GENEL - 08 Mayıs 2020 Cuma 23:08

Seyahat kısıtlaması nedeniyle çıkamadığı Niğde’de kurduğu çadırda kalıyor

Seyahat kısıtlaması nedeniyle çıkamadığı Niğde’de kurduğu çadırda kalıyor

Niğde’de bulunan ve korona virüsü tedbirleri nedeniyle memleketi Sakarya’ya gidemeyen 28 yaşındaki Abdullah Çankaya, kalacak yeri olmadığı için çadırda yaşıyor.

Ailesinin Sakarya’da yaşadığını anlatan Abdullah Çankaya, kalacak yeri olmadığı için Niğde’de çadırda yaşıyor. Çankaya, “Burada apartta kalıyordum. 2 ay kaldım sonrasında korona virüsü çıkınca gitmek için valiliğe başvurdum. 5 gün kuralı varmış 5 gün geçtiği için buradan çıkışım yasaktı. Bundan sonrada devam ettim valilik belediye sürekli gidip geldim izin alabilirim diye. Ailem ikametim hepsi Sakarya’da. Arkadaşıma söyledim çadır gönderdi bana. Dışarıda çadırda kalıyorum. Bir pazarcı abi var onun evinde kaldım. Bir öğretmen abi vardı o 3-4 gün misafir etti. Sonra başımın çaresine baktım. Öncesinde izin belgesi vermediler. Sonra valilikten Düzce’ye kadar izin belgesi verdiler. Niğde’den araba kalkmadığı için Düzce’ye gidemedim. Sonra sordum nasıl gidebilirim. Otobandan otostop ile gidebilirsin. Sabah 9.30’da çıktım otobana akşam saat 21.00 kadar hava kararına kadar otobandaydım. Hiç kimse durup nereye gidiyorsun bu valizle ne işin var demedi. Sonra çıktım geri merkeze geldim. Akşam Niğde kalesinde kaldım. Çadırı kaleye kurdum” dedi

Çadırda üşüdüğünü ama yapacak bir şeyinin olmadığını belirten Çankaya, “Param olduğu kadar yemek yiyorum. Olmadığı zaman Allah razı olsun birkaç esnaf yardımcı oluyor. Niğde’ye çalışmak için geldim. Kafelerde çalışıyordum. Yevmiyeli işlere gidiyordum. Sonrasında kafeler kapanınca apartın parasını da veremedim. Aparttan da çıktım” diye konuştu.

Evine gitmek istediğini ifade eden Abdullah Çankaya, “İzin belgesi bekliyorum. Yapabileceğim bir iş istiyorum. Allah razı olsun bir işe gönderdiler. Daha öncesinde ben hiç inşaat işi yapmadım. İnşaata gönderildim. İnşaatta yapamadım. Yapabiliyorsa göndersinler ailemin yanına gönderemiyorlarsa yapabileceğim bir iş versinler onu yapayım. En azından gider bir ev tutarım. Çadırda kalmam” dedi.

İzmir İzmir’de pedallar bağımlılıktan uzak nesiller için çevrildi Yeşilay’ın, bağımlılıklardan uzak sağlıklı bir yaşam hedefiyle sürdürdüğü çalışmalardan biri olan Bisiklet Turu’nun 11’incisini Türkiye’nin ve dünyanın birçok noktasında aynı gün gerçekleştirdi. İzmir’deki etkinliğe yaklaşık 250 kişi katılım sağladı. Yeşilay’ın, bağımlılıklardan uzak sağlıklı bir yaşam hedefiyle sürdürdüğü çalışmalardan biri olan Bisiklet Turu’nun 11’incisi Türkiye’nin ve dünyanın birçok noktasında aynı gün gerçekleştirilirken, sabah saatlerinde düzenlenen İzmir’deki programa yaklaşık 250 kişi katıldı. Spor gibi sağlıklı yaşama yönelik faaliyetlerin bağımlılıktan uzak bir yaşama büyük katkı sağladığını belirten İzmir Şube Başkanı Prof. Dr. Dilek Takımcı şunları ifade etti: “Yeşilay olarak; beş bağımlılık alanında yüz yılı aşkın süredir aralıksız mücadele ediyor, her bireyin iyi ve sağlıklı yaşaması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüm insanlarımızın bağımlılıklardan uzak sağlıklı bir yaşam konusunda farkındalık sağlamasını amaçlıyoruz. Bu konuda spor etkinlikleri düzenlemeye de büyük önem veriyor; artık geleneksel hale gelen Yeşilay Bisiklet Turu ile her yıl hep birlikte pedal çevirmekten mutluluk duyuyoruz. Bu faydalı amaç için büyük bir heyecanla gerçekleştirdiğimiz etkinliğimize katılan tüm hemşerilerimize teşekkür ediyoruz.”