YEREL HABERLER - 25 Ağustos 2016 Perşembe 13:31

Hizmette öncü Kocasinan’ın çözüm merkezi hizmete başladı

A
A
A
Hizmette öncü Kocasinan’ın çözüm merkezi hizmete başladı

Hizmette öncü Kocasinan Belediyesi ‘Siz Anlatın Biz Çözelim’ sloganıyla, ilçe sakinlerine daha kaliteli, daha modern, daha yaşanabilir ve daha hızlı hizmet verebilmek için Kayseri’de yine bir ilki gerçekleştirerek , Çözüm Merkezi’ni hayata geçirdi. Çözüm merkezinde kullanılan yazılımın tamamen Kocasinan Belediye ekipleri tarafından hazırlandığını vurgulayan Başkan Çolakbayrakdar, sistemi bir basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttı.
Belediye hizmet binası zemin katında hizmet vermeye başlayan ‘Çözüm Merkezi ve Çağrı Merkezi’nin açılışına, basın mensupları, belediye meclis üyeleri, belediye birim müdürleri ve davetliler katıldı.
Merkezin işlevi ile ilgili bir sunum yapan Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, ‘Çözüm Merkezi’nin Kayseri’de bir ilk olduğunu vurgulayarak, “Kayseri’de ilkleri yapmanın gururunu, mutluluğunu yaşıyoruz. Çözüm Merkezi, belediyemizde yıllardır hizmet veren ‘Beyaz Masa’ olarak bilinen sistemin bugünkü çağdaş normlarda kullanılabilir bir yöntemidir. Daha modern, daha çevreci, daha temiz bir Kocasinan sloganıyla yola çıktık. Çözüm merkezi de ‘Daha Modern’ başlığı adı altında olması gereken bir hizmettir. Çözüm Merkezi’nde teknolojinin vermiş olduğu her turlu imkanı vatandaşımızın lehine kullanabilmek için yapmış olduğumuz bir çalışmadır. “ şeklinde konuştu.
Çözüm Merkezi’ni; bir yönetim tarzının sahaya yansıması olarak niteleyen Başkan Çolakbayrakdar, sözlerini şu şekilde sürdürdü; “Kocasinan Belediyesi olarak yapmış olduğumuz her proje insan odaklıdır. Çözüm merkezi de insan odaklı bir projemizdir. Kocasinan sınırları içerisinde yaşayan vatandaşlarımız, belediyeden beklentisi, isteği, talebi, önerileri ve dileklerini yansıtması noktasında çözüm merkezi bir adımdır. Başkana ve belediyeye ulaşmak için çağdaş olan iletişim kanallarının hepsini vatandaşımızın lehine açmış olduğumuz bir uygulamadır. Biz diyoruz ki; ‘Kocasinan Belediyesine ve Başkana her turlu ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda bu uygulama ilçe sakinlerimizle belediyeyi birlikte yönetme tarzıdır. Vatandaşlarımızın beklentilerini isteklerini ve taleplerini yerine getirebiliyorsak, vatandaşlarımızı mutlu edebiliyorsak yönetim tarzı olarak doğru bir yönetim sergiliyoruz demektir. Bu anlayışı da sahaya yansıtma noktasında atmış olduğumuz önemli adımlardan bir tanesidir."
Başkan Çolakbayrakdar, çözüm merkezi ile daha hızlı iletişim ve daha hızlı belediyecilik olacağına vurgu yaparak, “Çözüm merkezi, son halini alabilmesi için bir teknolojik yatırımlar yaptık. Çözüm merkezinin yazılımı tamamen belediye personelimiz tarafından yapılmış olan bir sistemdir. Bu yazılımın yapılması için bir AR-GE süreci oldu ve bu süreç bundan sonrada devam edecek. Ayrıca belediyenin alt yapısını donanımlarını yeniledik. Personelimize eğitim verdik ve bu eğitimler devam edecek. Kocasinan Belediyesi olarak bölgemizde yaşayan hemşehrilerime iyi hizmet verebilmek için her turlu çalışmanın önünü açıyoruz.” İfadelerini kullandı.
Çözüm Merkezi’nin işlevini bir sunum eşliğinde anlatan Başkan Çolakbayrakdar, şunları kaydetti: “Çözüm Merkezi’nde ilçe sakinlerimiz dilek, istek ve şikâyetlerini yüz yüze iletebilecekler. Çağrı merkezimizde ise, 0352 222 70 00 numaralı telefondan ulaşabilecekler ya da mobil uygulamalarla iletişim kurabilecekler. Vatandaşlarımız e-mail yolu ile de mesaj gönderebilecekler. Ayrıca ilçe sakinlerimiz sosyal medyadan da bize ulaşabileceklerdir. Kocasinan Belediyesi 7/24 saat çalışan bir belediye olarak, şimdi ise 7/24 saat ulaşılan bir belediye oldu.”
Çolakbayrakdar ayrıca, Kocasinan Belediyesi’nin web sitesi olan www.kocasinan.bel.tr adresinin de yenilendiğini söyleyerek, bir başka yenilik olarak, yayın hayatına geçtiğimiz hafta başlayan Dergi Kocasinan’ı da tanıttı.
Başkan Çolakbayrakdar, sunumundan sonra basın mensuplarına, Çağrı Merkezi ve Çözüm Merkezi’nin uygulamalı tanıtımını yaptı. Başkan Çolakbayrakdar, çözüm merkezine ilk gelen Kocasinan sakini bir vatandaşı da kendisi karşılayarak, vatandaşın talebini çalışanlara iletmesi esnasında ona eşlik etti. Vatandaş ise Başkan Çolakbayrakdar’a memnuniyetini dile getirdi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Aksaray’da mandıra çöktü: 750 küçükbaş hayvan göçük altında kaldı Aksaray’da şiddetli yağış nedeniyle mandıra çöktü. 750 küçükbaş hayvanın göçük altında kaldığı mandıra enkazında kurtarma çalışması başlatıldı. Aksaray’da 3 gündür aralıklarla devam eden şiddetli yağış birçok olumsuzlukları da beraberinde getirirken, sel ve su baskınlarının ardından bugün de içerisinde 750 küçükbaş hayvanın bulunduğu bir mandıra çöktü. Aksaray’ın merkeze bağlı Yeşilova beldesinde yaşanan göçük nedeniyle vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezine haber vermesi üzerine olay yerine İl Afet Acil Durum (AFAD), Aksaray Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ve jandarma ekipleri sevk edildi. Kısa sürede olay yerine intikal eden ekipler iş makinelerinin de desteğiyle kurtarma çalışması başlattı. Mandıra enkazında kurtarma çalışmaları halen devam ederken İl Afet Acil Durum Müdürü Kadir Çelik, “Yeşilova beldemizde aşırı yağışlar sonucu bir ahırın çöktüğü ihbarı üzerine iki ekiple olay yerine geldik. Şu anda telef olan hayvanlar var. Toplam hayvan sayısının 750 olduğu söyleniyor. Kurtarma çalışmaları devam ediyor. Kurtarma operasyonumuz bittikten sonra net sayı belli olacak” dedi. Yeşilova Köseli Mahalle Muhtarı Kemal İlgün ise “Bölgede 3 gündür yağış devam etmekte. Bizim burada mandıramızın çökmesinden dolayı 750’ye yakın küçükbaş hayvanımız göçük altında kaldı. Ağıl altında kalan hayvanlardan ne kadar zayiat verdiğini bilmiyoruz. Zayiat sabah sayımında çıkacak. Allah izin verirse burayı kurtarmaya çalışıyoruz. Yağışlardan dolayı mandıra çöktü” diye konuştu.