EĞİTİM - 26 Kasım 2025 Çarşamba 13:57

KBÜ ve İl Göç İdaresi, uluslararası öğrencilere ikamet bilgilendirmesi yaptı

A
A
A
KBÜ ve İl Göç İdaresi, uluslararası öğrencilere ikamet bilgilendirmesi yaptı

Karabük Üniversitesi (KBÜ) Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü ile Karabük İl Göç İdaresi Müdürlüğü iş birliğinde uluslararası öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantısı düzenlendi.


Karabük Üniversitesi ve İl Göç İdaresi tarafından düzenlenen toplantıda uluslararası öğrencilere ikamet izinleri ve başvuru süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı.


KBÜ İşletme Fakültesi Şehit Fırat Yılmaz Çakıroğlu Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa, Karabük İl Göç İdaresi Müdürü Osman Dorkaç, Karabük Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan Terzi ve çok sayıda uluslararası öğrenci katıldı.


Toplantıda İl Göç İdaresi Müdürlüğü İl Göç Uzmanı Oğuzhan Ertürk, yabancı öğrencilerin Türkiye’deki yasal kalış süreçlerine ilişkin kapsamlı bir sunum yaptı. Ertürk, ikamet izinlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, başvuru süreci ve gerekli belgeler hakkında detaylı bilgi verdi.


Ertürk, öğrenci ikamet izinlerinde en sık yapılan hataları aktararak başvuru dosyasında bulunması gereken pasaport fotokopileri, biyometrik fotoğraf, sağlık sigortası, tapu veya noter onaylı kira sözleşmesi, güncel fatura örnekleri ve öğrenci belgesinin zorunlu olduğunu vurguladı. Ayrıca e-Devlet üzerinden düzenlenen kira sözleşmelerinin de artık kabul edildiğini belirtti.


Öğrenci ikamet kartlarının teslim sürecine ilişkin de bilgi veren Ertürk, kartların kargo aracılığıyla adrese gönderildiğini, bir ay içinde teslim alınmayan kartların Göç İdaresine iade edildiğini söyledi. Kayıp, çalıntı veya yıpranma durumunda öğrencilerin vakit kaybetmeden kolluk birimlerine başvurmaları gerektiğini ifade etti.


Program, öğrencilerin sorularının yanıtlanmasıyla sona erdi.



KBÜ ve İl Göç İdaresi, uluslararası öğrencilere ikamet bilgilendirmesi yaptı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atamalar Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan atamalar hakkında karar Resmi Gazete’de yayımlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile Resmi Gazete’de yayımlanan karar ile birlikte, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığında Personel Genel Müdür Yardımcısı Bülent Erdem görevden alındı ve yerine İsmail Aydın atandı. Bakanlıkta açık bulunan Başmüfettişliğe ise Müfettiş Musa Eker getirildi. Hazine ve Maliye Bakanlığında ise Kamu Finansmanı Genel Müdürlüğüne Halil İbrahim Azal, Muhasebat Genel Müdür Yardımcılığına Bedriye Bilgici Koçdemir ve Onur Güneş, Dış Ekonomik İlişkiler Genel Müdür Yardımcılığına Osman Kılınçel, Ekonomik Programlar ve Araştırmalar Genel Müdür Yardımcılığına Mesut Türkay ve Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdür Yardımcılığına Mehmet Koca atandı. Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğüne açık bulunan Yönetim Kurulu Üyeliğine Halil Yanık getirildi. Kültür ve Turizm Bakanlığında açık bulunan Rize İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne Alper Avluk atandı. Milli Eğitim Bakanlığında ise Ortaöğretim Genel Müdür Yardımcısı Hatice Özdemir görevden alındı. Ayrıca karar ile birlikte Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 6’ncı Bölge Müdürü Celal Tokalak ve 9’uncu Bölge Müdürü Sebahattin Şamcı görevden alındı. Helal Akreditasyon Kurumunda açık bulunan Yönetim Kurulu üyeliğine ise Hakkı Karabörklü atandı.