POLİTİKA - 19 Aralık 2022 Pazartesi 12:05

Amasya-Merzifon Havalimanı’na yeni terminal binası: Yolcu kapasitesi 700 bine çıkarıldı

A
A
A
Amasya-Merzifon Havalimanı’na yeni terminal binası: Yolcu kapasitesi 700 bine çıkarıldı

Amasya-Merzifon Havalimanı yeni terminal binası törenle hizmete girdi.

Amasya-Merzifon Havalimanı yeni terminal binası törenle hizmete girdi. Yeni terminal binası ile Amasya-Merzifon Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 700 bin yolcuya çıkarıldı.


Amasya-Merzifon Havalimanı’na yeni terminal binası kazandırıldı. Yeni terminal binası ile yolcu kapasitesi yıllık 700 bine çıkarılan havalimanında açılış töreni düzenlendi.


Açılış törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı konuşmada, “Günümüz şartlarına uygun, Amasya’ya yakışan yeni bir terminal binası inşa ettik. Yıllık yolcu kapasitesini 700 bin yolcuya yükselttik. Check-in salonunu genişlettik ve banko sayısını 6’ya çıkardık” dedi.



“İstanbul Havalimanı, dünyanın en iyi havalimanları arasında bir numaradır”


İstanbul Havalimanı’nın bir kez daha Avrupa’da 1.’liğe yerleştiğine işaret eden Adil Karaismailoğlu, “Bu yıl 11 ayda ağırladığı toplam 59 milyon yolcu, 388 binin üstünde uçuşu ve hizmet kalitesiyle dünyanın en iyi havalimanları arasında da bir numaradır” şeklinde konuştu.


Son 20 yılda sivil havacılıkta hayata geçirdikleri tarihi adımlarla Türkiye’ye dünya sivil havacılığında sınıf atlattıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, “Tarihi projeleri, başarılı finans modelleriyle hayata geçirerek 100 yılda yapılamayacak işleri 20 yılda tamamlayarak sektörümüzü, Türkiye Yüzyılı’na hazırladık. Türk Sivil Havacılığı pandemiden sonra en hızlı toparlanan ve faaliyetlerine kesintisiz ve aksaklık olmadan devam eden neredeyse tek ülkedir. İstanbul Havalimanı 2021 yılında, Avrupa yolcu trafiği sıralamasında 1. sırada yer alarak bu başarının en güzel ispatı olmuştur. Ayrıca İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Avrupa’da 6., Antalya Havalimanı ise Avrupa’da 9’uncu sırada yer aldılar” ifadelerini kullandı.


Açılış törenine, Amasya Valisi Mustafa Masatlı, AK Parti milletvekilleri M. Levent Karahocagil ve Hasan Çilez, Amasya Belediye Başkanı Mehmet Sarı ile diğer yetkililer de katıldı. Vali Masatlı, Bakan Karaismailoğlu’na Amasya elması ve çeşitli hediyelerden verdi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.