ÇEVRE - 28 Haziran 2017 Çarşamba 11:41

"Kuş oteli"nde yeni türler ortaya çıktı

"Kuş oteli"nde yeni türler ortaya çıktı

‘Kuş oteli’ olarak bilinen Yalova’nın Altınova ilçesindeki Hersek Lagünü, iki yeni türe daha ev sahipliği yaptı.

Son yapılan gözlemler sonunda Hersek Lagünü’nde mevcut türlerin dışında iki yeni türün daha ürediği belirledi. Altınova Belediyesi adına Hersek Lagünü’nde gözlem yapan Fatih Bülbül, gölde iki yeni türün üreme yaptığını tespit ettiklerini söyleyerek, “Altınova ilçesi sınırları içerisinde yer alan Hersek Lagünü bilindiği gibi kuşların barınma, beslenme alanı olması yanında, üreme alanı olarak da önem arz etmektedir. 2017 yılında yapılan kuş gözlemi çalışmalarında Hersek Lagünü’nde üreme kaydı bulunan 24 kuş türüne ilaveten sakarmeke ve yeşilbaş ördeği türlerinin de ürediği görülmüştür. Altınova Belediyesi olarak, üreme dönemlerinde kuluçka alanlarının korunabilmesi için alana ikaz levhaları yerleştirilmesi çalışmaları da sürmektedir” dedi.

Mersin Tarsus Gençlik Kampı, bu kez bilimsel etkinliğe ev sahipliği yaptı Mersin Büyükşehir Belediyesinin düzenlediği ’2. Mersin Robot Kampı-2024’, Tarsus Gençlik Kampında renkli ve heyecan dolu bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Mersin, Tarsus, Aydın, Osmaniye, Şanlıurfa, Erzurum ve Adana’dan yaklaşık 500 öğrenci, 750 veli ve 74 takımın katıldığı kampta, gençlerin bilim ve teknoloji alanındaki yetenekleri sergilendi. 3 farklı robotik alandaki kategoride gerçekleşen etkinlikte Full Volume, Master Piece ve Doğal Afetler Projeleri yarışmaları gerçekleştirdi. Etkinlik boyunca, katılımcılar doğal afetlerle mücadelede kullanılabilecek projeler geliştirdiler. Bunlar arasında mobil yangın söndürme dronları, tsunami uyarı sistemleri ve çevre kirliliğini önlemeye yönelik atık su arıtma projeleri gibi fikirler ön plana çıktı. “Çocuklarımızda, teknoloji konusunda merak uyandırmaya çalışıyoruz” Kampa katılan misafirlerle birebir ilgilenen Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Şerife Hasoğlu Dokucu, çocuk atölyeleri ile bilimsel çalışmaları yaygınlaştırmayı hedeflediklerini söyleyerek, “Çocuklarla yaptığımız çalışmalarda en gurur duyduğumuz çalışmalardan birisi, teknoloji çalışmalarımız. Çocuklarımızda, teknoloji konusunda merak uyandırmaya çalışıyoruz. Onların yapabilirliklerini kendilerine göstermeye çalışıyoruz. Aileler de bu konuda bizi çok destekliyor. Şu anda Mersin ve Tarsus’ta 2 atölyemiz var. Bu etkinlikleri yaptığımız Silifke’de ek bir binamız ve bir de gezici otobüsümüz var. Ama biz istiyoruz ki, önümüzdeki 5 yılda tüm kadın ve çocuk çalışması yaptığımız yerlerde, çocuklara bu teknoloji çalışmalarını gösterebildiğimiz birimler açalım. İhtiyacımız da bu, amacımız da bu, gitmek istediğimiz yol da bu” dedi. “Tarsus’ta bu kapsamda bir robotik kamp gerçekleştirilmedi” Mersin Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Çocuk Bilim, Teknoloji Atölyeleri Sorumlusu Emre Aşkın da kampa katılımın oldukça yoğun olduğunu belirterek, “Burada Mersin Robot Kampının 2.’sini gerçekleştiriyoruz. İlkini 2022 yılında yapmıştık ve 350 öğrenci katılmıştı. Bu yıl ise 500 öğrenci ile 6 farklı şehirden gelen 74 takım burada mücadele veriyor. 3 farklı kategoride robot performansları, proje geliştirme etkinlikleriyle etkinliğimiz devam ediyor. Çok heyecanlıyız, çocuklar çok mutlu. Tarsus’a ilk defa gelen öğrenciler var ve bu konuda hazırladığımız etkinliklerle şehrimizi tanıtıyoruz. Tarsus’ta bu kapsamda bir robotik kamp gerçekleştirilmedi. Zaten bizim konseptimiz, özellikle kamp statüsünde. Bu anlamda Mersin genelinde de bir ilki 2022’de gerçekleştirdik. Bunu da geleneksel hale getirdik ve her yıl bu etkinlikleri düzenlemeye devam ediyoruz” ifadelerini kullandı. “Mühendis olma hevesim arttı” Tarsus Kadın ve Çocuk Bilim, Teknoloji Atölyesinden faydalanan 7. sınıf öğrencilerinden Remzi Sarı, atölye çalışmaları ile gelecek hayallerinin değiştiğini kaydederek, “Bu yarışmalara katılmadan önce, bu atölyede olmadan önce doktor olmak istiyordum. Ama bu atölyeyi görüp kayıt olduktan sonra fikrim değişti. Çünkü atölyeye katıldıktan sonra, teknolojiyle buluştuktan sonra hevesim artmaya başladı. Takımla beraber turnuvalara başladık. Mühendis olma hevesim arttı” diye konuştu. “Arkadaşlarımla, takımımla beraber çok güzel robotlar yaptık” Mezitli Kadın ve Çocuk Bilim, Teknoloji Atölyesi öğrencilerinden Eymen Yedigöz, “Hep bilgisayar mühendisi ya da uzay mühendisi olmak isterdim. Buraya katıldığımda hevesim daha da arttı. Arkadaşlarımla, takımımla beraber çok güzel robotlar yaptık, kodladık, tasarladık, denedik. Turnuvaya bu ilk kez katılışım. Bu yarışma ve turnuvalar için Vahap Başkana teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. “Hayata bakış açım değişti” 12. sınıf öğrencisi Eylül Tutak ise Tarsus’ta bir yıl önce başladığı atölye çalışmaları ile hayatının çok değiştiğini belirterek, “Çok güzel bir etkinlik. Dışarıdan gelen arkadaşlarla dostluğumuz gelişiyor. Hem dostluğumuzu geliştirip hem de bilgilerimizi tazeliyoruz. Robot yapıyor, çeşitli etkinlikler gerçekleştiriyor ve kendimizi geliştiriyoruz. Bir yıl öncesindeki benle, şu anki ben çok farklı. Çok geliştim ve bu konuda hiçbir fikrim olmamasına rağmen, birçok fikir edindim. Hayata bakış açım değişti. Bu imkanları sağladığı için de Belediye Başkanımız Vahap Seçer’e teşekkür ederim” dedi.
Eskişehir Vali Aksoy: "Hızlı kentleşme ve sanayileşme insanlığı tehlikeye atan önemli çevre sorunlarını birlikte getirmiştir" Eskişehir Valisi Hüseyin Aksoy, çevre sorunlarının çözümünün kısa ve uzun vadeli politikaların tespit edilmesini, uygulanmasını, sürekli kılınmasını ve uluslararası işbirliği içinde hareket etmelerini gerektirdiğini belirtti. Vali Hüseyin Aksoy, Çevre Koruma Günü dolayısı ile yayımlamış olduğu mesajında, "Yaşanan hızlı kentleşme ve sanayileşme süreci, üretim ve tüketim biçimleri olumlu etkilerinin yanı sıra, insanlığın bugününü ve geleceğini tehlikeye atan önemli çevre sorunlarını da birlikte getirmiştir. Kaynakların bilinçsizce tüketilmesi ve kirletilmesi sonucu oluşan çevre sorunları, hayatın sürekliliğini olumsuz etkileyen ve sınır aşan boyutlarıyla tüm ülkeleri tehdit eden uluslararası nitelik kazanmıştır. Günümüzde, doğal dengenin bozulmasından duyulan kaygının toplumları yeni arayışlara yöneltmesi, sevindirici bir gelişmedir. Kalkınmanın ekolojik dengeyi bozmadan gerçekleştirilmesi amacını güden ’sürdürülebilir kalkınma’ ilkesinin tüm ülkelerce benimsenip uygulanması durumunda kaynakların bilinçsizce kullanılması önlenecek ve çevre sorunlarının çözümü konusunda önemli ilerlemeler gerçekleştirilecektir" ifadelerini kullandı. "Çevreyi korumanın temel sorumlulukları olduğu düşüncesiyle Dünya Çevre Günü’nü kutluyorum" Yaşanan çevre sorunlarının çözümünün kısa ve uzun vadeli politikaların tespit edilmesini, uygulanmasını, sürekli kılınmasını ve uluslararası işbirliği içinde hareket etmelerini gerektirdiğini belirten Vali Aksoy, mesajını şöyle sürdürdü: "Çevre ile ilgili her konuda sorumluluklarını yerine getiren ve gelecek nesillere yaşanabilir, güzel ve temiz bir dünya bırakmak için çaba göstermek herkesin en başta gelen görevlerindendir. Çevre sorunlarının çözümünde, uluslararası çalışmaların yanı sıra, kamu kurum ve kuruluşlarından eğitim kurumlarına, özel sektörden sivil toplum örgütlerine, medyadan bireylere kadar toplumun tüm kesimlerinin katkısı büyük önem taşımaktadır. Tüm vatandaşlarımızın ve insanlığın sağlıklı ve güzel bir çevrede yaşamalarının temel hakları, çevreyi korumanın temel sorumlulukları olduğu düşüncesiyle Dünya Çevre Günü’nü kutluyor, esenlikler diliyorum.