ASAYİŞ - 08 Mayıs 2024 Çarşamba 19:13

Ordu’da 12 yaşındaki kız çocuğuna cinsel istismar davasında 11 sanık beraat etti

A
A
A
Ordu’da 12 yaşındaki kız çocuğuna cinsel istismar davasında 11 sanık beraat etti

Ordu’nun Ünye ilçesinde 12 yaşındaki kız çocuğuna cinsel istismar davasında 11 sanık beraat etti. Aile, bu süreçte kızlarının psikolojik destek aldığını belirerek, mahkemenin kararına tepki gösterdi.


2022 yılında o dönem 12 yaşında olan S.A. adlı kız çocuğuna cinsel istismar iddiası üzerine 11 şüpheli gözaltına alındı. 2 yıl süren mahkeme sonucunda sanıkların tümü beraat etti.



“Karar bizi bir kez daha yıktı”


Duruma tepki gösteren aile, olayın mahkemeye taşınması ile başlayan süreçte kızlarının psikolojik tedavi gördüğünü söyledi. Hastaneden alınan raporlar doğrultusunda kızlarının cinsel istismara uğramasına ve bu raporların mahkemeye sunulmasına rağmen beraat kararının kendilerini adeta yıktığını ifade eden baba İsmet A., “Sanıkların da vermiş olduğu beyanatlara rağmen mahkeme ‘yeterli delil yok’ diyerek, 2-3 mahkeme sonucunda tahliye kararı vermesi bizleri derinden üzdü. Hastanenin vermiş olduğu rapor ve sanıkların ‘Biz onun yaşının küçük olduğunu bilmiyorduk’ ifadelerine rağmen beraat kararı çıkması bizleri bir kez daha yıkmıştır. Kızımla 2-3 yıl öncesinden tanışan ve kızımı korkutan, daha sonra başkaları ile tanıştıran kişi askeriyeye dahil oldu. Olay mahkemeye taşınınca da kendi telefonunu parçalayıp, delilleri yok edip, mahkemeye sunması bile olayın doğruluğunu ispatlamasına rağmen mahkemenin berat vermesi bizleri yıktı” dedi.



“Adalet tecelli etmedi”


Kızlarını bu olayın etkisinden kurtarmak için çok çaba sarf ettiklerini kaydeden anne Fatma A. ise, “Psikiyatri tedavisi alan kızım zaman zaman intihar etmeye bile yeltendi. Onun tedavisi için ağır ilaçlar kullanıyor. Onu bu durumdan kurtarmak için çok çaba sarf ediyoruz. Ancak mahkemenin kararı ve onların dışarıda gezmesi, başka çocuklar mağdur olmasın istiyoruz ama adalet tecelli etmedi” diye konuştu



“Arkadaş kurbanı oldum”


Cinsel istismara uğrayan S.A. (15), arkadaş kurbanı olduğunu söyleyerek, “Benim gibi tuzağa düşmesinler istiyorum. Beni korkuttular. Kimse ailesinden korkmasın, asıl tehdit eden kişilerden korkun. Emniyete veya ailelerinize anlatın ki üzerinizdeki baskıdan kurtulun ve bir an önce bu arkadaş çevresinden uzaklaşın. Ben zaten yıkılmıştım, mahkemenin kararı yaşama sevincime bir darbe daha vurdu” şeklinde konuştu.



Ordu’da 12 yaşındaki kız çocuğuna cinsel istismar davasında 11 sanık beraat etti

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Yapay zekâ iklim değişikliğindeki çalışmalarda aktif rol oynayacak Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Necip Serdar Sever, yapay zeka çalışmalarının, iklim değişikliğiyle mücadeledeki sorunlara çözüm üretmek için kullanılabilecek potansiyele sahip olduğunu söyledi. Hayatın birçok alanını kolaylaştıran, bilim insanlarına araştırmalarında yardımcı olan yapay zeka, iklim krizi konusunda çalışma yürüten araştırmacılara da doğru bilgi sağlama noktasında destek olabiliyor. Yapılan çalışmalar, yapay zekanın etkisi kanıtlanmış teknolojilerde ölçekleme imkanı oluşturarak dünya geneli emisyonları 2030’a kadar yaklaşık yüzde 10 azaltabilecek dönüştürücü bir potansiyeli olduğunu belirtiyor. Teknolojik gelişmeler ve özellikle yapay zekanın, bu yönde kullanımının yaygınlaşması bekleniyor. “Yapay zeka toplumsal sorunlara çözüm üretmek için kullanılabilecek potansiyele sahip” Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Necip Serdar Sever, iklim değişikliğinin, çağın en büyük problemlerinden biri olarak karşımıza çıktığını söyledi. Sever, “Bu sorunun çözümünde teknolojinin rolü hayati önem taşımaktadır. Yapay zeka çalışmaları, bugün iklim değişikliği ile mücadele gibi daha geniş toplumsal sorunlara çözüm üretmek için kullanılabilecek bir potansiyele sahip. Paris İklim Anlaşması’nı imzalayan ve karbon emisyon hedeflerini belirleyen ülkemizde, iklim değişikliği ve bu başlık özelinde sıfır karbon ile alakalı karbon ayak izi, küresel ısınma, emisyon, sera gazı ile benzeri konularda kamuoyunun bilgi düzeyi belirlenmeli ve yapılacak iletişim çalışmaları ile kamuoyu oluşturulmalı, bilgi ile desteklenmeli ve teknoloji paydaşlarının katılımı sağlanmalıdır. Bu hedefe ulaşmak için planlanan süreçlere katkı sağlayacak dijital içeriklerin azami fayda sağlaması, bireysel davranış değişikliği oluşturması ve sürdürülebilir olması amacıyla kamu kurumları, üniversiteler ve STK’lar ile birlikte topyekûn bir şekilde çalışmalara başlanması gerekiyor” ifadelerini kullandı. “Kamuoyunu bilgilendirecek içeriklerin hazırlanmasına ihtiyaç var” Prof. Dr. Sever, “Paris Anlaşması’nı takip eden süreçte Avrupa Birliği, kendi yol haritasını belirlemek üzere 11 Aralık 2019 tarihinde Avrupa Yeşil Mutabakatını (Green Deal) yayımlayarak, bu kapsamda 2030 yılına kadar karbon emisyonunu yüzde 55 azaltma, 2050 yılına kadar ise ilk karbon nötr kıta olma hedefini açıklamıştır. Günümüzde artan çevre sorunlarına dikkat çekmesi ve bireylerin çevre sorunlarının oluşmasındaki etkilerinin fark edilmesini sağlaması bakımından ekolojik ayak izi ölçümlerinin yapılması, bireylerin eğilimlerinin ve farkındalıklarının belirlenmesi gerekiyor. Bu noktada kamuoyunu bilgilendirecek içeriklerin hazırlanmasına da ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda ilgili bakanlıkların, kurum ve kuruluşların başta olmak üzere ulusal ve uluslararası tüm STK’ların, planladıkları çalışmalar bütününde başlatılması planlanan 360 derece iletişim kampanyasının hedef kitlesinin belirlenmesi, seçilen hedef kitleye uygun iletişim stratejisinve içeriklerin hazırlanması, son olarak da uygun kitle iletişim araçlarının seçilmesi ve doğru kullanımı bu çalışmaların sürdürülebilirliğini ve somut eylem değişikliğini yakından ilgilendirmekte ve etkilemektedir. Türkiye’nin resmi olarak belirlediği 2050 sıfır karbon hedefleri için toplumun farklı kesimlerinin bilgilendirilmesi, toplumda karbon okuryazarlığı konusunda iletişim ve halkla ilişkiler çalışmaları yapılması ve özellikle dijital medya aracılığı ile içerikler üretilmesi günden güne kritik hale gelmektedir” dedi. “İklim değişikliği odaklı çalışmalar için kampanyalar üretmeye başlayacağız” İklim değişikliğinde yapay zeka odaklı çalışmaların önemine değinen Prof. Dr. Necip Serdar Sever, şunları dile getirdi: “Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü de 2024-2025 yılı itibarıyla bu kapsamda başta Eskişehir olmak üzere iklim değişikliği odaklı çalışmalar için kampanyalar üretmeye başlayacaktır. Özellikle yapay zekanın kullanılmasıyla karbon ayak izi ölçen mobil uygulamalar ve infografik tasarımların da gerçekleştirileceği süreçte öğrenciler, akademisyenler ve yerel medya iş birliği de oldukça önem taşıyor. Ulusal basında olduğu gibi yerel basında da iklim değişikliği, sıfır karbon, sıfır atık gibi konuların işlenmesi, yapay zeka ile ortaya çıkarılan iletişim çalışmalarının etkisini arttırabilmesi adına Eskişehir’de yerel medya ile işbirliğine hazırız. Ayrıca Greenmetric listesinde ülkemizden daha fazla üniversitenin ilk sıralarda yer alması gerektiğini düşünmekteyiz. Özellikle Anadolu Üniversitesi’nin bu listede yer alması için çalışmalarımıza ağırlık vermemiz gerekiyor.”
Muğla Türkiye’nin ilk Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresine 53 ilden katılım oldu Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü himayesinde, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ortaklığında, Muğla Bilim ve Sanat Merkezi yürütücülüğünde Türkiye’nin ilk ‘Ulusal Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresi’ sona erdi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi’nde 3 gün süren hibrit (çevrim içi ve yüz yüze) yapılan Ulusal Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresi’ne Türkiye’nin 53 ilinden 382 öğrencinin toplam 265 bildiri sunumu yapıldı. Kongre düzenleme kurulu başkanı Gözde Gürdal, “Türkiye’de eğitim adına bir ilki gerçekleştirerek, 53 ilden 382 öğrencinin toplam 265 bildiri sunumu gerçekleştirdiği Ulusal Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresi, 11-12-13 Haziran 2024 Haziran tarihleri arasında 3 gün olarak gerçekleştirdik. Öğrenciler, yenilikçi ve özgün proje çalışmaları, eğitimde ve öğretimde iyi örnekler, eğitimde yapay zekâ uygulamaları ile ilgili sunumlarını gerçekleştirdiler. 53 ilden gelen araştırmacı ortaokul ve lise öğrencilerimizi şehrimizde misafir etmek ve onlara bu bilimsel iklimi yaşatmak bize tarif edilmez duygular yaşattı” dedi. Muğla BİLSEM Müdürü Bekir Cevizci, “Bu yıl ilkini gerçekleştirdiğimiz Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresi kurumum adına bizler için büyük bir onur. Kurum olarak bu yıl aslında birçok ilke imza attık. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu proje başvurusunda Türkiye 2’incisi okul olurken, kabul alan okullar içerisinde ise Türkiye 4’üncüsü olduk. Öğrencilerimizin tamamına yakını bir bilimsel çalışma yaparak kurumumuzu zirveye taşıdılar. Öğrencilerimizin çok sayıda bildirisinin olması, kendi kongremizi düzenleme fikrini doğurdu. Biz de Muğla BİLSEM olarak 61 bildiri ile buradayız” dedi. İl Millî Eğitim Müdürümüz Emre Çay, “Muğla BİLSEM’in yılsonu etkinlikleri kapsamında üç gün süren Ulusal Bilim ve Sanat Öğrenci Kongresi’ni, 53 ilden toplam 265 bildiriyi, 382 öğrencinin sunmasını son derece önemli buluyorum. Öğrencilerimize danışmanlık yapan 178 öğretmenimize de katkılarından dolayı teşekkür etmek istiyorum. Kongrenin düzenlenmesinde emeği geçen yoğun mesaisine rağmen kongremize online bağlanarak bizleri onurlandıran başta Genel Müdürüm Sayın Mustafa Otrar Beyefendi olmak üzere tüm paydaşlarımıza, kongreye katkı sunan bütün öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyor, başarılar diliyorum” dedi. Kongreye çevrim içi olarak katılan Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Doç. Dr. Mustafa Otrar, “Bu müstesna kongrenin öğrencilerimiz ve onların gelecekleri için hayırlı, uğurlu olmasını temenni ediyorum. Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerimiz yetenekler ekseninde, belirli değerlendirmelerden sonra bu merkezlere alınmış, destek eğitim sunulan öğrencilerimizdir. Bu öğrencilerimizin bu potansiyellerini çıkarmaları ve kendilerini gerçekleştirmeleri için geleneksel okul ortamlarının dışında desteklemek adına başka bir platformda yani BİLSEM’lerde eğitim sistemimiz yol, yön ve fırsat vermeye çalışmaktadır. Bu öğrencilerimizin bu tür kongre ve benzeri akademik faaliyetlerle de kendilerini ifade ediyor olmaları, müthiş bir fırsattır. Öğrencilerimize bu fırsatı sunan eğitim yöneticilerimizi, değerli İl Müdürümüz Sayın Emre Çay’ı tebrik etmek istiyorum. Tüm öğrencilerimizle gurur duyuyoruz” dedi.