EKONOMİ - 18 Temmuz 2022 Pazartesi 09:56

Semt pazarlarında Rus bereketi

A
A
A
Semt pazarlarında Rus bereketi

Mersin’in Gülnar ilçesine bağlı Büyükeceli Mahallesinde yapımı süren Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) çalışanları semt pazarından alışverişini yaparken, bölgenin tarımına da katkı sağlıyor.

Mersin’in Gülnar ilçesine bağlı Büyükeceli Mahallesinde yapımı süren Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) çalışanları semt pazarından alışverişini yaparken, bölgenin tarımına da katkı sağlıyor.


Akkuyu Nükleer Güç Santralinde çalışan Ruslar daha çok Silifke ilçesi başta olmak üzere Yeşilovacık, Taşucu ve Kum mahallelerinde ikamet ediyor. Ruslar semt pazarlarında yaptıkları alışverişlerle bölge üreticisine önemli katkı sağlıyor.


Kum Mahallesi ve Taşucu plajında denize giren Ruslar, meyve tüketiminde pazar esnafına katkı sağlarken, Pazarcılar semt pazarlarına Ruslar için kredi kartı ile alışveriş imkanı getirdi.


Taşucu pazarının tükenmek üzereyken Rusların büyük katkı sağladığını belirten pazarcı esnafı Emre Işık, “Ruslar en çok sebze ve meyveyi çok tüketiyor. Taşucu pazarı normalde çok vahim durumdaydı. Ruslar sayesinde pazarlarımız çok iyi geçiyor” dedi.


Pazarcı esnafı Mehmet Ali Iskal ise Ruslar’ın pazar yerlerini hareketlendiren Ruslar için kredi kartı ile alışveriş imkanı getirdiklerini belirtti.


Rus vatandaşı Olesia Dunina, bölgenin tarihi ve turistik yerlerine hayran kaldığını, bölgeye çok Rus turistlerin geleceğini, Silifke ve Taşucu’nun yaşam anlamında çok güzel bir yer olduğunu belirtti.


Akkuyu Nükleer Santralde 20 bin kişinin çalıştığını belirten Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Nurettin Kaynar, “Mersinimizde tarımsal üretim anlamında güzel bir yılı geride bıraktık. Limonumuzla, çileğimizle, muzumuzla ve kayısımızla birlikte yine rekor kırmaya devam ediyoruz. Akkuyu Nükleer Santralden dolayı inanılmaz bir hizmet göçü yaşanıyor. Santralin 20 bin çalışanı bize katma değer sağladı. Çileğimiz, muzumuz, limonumuz ve kayısımızı Rusya’ya ihracat yapıyoruz. Silifke özelinde santral sayesinde inanılmaz bir tüketim oluştu. Bütün pazardaki ürünlerimizi en çok tüketen Rus misafirlerimiz ve Rus çalışanlarımız. Silifke tarımına büyük katkı sunuyorlar” diye konuştu.


Nükleer Güç Santralinde çalışan Olga Semenenia ise, “2019 yılında Türkiye’ye geldim. Burayı çok beğendim. Burada pazarda alışverişimizi yapıyor, plajında denize giriyor ve güzel doğasından yararlanıyoruz. İzin günlerimizde Türkiye’yi gezme imkanı buluyoruz. Çok güzel yerler görüyoruz. Arkadaşlarımızı da Türkiye’ye davet ettik” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.