YEREL HABERLER - 09 Nisan 2012 Pazartesi 16:39

YEDAŞ`TAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETİ

A
A
A
YEDAŞ`TAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETİ

Yaklaşık 1.5 yıl önce özelleştirmeyle 5 ilin dağıtım işini üstlenen Çalık YEDAŞ, 2011 yılı çalışmalarında müşteri memnuniyetini `anketle sorgulattı`. Elektrik aboneleri ``˜güler yüzlü hizmet, hızlı çözüm ve yenilikçi çalışmalara` tam not verdi.
Samsun, Ordu, Amasya, Çorum ve Sinop illerinin elektrik dağıtım işini özelleştirme kapsamında 29 Aralık 2010 tarihinde devir alan Çalık Yeşilırmak Elektrik Dağıtım A.Ş. 2011 Yılı Müşteri Memnuniyeti ve Toplumsal Fayda Araştırma Anketleri`ni değerlendirdi. Müşterilerinin değerlendirmesi sonucu çıkan sonuçlar, bu kez de Çalık YEDAŞ çalışanlarını `memnun etti`.
Devir işleminin ardından çalışmalarına hız veren, müşteri ve çalışan memnuniyetini ön plana çıkaran Çalık YEDAŞ, hedefini de Avrupa Mükemmellik Ödülü`ne çevirdi. Yatırımlara geçtiğimiz yıldan başlayarak hız veren ve 186 ve 444 55 23 numaralarıyla ulaşılabilen çağrı merkeziyle müşterilerinin tüm sorunlarına en kısa sürede çözüm bulan Çalık YEDAŞ, `sosyal projeleri, hayatın her alanında yer alan girişimleri ile de ön plana çıktı. Elektrik dağıtımında kaliteli, kesintisiz enerji çabasının yanı sıra, her zaman kamuoyuyla paydaş olan Çalık YEDAŞ, `özelleştirmeye bakış açısında` kısa sürede farkındalık oluşmasını sağladı.
2011 yılında, Türkiye`nin dev şirketlerinin yer aldığı Kalite Dergisi`nde de başarılı ve farklı çalışmalarına yer verilen şirket, yaygın basında da örnek çalışmalarıyla defalarca haber konusu oldu. Anadolu Basın Birliği 2011 yılı başarılı yönetici ödülü de Çalık YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu`nun oldu. Ordu`da bir dergi tarafından yapılan ``˜Yılın Enleri` yarışmasında da ``˜En Başarılı Kurumsal Şirket` ödülüne layık görüldü. Bununla da yetinmeyen Çalık YEDAŞ sorumluluk alanındaki 5 ilde, `müşterinin gözünde Çalık YEDAŞ`ı öğrenebilmek, eksiklerini giderebilmek için bağımsız bir araştırma şirketine, 2011 Yılı Müşteri Memnuniyeti ve Toplumsal Fayda Araştırma Anketi` yaptırdı. Araştırmada Samsun 957, Amasya 246, Çorum 412, Ordu 579 ve Sinop 203 olmak üzere 2 bin 397 deneğe sorular soruldu. Zaman aralığı olarak araştırmanın saha uygulaması 02.03.2012 tarihinde başlayıp, 27.03.2012 tarihinde sonlandı. Ankette; müşterilerin beklentisi, hizmetin kalitesi, elektrik dağıtımdaki sorunlar ve çözümleri ile ilgili sorular soruldu. Yapılan ankette yüzde 81,7 ``˜si mesken, yüzde 5,8 ``˜i ticarethane, yüzde 2, 4 ``˜ü sanayi müşterisi olarak belirlendi. Uygulama yapılan yoğun yaş aralığı ise 45-54 arası olarak belirlendi.
ÇALIK YEDAŞ DENİLDİОİNDE İLK AKLA GELEN `GÜLER YÜZ`
Çalık YEDAŞ sorumluluk alanı içersindeki Samsun, Amasya, Çorum, Ordu ve Sinop illerinde yapmış olduğu Müşteri Memnuniyeti ve Toplumsal Fayda Araştırma Anketlerini tüm illerinden gelen koordinatör ve müdürleriyle bir araya gelerek masaya yatırdı. Anket sonucunda müşteri memnuniyeti ve toplumsal fayda alanında Çalık YEDAŞ`tan memnuniyetler ele alındı. Çıkan sonuçlar şirket yetkililerini oldukça sevindirdi. Ankette ``Çalık YEDAŞ`ı nasıl ifade edersiniz?`` sorusuna "Güler yüzlü çalışanları var" diyenler bir hayli çoğunlukta çıktı. Yenilikçi, güvenilir, müşteri memnuniyetine önem veriyor, köklü kuruluş, Türkiye için çalışan bir şirket gibi olumlu sonuçların çıktığı ankette, Çalık YEDAŞ`la elektrik kesintilerinin en az inmesi ve sorunlara hızlı çözüm bulunması da öne çıkan `memnuniyet alanları` olarak görüldü.
Çalık YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu, anketin sonuçlarının oldukça memnuniyet verici olduğunu belirterek, "Örneklem olarak Çalık YEDAŞ`tan hizmet alan 1 milyon 604 bin 462 abone ``˜ana kütle` olarak kabul edildi. Anket yüzde 2 hata payı ile yapılmıştır. Sorguladığımız şey şudur: Vatandaş şirketimizin hizmetlerinden memnun mu? Saha da ve yüz yüze hizmette. Çalışanımızla müşteri arasında ilişki oldukça iyi çıktı. Biz önceliği buna vermiştik. Sahada da farkındalıklarımız yatırımlar yapıldıkça ortaya çıkıyor. Elektrik kesintisinin azalması ve hızlı çözüm memnuniyeti de bunu gösteriyor. Eğitim konusunda sponsorluk isteğinin çok olması, müşterimize doğru mesajlar verdiğimizin göstergesi. Müşterilerimiz, köklü bir kuruluş olduğumuz için Çalık Holding`e ve onun bir şirketi olan Çalık YEDAŞ`a güveniyor. Bu da bizim için çok önemli. Kendimizi zaman zaman bu şekilde sorgulayacağız. Avrupa Mükemmellik Ödülü`nü hak etmek için `hatalarımızla da, iyi yaptığımız işlerle de yüzleşmeliyiz`. Ama kısa sürede bu kadar müşteri memnuniyeti beni ve çalışanlarımızı memnun etti" dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kocaeli Çiftçiler ve aileleri kıyasıya yarıştı Kocaeli’nin İzmit ilçesinde “Dünya Çiftçiler Günü” dolayısıyla bu yıl 9’uncusu düzenlenen “Çiftçi Şenliği” renkli görüntülere sahne oldu. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından “Dünya Çiftçiler Günü” dolayısıyla bu yıl 9’uncusu düzenlenen “Çiftçi Şenliği”, İzmit Şarışeyh Mahallesi’nde bulunan mesire alanında çeşitli etkinliklerle gerçekleştirildi. İzmit Sarışeyh Mahallesi Akçaova yolu üzerindeki mesire alanındaki şenliğe Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kandıra Belediye Başkanı Erol Ölmez, Büyükşehir Genel Sekreter Vekili Hasan Aydınlık, Kocaeli İl Tarım ve Orman Müdür Vekili Altan Çakır, tarım ve hayvancılıkla ilgili kamu kurumları, ziraat odası başkanları, kooperatif ve birliklerin başkan ve yöneticileri, muhtarlar ve çiftçiler aileleri ile birlikte katıldı. Çiftçiler kıyasıya yarıştı Tarım ve hayvancılık ile ilgili kamu kurumları, ziraat odaları, kooperatif, birlik, tarım ve hayvancılık faaliyetinde bulunan odaların katkılarıyla organize edilen şenliğe yoğun bir katılım sağlandı. Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğünce düzenlenen şenlikte, çiftçiler arasında çeşitli yarışmalar düzenlendi. Büyükşehir Mehter Takımı ve yerel sanatçıların konser verdiği etkinliklerde ayrıca halk oyunları ekipleri ile animatörler gösteri sundu. Çocuk oyun gruplarının da yer aldığı şenlikte köyler arası halat çekme, yetişkinler ve çocuklar arasında çuval yarışmaları da yapıldı. Bu yarışmalarda ilk üçe girenlere çeşitli ödüller verildi. Birlik ve kooperatifler yaptıkları faaliyetleri, firmalar ise açılan stantlarda tarımsal alet ve ekipmanlarını sergiledi. Etkinlikte ayrıca, firmaların sponsorluğunda yapılan çekilişlerde çiftçilere koç, buzağı, süt sağma makinesi ve tarımsal aletler hediye edildi. Öte yandan Yılmaz Ecvenler’in 12 yıldır baktığı ve yanından hiç ayırmadığı Cango isim kaz büyük ilgi gördü. Katılımcılara çeşitli ikramlarda bulunuldu. Çiftçiler, gün boyunca eğlenerek, güzel bir gün geçirme fırsatı buldu. Başkan Büyükakın, burada yaptığı konuşmada, tüm çiftlerin Dünya Çiftçiler Günü’nü kutladı. Çiftçi Şenliğinin, bir öncekinden daha kalabalık ve coşkulu olmasından dolayı mutlu olduğunu belirten Başkan Büyükakın, panayıra dönüşen şenliğe katılan tüm çiftçilere teşekkür etti. Kocaeli Büyükşehir olarak tarımsal üretimin ve hayvancılığın devam etmesi için çalıştıklarını ifade eden Büyükakın, “Çünkü günümüz dünyasında, özellikle küresel iklim krizi ile birlikte çok ciddi bir gıda riski ortaya çıktı. Gıda riski, ülkeler için çok önemli bir güvenlik riski haline geldi. Bunun için toprağın ekilmeye devam etmesi, hayvancılığın devam etmesi için var gücümüzle destekleme çalışmalarına devam ediyoruz. Bu kapsamında 72 destek projesi uyguladık. Bu desteklerin tutarı 1 milyar liradır. Mazotundan gübresine, fidesinden fidanına, tohumundan arı kovanına, serasından süt soğutma tankına kadar, aklınıza gelecek her şeyi yaptık. Bunu yaparken sektörde yer alan odalarımızla kooperatiflerimizle muhtar ve çiftçilerimizle birlikte bunlara karar verdik.” şeklinde konuştu. Konuşmasının ardından, etkinlik alanında kurulan stantları gezen ve ilgilerden bilgi alan Başkan Büyükakın, vatandaşlara ata tohumundan üretilen sebze ve Tıbbi ve Aromatik Bitki fidesi dağıttı. Kocaeli’nin çeşitli ilçelerinden gelen meyve üreticileri Başkan Büyükakın’a çilek ve erik ikram etti. Büyükakın, ayrıca çiftçiler arasındaki çekilişte, koç ve buzağı kazanan üreticilere hediyelerini takdim etti, ayrıca kurulan stantta, çocuklara civciv dağıtıldı.
Erzincan 56. Bölge Erzincan Eczacı Odası Başkanı Sarıkaya: “Eczacılar, sağlık hizmetlerinin temel taşlarıdır” 56. Bölge Erzincan Eczacı Odası Başkanı Burak Sarıkaya, 14 Mayıs Eczacılık Günü dolayısıyla bir açıklama yaparak, “Eczacılar, sağlık hizmetlerinin temel taşlarıdır” dedi. Sarıkaya açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “14 Mayıs, biz eczacılar için büyük bir öneme sahip olan Eczacılar Günü’nü kutlamanın gururunu yaşıyoruz. Bu anlamlı gün vesilesiyle, tüm meslektaşlarımızın ve eczacılık camiasının bir araya gelerek mesleğimize olan saygı ve sevgiyi bir kez daha pekiştirmesini diliyoruz. Eczacılar, sağlık hizmetlerinin temel taşlarıdır. Hastaların sağlığını korumak ve iyileştirmek adına büyük bir özveri ve titizlikle çalışan eczacılarımız, toplum sağlığının korunmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle, eczacıların özverili çalışmalarını takdir etmek ve onların emeklerini anlamak büyük önem taşımaktadır. Pandemi döneminde, eczacılarımız sağlık sistemimizin en ön saflarında yer alarak büyük bir özveriyle çalışmışlardır. Hastalara gereken sağlık hizmetini sunmak için gece gündüz demeden çalışan eczacılarımıza minnettarız. Pandemi sürecinde eczacıların önemi bir kez daha ortaya çıkmış ve toplumun sağlık hizmetlerine olan güveni pekişmişti. Bugün, Eczacılar Günü’nü kutlarken, tüm meslektaşlarımıza sağlık, mutluluk ve başarılar diliyoruz. Eczacılarımızın emeklerinin ve fedakarlıklarının takdir edilmesi, onların motivasyonunu artırarak daha etkin ve verimli bir şekilde hizmet vermelerine katkı sağlayacaktır. Son olarak, eczacılık mesleğinin değerini her zaman yüceltmeye, toplumun sağlık hizmetlerine katkılarını vurgulamaya ve “Eczacı varsa hayat var” demeye devam edeceğiz.”