SAĞLIK - 11 Haziran 2021 Cuma 09:28

112’ye gelen asılsız çağrılar pes dedirtiyor

A
A
A
112’ye gelen asılsız çağrılar pes dedirtiyor

Osmaniye’de 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan ve sağlık hizmetlerinin aksamasına yol açan asılsız çağrılar pes dedirtiyor.

Osmaniye’de 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan ve sağlık hizmetlerinin aksamasına yol açan asılsız çağrılar pes dedirtiyor. Hayat kurtarmak için telefon başında bekleyen çalışanların, "Abla doktoru bağlar mısınız, aşk acısı çekiyorum", "Şikayetim yok ama neden olmasın", "Abla saat kaç" gibi gereksiz çağrıları karşılaşması asıl çağrıların önüne geçiyor.


İçişleri Bakanlığı’nca acil çağrı numaralarının tek bir numarada toplanması için 2015’te başlatılan çalışmalar kapsamında Osmaniye’de 27 Ocak’ta 112 Acil Çağrı Merkezi yeni binasında hizmete girdi. Bu kapsamda 27 Ocak 31 Mayıs 2021 tarihleri arasında çağrı merkezine toplamda 212 bin 727 çağrı düşerken 164 bin 519’u çalışanlar tarafından asılsız çağrı olarak karşılandı.


Çağrıların yüzde 77,32’nin asılsız olduğunu ifade eden 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, “Tüm acil çağrıları 11 Mart tarihinden itibaren 112’de birleştirdik. 27 Ocak 31 Mayıs 2021 tarihleri arasında Osmaniye’de toplam 212 bin 727 çağrı düşmüştür. Bu çağrıların 48 bin 208’i asıl çağrı 164 bin 519’u ise asılsız çağrıdır. Üç aylık dönem içerisinde asıl çağrı oranımız yüzde 22,68 iken asılsız çağrı oranımız ise yüzde 77,32’dir. Tabi vatandaşlarımız asılsız çağrılarda bizi aradıklarında bize ihtiyacı olan vatandaşlarımızın bize ulaşmaları engellenmektedir. Gereksiz yere bir kişi aradığında ihtiyacı olan bir kişi aradığında konsolda bekletilmektedir. Çağrı karşılama ölümünde 6 arkadaşımız görevli aynı anda 6 kişiye hizmet verilirken 7’nci kişi aradığında konsolda telesekreter tarafından bekletilmektedir” diye konuştu.


Çağrı merkezine düşen asılsız çağrılara örnekler veren Arık, “Asılsız çağrılar derken ne tür asılsız çağrılarla karşılaşıyoruz. ’Telefonumun çalışıp çalışmadığını test etmek için aradım. Şikayetim yok ama neden olmasın’, ’Abla saat kaç?’, ’Abla doktoru bağlar mısınız, aşk acısı çekiyorum’, ’Maskesiz dolaşırsam korona virüsün bana bulaşma oranı yüzde kaçtır?’, ’Çocuğumun emziğini kaybettim, gidip emzik alabilir miyim’ gibi asılsız çağrılarla karşılaşıyoruz. 112 Acil Çağrı Merkezi ilimizde kuruldu. Güzel bir hizmet. Bunu amacı dışında kullanmamamız önem arz etmektedir. Vatandaşlardan bizim beklenti ve talebimiz ‘Hayatınız bizim için değerli’ bu anlayışla çağrı merkezini gereksiz yere aramamaları ve asıl çağrı oranı ile Türkiye ortalamasının yüzdelik olarak üzerine çıkma gayreti içerisinde olmalıyız. Neden Osmaniye 81 il içerisinde en az asılsız çağrı yapan il olmasın” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Kütüphane müdavimleri ödüllerine kavuştu Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, 60. Kütüphane Haftası dolayısıyla özel bir etkinliğe imza attı. Kütüphaneyi en aktif kullanan akademisyen ve öğrencilerin açıklandığı törende, yarışmalarda dereceye girenlere de ödülleri dağıtıldı. 60. Kütüphane Haftası Ödül Töreni Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi’nde düzenlendi. Programa BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Cafer Çiftçi ve Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kamil Özer, fakülte dekanları, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı. “En donanımlı kütüphanelerden birine sahibiz” Ödül töreninde konuşma yapan Rektör Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, kütüphanenin en önemli müdavimlerinden birisi olduğunu aktardı. İmkânların genişliğinden bahseden Prof. Dr. Yılmaz, “Kütüphanemiz, ciddi bir yazılı ve görsel kaynağa sahip. Yükseköğretim kurumları arasındaki en donanımlı kütüphanelerden birisine üniversitemizde bulunuyor. Bununla gurur duyuyoruz. Kütüphanemiz kampüsümüzün merkezinde yer alıyor ve bu her anlamda büyük kolaylıklar getiriyor. Geçtiğimiz hafta itibariyle 60. Kütüphane Haftası kutlandı. Daire Başkanlığımız da bu vesileyle mini yarışmalar ve eğlenceli etkinlikler düzenledi. Dereceye girenler başta olmak üzere tüm katılımcıları ve programı organize eden herkesi tebrik ediyorum. Sponsor olarak öğrencilerimize hediye takdim etmemize vesile olan tüm iş dünyası temsilcilerimize de teşekkürlerimi iletiyorum” diye konuştu. Dereceye girenler ödüllendirildi BUÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, 60. Kütüphane Haftası boyunca bol ödüllü çok sayıda yarışma düzenledi. Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi’ni konu alan “Kütüphanede Bir Gün Sessiz Vlog Yarışması”, “Kütüphanemi Tanıyorum Bilgi Yarışması” ve“Dudak Okuma Yarışması” finalistlerine, kütüphaneyi en çok kullananlara, talihli öğrencilere ve Kütüphane Haftası boyunca ödünç kitap alan 60. öğrenciye ödülleri takdim edildi. Kütüphaneden ödünç kitap alanların arasında çekilişin de yapıldığı program, toplu hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.
Kayseri Büyükşehir’in 11. Yeşilay Bisiklet Turu’na yoğun ilgi Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. ve Yeşilay’ın, 2024 Avrupa Spor Şehri Kayseri’de ‘Sağlığın Keyfini Birlikte Sürelim’ sloganı ile düzenlediği 11’inci Yeşilay Bisiklet Turu, Kayserililer tarafından yoğun ilgi gördü. Büyükşehir Belediyesi’nin etkinlikleri, hizmetleri ve yetiştirdiği profesyonel sporcuları ile Kayseri ve Türkiye’yi ulusal ve uluslararası alanda başarılı bir şekilde temsil eden sporda marka kuruluşu Spor A.Ş., Yeşilay iş birliğinde bu yıl 11’inci kez düzenlediği Yeşilay Bisiklet Turu, 81 ilde eş zamanlı olarak gerçekleştirildi. Cumhuriyet Meydanı’nda başlayan Yeşilay Bisiklet Turu 7,5 kilometrelik parkurda Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi’nde bitiş noktasında tamamlandı. Vatandaşlar etkinlik için katılım oranının yüksek olduğunu ve güzel bir etkinlik olduğunu dile getirdiler. “Çok keyif aldık. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” 81 il ile aynı anda bisiklet sürüyor olmanın çok güzel olduğunu ifade eden Pınar Korkmaz, “Güzel bir etkinlik. Bisiklet sürmeye ve hareket etmeye değer veriyorum. Beraber bunu toplu bir eylem olarak yapmak çok eğlenceliydi. Çok keyif aldık. Emeğe geçen herkese teşekkür ediyoruz” dedi. Arzu Toros ise, “Etkinlik çok güzeldi. Hatta biz kısa sürdüğünü düşünüyoruz. Organizasyon çok iyiydi. Devamının gelmesini istiyoruz” şeklinde konuştu. “Çok memnun kaldık. Bu etkinliğin devamını istiyoruz” Etkinlikten çok memnun kaldıklarını dile getiren Akif Büyüknalbant da, “Spor A.Ş.’nin düzenlemiş olduğu Yeşilay etkinliğine katıldık. Çok memnun kaldık. Bu etkinliğin devamını istiyoruz. Bu konuda yapılan, geliştirilen her şey için teşekkür ediyoruz” ifadelerinde bulundu. Yeşilay’ın düzenlediği bütün organizasyona bisikletçiler olarak katıldıklarını söyleyen Harun Onay ise “Yeşilay’ın düzenlediği bütün organizasyonlarda bisikletçiler olarak destek vermeye çalışıyoruz. Bugünkü organizasyonda kötü hava şartlarında bile olsa katılım ve organizasyon çok güzeldi” diye konuştu. “Bu etkinliği düzenleyen belediyemize çok teşekkür ediyorum” Psikolojik Danışman Bilal Doğan da, “Bu etkinliği düzenleyen belediyemize çok teşekkür ediyorum. Psikolojik danışman olduğum için insan sağlığını çok güzel etkilediğini söyleyebilirim. Çok güzel bir gün oldu” derken, Selahattin Alibeyoğlu ise “Bu tarz organizasyonların Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. tarafından devamını bekliyoruz. Çok eğlendik” ifadelerini kullandı. Volkan Yıldırım isimli vatandaş ise yağmura rağmen çok eğlendiklerini belirtti.