EKONOMİ - 17 Ocak 2019 Perşembe 14:05

Bakan Turhan’dan Antalya-İzmir arası hızlı tren ve otoyol müjdesi

A
A
A
Bakan Turhan’dan Antalya-İzmir arası hızlı tren ve otoyol müjdesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Antalya-İzmir arasını hızlı tren ve otoyolla bağlamayı planladıklarını belirterek, "Bununla ilgili proje çalışmalarımız da devam ediyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Antalya-İzmir arasını hızlı tren ve otoyolla bağlamayı planladıklarını belirterek, "Bununla ilgili proje çalışmalarımız da devam ediyor. Onları da önümüzdeki dönemde yatırım programına alarak yapım çalışmalarına başlamayı planlıyoruz" dedi.


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Antalya’ya gelerek Konyaaltı ilçesinde yapımı devam eden Serbest Bölge Köprülü Kavşağı yapımı çalışmalarını yerinde inceledi. Burada bilgiler alan Bakan Turhan, ardından Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü Antalya Çevre Yolları Kontrol Şefliğine gelerek, gazetecilere açıklamalarda bulundu. Bakan Turhan, Antalya’nın turizm ve tarım konusundaki önemine dikkat çekip, buna bağlı kentte oluşan trafik sıkıntısına işaret etti.


Gelişen Türkiye ile birlikte Antalya’nın da bu durumdan nasibini aldığını belirten Turhan, Antalya’nın çevre illerle olan karayolu bağlantılarını önemli ölçüde bölünmüş hale getirdiklerini söyledi. Özellikle Antalya merkezli yolların kesişen önemli akslarının birleştiği yerlerde köprülü kavşak yapma ihtiyacı duyulduğunu ifade eden Turhan, "Bugün Antalya sahil yolu ve Burdur-Antalya-Kemer istikametinde bulunan köprülü kavşağımızın şantiyesinde bulunuyoruz. Burası özellikle yaz aylarında hem zemin kavşağın mevcut trafiği geçirmekte çok zorlandığı, trafik akışında tıkanıklıklara neden olduğu bir kavşaktı. Burayı köprülü kavşak haline getiriyoruz. İnşallah önümüzdeki birkaç ay içerisinde tamamlanarak köprülü kavşak haline gelecek ve kesintisiz trafik akım koşullarında hizmet verecek" dedi.


Antalya’nın komşu illerle olan bağlantısında da çalışmaların devam ettiğini kaydeden Bakan Turhan, "Akdeniz sahil yolu, gerek Mersin istikametinde, gerekse Fethiye-Muğla istikametindeki bölünmüş yol çalışmalarımız devam etmekte. Yine Alanya çevreyolunda çalışmalarımız devam ediyor. Antalya ilimizi Anadolu’ya bağlayan, iç kesimlerdeki güzergahlarda da iyileştirme çalışmalarımız devam etmekte. Bunlardan Afyon-Burdur istikameti, Konya-Seydişehir ve Beyşehir istikameti. Yine Konya ilimizin Alanya’ya bağlantısını sağlayan Hadim-Taşkent Alanya yolu, halk dilinde Kuşyuvası olarak bilinen kesimde yol standartlarını iyileştirme çalışmalarımız devam ediyor. Tabi Toroslar’ın bulunduğu bu arazide tünellerle, viyadüklerle bu güzergahları iyileştirme, standartlarını yükseltme ve seyahat süresini kısaltma amacıyla yaptığımız projelerde çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu.



"Antalya’nın ulaşımı daha rahat, konforlu, ekonomik bir seviyeye gelecek"


Antalya’ya diğer illerden konforlu ve kısa süreli seyahat için turizme katkı yapmak, tarım ürünlerinin de ihracatını kolaylaştırmak için yollarda iyileştirme çalışmaları yaptıklarını belirten Turhan, "Bunların önemli kısmı aslında tamamlandı. Bazı kritik yerlerdeki tünel ve viyadük imalatların bulunduğu kesimlerde çalışmaları hızlandırdık. Bunları da kısa sürede tamamlayıp hizmete aldığımızda Antalya’nın ulaşımı daha rahat, konforlu, ekonomik bir seviyeye gelecek" dedi.



Antalya-İzmir hızlı tren ve otoyolla bağlanacak


Antalya’daki yapımı devam eden Gazipaşa Balıkçı Barınağı ve Yat Limanı ile Demre yat limanını bu yıl içerisinde hizmete açacaklarını bildiren Bakan Turhan, bugüne kadar Antalya’ya 11 milyar liralık yatırım yaptıklarını ve bunların 1 milyar liralık bölümünün yap-işlet-devret yöntemiyle yapıldığını aktardı.


Son olarak önemli bir müjdeyi de basın mensuplarıyla paylaşan Bakan Mehmet Cahit Turhan, Antalya’yı İzmir’e hızlı tren ve otoyolla bağlamayı planladıklarını açıkladı. Turhan, "Bu yatırımlara ilave olarak Antalya’yı yakın gelecekte İzmir’e otoyolla bağlamayı, hızlı trenle bağlamayı da planlıyoruz. Bununla ilgili proje çalışmalarımız da devam ediyor. Onları da önümüzdeki dönemde yatırım programına alarak yapım çalışmalarına başlamayı planlıyoruz" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Adana’da buğday hasadı başladı, verim yüzleri güldürdü Stratejik öneme sahip birçok ürünün hammaddesi olan buğdayın, Adana’da hasadı başladı. Türkiye’nin en önemli hububat üretim merkezlerinden Adana’da buğdayda hasat başladı. Birçok ürünün hammaddesi olan ve savaşlar nedeniyle stratejik öneme sahip buğday için biçerdöverler Çukurova’daki tarlalarda çalışmaya başladı. Türkiye’nin ilk buğday hasadının yapıldığı ve ihtiyacın yaklaşık yüzde 4’ünü karşılayan Adana’da kıyı şeridi dışındaki bölgelerde üretim yapan çiftçiler ise ürünlerinin olgunlaşmasını bekliyor. Bu yıl kent genelinde 1 milyon 330 bin dekar buğday ekildi. Dönüm başına ortalama 500 ile 600 kilogram arasında verim alınan buğdayda toplamda ise 1 milyon tona yakın rekolte bekleniyor. “Verimi iyi bekliyoruz” Hasat sırasında İhlas Haber Ajansı’na konuşan Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, “Adana’da ilk turfanda buğday hasadı başladı. 50 dönüm alanda bugün buğday alanı yapılıyor. Kurak bir alanda olmamıza rağmen dönüme 600-650 kilogram verim bekliyoruz. Bundan sonra burada ki hasat ovaya doğru ilerleyecek. Adana’nın tamamında verimi iyi bekliyoruz” dedi. “Çiftçiler buğdayını ucuza satmasın” Çiftçilere buğdayların Toprak Mahsulleri Ofisi’ne (TMO) satılması gerektiğini anlatan Doğan, “Lisanslı depolar bütün çiftçilerin buğdayını alacak. Çiftçiler buğdayını ucuza satmasın. Önümüzdeki günlerde buğday fiyatları açıklanınca lisanslı depolara çiftçi buğdayını döksün. Oradan alacağı elektronik ürün senediyle satışı TMO’ya gerçekleştirebilir. Bizler fiyatları bu sene ton başına 15 bin lira bekliyoruz. Prim desteğinin de ovada 1, kıraç bölgelerde 2 lira olmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı. Öte yandan Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, fiyatların çiftçiyi sevindirmesiyle gelecek sene ekim alanlarının daha da artacağını sözlerine ekledi.
Kocaeli Küresel Çevre Fonu’ndan Kocaeli’ye pilot şehir görevi Kocaeli, Küresel Çevre Fonu (GEF) tarafından finanse edilen, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın desteğiyle Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından yürütülmesi planlanan "Kirliliğe Karşı Sıfır Atığa Geçiş Girişimi Projesi"nde pilot bölge seçildi. Sıfır atıkta uzun vadeli bir vizyona doğru şehir düzeyinde entegre planlama ve programlamayı teşvik etmeyi amaçlayan proje kapsamında Kocaeli ile birlikte Sierra Leone’da Freetown, Tunus, Çin’den Tianjin ve Uruguay’dan Montevideo pilot şehir olarak yer aldı. Proje, gelişmekte olan ekonomiler ve en az gelişmiş ülkelerden (LDCs) pilot şehirleri kirlilik ve kaynak israfına karşı sürdürülebilir üretim ve tüketim için yeşil ve döngüsel ekonomi ve atık hiyerarşisi ilkesi doğrultusunda sıfır atık vizyonuna doğru desteklemeyi amaçlıyor. Ülkemizde projenin faydalanıcı kuruluşu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı olurken, paydaşları ise Kocaeli Valiliği, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, İlçe Belediyeleri, Kocaeli Sanayi Odası ve Sivil Toplum Kuruluşları oldu. Sıfır atık ve sıfır kirlilik konusunda uzun vadeli bir vizyona doğru şehir düzeyinde entegre planlama ve programlamayı teşvik etme hedefini taşıyan projede; sıfır atık kentine geçişin finansal zorluklarını ele almak üzere sürdürülebilir yatırımı ve maliyet geri kazanımını teşvik etme, zararlı kimyasalları ortadan kaldırma, bilgi ve birikimi toplumun bütünü yaklaşımıyla erişilebilir hale getirme gibi alt hedefler bulunuyor. 5 ana bileşen Projenin ana bileşenleri 5 başlık altında toplanıyor. Buna göre, Entegre Planlama ve Programlama Bileşeni; sıfır atık şehirlerine yönelik kentsel atık yönetiminin entegre planlamasını teşvik etmek için gerekli koşulların sağlanmasını hedefliyor. Finansman Araçları Bileşeni; Sıfır atık kentine geçişin finansal zorluklarını ele almak için farklı yasal ve finansal yönlendirme araçlarının araştırılmasını hedefliyor. Sürdürülebilir Tüketim ve Üretim Bileşeni; Sürdürülebilir üretimi ve tüketimi artırmak için zararlı kimyasalları ortadan kaldırmayı, eko-tasarımı teşvik etmeyi ve malzemelerin döngüselliği için ekosistem inşa etmeyi hedefliyor. Eğitim, Öğretim, Savunuculuk ve Resmileştirme Bileşeni; Kilit paydaşlar için bilgi ve birikimi toplumun bütünü yaklaşımıyla erişilebilir hale getirmeyi ve sıfır atığa yönelik farkındalığı artırmayı amaçlıyor. Projenin Küresel Bileşeni ise SWAP girişiminin koordinasyon, iletişim, öğrenme ve bilgi yönetimi işlevini yerine getirecek, sıfır atık takas evini, sıfır atık finansal platformunu ve ortaklığını destekleyecek. Proje hazırlık aşamasında 2025 yılında başlayacak projenin 5 yıl sürmesi ön görülüyor. Hazırlık aşamasında olan proje içeriğinde, Kocaeli’de yapılması planlanan faaliyetler ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordineli olarak belirlenerek, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bildirildi. Proje kapsamında 14-17 Nisan tarihlerinde Belçika’nın başkenti Brüksel’de düzenlenen Çalıştay ve Döngüsel Ekonomi Forumuna Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve UNDP yetkilileri ile birlikte katılım sağlandı. Küresel ortaklık ağının kurulumuna yönelik başlatılan bu çalışmada finans uzmanları ve kurumları, hükümet temsilcileri, uluslararası kuruluşlar, yerel yönetimler ve Birleşmiş Milletler temsilcileri yer aldı. Çalıştayda ve döngüsel ekonomi forumunda sıfır atık şehirleri inşa etmek konusundaki deneyimler ve iyi uygulamalar paylaşıldı. Ayrıca "Kirliliğe Karşı Sıfır Atığa Geçiş Girişimi"nin" hem küresel hem de şehir özelinde bileşenleri incelenerek, bu yönde iyileştirme yapılması gerekenler belirlendi.
İstanbul 2024’ün ilk çeyreğinde Akbank’tan Türk ekonomisine 1 trilyon 323 milyar TL kredi desteği Akbank, 2024’ün ilk çeyreğinde Türk ekonomisine 1 trilyon 323 milyar TL kredi desteği sağladı. Akbank, 2024’ün birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Genel Müdür Kaan Gür, Akbank’ın 2024 birinci çeyrek finansal sonuçları üzerine yaptığı açıklamada, “Geçtiğimiz yılın ikinci yarısında başlayan parasal sıkılaştırma süreci bu yılın ilk çeyreğinde devam etti. Türk bankacılık sektörü bu süreçte de güçlü yapısını korudu. Diğer taraftan, iyileşen ülke risk primi bankacılık sektörünün dış kaynağa ulaşımını kolaylaştırdı. Nitekim Akbank da Türkiye’nin ilk defa tamamı yurt dışı yerleşik nitelikli yatırımcılar tarafından satın alınan Basel III uyumlu ilave ana sermaye tahvil ihracını rekor talep ile gerçekleştirdi” dedi. “2024’ün ilk çeyreğinde ekonomimize 1 trilyon 323 milyar TL kredi desteği sağladık” Gür, açıklamalarına şöyle devam etti: “2024’ün ilk çeyreğinde ekonomimize sağladığımız kredi desteğini 1 trilyon 57 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 1 trilyon 323 milyar TL seviyesine çıkardık. Toplam mevduatımız 1 trilyon 374 milyar TL’ye, aktiflerimiz ise 2 trilyon 72 milyar TL’ye ulaştı. Yüzde 19,2 düzeyinde gerçekleşen güçlü konsolide sermaye yeterlilik oranımızla, reel sektörün büyümesine ve gelişmesine destek olmayı sürdürdük. Bankamız yılın ilk çeyreğinde 3 milyar 314 milyon TL vergi karşılığı ayırarak 13 milyar 185 milyon TL konsolide net kâr elde etti. Başarılı performansları için çalışma arkadaşlarıma ve bizlere duydukları güven için başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımıza teşekkür ederim.”