YEREL HABERLER - 06 Ocak 2014 Pazartesi 18:30

Doktoruyla Sohbet Ederek By Pass Oldu

A
A
A
Doktoruyla Sohbet Ederek By Pass Oldu

Kalp damarlarında tıkanıklık olduğu belirlenen Suat Karahan isimli hastanın koroner by-pass ameliyatı uyutulmadan gerçekleştirildi. Ameliyattan birkaç gün gibi kısa bir süre sonra taburcu edilen 75 yaşındaki Suat Karahan, "Ameliyat olduğumu hiç anlamadım, doktorlarla sohbet ederken ameliyat gerçekleşti." dedi.
KOAH hastası olduğu için risk taşıyan 75 yaşındaki Suat Karahan’ın epidural anestezi ile yani uyutulmadan by pass ameliyatı olmasına karar verildi. Göğüs Hastalıkları, Kardiyoloji ve Kalp Damar Cerrahisi Kliniklerinin ortaklaşa planlaması ve çalışması ile Suat Karahan’ın ameliyat öncesi sağlık durumu uygun hale geldikten sonra Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Yusuf Velioğlu, Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Mehmet Işık ve Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Uzm. Dr. Banu Yılmaz Çırpıcı’dan oluşan sağlık heyeti, ender rastlanan bir ameliyata imza atarak, genel anestezi uygulamadan uyanı ve kalbi durdurmadan koroner bypass ameliyatı gerçekleştirdi.
"MUHABBET EDERKEN AMELİYAT OLDUM"
5 çocuk babası, 9 torunu olan 75 yaşındaki Suat Karahan ameliyatta yaşadıklarını şöyle anlattı:’’5 aydır yürümekle beraber artan şikâyetlerim vardı. Çeşitli hastanelere gittim fakat tam bir teşhis koyamadılar. Medical Park Uşak Hastanesi’ne geldiğimde bütün kontrollerimi tam olarak yaptılar ve kalp damarlarımda tıkanıklık olduğu tespit edildi. Doktorum Erdem Türkyılmaz anjiyomu yaptıktan sonra önce Allaha sonra doktorlarım Yusuf Bey ve Mehmet Bey’e güvenerek ameliyatımı oldum. Ameliyat sırasında doktorlarımla ve hemşirelerle konuştum. Ameliyat sırasında da sonrasında da hiçbir ağrı duymadım. Daha önce duysam inanmazdım ama konuşa konuşa açık kalp ameliyatı oldum. Başta doktorlarımız olmak üzere buradaki ekip çok değerli, kendilerine hem ailem hem kendim adına çok teşekkür ediyorum"
ÇALIŞAN KALPTE BY-PASS AMELİYATI
Op. Dr. Mehmet Işık; ‘’Hastalarımızı ameliyata almadan önce, ameliyat sırasında ve sonrasında karşılaşılabilecek riskleri minimuma indirmek için hastada bulunan risk faktörleri dikkatle incelenmekte. Ameliyat sonrası da hastanın klinik takibi sık sık yapılmaktadır. Suat Karhan’a solunum durdurmadan, bilinci açık haldeyken çalışan kalpte by pass ameliyatı gerçekleştirdik. Çalışan kalpte koroner bypass ameliyatı, kalbi durdurmadan gerçekleştirilen bir cerrahi yöntemdir. Ameliyat sırasında özel cihazlar kullanarak, sadece üzerinde çalışılacak kalp bölgesinin hareketleri azaltır. Bu sırada kalp hem vücuda hem de kendisine kan pompalamaya devam eder. Bu yöntemle yapılan ameliyatlar sonunda kalbin toparlanma süreci daha çabuk olur. Hastanın hastanede kalış süresi azalır’’ dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.