EKONOMİ - 13 Temmuz 2020 Pazartesi 10:48

Türkiye ve ASEAN’ın ortaklığı STA ile büyüyecek

A
A
A
Türkiye ve ASEAN’ın ortaklığı STA ile büyüyecek

Egeli ihracatçılar Asya Pasifik bölgesiyle güçlü bir tedarik zinciri ve karşılıklı ticaretin kolaylaşması için 10 Güneydoğu Asya ülkesini kapsayan Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN) ile serbest ticaret anlaşması (STA) müzakerelerinin hız kazanması ve imza aşamasına geçilmesi taraftarı.

Egeli ihracatçılar Asya Pasifik bölgesiyle güçlü bir tedarik zinciri ve karşılıklı ticaretin kolaylaşması için 10 Güneydoğu Asya ülkesini kapsayan Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN) ile serbest ticaret anlaşması (STA) müzakerelerinin hız kazanması ve imza aşamasına geçilmesi taraftarı.


Ege İhracatçı Birlikleri’nin düzenlediği “Korona virüsün hedef pazarlarımızdaki seyri” webinar serisinin onuncu ayağında Kuala Lumpur Ticaret Müşaviri Elif Haliloğlu Güngüneş, Manila Ticaret Müşaviri Serhan Ortaç, Cakarta Ticaret Müşaviri Mustafa Murat Taşkın pandemi sonrası Endonezya, Filipinler ve Malezya’ın dış ticaretindeki gelişmelerle ilgili sunum yaptı, ihracatçıların sorularını yanıtladı.


Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, dünya ekonomisindeki büyümenin yüzde 60’ını, küresel ticaret hacminin ise yüzde 30’unu Asya-Pasifik ülkelerinin kapsadığını söyleyerek, “3 milyarın üzerindeki tüketicisiyle Avustralya’dan Pakistan’a, Endonezya’dan Filipinler’e uzanan bu coğrafya dünyanın en büyük küresel pazarı ve ticaret merkezi olma yolunda hızla ilerliyor. Endonezya, Filipinler ve Malezya ekonomilerinin 2050’ye kadar ekonomik büyümede büyük sıçramalar kaydedeceği öngörülüyor. Bu potansiyelden faydalanabilmemiz için dünyanın tüm coğrafyalarını kapsayacak şekilde yeni bir ticaret ekseni oluşturarak ihracat menzilimizi genişletmeli, bu pazarlarda güçlü pozisyon almalıyız. Malezya, Endonezya ve Filipinler’in 650 milyonluk nüfusu kapsayan ASEAN içerisinde yer alması bizim için önem arz ediyor. 2017’de ASEAN’ın sektörel diyalog ortakları listesine giren Türkiye, iyi ilişkileri sayesinde bölgedeki etkinliğini gün geçtikçe arttırıyor. ASEAN’a üye ülkelerle ticaret hacmimiz 2019’da 9 milyar dolara ulaştı” dedi.


Pandemiden önce yükselişte olan korumacılık ve ticaret savaşları eğilimlerinin şimdi daha da hızlandığını söyleyen Eskinazi, “Malezya ile STA’mız 2015’te yürürlüğe girdi. Endonezya ile de 3 senedir devam eden müzakerelerin 2021’de sonuçlanacağını öngörüyoruz. Potansiyel olan sektörlerimizi kapsayan bir STA imzalamaya çok yakınız. Filipinler’le de müzakereler bir an önce gündeme gelmeli. Gümrük vergisi dezavantajımız var. İhracat planımızda ASEAN’ı odak noktamıza koyuyoruz. Ticaretimize STA’nın kesinlikle etkisi olacak. Potansiyelimizi tamamen açığa çıkartabilmek için önümüzdeki dönemde bu ülkelere sektörel ticaret heyetlerimizi yoğunlaştıracağız. İkili ticari ilişkilerimizdeki tüm zorlayıcı unsurları ortadan kaldırmalı ve çok daha yüksek bir hacme ulaşmak için gerekli önlemleri almalıyız. İlk 6 ayda Malezya’ya 161 milyon dolar, Endonezya’ya 120 milyon dolar, Filipinler’e ise 42 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Endonezya’da savunma ve havacılık sanayii, kimyevi maddeler ve mamulleri, makine ve aksamları, Malezya’da ise çelik, kimyevi maddeler ve mamulleri, hububat bakliyat ve yağlı tohumlar, Filipinler’de ise kimyevi madde ve mamulleri, makine ve aksamları, elektrik ve elektronik sektörlerimiz öne çıkıyor” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.