GENEL - 28 Haziran 2023 Çarşamba 13:40

Bakan Uraloğlu: “Yeni Zigana Tüneli’nden 1.5 ayda 251 bin araç geçti”

A
A
A
Bakan Uraloğlu: “Yeni Zigana Tüneli’nden 1.5 ayda 251 bin araç geçti”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karadeniz’in Doğu ve Güneydoğu Bölgesi’ni birbirine bağlayan Zigana Tüneli’nin 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdiğini duyurdu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karadeniz’in Doğu ve Güneydoğu Bölgesi’ni birbirine bağlayan Zigana Tüneli’nin 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdiğini duyurdu.


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 3 Mayısta hizmete açılan Zigana Tüneli hakkında yazılı bir açıklama yayımladı. Zigana Tünelinin, Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 3’üncü en uzun çift tüplü karayolu tüneli olduğunu belirten Uraloğlu, “Limana, turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanmış, yurtiçi karayolu ulaşımı ile uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına katkıda bulunuyor. Tünelimiz 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdi. Yıllık 190 milyon tasarruf sağlayacağız” dedi.



Yüzde yüz yerli, milli kaynaklar kullanıldı


Yeni Zigana Tüneli’nin, Trabzon’u Gümüşhane, Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan bir tünel olduğunu ve yüksek yoğunlukta trafik yükü taşıyan bir güzergâhta inşa edildiğini ifade eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve milli kaynaklar kullanılmış ve proje Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edilmiştir” ifadelerini kullandı.



Yıllık 190 milyon tasarruf sağlanacak


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelin hizmete açılmasıyla birlikte kış şartlarında kesintiye uğrayan trafiğin kesintisiz ve konforlu akışının tesis edildiğini belirterek, “Zamandan 57 milyon TL, akaryakıttan 133 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 190 milyon TL tasarruf sağlamış oluyoruz” dedi.



Seyahat süresi ortalama 20 dakikaya indi


Yeni Zigana Tüneli, 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolunun, 2x2 şeritli bölünmüş yol haline getirildi. Proje ile mevcut güzergâh üzerinde bulunan 90 adet viraj ortadan kaldırıldı. Eğim yüzde 7,7’den yüzde 3,3’e düşürülerek yolun geometrisi iyileştirildi. Güzergâh 8 kilometre kısaltıldı, seyahat süresi otomobiller için 10 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika olmak üzere ortalama 20 dakika indirildi. Karbon salınımı 16 bin 598 ton azaltılarak, sürücülere daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı sağlayan proje ile ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler ortadan kaldırıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Manisa Başkan Balaban’dan Lalapaşalılara müjde Yunusemre Belediye Başkanı Semih Balaban, Lalapaşa Mahallesi’nde esnaf ziyaretleri gerçekleştirdi. Mahalle sakinleriyle bir araya gelen Başkan Balaban, Lalapaşa’ya ailelerin güvenle vakit geçirebileceği yeni bir sosyal alan kazandıracaklarını açıkladı. Başkan Balaban’a ziyaretlerinde Başkan Yardımcısı Haydar İzci, MAYEB Genel Müdürü İlhan Düzenli, MAYEB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cengiz Balkan ve belediye birim müdürleri eşlik etti. Mahalle Muhtarı Kader Koçak ile de görüşen Balaban, mahalleye yapılacak projeyle ilgili önemli bir müjde verdi. Lalapaşa Mahallesine yeni sosyal alan geliyor Mahallede uzun süredir ihtiyaç duyulan bir sosyal alanı hayata geçireceklerini belirten Yunusemre Belediye Başkanı Semih Balaban, çalışmaların kısa süre içinde başlayacağını söyledi. Projenin detaylarını paylaşan Balaban, "Lalapaşa Mahallemizde uzun zamandır ihtiyaç olduğu görülen bir sosyal alan çalışmasını başlatıyoruz. Buraya kazandıracağımız kafe ve dinlenme alanı, hem ailelerin hem gençlerin güvenle vakit geçirebileceği bir buluşma noktası olacak. Önceliğimiz; her mahallemizde vatandaşlarımızın nefes alabileceği, huzurla vakit geçirebileceği alanlar oluşturmak. Lalapaşa’yı daha güzel bir mahalle haline getirmek için söz verdiğimiz gibi çalışmaya devam ediyoruz" dedi. Başkan Balaban, projenin mahalle yaşamına yeni bir dinamizm katacağını belirterek vatandaşlara hayırlı olmasını diledi.
Manisa Baybatur: "Ulaştırmada 23 yılda Türkiye’nin çehresi değişti" AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, TBMM Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi üzerine yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ulaşım altyapısında son 23 yılda büyük bir dönüşüm yaşandığını söyledi. Baybatur, ulaştırma yatırımlarının ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine ciddi katkı sağladığını vurguladı. Baybatur, AK Parti hükümetlerinin 24’üncü bütçesini hayata geçirdiğini hatırlatarak, "Ulaştırmada ortaya koyduğumuz projelerle Türkiye’nin her noktasına yüksek standartlı ulaşım imkânı sağlanmıştır" dedi. Sivil havacılıkta yolcu sayısı 231 milyona ulaştı Türkiye’nin havacılıkta tarihi bir hamle gerçekleştirdiğini ifade eden Baybatur, 2003 yılından bu yana uygulanan "Hava yolunu halkın yolu yapma" politikasıyla yolcu sayısının 231 milyona ulaştığını belirtti. Baybatur, 2003’te 489 olan hava aracı sayısının 2025 yılı itibarıyla 2 bin 200’e; uçak sayısının ise 162’den 794’e yükseldiğini söyledi. Dış hat uçuş noktalarının 60’tan 355’e çıktığını kaydeden Baybatur, Türkiye’nin yolcu sayısında dünyada 7’nci, Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer aldığını, aktif havalimanı sayısının da 26’dan 58’e yükseldiğini aktardı. Karayollarında bölünmüş yol ağı 30 bin kilometreyi geçti Türkiye’nin karayolu yatırımlarında büyük bir ivme yakaladığını belirten Baybatur, 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi projelerin ülkeye önemli bir ulaşım kapasitesi kazandırdığını ifade etti. 2002’de 1.714 kilometre olan otoyol uzunluğunun 3.796 kilometreye çıktığını söyleyen Baybatur, tünel sayısının 83’ten 533’e; bölünmüş yol ağının ise 6.101 kilometreden 30.014 kilometreye ulaştığını dile getirdi. Manisa’ya 23 yılda 23 milyar liralık yatırım Manisa’da ulaştırma yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Baybatur, "2002’de 82 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 627 kilometreye çıkarılmıştır. Bakanlığımız tarafından 4 bin 110 metre tünel, 135 köprü ve 6 bin 582 metre köprü imalatı tamamlanmıştır. Manisa’ya yapılan ulaştırma yatırımlarının toplam maliyeti 23 milyar 165 milyon liraya ulaşmıştır" dedi. Baybatur, İzmir-Manisa yolu, Sabuncubeli Tüneli, Manisa Çevre Yolu, Kula-Uşak yolu ve Bergama-Soma-Akhisar yolunun tamamlandığını hatırlattı. Kent genelindeki yol ve kavşak çalışmalarının sürdüğünü belirten Baybatur, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde çalışmaların devam ettiğini söyledi. Proje tamamlandığında 14 saatlik yolculuk süresinin 3,5 saate ineceğini ifade etti. Öte yandan Baybatur, Banaz-Manisa arasındaki altyapı işlerinde yüzde 83 fiziki ilerleme sağlandığını belirterek hattın 2028 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini kaydetti.
Isparta Kayıp baş cinayetinde şüpheliler olaydan sonra yeniden bölgeye dönmüş Isparta’da başsız halde bulunan Ferdi Özdemir’in kayıp başını arama çalışmaları 6’ncı gününde sürerken, olay yerini uzaktan gören bir güvenlik kamerası kaydı tespit edildi. Kayıtlarda aracın kişi ya da kişiler tarafından el fenerleriyle durdurulduğu ve ardından yakıldığı anların görüldüğü, ancak görüntülerin uzaklık ve karanlık nedeniyle hem plakaları hem de şüphelileri net göstermediği kaydedildi. Şüphelilerin olaydan sonra bölgeden ayrılıp kısa süre sonra yeniden olay yerine döndüklerinin tespit edilmesi ise başın olay sonrası alındığı ihtimalini güçlendirdi. Olayla ilgili gözaltına alınan 5 şüpheli, çıkarıldıkları mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Isparta’nın Keçiborlu ilçesine bağlı Aydoğmuş köyünde 4 Aralık Perşembe günü akşamı meydana gelen olayda, vatandaşlar dağlık alanda yanmış bir aracın yakınında hareketsiz halde bir kişi görünce durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. Olay yerine gelen jandarma ekipleri, baş kısmı olmayan erkek cesedinin, köyde kayıp olarak aranan 39 yaşındaki çoban Ferdi Özdemir’e ait olduğunu belirledi. Yakınlarının teşhisiyle kimlik doğrulandı. Jandarma, Özdemir’in cenazesinin otopsi için morga kaldırılmasının ardından geniş çaplı soruşturma başlattı. Otopsi raporunda Özdemir’in göğsünde üç, bel kısmında iki bıçak darbesi tespit edildi. Son görüntüleri ortaya çıktı Olay günü akşama ait güvenlik kamerası görüntülerinde Özdemir’in saat 19.55’te markete girip alışveriş yaptıktan sonra köyden ayrıldığı görüldü. Aramalar hem arazide hem köyde sürüyor Olayın sabah saatlerinde kayıp başı bulmak için özel kadavra köpekleri, arama dedektörleri ve komando birlikleriyle arazide çalışma yapıldı. Öğleden sonra ise köyde şüpheli görülen bazı evlerde aramalar gerçekleştirildi. Olayla ilgili gözaltına alınan 4 kişi ilk aşamada sorgulandı. Ardından gözaltına alınan 5 şüpheli, sevk edildikleri mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Vali Erin: "Hunharca işlenen bir cinayet" Ailenin evine taziye ziyaretinde bulunan Isparta Valisi Abdullah Erin, "Ferdi kardeşimiz vücut bütünlüğü bozularak hunharca işlenen bir cinayete kurban gitti. Tüm ihtimaller titizlikle araştırılıyor. Bu cinayet aydınlatılıncaya kadar bize uyku haram" dedi. Olayı gören uzaktan kamera kayıtları ortaya çıktı Olay bölgesini çok uzaktan gören bir güvenlik kamerası kaydında, Özdemir’in aracının kişi ya da kişilerce el fenerleriyle önü kesilerek durdurulduğu ve ardından aracın yakıldığı anların net şekilde görüldüğü bildirildi. Ancak kameranın çok uzakta olması ve olayın akşam saatlerinde meydana gelmesi nedeniyle, aracı durduran diğer aracın plakasının ve olayı gerçekleştiren kişilerin belirgin şekilde seçilemediği ifade edildi. Kayıtlarda ayrıca şüpheli ya da şüphelilerin olay yerinden uzaklaştıktan bir süre sonra yeniden bölgeye döndükleri, birkaç dakika kaldıktan sonra tekrar ayrıldıkları tespit edildi. Bu durum, kayıp başın olay sonrası olay yerinden alınmış olabileceği ihtimalini güçlendirdi. Olayla ilgili soruşturma sürüyor.
Bursa Bursa afetlere engelsiz hazırlanıyor Bursa Büyükşehir Belediyesi bünyesinde personelin gönüllü katılımıyla kurulan Bursa Acil Müdahale (BAM) ekibi, özel gereksinimli bireyler için afet öncesi alınabilecek önlemler, afet anında güvenli, hızlı ve doğru şekilde tahliye edilmeleri konularında bilgilendirildi. Birinci derece deprem kuşağında yer alan Bursa’nın dirençli ve sürdürülebilir bir kent olması adına çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, Afet İşleri Dairesi Başkanlığı bünyesine belediye personelinin gönüllü katılımıyla oluşturulan Bursa Acil Müdahale (BAM) ekibinin eğitim faaliyetlerine ara vermeden devam ediyor. Güvenli ve hızlı tahliye ele alındı BAM ekibine, Afet İşleri Dairesi Başkanlığı ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Engelli Hizmetleri Şube Müdürlüğü iş birliğiyle afet öncesinde, anında ve sonrasında engelli bireylere nasıl yaklaşılacağı konusunda eğitim verildi. ’Kimseyi Geride Bırakmıyoruz’ sloganıyla Afet Koordinasyon Merkezi’nde yapılan (AKOM) eğitimde, özel gereksinimli bireylerin güvenli, hızlı ve doğru şekilde nasıl tahliye edileceği anlatıldı. Dünya Engelliler Günü kapsamında gerçekleştirilen programda, özel ihtiyaçların değerlendirilmesi ve hassasiyetlerin operasyonel süreçlere entegre edilmesi konuşuldu. Eğitimin sonunda görme engelli bireylerin isteği doğrultusunda telsizin nasıl kullanıldığı da anlatıldı. Afet Koordinasyon Şube Müdürü Ceyhun Eskioğlu, BAM ekibine engelli bireylerin bir afet anında nasıl tahliye edilmesi, tahliyesinde hangi kuralların uygulanması gerektiğine dair kapsamlı bir bilgi verildiğini söyledi. Başkan Mustafa Bozbey’in de bu tür eğitimlere önem verdiğini hatırlatan Eskioğlu, özel gereksinimli bireylerle birlikte kimseyi geride bırakmayacaklarını söyledi.