YEREL HABERLER - 11 Haziran 2017 Pazar 11:50

Türk Kızılayı 149 yıldır vatandaşlar arasında köprü vazifesi görüyor

A
A
A
Türk Kızılayı 149 yıldır vatandaşlar arasında köprü vazifesi görüyor

Dünyanın sayılı ve en güçlü yardım kuruluşu haline gelen Türk Kızılayı’nın 149.

Dünyanın sayılı ve en güçlü yardım kuruluşu haline gelen Türk Kızılayı’nın 149. kuruluş yıldönümü olduğunu açıklayan Şube Başkanı Ekrem İlker, Türk Kızılayı’nın 149 yıldır vatandaşlar arasında köprü vazifesi gördüğünü söyledi.


Türk Kızılayı’nın Ramazan ayında gerçekleştirdikleri faaliyetleri anlatan Başkan İlker, “Yardım sever vatandaşlarımızla ihtiyaç sahipleri arasında köprü vazifesi oluyoruz. Yardımlarını Türk Kızılayı aracılığı ile yurt içinde ve yurt dışında ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyoruz. İsteyen vatandaşlarımız da Yozgat Şube Başkanlığımızdan, Kızılay’ın tüm bankalardaki ve PTT Şubelerindeki Kızılay Bağış Hesaplarından, internet üzerinden 2868 kısa mesaj SMS hattımızdan ve 168 Çağrı Merkezimizden yardımlarını ulaştırabilirler” dedi.


Ramazan ayında yardım kolilerini ihtiyaç sahibi vatandaşlara ulaştırdıklarını söyleyen İlker, “Şubemizde 800 gramlık kurban konserveleri ve gıda kolisi yardımlarını Ramazan ayı boyunca ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaya çalışıyoruz. Ayrıca Kan Bağışı Merkezimiz ve hazırda bulunan 300 kişiye hitap edecek donanıma sahip Yerel Afet Lojistik Depomuzla faaliyetlerimizi Yozgat’ta sürdürmeye devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Bakan Ersoy: “Ülkemizin 16 plajında daha mavi bayrak dalgalanacak” Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, “Mavi Bayrak plajlarımıza çok yakışıyor!” mesajıyla Türkiye’de bu yıl 567 plaj, 27 marina, 18 turizm teknesi ve 9 bireysel yatın ‘Mavi Bayrak’ ödülü almaya hak kazandığını duyurdu. Uluslararası Mavi Bayrak jürisi, 2024 yılı mavi bayrak ödüllerini açıkladı. Jürinin yaptığı açıklamaya göre Türkiye’de 567 plaj, 27 marina, 18 turizm teknesi ve 9 bireysel yatta Mavi Bayrak dalgalanacak. Türkiye’nin Mavi Bayraklı plaj sayısında bu yıl da dünya üçüncülüğünü koruduğunu belirten Bakan Ersoy, sosyal medya hesaplarından yaptığı açıklamada; merkezi Danimarka Kopenhag’ta bulunan Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı-FEE tarafından bugün açıklanan Mavi Bayrak ödülleri sıralamasında yakaladıkları istikrarlı başarının gurur verici olduğunu ve birincilik hedefleri yolunda kararlılıkla ilerlediklerini söyledi. Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRKÇEV) koordinasyonunda Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığının iş birliğiyle sürdürdükleri başarılı çalışmalarla sayıyı her geçen yıl yükselttiklerine vurgu yapan Bakan Ersoy, paylaşımında, bu yıl Türkiye’nin 16 plajında daha Mavi Bayrak dalgalanacağını kaydetti. "Ülkemizin 16 plajında daha Mavi Bayrak dalgalanacak" Bakan Ersoy şu paylaşımı yaptı: “Mavi Bayrak plajlarımıza çok yakışıyor! Ülkemizden bu yıl 567 plaj, 27 marina, 18 turizm teknesi ve 9 bireysel yat Mavi Bayrak almaya hak kazandı. En çok Mavi Bayrak sahibi ülkeler sıralamasında dünya 3’üncülüğümüzü bu sene de koruyoruz. Bu istikrarlı başarımız elbette gurur verici ama birincilik hedefimiz yolunda da kararlılıkla ilerliyoruz. Mavi Bayraklı plaj sayımızı Türkiye Çevre Eğitim Vakfının (TÜRKÇEV) koordinasyonunda Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığının iş birliğiyle sürdürdüğümüz başarılı çalışmalarla her geçen yıl daha da yükseltiyoruz. Bu sene ülkemizin 16 plajında daha Mavi Bayrak dalgalanacak. Hayırlı olsun.” Türkiye’nin 16 plajına daha Mavi Bayrak Dünyanın en çok Mavi Bayraklı plajına bu yıl yine İspanya sahip olurken ikinciliği de Yunanistan elde etti. Türkiye’nin üçüncü olduğu listede İtalya dördüncü, Fransa da beşinci sırada yer aldı. Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) koordinasyonunda yürütülen uluslararası Mavi Bayrak ödüllerine Türkiye’den bu yıl 16 plaj daha layık görüldü. Türkiye’nin 2023 yılında 551 olan Mavi Bayraklı plaj sayısına bu sene; İstanbul’da 3, Balıkesir’de 3, Aydın’da 3, Antalya’da 2, Muğla’da 2, İzmir’de 1, Çanakkale’de 1, Tekirdağ’da 1, Bursa’da 1, Kırklareli’nde 1 ve Yalova’da da 1 plaj eklendi. Samsun, Mersin, Kocaeli, Bartın, Ordu, Zonguldak ile Van Mavi Bayrak sayısı değişmeyen iller oldu. Antalya ise 2024 yılında 233 plaj ile Türkiye’nin en çok Mavi Bayrak sahibi şehri olurken Muğla 112 plaj ile ikinci, İzmir 64 plaj ile üçüncü sırada yer aldı. Balıkesir, Aydın, Samsun, Çanakkale, Mersin, Kocaeli ve Tekirdağ ise İzmir’in ardından sırasıyla en çok Mavi Bayraklı plaja sahip olan iller arasında yer aldı. Mavi Bayrak dünyada 50 ülkede uygulanıyor Türkiye’de Mavi Bayrak Programı, Avrupa Birliğinin 1987 yılını çevre yılı ilan etmesi ile başlatıldı. Halk sağlığını korumayı, çevre eğitimi ve bilinçlendirme faaliyetleri ile bunu devam ettirmeyi hedef alan program Türkiye’de 1993 yılında uygulanmaya konuldu. Program kapsamında, Mavi Bayraklı plajlar 33, marinalar 38, turizm tekneleri 51 ve bireysel yatlar 4 kriter ile 16 davranış kuralı içeriyor. Plajlarda sezon içerisinde 15 gün ara ile yüzme suyu analizlerinin yapılması, atık su arıtma tesislerinin uygunluğu, hassas doğal alanların korunması, cankurtaran ve ilkyardım malzemeleri bulundurulması, acil durum planı, engelli imkanları, atıkların ayrıştırılması, çevre eğitimi ve bilgilendirme zorunlu kriterlerden bazılarından. Marinalar ve turizm tekneleri için kurumsal sosyal sorumluluk ve halkın katılımı ve eğitimi de ayrıca beklenen kriterler arasında. Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) koordinasyonunda yürütülen Mavi Bayrak Programı, dünyada Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı-FEE koordinasyonunda 50 ülkede uygulanıyor.
Ankara Reklam Kurulu’ndan 5 ayda yaklaşık 108 milyon lira ceza Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, ’sezon indirimi’ başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. ’Anne tarifi’ ifadesine durdurma cezası Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan ’anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer’ ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, ’anne tarifi’, ’anne formülü’, ’anne dokunuşu’ gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu’nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.