ÇEVRE - 13 Haziran 2018 Çarşamba 18:12

Can kayıplarının yaşandığı kavşak için EDS çağrısı

A
A
A
Can kayıplarının yaşandığı kavşak için EDS çağrısı

İzmir’in Aliağa ilçesinde 7 gün önce kamyon ile otomobilin çarpışması sonucu yaralanan ve tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden öğretmen için Aliağa Emek ve Demokrasi Platformu, kazanın yaşandığı kavşakta basın açıklaması yaptı.

İzmir’in Aliağa ilçesinde 7 gün önce kamyon ile otomobilin çarpışması sonucu yaralanan ve tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden öğretmen için Aliağa Emek ve Demokrasi Platformu, kazanın yaşandığı kavşakta basın açıklaması yaptı.


Yaklaşık 7 gün önce sık sık trafik kazalarının yaşandığı İzmir-Çanakkale karayolu kavşağında meydana gelen trafik kazasında yaralanan Hatice Aşık Binali’nin tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirmesini tepki gösteren Aliağa Emek ve Demokrasi Platformunun destek verdiği basın açıklamasını Eğitim İş Sendikası Başkanı Mustafa Gök yaptı. Aynı kavşakta meydana gelen trafik kazasında 3 kişinin de yaralandığını belirten Mustafa Gök, şöyle konuştu:


"Bu olay belki kayıtlara bir trafik kazası olarak geçmiştir ancak yaşananlar kazadan öte bir cinayettir. Tüm trafik kurallarını hiçe sayan bir kamyon şoförü, kırmızı ışıkta geçerek, kurallara uygun bir şekilde kreşe çocuğunu almaya giden Hatice öğretmenimizi aramızdan alarak 5 yaşındaki Melih yavrumuzu da annesiz bırakmıştır. Öte yandan Sezen öğretmenimizi de belki de uzun bir süre yatmak zorunda bırakacak şekilde yaralamıştır. Kamuoyu çok iyi bilmektedir ki bu yol ve bu kavşak daha önce de çok canlar almış, kimilerini annesiz, kimilerini babasız kimilerini de evlatsız bırakmıştır. Ağır tonajlı araçların tüm trafik kurallarını hiçe sayarak, hiçbir ışık ihlaline uymayarak adeta ölüm saçtığı bu yol, önlemlerin yetersizliğinden dolayı tehlike saçmaya devam etmektedir. Yol üzerinde birçok kreş ve okul olduğu, Yalı Mahallesi sakinlerinin de şehir merkezine ulaşmak için kullanabilecekleri tek yolun bu cadde olduğu düşünülürse; bu öğrencilerimizin ve vatandaşlarımızın nasıl bir tehlike ile yüz yüze olduğu daha net anlaşılacaktır. Yol üzerinde herhangi bir denetim mekanizmasının bulunmaması, verilen cezaların caydırıcı olmaması ağır tonajlı araç şoförlerini kurallara uymama konusunda adeta cesaretlendirmektedir. Yetkililerden talebimiz plajlar mevkii olarak bilinen kavşaktan başlayarak, Aliağa’nın çıkışında yer alan Petkim Kavşağına kadar devam eden yaklaşık 7 kilometrelik yol üzerinde bir Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kurulmasıdır. Bu güzergah üzerinde hız limitlerine ve trafik ışıklarına uymayan araçlara verilecek cezalar kısmen de olsa yaşanacak olumsuzlukların önüne geçecektir."


Yetkililere önlemler alınması noktasında seslenen Mustafa Gök, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Hastane şartları daha donanımlı olsaydı, araçtan yaralı halde çıkarttığımız Hatice öğretmenimiz belki bugün aramızda olacaktı. Ağır yaralı halde araçtan çıkarttığımız Sezen öğretmenimizin Çiğli Bölge Hastanesine sevk edilebilmesi için İzmir’den tam donanımlı ambulansın yaklaşık 1 saatte gelmesi, Aliağa Devlet Hastanesinin içler acısı halini daha net gözler önüne sermektedir. Buradan yetkililere bir kez daha sesleniyoruz. Her gün yüzlerce öğrencinin, Yalı Mahallesi sakinlerinin kullanmak zorunda kaldığı bu yolda daha ciddi önlemler istiyoruz, başka Hatice öğretmenler ölmesin, başka Melih’ler annesiz kalmasın istiyoruz. Bu çağrımıza kulak verilmediği takdirde; bir oturma eylemiyle yolu trafiğe kapatmak da dahil olmak üzere daha büyük eylemler yapacağımızı da yetkililerin bilmesini istiyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Edirne Enerji santralindeki çökmede milyonluk zarar oluşmuştu: 50 milyon TL’ye yeniden ihale edildi Edirne Meriç Nehri üzerinde yapılan "Arşimet Burgu Türbinli Hidroelektrik Santrali"nde yaşanan beton çökmeden dolayı oluşan büyük kamu zararının ardından açıklama yapan Edirne Valisi Yunus Sezer, 50 milyon lira civarında projenin yeniden ihale edildiğini belirtti. Edirne’de Meriç Nehri üzerine elektrik üretimi için kurulan "Arşimet Burgu Türbinli Hidroelektrik Santrali"nde yanlış mühendislik yapımı sonucu meydana gelen beton ayak kısmı ve table çökmesinde milyonlarca liralık zarar oluşmuştu. 2021 yılında inşasına başlanan ve Edirne’de şehir merkezinden geçen Meriç Nehri üzerinde elektrik üretmek için yapılan enerji santralinde yaşanan çökmeden dolayı milyon liralık beton, demir, lastik savak ve aylarca yapılan işçilik masrafları da çöp olmuştu. İddiaya göre, 625 beton mikserinin doldurduğu ve yaklaşık 70 bin 500 metreküp olan beton inşaat zemini çöktü. 625 beton mikser kamyonlarıyla taşınan çimento, lastik savak tablesinin çökmesi nedeniyle büyük hasar oluşmuştu. Meriç Nehri zeminine Fore Kazık Sistemi ile sıkılaştırma çalışmaları ile hasar onarılmaya çalışılıyor. Lastik savak ayaklarının birinin çökmesinin ardından milyonlarca kamu zararına neden olan proje revize edildi. Edirne Valisi Yunus Sezer, enerji santralinin 50 milyon TL civarında yeniden ihale edildiğini belirterek, 2 ayrı hukuki sürecinde olduğunu ifade etti. “Öncelikle bir tespit yaptırdık” Projenin yeniden revize edildiğini ifade eden Edirne Valisi Yunus Sezer, “Öncelikle bir tespit yaptırdık. Üniversiteden hocalarımız, DSİ’den ilgili mühendisler, İl Özel İdaresi’nden ve DSİ’nin akredite ettiği firmaların olduğu bir ekiple tespit yaptırdık. Tespit yaptırdıktan sonra buradaki eksiklik neden kaynaklanıyor ve ne yapılması gerektiğini bize ilettiler. Burada jet grout denilen bir sistem uygulanmış. Bu sistemin bazı yerlerde sıkıntılı olduğunu, oradaki hasarın bundan kaynaklandığını belirttiler. Bunun üzerine yeniden zemin etütleri yapıldı ve burada proje yeniden revize edildi. Çünkü bir yatırım yapılmış. Bu yatırımın atıl kalması kamunun zararı" dedi. “Hukuki süreçte 2 tane süreç devam ediyor” Kritik bir karar verdiklerini belirten Vali Sezer, “Bu projenin devam edip etmeyeceği, taşkın riskine neden olup olmayacağı ile ilgili bilgi istedik. Edirne’nin de böyle bir endişesi var. Bu ekibin, burasının taşkın riskini artırmayacağı şeklinde bir raporu var. Projenin de şu anda yaptığımız şekilde fore kazıklarla yeniden yapılması yönünde teknik tavsiye yönünde çalışmaya başladık. Sona geldik. En son açık ihalesi yapıldı. 50 milyon TL civarındaydı. Süreç de devam ediyor. Hukuki süreçte 2 tane süreç devam ediyor. Birincisi tespit davası açıldı. Buradaki kusur kime aittir, neden kaynaklanıyor ile ilgili olarak mahkememiz tespiti bitirmiş. Henüz bize gelmedi ama geldikten sonra buradaki yasal işlem başlatılacak. İdari yönden, mahkemenin tespitine göre şahıslardaki sorumluluğun ne olduğuyla ilgili bir idari soruşturma devam ediyor. O tespiti aldıktan sonra ikisini birleştirip hem maddi tazmin yönüyle süreç başlayacak, hem de idari sorumluluk yönüyle bir süreci başlatmış olacağız. O noktada gayet emin bir şekilde, kanunlar neyi emrediyorsa onu yapmamız gerekiyor. Onu da yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
Çorum Çorum İl Koordinasyon Kurulu Vali Dağlı başkanlığında yapıldı Çorum İl Koordinasyon Kurulu toplantısı Vali Doç. Dr. Zülkif Dağlı, başkanlığında yapıldı. Toplantıda konuşan Vali Zülkif Dağlı, 2024 yılında kamu kurum ve kuruluşlarına ait toplam 297 adet yatırım projesinin yürütüldüğünü belirterek, bu projelerin toplam tutarının 38 milyar 592 milyon 258 bin, toplam harcamanın ise 17 milyar 569 milyon 666 bin lira olduğunu açıkladı. Çorum’un 2024 yılı ödeneğinin 3 milyar 306 milyon 965 bin belirten Vali Dağlı, “2024 yılı harcama tutarı 494 milyon 937 bin TL. 2024 yılı içerisinde; gelen ödeneğin yüzde 14,97’si harcanmış ve toplam harcama proje tutarlarının yüzde 45,53’üne ulaşmıştır. Yürütülen 297 projeden 14’ü tamamlanmış, 164 proje devam etmekte, 13 proje ise ihale aşamasında, 106 proje ise başlanmamıştır. Yürütülen projelerin sektörel dağılımına bakıldığında; proje sayısı açısından; diğer kamu hizmetleri sosyal 95 projeyle ağırlıkta olduğu görülürken, proje bedeli açısından; ulaştırma-haberleşme sektörü önde yer almaktadır” ifadelerini kullandı. Yatırımların zamanında tamamlanması için gerekli gayretin gösterilmesi çağrısında bulunan Vali Dağlı, oluşabilecek engellerin önceden belirlenerek gerekli önlemlerin alınması, koordinasyonu gerektiren hususlarda bilgi verilerek, kurumlar arası iletişimin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi ve çözüm odaklı çalışılmasına özen gösterilmesini istedi.