ÇEVRE - 07 Temmuz 2020 Salı 10:13

Karaman’daki sıralı kayalıklar peri bacalarını anımsatıyor

A
A
A
Karaman’daki sıralı kayalıklar peri bacalarını anımsatıyor

Karaman’ın Ayrancı ilçesine bağlı Berendi köyünde bulunan kayalıklar görüntüsüyle adeta Nevşehir’deki peri bacalarını anımsatıyor.

Karaman’ın Ayrancı ilçesine bağlı Berendi köyünde bulunan kayalıklar görüntüsüyle adeta Nevşehir’deki peri bacalarını anımsatıyor.


Toros dağları üzerinde bulunan Berendi köyünün Boyalı mevkisindeki vadide yer alan kayalıklar peri bacaları görüntüsüyle herkesin dikkatini çekerken, bölgeden geçenler hatıra için kayalıklar önünde durarak fotoğraf çekiniyor.


Doğal yapısıyla bu gölgenin peri paçalarını anımsattığını belirten Karaman Dernekler Federasyonu Genel Sekreteri Mustafa Özkurt, ”Kayalıklar yüz yıllar önce yağmurlardan dolayı oluşmuştur. Haliyle bu kayalıklar Nevşehir’de bulunan peri bacalarına benzerliği ile insanların dikkatini ve ilgisini çekmektedir. Önceden yollar iyi olmadığı için buralara kolaylıkla gidilip gelinemiyordu. Şimdi ulaşım kolaylaştığı için herkes aracıyla gelebiliyor. Kayalıkların doğal güzelliğini gören vatandaşlar ise yol boyunca durarak fotoğrafı çekiniyorlar” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.