YEREL HABERLER - 10 Nisan 2012 Salı 15:36

APEK`TEN GEYVE KÖYLERİNE ZİYARET

A
A
A
APEK`TEN GEYVE KÖYLERİNE ZİYARET

Adapazarı Pancar Ekicileri Kooperatifi (APEK) Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Adapazarı Şeker Fabrikası Yönetim Kurulu Üyesi Sebahattin Karasakal, köy ziyaretlerini sürdürüyor.
Geyve İlçesine bağlı köylere ziyaretler gerçekleştiren APEK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sabahattin Karasakal, " 2005 yılından bu yana Pancar Kooperatifinin ürün yelpazesini genişlettik. Geyve Satış Mağazaımızı demirbaşa ekledik. Çiftçilerimizin bütün ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Halidiye, Bayat, Kozan, Çengel Köyüne giderek çiftçimizin sorunlarını dinledik. Her zaman olduğu gibi zor günde de çiftçimizin yanındayız. Parasız olduğu için çiftçimiz mazot alamıyor ve tarlasını ekemiyordu. Satış mağazalarımıza ilave olarak motorin satış imkanı getirdik.İstasyonlarımızı bir bir açtık. Burada yüzde 0 faizle çiftçimize 4 ay vadeli mazot veriyoruz. Bunun yanında çiftçilerimizin Kooperatife olan geçmiş borçlarının geçmişte temerrüt faizlerini yüzde 3 ``˜ten yüzde 1,5 a çektik. Çiftçilerimize destek olmayı sürdüreceğiz `` dedi. Üreticiler yapılan ziyaretlerden memnun olduklarını dile getirdiler.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.