte 30 milibar birden düştü. Bu düşüş de deniz seviyesinin yükselmesine neden oldu. İZSU ile birlikte Körfez’in beş noktasına kurduğumuz meteorolojik ölçüm istasyonlarından aldığımız verilerle bu bilgilere ulaşıyoruz. Bu olay iklim değişikliğinin bir neticesidir" dedi.



"Körfez’e giren su çıkamıyor"


Deniz kıyısına set çekilme ya da Körfez’de suyun kalış süresini azaltma gibi yöntemlerin çözüm olarak değerlendirilebileceğini söyleyen Prof. Dr. Şükrü Beşiktepe, "Ancak Kordon’a duvar çekilmesi pek mantıklı değil. İZSU tarafından düzenlenen ’Küresel İklim Değişikliği’ sempozyumunda pek çok konuyu masaya yatırmıştık. İzmir Büyükşehir Belediyesinin TCDD işbirliği ile açmak istediği sirkülasyon ve navigasyon kanalı, bu anlamda çok önemli. Bu kanallar açıldığında, İzmir Körfezi’nde suların kalış süresi azalacak. Bu da su baskınlarının önüne geçebilir. Çünkü İzmir Körfezi’nin yapısı nedeniyle içeri giren su çıkamıyor. Bu nedenle iç Körfez ile orta Körfez arasındaki eşiğin kaldırılması lazım. İzmir, iklim değişikliği nedeniyle bu tür olayları sık sık görmeye başlayacak. Açılacak sirkülasyon ve navigasyon kanalları, denizin kabarması nedeniyle yaşanan su baskınlarına karşı çözüm olabilir" diye konuştu.



İklim değişikliğine karşı güç birliği


Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gökdeniz Neşer ise iklim değişikliğine uyum çabalarının, öncelikle yörede hızla değişen dinamikleri iyi anlamaya ve doğru tanımlamaya bağlı olduğunu belirterek, şunları aktardı:


"İZSU bu konuya duyarlılığını, 2014 yılında düzenlediği ‘Kıyı Kentlerinde İklim Değişikliğinin Etkileri’ başlıklı uluslararası kongrede de ortaya koymuştu. Uygulamaya koyduğu projelerle de bu konudaki çalışmalarını sürdürüyor. Körfez çevresine kurduğumuz hava ve deniz koşullarını anlık ölçümleyen beş ayrı istasyondan elde ettiğimiz verileri yine anlık olarak yorumlayan modeller geliştirmekteyiz. İç Körfez’in aşırı sığlaşmasının önüne geçmek ve bu sığlaşma nedeniyle yavaşlayan akıntıları güçlendirerek giren suları hızla açığa yönlendirmek için tarama çalışmalarının önemine vurgu yapmakta yarar var. Bu noktada gerek İZSU’nun, gerekse TCDD’nin çalışmaları büyük yarar üretecektir. İklim değişikliğine uyum güç birliği gerektirir. Herkes elinden gelenin en iyisini yapmalı. Örneğin İzmir Büyükşehir Belediyesinin karbon emisyonunu düşürmeye yönelik proje ve yatırımları bu açıdan çok önemli."



Körfez’e iki kanal birden açılacak


Körfez’deki sığlaşmanın önüne geçmek ve yeniden yüzülebilir hale getirmek isteyen İzmir Büyükşehir Belediyesinin İzmir Limanı işletmecisi TCDD ile birlikte yürüttüğü “İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi” iki ayrı kanal öngörüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Körfez’in kuzey aksında 13.5 kilometre uzunluğunda ve 8 metre derinliğinde bir sirkülasyon kanalının açılabilmesi için hazırlıklarını sürdürüyor. TCDD ise projeye göre, Körfez’in güney aksında 12 kilometre uzunluğunda ve 17 metre derinliğinde bir navigasyon (liman yaklaşma) kanalının taramasını yapacak. Güney aksı boyunca açılacak kanal ile Körfez’e temiz su girişi artacak. Kuzey aksında oluşturulacak sirkülasyon kanalı da, bu bölgedeki akıntı hızlarını artıracak. Su kalitesi ve biyolojik çeşitlilik iyileştirilecek. Aynı zamanda İzmir Limanının kapasitesi artacak ve yeni nesil gemilere de hizmet vermeye başlayacak.



Taşkın riskine karşı yağmur suyu hattı


İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2004-2017 yılları arasında 250 milyon liralık yatırımla 443 kilometre uzunluğunda yağmur suyu hattı döşedi. 2018 yılında 100 kilometrelik yeni yağmur suyu hattı yapılması planlandı. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bu çalışmalarının ana hedefi, “atık su hatlarının aşırı yağışlarda artan yükünü hafifletebilmek” olarak özetleniyor. Kentin taşkın riski taşıyan bölgelerinde yoğunlaştırılan ikinci hat çalışmalarıyla, alçakta kalan cadde ve sokaklarda biriken yağmur sularının kısa sürede denize veya derelere ulaştırılması için bugüne kadar birleşik sistemle taşınan atık su ve yağmur suyu birbirinden ayrılıyor. Kanal suları kolektör hatlarına, yağmur suları da oluşturulan yeni hatla doğrudan denize veya derelere aktarılıyor. Böylece ana hattaki yük hafifletilerek aşırı yağışlardaki tıkanıklık ve su baskınlarının önüne geçiliyor.



Körfez’e beş istasyon kuruldu


DEÜ Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü ile 2011 yılında modelleme projesi için sözleşme imzalayan İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü; Karaburun, Bostanlı, Foça, Pasaport ve Güzelbahçe kıyılarına otomatik meteorolojik ölçüm istasyonları ile deniz tabanına akıntı ölçüm cihazları yerleştirdi. Yapılan çalışma, Körfez hakkında bilimsel verilere ulaşılmasını sağlarken, oluşturulan model, kıyı tasarımı ve mühendislik uygulamalarında temel oluşturdu.


İZSU, küresel iklim değişikliğine karşı kenti hazırlamak ve bu ilçelerde yaşanabilecek muhtemel su sıkıntısına karşı yeni yol haritası oluşturmak amacıyla “İçme Suyu Master Planı” hazırladı. 2050 yılı nüfusuna göre 30 ilçede mevcut yeraltı ve yüzeysel su kaynakları tespit edilerek potansiyelleri belirlendi. Sonraki yıllarda oluşabilecek su ihtiyacının tespiti yapılarak kurulması gereken yeni tesislerin ekonomik ve teknik koşulları masaya yatırıldı. “İçme Suyu Master Planı” çerçevesinde, İzmir merkezinden çevre yerleşimlere su aktarım olanakları incelenirken, yeni baraj yatırımı yapılabilecek yerler de belirlendi.



İklim değişikliği için uluslararası sempozyum


İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, 2014 yılında “İklim Değişikliğinin Kıyı Kentlerine Etkileri” konulu uluslararası sempozyum düzenledi. Sempozyum sonrası yayınlanan sonuç bildirgesinde "Deniz ve kıyı yapıları tasarlanırken deniz-kıyı yapıları- kıyı kent altyapısı bileşenleri birlikte düşünülmeli, rüzgar ve dalga istatistikleri yapılmalı. Olası taşkın alanları ve sel baskınlarının muhtemel olduğu bölgelerde, geçmiş veriye bağlı olarak coğrafi bilgi sistemlerinden yararlanmalı. İklim değişikliğini önleyecek bir yaşam kültürü geliştirilmeli. Özel araçlar yerine toplu ulaşım araçları tercih edilmeli. Enerji ve su tasarrufu benimsenmeli ve uygulanmalı. Doğanın davranışlarını bilimsel gözlem ve modellerle anlamak için çalışmalar yürütülmeli" görüşlerine yer verildi.



Kentteki karbon salımı azalıyor


İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2020 yılına kadar kentteki karbon salımını azaltmak için Avrupa Birliği Belediye Başkanları Sözleşmesi’ne taraf oldu ve bu çerçevede yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin yatırımlara ağırlık verildi. Egzoz salımını büyük ölçüde azaltacak raylı sistem hatları devreye girdi. Çevreci yeşil motora sahip yeni otobüsler, vapurlar alındı. Elektrikli otobüsler İzmir ulaşımına katıldı. Karşıyaka Tramvayı hizmete girdi; Konak Tramvayı çalışmaları da son aşamaya geldi. 2004 yılında 11 kilometre olan raylı sistem ağı 165 kilometreye çıktı. 2020 yılına kadar kentin raylı sistem ağının 250 kilometreye çıkması hedeflendi. Ayrıca deniz taşımacılığı için egzoz gazı emisyonu minimum düzeyde olan 15 yeni yolcu gemisi ve üç feribot alındı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2030 yılına dönük İzmir Ulaşım Ana Planı’nı da tamamladı. Planla birlikte, artan nüfus ve taşıt sayısına rağmen zirve saatlerdeki karbon salımının yüzde 18 azaltılması hedefleniyor. Plana göre, önümüzdeki 12 yılda kentin raylı sistem ağının 465 km’ye çıkarılması da öngörülüyor.



Sel-taşkın riskine karşı


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nin en yüksek bütçeli hibe programı “HORIZON 2020” kapsamında 39 uluslararası proje arasında birinciliği etti. "HORIZON 2020-Akıllı Kentler ve Topluluklar Programı", kentlerdeki iklim değişikliği, kontrolsüz kentsel büyüme, sel-taşkın riski, gıda ve su güvenliği, biyo-çeşitlilik kaybı, kentsel doğal ortamın bozulması, kirli-terk edilmiş-atıl kentsel alanların rehabilitasyonu gibi sorunların çözümüne yönelik doğa esaslı çözümler geliştirilmesini hedefliyor.


İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin en önemli su kaynağı olan Tahtalı Barajı ve Havzasını korumak ve kentin akciğerlerini büyütmek için başlattığı yeşil seferberliğinde 1 milyon 70 bin fidana ulaştı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZSU’nun çalışmalarıyla son 14 yılda kente 15.4 milyon metrekareden fazla yeşil alan kazandırıldı. 2017 yılında bakımı yapılan yeşil alan miktarı ise 16.3 milyon metrekareyi aştı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başakşehir ile Kasımpaşa 20. randevuda Başakşehir, yarın evinde oynayacağı Kasımpaşa ile Trendyol Süper Lig’de 20. kez karşılaşacak. Trendyol Süper Lig’in 35. haftasında RAMS Başakşehir, yarın saat 16.00’da Fatih Terim Stadyumu’nda Kasımpaşa ile karşılaşacak. Turuncu-lacivertliler 15 galibiyet, 7 beraberlik ve 12 mağlubiyetle haftaya 52 puanla 4. sırada başladı. Lacivert-beyazlılar ise 14 galibiyet, 7 beraberlik ve 13 mağlubiyet sonucunda topladığı 49 puanla 6. sırada bulunuyor. Süper Lig’de 20. randevu Başakşehir ile Kasımpaşa Süper Lig tarihinde bugüne kadar 19 kez karşı karşıya geldi. Söz konusu müsabakalarda turuncu-lacivertlilerin 12 galibiyeti bulunurken, lacivert-beyazlılar ise 4 kez galip gelmeyi başardı. İki İstanbul ekibinin rekabetinde 3 maç ise beraberlikle sonuçlandı. Başakşehir’in attığı 39 gole, Paşa 25 golle karşılık verdi. Başakşehir’de Emirhan, Paşa’da Fall kart cezalısı Başakşehir’de Emirhan İlkhan, Kasımpaşa’da ise Mamadou Fall, sarı kart cezası nedeniyle sahada yer alamayacak. Turuncu-lacivertlilerde Leo Dubois, Olivier Kemen, Mehdi Abeid ve Josef de Souza sarı kart ceza sınırında yer alıyor. Bu oyuncular Kasımpaşa karşısında sarı kart görmesi durumunda 36. haftada deplasmanda Sivasspor ile oynanacak maçta cezalı duruma düşecek. Lacivert-beyazlılarda ise Ben Ouanes, Claudio Winck, Haris Hajradinovic, Yasin Özcan, Gökhan Gül, Andreas Gianniotis ve Taylan Aydın kart sınır bulunuyor. Bu futbolcular Başakşehir karşısında kart görmesi halinde 36. haftada evinde oynayacağı Antalyaspor müsabakasında takımlarını yalnız bırakacak. Başakşehir’de hedef mutlak galibiyet Son haftalarda yakaladığı form durumuyla birlikte 4. sıraya kadar yükselen Başakşehir, Kasımpaşa’yı mağlup ederek Avrupa kupalarına kalma hedefini sürdürmek istiyor. Teknik Direktör Çağdaş Atan’ın öğrencileri sahadan 3 puanla ayrılarak bu sezon üst üste ilk kez 4 maç kazanmayı hedefliyor. Sezon içerisinde inişli-çıkışlı bir form grafiği sergileyen Bozbaykuşlar, son 8 haftada 6 galibiyet, 1 beraberlik ve 1 mağlubiyet yaşayarak 9. basamaktan 4. sıraya kadar yükselmeyi başardı. Aytaç Kara ile Piatek gol krallığı yarışında Kasımpaşa’nın bu sezon gol yükünü çeken orta saha oyuncusu Aytaç Kara ile Başakşehir’in Polonyalı santraforu Krzysztof Pitek’in Süper Lig gol krallığı yarışında 14’er golü bulunuyor. Bu müsabaka aynı zamanda bu iki futbolcunun gol krallığındaki rekabetine de sahne olacak. Aytaç ve Piatek, gol krallığı yarışında 21 golle Mauro Icardi, 20 golü bulunan Edin Dzeko, 18 gol katkısı veren Rey Manaj, 15 kez gol sevinci yaşayan Mame Thiam’ın ardından, Adam Buksa ile birlikte 5. sırada bulunuyor. Süper Lig’in asist lideri Haris Hajradinovic Bu sezon sergilediği performansla Süper Lig’de en iyi dönemine imza atan Haris Hajradinovic, 34 maçın tamamında forma giyerken, 4 kez rakip fileleri havalandırdı. 2018-2019 sezonunun kış transfer döneminde takıma katılan 30 yaşındaki futbolcu, verdiği 14 gol pasıyla ise Süper Lig’in asist krallığında zirvede bulunuyor. Bosna Hersekli futbolcuyu, 13 asisti bulunan Dries Mertens ile 12 kez gol pası veren Dusan Tadic takip ediyor. Mert Güzenge düdük çalacak RAMS Başakşehir - Kasımpaşa maçını hakem Mert Güzenge yönetecek. Güzenge’nin yardımcılıklarını Abdullah Uğur Sarı ve Murat Altan yapacak. Maçın dördüncü hakemi ise Ömer Faruk Gültekin olacak.
Antalya Kaleiçinde hanutçular, dilenciler ve etiket denetimi için için özel ekip Antalya’nın Kalbi Kaleiçi’nde Polis ve Zabıtalardan oluşan Hanutla Mücadele ve Etiket Denetimi ekipleri turistleri ve vatandaşları canından bezdiren hanutçulara göz açtırmıyor. 7/24 esasına göre görev yapan ekipler, turist kafilelerinin ve vatandaşların yoğun bulunduğu Kaleiçi, Cumhuriyet Meydanı, Işıklar Caddesi, Kazım Özalp Caddesi (Kapalı Yol) gibi alanlarda hanutçulara, dilencilere, seyyar satıcılara göz açtırmıyor. Geçen yıl ilçede Hanutçuluk yaptığı tespit edilen 5680 kişiye 3 milyon 508 bin 560 TL’lik idari para cezası uygulayan ekipler, 2024 yılının ilk üç ayında ise bin 828 kişiye 1 milyon 788 bin 106 TL’lik idari para cezası uyguladı. Özel ekipler kuruldu Antalya’da yoğun turizm sezonun başladığını ve Antalya’da gece gündüz demeden 24 saat boyunca yaşamın devam ettiğini belirten Muratpaşa Kaymakamı Orhan Burhan, “Günün her saatinde oldukça yoğun bir sezon geçiriyoruz. Pandemi dönemi öncesi 2019’da yaşadığımız turizmdeki en yüksek seviyeyi bu sene egale edeceğiz diye düşünüyoruz. Bu bizi turizm açısından oldukça mutlu ediyor. Bu anlamda gelen turistin rahat etmesi gerekiyor. Bu konuda da bir takım tedbirler aldık, almaya da devam ediyoruz. Özellikle turistlerin rahatsız edilmemesi, hanutçulukla karşı karşıya kalmaması için “Hanutla Mücadele ve Etiket Denetimi” ekipleri oluşturduk. Özellikle Kapalı Yol, Kaleiçi, Atatürk Caddesi, Karaalioğlu Parkı gibi turistin yoğun olduğu bu alanlarda denetimler yapıyoruz. Ekiplerimizde Polis Memurlarımız, Büyükşehir ve Muratpaşa Belediyelerimizin Zabıta personeli birlikte görev yapıyor. Hanuta ve turistlerin rahatsız edilmesine kesinlikle müsaade etmiyor. Hanut dışında esnafımıza etiket denetimi de yapıyoruz. Etiket denetimi önemli, turiste farklı farklı fiyatların uygulanması kesinlikle taviz veremeyeceğimiz bir husus” dedi. Huzuru bozanlara ceza yağdı Hanutla yaptıkları mücadele kapsamında çok sayıda cezai yaptırım uyguladıklarını belirten Muratpaşa Kaymakamı Orhan Burhan, çalışmalarını aylık, yıllık ve üç aylık olarak raporladıklarını ifade etti. Burhan, “2023 yılında rahatsız etme adı altında hanut, dilencilik, gürültü gibi konularda kabahatler kanunu çerçevesinde 5 bin 680 kişiye, 3 milyon 508 bin 560 Türk lirası idari para cezası uyguladık. 2024 yılının ilk üç ayında ise bin 828 kişiye 1 milyon 788 bin 106 Türk lirası idari para cezası uyguladık” açıklamasında bulundu.
Düzce Düzce Üniversitesi’nin ilk akredite bölümü DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesinin ilk akredite bölümü Peyzaj Mimarlığı değer üretmeye ve değer katmaya devam ediyor. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Engin Eroğlu, Dünya Peyzaj Mimarlığı Ayı ve Ulusal Peyzaj Mimarlığı Gününde önemli açıklamalarda bulundu. Peyzaj Mimarlarının, ekolojik sürdürülebilirliği, peyzajların kalitesini ve işleyişini sağlamak, kolektif hafızayı, mirası ve kültürü canlı tutmak için estetik ve bilimsel ilkeleri uygulayarak, doğal, kırsal ve kentsel çevreleri planlandıklarını, tasarladıklarını ve yönettiklerini belirten Eroğlu, “Peyzaj Mimarları, diğer disiplinleri yönlendirerek, koordine ederek, iklim değişikliği ve ekosistemlerin istikrarı, sosyo-ekonomik iyileştirmeler, toplum sağlığı, refahı ile ilgili uyum ve azaltma gibi doğal ve kültürel ekosistemler arasındaki ilişkileri planlarlar ve yönetirler” ifadelerini kullandı. Peyzajı farklı ekosistemlerin birleşiminden oluşan bir mozaik şeklinde nitelendiren Eroğlu, “Bu mozaikte insan ve doğa arasındaki etkileşimlerin dengeli bir şekilde yönetilmesinde Peyzaj Mimarlarına ihtiyaç bulunmaktadır. 1968 yılında Peyzaj Mimarlığı eğitiminin ülkemizde başlamasının 56. yılı, Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nün Düzce’de eğitime başlamasının 30. yılında, Düzce Üniversitesi’nin ilk akredite olmuş bölümü olarak ilimizde, bölgemizde ve ülkemizde değer üretmeye ve değer katmaya devam ediyoruz” dedi.
Tokat Tırın önünde metrelerce sürüklenip burunları bile kanamadan kurtuldular Emniyet Müdürlüğü Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarınca Mart 2024 tarihinde Tokat’ta meydana gelen kazalar paylaşıldı. Kaydedilen görüntülerde bir otomobil tırın önünde metrelerce sürüklendi. Araç içerisinde bulunanlar şans eseri burunları bile kanamadan kurtuldular. Türkiye’nin birçok ilinde farklı tarihlerde meydana gelen trafik kazalarının görüntüleri, Emniyet Müdürlüğü Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarınca kaydedildi. Tokat’ta şubat ayında meydana gelen 4 ayrı kaza da kameralar tarafından an be an kaydedildi. Emniyet Genel Müdürlüğü, 2024 yılının Mart ayında Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarının kaydettiği farklı illerdeki trafik kazalarının görüntülerini paylaştı. Paylaşılan görüntülerde Tokat’ta 4 ayrı kaza kameralara yansıdı. Dikkatsizlik ve geçiş üstünlüğüne dikkat etmeyen sürücüler kazalara neden oldu. “Metrelerce sürüklendi” İlk görüntüde Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi önündeki caddede meydana geldi. Görüntüde bir otomobil aynı yönde ilerleyen tırın sıkıştırması ile yan döndü ve metrelerce sürüklendi. Kazada şans eseri otomobilde bulunanlar yara almadan kurtuldu. “Otobüs hızını alamadı” İkinci görüntüde ise şehir içi Özel Halk otobüsü durmayarak kırmızı ışıkta duran arabalara arkadan çarptı. Kaza nedeniyle araçlarda maddi hasar meydana geldi. “Yine kavşak yine kaza” Paylaşılan diğer iki kaza da şehirdeki farklı kavşaklarda meydana geldi. Geçiş üstünlüğüne dikkat etmeyen araçlar çarpıştı. Çarpmanın etkisiyle araçlarda maddi hasar meydana geldi.