KÜLTÜR SANAT - 07 Mayıs 2022 Cumartesi 11:19

Trabzonspor şampiyon olunca Bordo Mavi renkteki takılara ilgi arttı, taleplere yetişemiyorlar

A
A
A
Trabzonspor şampiyon olunca Bordo Mavi renkteki takılara ilgi arttı, taleplere yetişemiyorlar

Spor Toto Süper Lig’de bu sezon şampiyonluğu göğüsleyen Trabzonspor’da şampiyonluk kutlamaları devam ederken, taraftarlar Bordo Mavi renkteki takılara, bilekliklere, tespihlere ve hırkalara yoğun ilgi gösteriyor.

Spor Toto Süper Lig’de bu sezon şampiyonluğu göğüsleyen Trabzonspor’da şampiyonluk kutlamaları devam ederken, taraftarlar Bordo Mavi renkteki takılara, bilekliklere, tespihlere ve hırkalara yoğun ilgi gösteriyor. Takıların yanı sıra Bordo Mavili hırkalar ve keşanlar da büyük ilgi görüyor.


Trabzon Ortahisar Halk Eğitim Merkezi bünyesinde düzenlenen el sanatları kurslarına katılan kursiyerler, ördükleri el sanatlarına şampiyon Trabzonspor’un forma renkleri olan bordo maviyi nakşediyor. Bordo Mavi renklerde yapılan el ürünleri büyük ilgi çekerken, kursiyerler, ördükleri hasır ve kazaziye ürünlere Bordo Mavili motifler işliyor.


Ortahisar Halk Eğitim Merkezinde görevli Kuyumculuk Teknolojisi öğretmeni Eda Bulut Şener, Trabzonspor’un şampiyon olmasının ardından bordo mavi renkli ürünlere büyük rağbet olduğunu ve taleplere yetişemediklerini söyledi. Şener “Kursiyerlerimize hasır ve kazaziye kursu veriyoruz. Şu an gündemimizde Trabzonspor’un şampiyon olmasından kaynaklı bordo mavi renklerden oluşan tespihler, kolyeler, özel bileklikler yani Trabzonspor’u simgeleyen, temsil eden çalışmalar yapıyoruz. Kursiyerlerimiz bu alanda yoğun bir şekilde çalışmalar yapıyor. Burada yapılan ürünler satış ofisimizde halkımıza sunularak satılıyor. Şu an çok yoğun siparişlerimiz var. Bordo mavi renkli ürünlerimiz hat safhada. Bordo mavi renkler şampiyonluk öncesinde de hep ön planda oldu ancak bu sene ekstra bir talep oldu. Trabzonspor ürünlerine her zaman bir rağbet vardı ancak şu an çok daha rağbet var ve siparişleri yetiştirmeye çalışıyoruz” dedi.


Kursiyerlerden Melek Turhal, şampiyon Trabzonspor’un renklerinden oluşan takıları üretmenin heyecanını yaşadığını ifade ederek, “Kursa birkaç ay önce katıldım. Yapmış olduğumuz ürünlerle Trabzonspor’a destek oluyoruz aynı zamanda kazaziye sanatını öğreniyoruz. Şu anda bordo mavi renklerden oluşan bileklik yapıyorum. Başta biraz zor gibi gözükse de sonradan çok eğlenceli gelmeye başladı. Dolayısıyla ürünü bitirip sonucu görünce daha keyifli oluyor. Trabzon deyince sanat olarak ilk akla gelen kazaziye. Şampiyonluk için böyle bordo mavi renklerden oluşan takılar yapabileceğimiz için daha da hevesli oluyoruz. Şampiyon da olduk, şimdi daha da hevesli bir şekilde ürünleri ortaya çıkartıyoruz. Kazaziyede bir çok renkler uygulanabiliyor ancak takımımız şampiyon olması işlediğimiz ürünlerin bordo mavi renklerden oluşması bizi daha da mutlu ediyor” diye konuştu.


Kursiyerlerden Özlem Yaylapınarı da “Hırkalar el işleri yapıyoruz. Ürünlerimiz genelde bordo mavi renklerde olup Trabzonspor’u temsil ediyor. Trabzonsporumuz şampiyon oldu çok sevindik çok güzel bir duygu. Buradaki kursa yeni katıldım. Burada bulunmaktan son derece memnunum hocalarımızla el işleri yapıyoruz. Bordo mavi örmek bambaşka bir duygu bordo maviyi çok seviyorum. Bundan sonra bordo mavi ürünleri örmeye devam” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.