GÜNDEM - 09 Eylül 2025 Salı 11:00

Sağlık eğitiminde interaktif devrim başlıyor

A
A
A
Sağlık eğitiminde interaktif devrim başlıyor

TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında yürütülen "Sağlık eğitiminde interaktif devrim: Web 2.0 araçlarının kullanımı" başlıklı proje Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ev sahipliğinde başladı.


Projenin temel amacı, Türkiye genelinde ebelik ve hemşirelik bölümlerinde görev yapan akademisyenlere Web 2.0 uygulamaları konusunda bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmak.


Ayrıca, eğitim süreçlerinde teknolojiyi etkin kullanabilen, yenilikçi yaklaşımları benimseyen akademisyenlerin yetiştirilmesiyle sağlık eğitiminde kalitenin artırılması hedefleniyor.


Proje kapsamında katılımcılar; artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), dijital öyküleme ve yapay zeka destekli araçlar gibi Web 2.0 teknolojileriyle tanışacak. Ayrıca video tabanlı eğitim, sınıf yönetimi, dijital öykü oluşturma gibi uygulamalı etkinlikler ile beceri kazanmaları sağlanacak.


Proje yürütücüsü Doç. Dr. Tuba Koç Özkan, projenin önemine ilişkin yaptığı değerlendirmede ebe ve hemşire akademisyenlerin yalnızca öğrencilere değil aynı zamanda hastalara da rehberlik eden bir rol üstlendiklerini belirterek, "Sağlık akademisyenlerinin yenilikçi eğitim teknikleri ve dijital teknolojiler konusunda yetkinlik kazanmaları, hem sağlık sistemimizin kalitesine hem de sürdürülebilirliğine doğrudan katkı sağlayacaktır" diye konuştu.



Sağlık eğitiminde interaktif devrim başlıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Eğitimde dijital dönüşüm Bayburt Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi’nin bilimle toplumu buluşturan "Bi’ Buluşma" etkinlikleri, "Eğitimde Büyük Gelişme: Dijital Dönüşüm" temasıyla devam etti. Milli Türk Talebe Birliği Bayburt İl Başkanlığı ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Sedat Maden konuk oldu. Eğitim dünyasının geleceğinin ve dijitalleşme sürecinin masaya yatırıldığı programa, akademik personel, öğrenciler ve paydaş kurum temsilcileri ilgi gösterdi. Eğitimin geleceği: Dijital dönüşüm Prof. Dr. Sedat Maden, gerçekleştirdiği sunumda teknolojinin eğitim sistemleri üzerindeki dönüştürücü gücünü ele aldı. Geleneksel eğitim yöntemlerinin dijital araçlarla nasıl harmanlandığını anlatan Maden, dijital dönüşümün bir seçenek değil, çağın gerektirdiği bir zorunluluk olduğunu vurguladı. Yapay zeka, hibrit öğrenme modelleri ve dijital okuryazarlık gibi kritik başlıkların tartışıldığı sohbette, bu gelişimin öğrencilere ve öğretmenlere sunduğu fırsatlar değerlendirildi. "Bilimi toplumla buluşturmaya devam ediyoruz" Bilim İletişimi Ofisi yetkilileri, "Bi’ Buluşma" etkinliklerinin temel amacının akademik bilgiyi daha erişilebilir hale getirmek ve güncel meseleleri uzmanlarıyla tartışmak olduğunu belirtti. Programın sonunda, ev sahipliğinden dolayı MTTB Bayburt İl Başkanlığı’na, katkılarından dolayı Prof. Dr. Sedat Maden’e ve katılım sağlayan tüm paydaşlara teşekkür edildi. Etkinlik, katılımcıların sorularının yanıtlanması ve günün anısına çekilen fotoğraflarla sona erdi.