EKONOMİ - 17 Aralık 2020 Perşembe 10:59

Bonesmen, pandemiyi fırsata çevirdi Avrupa markası oldu

A
A
A
Bonesmen, pandemiyi fırsata çevirdi Avrupa markası oldu

Dünya devlerinin bile sıkıntıya girdiği pandemi döneminde ‘en lüks moda markası’ olma iddiasıyla sektöre giriş yapan Bonesmen, eşsiz tasarımlarıyla online pazarda dikkat çekiyor.

Dünya devlerinin bile sıkıntıya girdiği pandemi döneminde ‘en lüks moda markası’ olma iddiasıyla sektöre giriş yapan Bonesmen, eşsiz tasarımlarıyla online pazarda dikkat çekiyor. Covid-19 sürecini fırsata çevirdiklerini belirten firmanın CEO’su Dinçer Kosovalı, tasarladıkları bir ürünü dünya üzerinde yalnızca 50 kişinin alabildiğini, bu nedenle özellikle ünlü isimler tarafından tercih edildiklerini ifade etti.


Eşi benzeri olmayan tasarımlarla moda dünyasını alt üst eden Türk moda markası Bonesmen’in CEO’su Dinçer Kosovalı, sektöre nasıl giriş yaptığını anlattı. Ailesinin uzun yıllar tekstil işi yaptığını ifade eden Kosovalı, “Sürekli başkalarının markalarını ürettikten sonra kendi markamızı oluşturmak istedik ve bu maceraya böyle başladık” dedi.


Üniversite eğitiminin ardından İtalya’ya gittiğini ve burada kalifiye ustalardan eğitim aldığını anlatan Kosovalı, “Moda eğitiminin ardından Hollanda’da şirketimizi kurduk. Henüz bir fiziki mağazamız yok, online bir mağazamız var. Tasarımlarımız çok kısa zamanda fark ediliyor. Çünkü agresif tasarımlar yaptık. Yani sıradan olmayan ve üzerinde çok fazla el işçiliği olan tasarımlar yapıyoruz. Bu yüzden çok fazla dikkat çektik ve dünyada birçok ünlü insan aldı, giydi ve sosyal medya hesaplarından paylaştı” diye konuştu.



“Covid-19 sürecini fırsata çevirdik”


Sektöre atıldıktan birkaç ay sonra korona virüs salgınının başladığını hatırlatan Dinçer Kosovalı, “Birçok sektör bu salgından olumsuz etkilendi. Burada da dijital platformda olmamız bize çok yardımcı oldu. Perakende satış sitelerinde de aktifiz. Aslında bir anlamda bu süreci fırsata çevirmiş olduk. İnsanlar kendilerini evlere kapattılar, daha fazla internete yoğunlaştılar ve biz daha çabuk keşfedildik” dedi.



“Dünyada sadece 50 kişi bu üründen alabiliyor”


Bu süreçte 30 bin euronun üzerinde bir satış gerçekleştirdiklerini ifade eden Kosovalı, “Ürünlerimiz, farklı ve herkesin yapmadığı tasarımlar olduğu için çok dikkat çekiyor. Ünlüler, ne giyseler takip edilen insanlar ve herkesin giydiği şeyleri giymek istemiyorlar. Yani artık farklılaşmak istiyorlar. Giydikleri şeylerin kendilerine özgü olmasını istiyorlar. Zaten bizim çıkardığımız ürünlerin hepsi sınırlı sayıda. Örneğin, tasarladığımız bir üründen en fazla 50 adet üretiyoruz. Dünyada sadece 50 kişi bu üründen alabiliyor. Aynı ürünü bir daha üretmiyoruz. Ürünlerin eşi benzeri olmadığı için dünyanın birçok ülkesindeki tanınmış insanlar bizim ürünlerimizi tercih ediyor. Ünlülerin bizi tercih etmesinden dolayı daha da hızlı fark edildik dünyada” şeklinde konuştu.



“İlk mağaza Avrupa’ya”


Moda sektöründe herkesin birbirini takip ettiğini savunan Kosovalı, “Büyük markalar birbirlerinin tasarlamış olduğu ürünleri taklit ediyor. Biz bunun dışına çıktık. Biraz daha agresif ürünler yaptık. Dikkat çeken materyaller kullandık. Ürünleri tamamen kendimiz tasarladığımız için onlardan ayrıldık” dedi.


Bundan sonraki süreçte www.bonesmen.eu online mağazalarının yanında bir de fiziki mağaza açmak istediklerini söyleyen Dinçer Kosovalı, ilk mağazayı Avrupa’da açmayı düşündüklerini ifade etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Trabzon Ziraat Türkiye Kupası: Trabzonspor: 0 - Alanyaspor: 1 (İlk yarı) Ziraat Türkiye Kupası A Grubu ilk maçında Trabzonspor, sahasında Corendon Alanyaspor ile karşılaşıyor. Müsabakanın ilk yarısı konuk ekibin 1-0 üstünlüğüyle sona erdi. Maçtan Dakikalar (İlk yarı) 17. dakikada Efecan Karaca’nın sağ taraftan ortasında ceza sahası içinde Güven Yalçın’ın kafa vuruşunda top kaleci Onuralp Çevikkan’ın solundan ağlarla buluştu. 0-1 42. dakikada Sikan’ın ceza sahası içinde indirdiği topa gelişine vuran Auguston’nun şutunda meşin yuvarlak kaleci Viktor’da kaldı. 44. dakikada sağ taraftan ceza sahası içine giren Ogundu’nun vuruşunda kaleci Onaralp Çevikkan topu çeldi. Hakemler: Mehmet Türkmen, Serkan Çimen, Suat Güz Trabzonspor: Onuralp Çevikkan, Pina, Serdar Saatçi, Batagov, Arif Boşluk, Ozan Tufan, Bouchouari, Cihan Çanak, Olaigbe, Augusto, Sikan Yedekler: Ahmet Doğan Yıldırım, Ernest Muçi, Stefan Savic, Onuralp Çakıroğlu, Turan Deniz Tuncer, Oleksandr Zubkov, Yakuphan Sarıalioğlu, Taha Emre İnce Teknik Direktör: Fatih Tekke Alanyaspor: Victor, Nuno Lima, Fidan Aliti, Fatih Aksoy, Hadergjonaj, Baran Moğultay, İbrahim Kaya, Makouta, Efecan Karaca, Ogundu, Güven Yalçın Yedekler: Mert Furkan Bayram, Batuhan Yavuz, Pereira Duarte, Hagi, Mehmet Öz, Hwang Ui-jo, Nicolas Janvier, Yusuf Can Karademir, Ümit Akdağ, Semih Doğanay Teknik Direktör: Joao Pereira Gol: Güven Yalçın (dk. 17) (Alanyaspor) Sarı kart: Nuno Lima (Alanyaspor)
Antalya Tescillenip dünya pazarında yerini alan Antalya portakalları tanıtıldı Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü (BATEM) tarafından geliştirilen ve tescillenerek dünya pazarındaki yerini alan portakal çeşitleri Vali Hulusi Şahin’in katıldığı etkinlik ile tanıtıldı. BATEM’in Muratpaşa ilçesindeki merkez yerleşkesinde düzenlenen etkinlikte Antalya’nın iklimiyle narenciye üretimi için uygun bir il olduğuna dikkat çeken Vali Şahin, "BATEM ile beraber portakal başta olmak üzere narenciye bölgenin ana tarımsal üretimi, ana gelir ve geçim kaynağı haline geldi. Antalya’nın sembolü portakal oldu, şehrimizi portakalla tanıtıyoruz. Özellikle Finike portakalı tadıyla aromasıyla çok özel. Bunlar, emekle bilimle araştırmayla alın teriyle oluyor." diye konuştu. Şahin, mühendislerin, teknikerlerin omuzlarında büyüyen sektör sayesinde Türkiye’nin, dünyanın en önemli narenciye üreticisi ülkelerinden biri olduğunu ve bu alanda ihracat yaptığını vurguladı. Antalya’nın özel bir şehir olduğuna dikkati çeken Vali Şahin, "Finike portakalının da Avrupa Birliği tescil süreci devam ediyor, inşallah onu da alacağız, bunu başaracağız. Antalya’da ne üretirseniz en iyisi ortaya çıkıyor. Ürünlerimiz o kadar değerli ki ciddi ihracat kalemine de ulaşıyor. Antalya, hem miktar hem kalite itibarıyla dünyanın en önemli üretim merkezlerinden biri. Türkiye’yi besliyor, üstüne ciddi ihracat da yapıyor. Bu büyük başarı hikayesidir. Antalya tarımı büyük emeklerle buraya geldi. Antalya turizm şehri ama aynı zamanda tarım şehri. Tarım, gelir adaletini sağlıyor, yani geliri tabana yayıyor. Her eve bir tarladan, bahçeden gelir giriyor. Bu da bölge insanın ekonomisini büyük oranda güçlendiriyor. Tarım stratejik bir ürün, milli güvenlik meselesidir. Paranızla dahi alamazsınız, pandemide bunu gördük. O yüzden tarımı korumak, kollamak geliştirmek çok önemli" dedi. Etkinlikte, enstitünün geliştirerek tescillendirdiği "Finike Yerli", "Alanya dilimli", "BATEM Şekeri", "BATEM Fatihi", "BATEM Baharı", "Navelina", "Valencia Late", "Moro", "Yafa" ve "Washington Navel" olmak üzere 10 portakal çeşidi tanıtıldı. Programda, portakallardan yapılan tatlılar ve atıştırmalık, davetlilere ikram edildi. Etkinlik, portakal koleksiyon bahçesi gezisiyle sona erdi. Etkinliğe Muratpaşa Kaymakamı İhsan Kara Kepez Kaymakamı Suat Dervişoğlu, İl Tarım Orman Müdürü Fırat Erkal, BATEM Müdürü Abdullah Ünlü, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, AESOB Başkanı Adlıhan Dere, kurum müdürleri, STK ve kooperatif temsilcileri katıldı.