YEREL HABERLER - 13 Şubat 2014 Perşembe 11:41

İzsu’dan Rekor Altyapı Yatırımı

A
A
A
İzsu’dan Rekor Altyapı Yatırımı

İZSU Genel Müdürlüğü’nün 10 yılda döşediği içme suyu, kanal, yağmur suyu hattı ile dere ıslahlarının uzunluğu 4 bin kilometreyi buldu. Kullanılan içme suyu borularının uzunluğu, İzmir’den Fransa’nın Nice kentine ulaşacak mesafeye ulaştı. Yatırımlar içinde en büyük pay, alt eksikleri büyük olan ve Büyükşehir sınırlarına sonradan dahil edilen 10 ilçeye ayrıldı.
Gerçekleştirdiği çevre yatırımlarıyla Türkiye’ye örnek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, 2004-2013 yılları arasında rekor yatırım gerçekleştirdi. Yatırımların çoğu, yıllardır alt yapı yatırımı alamadığı için çevre sorunlarıyla boğuşan ve Büyükşehir sınırlarına 2004 yılından sonra dahil edilen Kemalpaşa, Bayındır, Torbalı, Seferihisar, Menderes, Selçuk, Urla, Menemen, Foça ve Aliağa ilçelerinde gerçekleştirildi. 5216 Sayılı Belediye Yasası ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet alanına giren bu 10 ilçe, geniş çapta belediye hizmeti aldı. Yüksek tempoda geçen 10 yılda çevre yerleşimlerin tüm alt yapı sorunları çözüldü. Başta ilçe merkezleri, ardından mahalle ve köyler sağlıklı ve kesintisiz suya, kanal sistemine kavuştu. Kansere neden olabilecek asbest borular sökülerek yerine sağlıklı ve uzun ömürlü borular döşendi. Eskiyen içme suyu depoları yenilendi, yeni kuyular açılarak yaz aylarında yaşanan su sıkıntısı giderildi. Kaçaklar nedeniyle yaşanan su sıkıntıları ortadan kaldırıldı. Taşkınlara neden olan dereler ıslah edildi. 20 köyde 1 milyon 245 bin liralık yatırımla arsenik veya demir ve mangan arıtma tesisleri kurularak sağlıklı su verilmesi sağlandı. 63 köydeki su depolarına “güneş enerjili otomatik klorlama sistemi” kuruldu. 2004 yılında başlayan çalışmalarla tarihi yatırımlara kavuşan ilçelerde yaşam standardı yükseldi.
21 ilçede İZSU Genel Müdürlüğü Yatırım ve İnşaat Daire Başkanlığı 2004 - 2013 yılları arasında toplam 2 bin 526 kilometre içme suyu şebekesi döşedi. Su Tesisleri Daire Başkanlığı ise merkez ilçelerde zamanla eskiyen ve kaçaklara neden olan 380 kilometrelik içme suyu şebekesi yeniledi. 10 yılda İZSU Genel Müdürlüğü’nün yenilediği içme suyu şebekesi uzunluğu 2.906 kilometreye ulaştı. Bu rakam İzmir ile Fransa’nın Nice kenti arasındaki (2848 km) karayolu mesafesini bile geçti. 705 kilometre uzunluğunda kanalizasyon şebekesi, 223.5 kilometre uzunluğunda yağmur suyu hattı döşendi. Ayrıca 166 kilometre uzunluğunda dere ıslahı yapıldı. İZSU, 10 yılda 4 bin kilometrelik yatırım yapmış oldu. Yatırım tutarı ise 806 milyon TL. oldu.
Küresel ısınma nedeniyle yer altı sularında ortaya çıkan arsenik sorununu gidermek amacıyla 15 milyon Euro’luk yatırımla Menemen, Manisa ve Halkapınar’da arsenik arıtma tesisleri çok kısa bir sürede hizmete alınarak, İzmir’de arsenik sorunu tümüyle ortadan kaldırıldı. Manisa’daki Gördes Baraj suyunun arıtılması için 20 milyon 113 bin liralık yatırımla Sarıkız İçme Suyu Arıtma Tesisi yapıldı. 47 milyon 330 bin liralık yatırımla Kavaklıdere İçme Suyu Arıtma Tesisi’nin yapımına başlandı. Gördes Baraj suyunu kente getirmek için İZSU 70 milyon 106 bin liralık yatırım yapmış oldu.
2008-2013 yılları arasında 872 bin 500 kişinin evsel atığını arıtacak kapasitede biri biyolojik, 10’u ileri biyolojik olmak üzere 11 arıtma tesisi hizmete alındı. Torbalı, Bayındır, Ayrancılar-Yazıbaşı, Kemalpaşa, Menemen, Özdere, Doğanbey, Seferihisar, Kemalpaşa, Urla ve İzmir İleri teknoloji arıtmaları ile bu ilçelerdeki evsel atık su sorunu çözüldü. 11 arıtma için 90 milyon liralık yatırım yapıldı. Nif, Küçük Menderes, Gediz nehirleri ile Yarımada kirlilikten kurtuldu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.