EĞİTİM - 18 Nisan 2019 Perşembe 10:23

Gürsaç: "Müşterilerinizle uyumlu çalışın”

A
A
A
Gürsaç: "Müşterilerinizle uyumlu çalışın”

Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Odaklılık Eğitimi düzenlendi.

Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Odaklılık Eğitimi düzenlendi.


Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’nın (TSO) eğitim programları devam ediyor. Türkan Gürsaç’ın konuşmacı olarak katıldığı Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Odaklılık Eğitimi, “Müşteri odaklılık nedir?, Müşteri ilişkileri nedir, Müşteri memnuniyeti mi, müşteri tatmini mi?, Müşteri ihtiyacı ve beklentileri nelerdir ve nasıl tanımlanır?, Müşteri odaklı yaklaşımda iletişimin yeri, Müşteri odaklı yaklaşımda çalışanlar nasıl motive edilir?” başlıkları altında Çerkezköy TSO Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Gürsaç, müşteriye yaklaşım biçimini “Müşterilerle iyi ilişkiler kurun ve müşteriyle aranızda kurduğunuz bağ ile karşılıklı sadakat sağlayın. Ardından mevcut müşterilerinize yenilerini ekleyebilir ve firmayı büyütmek amacıyla çalışmalarınızı daha kapsamlı bir şekilde devam ettirebilirsiniz. En önemli olan şey ise müşteriyle uyumlu çalışmak. Beklentileri yakalayın ve ona göre bir çalışma yöntemi uygulayın, müşterinize kendisini özel hissettirin” sözleriyle anlattı. Gürsaç, “Beklentilerin karşılanması müşteri tatminini, beklentilerin aşılması ise müşteri memnuniyetini doğurur” dedi.



"Müşterinizi dinleyin"


Gürsaç, “Müşteri odaklı mı yoksa müşteri merkezli mi çalışılmalı?” sorusuna ise şu sözlerle cevap verdi:


“Pazarlama anlayışı günümüzde müşteri odaklı düşünme kavramından, müşteri merkezli düşünmeye kayıyor. Müşteri odaklı düşünme, koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışı, müşterinin mevcut ürün ve hizmet yapımız çerçevesinde hoş tutulması, tatmin olmuş müşterinin sadakatinin ileri dönemde kar getireceği anlayışını içeriyor. Müşteri merkezli düşünme ise tüm iş tasarımımızı müşterinin mevcut öncelikleri ve değişen tercihleri çerçevesinde nasıl oluşturabiliriz sorusuna cevap verebilmeli. Müşteriyi gerçekten dinlemek ve anlama çabasını içermeli, müşteri adına, onların henüz farkında olmadıkları beklenti ve yararları da düşünmeli. Yani kişiye özel pazarlama yapmayı gerektirir.”



"Beklentileri aşın"


Müşteri memnuniyetini sağlamanın kişilerin hem kendilerine hem de firmalarına olumlu bir geri dönüş sağlayacağını belirten Gürsaç, “Müşterileri mutlu etmek ve daha yüksek müşteri memnuniyeti sağlamak, gerekli hizmet düzeyini anlamanızı sağlar. Çalışanlarınızın müşteri beklentilerini gerçekleştirme konusuna odaklanmasını sağlar. Beklentileri aşmanıza imkan tanır ve sayesinde sadık bir müşteri kitlesine sahip olursunuz. Müşteri şikayetlerini çözmenize yardımcı olur. Şikayetler beklentilerin karşılanmaması sonucu oluştuğundan bu sorun ortadan kalkarsa problemler daha çabuk çözülür, siz de gönül rahatlığıyla işinize bakabilirsiniz” ifadelerini kaydetti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul RAMS Başakşehir, Avrupa potasında Süper Lig’in 34. haftasında Hatayspor’u 2-1 mağlup eden RAMS Başakşehir, Beşiktaş’ın da Fenerbahçe’ye kaybetmesiyle 4. sıraya yükselerek Avrupa kupalarına katılma yolunda önemli bir adım attı. RAMS Başakşehir, Trendyol Süper Lig’in 34. haftasında deplasmanda Hatayspor’u 2-1’lik skorla mağlup ederek, puanını 52’e yükseltti. Sezona beklentilerin altında başlayan turuncu-lacivertliler, ligde ilk 3 maçın ardından Teknik Direktör Emre Belözoğlu ile yollarını ayırarak, takımın başına Çağdaş Atan’ı getirdi. Ligin ilk 14 haftasında düşme hattından kurtulamayan, 26. haftada ise 9. sırada kadar yükselen İstanbul ekibi, son 8 haftada 6 galibiyet, 1 beraberlik ve 1 mağlubiyet aldı. Boz Baykuşlar, hafta sonu oynanan derbide Beşiktaş’ın, Fenerbahçe’ye mağlup olmasıyla birlikte 4. sıraya yükseldi. Çağdaş Atan’ın öğrencileri, Avrupa kupalarına katılma hedefi doğrultusunda son 8 haftada elde ettiği 19 puanla çıkışını sürdürdü. Çağdaş Atan, ligin en çok puan toplayan 3. teknik direktörü Çağdaş Atan, Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk ile Fenerbahçe Teknik Direktörü İsmail Kartal’ın ardından bu sezon Süper Lig’de en çok puan toplayan 3. teknik adam olarak dikkat çekti. Atan, sezonun ilk 4 haftasında Kayserispor’la 1 galibiyet, 3 beraberlik alarak 6 puan kazanırken, Başakşehir’le de 31 mücadelede 15 galibiyet, 7 beraberlik, 9 mağlubiyet alarak 52 puan topladı. Krzysztof Piatek, takımın en golcüsü Polonyalı forvet Krzysztof Piatek, bu sezon ligde oynadığı 31 maçta 14 kez rakip fileleri havalandırdı. 28 yaşındaki santrfor, Başakşehir’in bu sezon gol yükünü çekerken, gol krallığı yarışında ise gerilerde kaldı. 28 yaşındaki futbolcu, bu alanda 21 golle zirvede yer alan Mauro Icardi ve sırasıyla Edin Dzeko, Rey Manaj, Mame Thiam, Aytaç Kara ile Adam Buksa’nın ardından 7. sırada kendine yer buldu.
Bitlis Tatvan’da şifa deposu ‘kenger otu’ mesaisi başladı BİTLİS (İHA) – Bitlis’in Tatvan ilçesinde baharın gelişiyle birlikte dağlarda doğal olarak yetişen kenger otuna vatandaşlar yoğun ilgi gösteriyor. Tatvan ilçesinin Yelkenli köyünde baharın gelmesiyle birlikte bölgenin birçok yerinde yetişen ve nefis bir tada sahip olan kenger otu yoğun ilgi görüyor. Kısa ömürlü olmasından ötürü erken toplanan ve sağlık açısından da faydaları saymakla bitmeyen kenger otu, hafta sonunu değerlendirmek isteyen vatandaşların uğraşı haline geldi. Turşusu ve yemeğinin yapıldığı kenger otu, çapaya benzer bir alet ile topraktan çıkarılarak dikenli kesimlerinin kesilmesiyle torbalara konuluyor. Toplanılan kenger otunun turşusunu ve yahnisini yaptıklarını söyleyen Zakir Tarlan, “Bahar mevsiminin gelmesiyle kenger otu ortaya çıkıyor. Bölgemizde en çok sevilen otlardan biridir. Bu otun turşusunu yapıyor ve aynı zamanda yahnisini de yapıyoruz. Çok güzel bir ottur. Birçok hastalıklara da şifadır. Kenger otu genelde nisan ve mayıs ayları arasında oluşuyor” dedi. Baharın gelmesiyle Adana’dan memleketi Tatvan’a gelen ve topladıkları kenger otuyla kışlık hazırlıklarını yaptıklarını söyleyen Sakine Tarlan da, “Eşimle beraber Adana’dan memlekete geldik. Kışlık ihtiyaçlarımızı memleketimizin dağlarına gelerek karşılıyoruz. Bu otun turşusunu yapıyoruz. Şifa deposu kenger otunu çiğ bile yiyebiliyoruz. 2 bidona yakın kenger otu topladık. Topladığımız kenger otunu hediyelik olarak arkadaşlarımıza ve çevremize de vereceğiz” diye konuştu.
Antalya Kumluca’da başpehlivan Fatih Atlı Kumluca Belediyesi tarafından, bu yıl 25.’si düzenlenen Tarım ve Seracılık Festivali kapsamında gerçekleştirilen yağlı pehlivan güreşlerinde başpehlivan, Fatih Atlı oldu. Kumluca Şehir Stadı’nda gerçekleştirilen güreşlere, farklı illerden yaklaşık bin 238 güreşçi katıldı. Güreşlerde 70’i başpehlivan olmak üzere 13 kategoride sporcular, rakipleriyle mücadele etti. Güreşleri yaklaşık 7 bin güreşsever izledi. Güreşler günün erken saatlerinde başlamasına rağmen güreşen pehlivan sayısının çok olmasından dolayı gece saat 22.30’da sona erdi. Açık arttırma usulü ile yapılan ağalık yarışmasında 3 milyon 7 bin TL veren sebze ve meyve komisyonculuğu yapan Ercan Sabur, güreş ağası oldu. Kumluca Yağlı Pehlivan Güreşleri Tertip Komitesi Başkanı ve Kumluca Belediye Başkanı Mesut Avcıoğlu, "Yağlı pehlivan güreşlerimiz, Türk tarihinin, Türk kültürünün, Türk geleneklerinin en önemli unsurlarındandır. Bu yüzden de Dünya Kültür Mirası’nın içinde yerini almıştır. Kendi içinde özelliği, güzelliği ve kuralları olan bir spor dalıdır. Kumluca Güreşleri’nin sezonun ilk güreşi olmasından dolayı pehlivanlarımız yıl içinde yaptığı çalışmaların sonuçlarını, bu güreşlerde ortaya koymaktadır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" dedi. Güreşlerin finalinde Kırkpınar başpehlivanlarından Fatih Atlı ve Enes Doğan karşı karşıya geldi. Müsabakanın ilk 15 dakikalık bölümünde her iki başpehlivan da birbiriyle kontrollü bir şekilde mücadele etti. Daha sonra atak yapan Fatih Atlı, rakibini yenerek 25. Kumluca Yağlı Güreşleri’nde başpehlivanlığı kazandı.