KÜLTÜR SANAT - 18 Ekim 2019 Cuma 12:26

Bartın Üniversitesi’nden bölge tarihini değiştiren keşif

A
A
A
Bartın Üniversitesi’nden bölge tarihini değiştiren keşif

Bartın Üniversitesi tarafından yürütülen arkeolojik yüzey araştırmalarında tespit edilen Paleolitik döneme ait buluntular, bölge tarihinin 10 bin yıldan daha eski olduğunu ortaya koydu.

Bartın Üniversitesi tarafından yürütülen arkeolojik yüzey araştırmalarında tespit edilen Paleolitik döneme ait buluntular, bölge tarihinin 10 bin yıldan daha eski olduğunu ortaya koydu.


Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Fatma Bağdatlı Çam tarafından yürütülen "Bartın İli ve İlçeleri Yüzey Araştırması: Bartın’ın Taş Çağlarından Osmanlı Döneminin Sonuna Kadar Olan Dönemlere Ait Kültür Varlıklarının Tespiti ve Belgelenmesi Projesi” kapsamında çalışmalar tamamlandı. Bartın Üniversitesi’yle birlikte 6 faklı üniversiteden öğretim elemanları ile Kültür ve Turizm Bakanlığı personelinin yer aldığı çalışmalar 2 yıl boyunca devam etti. Yüzey araştırmaları kapsamında Bartın’ın Ulus ve Amasra ilçeleriyle merkeze bağlı Mugada, Karasu, Beşköprü, Arıönü, Güzelcehisar, Kocareis ve Arıt köylerinde yüzey araştırmaları yapıldı.



“Bölge tarihi Taş Çağlarına kadar uzanıyor”


Uzun soluklu çalışmalar sonucunda elde edilen bulguları değerlendiren Sanat Tarihi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Çam, yapılan tespitler ışığında Bartın’ın yerleşim tarihinin Paleolitik Dönem olarak adlandırılan Taş Çağlarına kadar uzandığını söyledi.


Doç. Dr. Çam, araştırmalar kapsamında tespit edilen buluntuların bölge tarihinin 10 bin yıldan eski olduğunu kanıtladığını da ifade ederek, “Bölgede elde edilen Paleolitik döneme tarihlenen taş aletler bölge tarihinin on bin yıldan daha eski olduğunu kanıtlamaktadır.” dedi.



“Amasra’nın yerleşim tarihi bilinenden daha eski”


Cenevizliler dönemine ait tarihi kalenin UNESCO’nun Dünya Miras Geçici Listesi’ne yer aldığı Amasra ilçesindeki çalışmalar hakkında da bilgi veren Doç. Dr. Çam, “Bartın sınırları içerisinde Ceneviz Kalesi ile tanınan Amasra’nın (Amastris Antik Kenti) Roma ve Bizans Dönemine ait önemli yapı kalıntılarının korunduğu ve antik kentin yapılacak kazılarla ortaya çıkartılabileceği anlaşılmaktadır. Ayrıca Amasra ve çevresinde olasılıkla Demir Çağlarından itibaren kullanılan Anakaya Anıtları ve seramik buluntular tespit edildi.” diye konuştu.


Doç. Dr. Çam, Amasra’nın yerleşim tarihi bilinen 3 bin yıldan daha eskiye uzandığının da tespit edildiğini sözlerine ekledi.



“En az Amasra kadar önemli yerleşim merkezleri tespit ettik”


Bölge tarihiyle ilgili heyecanlandıran açıklamalarda bulunan Doç. Dr. Çam, Amasra dışında en az burası kadar önemli ve görkemli yeni yerleşim merkezlerinin tespit edildiğini ifade etti.


Doç. Dr. Çam, antik kaynaklarda ismi geçmeyen bu yerleşimlerle ilgili çalışmaların gelecek yıllarda yapılacağının da müjdesini verdi.



Doç. Dr. Çam katkı sunanlara teşekkür etti


Bartın’da gerçekleştirilen ve bölge tarihiyle ilgili yeni verilerin ortaya konulduğu çalışmalara destek verenlere teşekkür eden Doç. Dr. Çam, “Gerçekleştirilen çalışmalar iç ve dış paydaşlarımızın destekleriyle nihayete ulaştı. Bu noktada Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’ne şükranlarımızı sunuyoruz. Destekleri için Bartın Valimiz Sayın Sinan Güner başta olmak üzere Bartın Belediye Başkanımız Sayın Cemal Akın, Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı, Kozcağız Belediyesi, Amasra Belediyesi’ne teşekkürlerimizi sunuyoruz. Ayrıca tüm çalışmalarımızda olduğu gibi bölgemize odaklanarak gerçekleştirdiğimiz arkeolojik yüzey araştırmalarında da yakın ilgileri ve destekleri dolayısıyla Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Sayın Orhan Uzun’a teşekkür ederiz.” şeklinde konuştu.



Rektör Uzun tebrik etti


Proje ekibini gayretlerinden dolayı kutlayan Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun ise “Bartın Üniversitesi olarak tüm çalışmalarımızda bölgemizden başlayarak, ülkemizin gelişimine katkı sunmak için gayret ediyoruz. Bu misyonla Sanat Tarihi Bölümü öğretim elemanlarımız tarafından yürütülen ve dış paydaşlarımızın destek verdiği projeyi oldukça anlamlı buluyorum. Bölge tarihini değiştiren, ortaya konulan verilerle bizleri heyecanlandıran proje dolayısıyla başta Doç. Dr. Fatma Bağdatlı Çam olmak üzere tüm çalışma ekibine teşekkür ediyorum. İnanıyorum ki önümüzdeki dönemde bu çalışmaya entegre olarak yapılacak çalışmalarla da önemli sonuçlar elde edilecektir. Ayrıca bu doğrultuda destekleri için Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy ile birlikte bakanlık çalışanlarına, iyi dilekleri ve yakın ilgileri dolayısıyla YÖK Başkanımız Prof. Dr. Sayın M. A. Yekta Saraç hocamızla birlikte YÖK üyelerimize de şükranlarımı sunuyorum.” diye konuştu.



Araştırmalara 6 üniversiteden öğretim elemanları ve öğrenciler katıldı


Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Çam başkanlığındaki yüzey araştırmalarına; Kültür ve Turizm Bakanlığı adına Bakanlık Yetkili Uzmanı Nihal Temiz, Bartın Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Ali Bora, Dr. Öğr. Üyesi Handan Bilici, Arş. Gör. İzzettin Elalmış ile Arş. Gör. Sinan Paksoy, Adnan Menderes Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden Arş. Gör. Mükerrem Kürüm, Selçuk Üniversitesi Arkeoloji Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Suhal Sağlan, Süleyman Demirel Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden Arş. Gör. Ercan Verim, Kocaeli Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü’nden Arş. Gör. Yasemin Bora, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Arkeoloji Bölümü’nden Epigraf, Doç. Dr. Bülent Öztürk, Ardahan Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Berkay Dinçer, Arkeolog Zeynep Kelpetin ve Bartın Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü ile Adnan Menderes Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü öğrencileri katıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İstanbul Havalimanı’nda faciadan dönüldü, uzman isim sistemin nasıl çalıştığını gösterdi: “Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik” İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, İstanbul Havalimanı’nda kargo uçağının gövde üzeri iniş yapmasıyla değerlendirdi, uçak iniş takımlarının çalışma sistemine yönelik bilgi verdi. Doç. Dr. Kurnaz, “Hidrolik borularda, kumandalarda bir tıkanıklık ya da mekanik sıkışma söz konusu olmuş olabilir. Sağ ve solundaki ana iniş takımları uçağın pistten çıkmasını biraz engellemiş gibi gözüküyor, daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik. Pistten çıkarsa yolcuların zarar gördüğü değişik tarihlerde örnekler var, yaşanabilirdi. Dönem dönem yaşanabilen kazalar, daha kötü sonuçlananları var, genel olarak başarılı bir iniş, pilotlarımızı tebrik ediyorum” dedi. İstanbul Havalimanı’nda Paris-İstanbul seferini yapan FedEx Havayolları’na ait Boeing 763 tipi bir kargo uçağı, ön iniş takımlarının açılmaması üzerine gövde üzerine iniş yaptı. Ölen ya da yaralananın olmadığı olayda 2 pilot tahliye edilirken İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilatoj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, yaşananları değerlendirdi. Doç. Dr. Salim Kurnaz, Hidrolik İniş Takımı Eğitim Seti’nde iniş takımlarının nasıl çalıştığı anlattı. “Bölgesel bir sıkıntı yaşanmış olabileceğini düşündürüyor” İstanbul Havalimanı’nda kargo uçağının ön iniş takımlarının açılmaması sonrası gövde üzeri iniş yapmasıyla ilgili konuşan İstanbul Aydın Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Pilotaj Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Salim Kurnaz, “Ana iniş takımlarının açılıp burun iniş takımlarının açılmaması sadece burun iniş takımında bölgesel bir sıkıntı yaşanmış olabileceğini düşündürüyor. İniş takımları hidrolik sistemlerle kontrol edildiği için öncelikle bölgedeki hidrolik borularda, kumandalarda bir tıkanıklık ya da iniş takımları mekanik sistemler olduğu için mekanik herhangi bir sıkışma ya da açılamama söz konusu olmuş olabilir. Kış şartlarında biraz daha buzlanma tarzı şartlar düşünülebilir. Özellikle uçakların çok yüksek irtifalarda -30, -50 derecelere varan sıcaklıklarda uçtuğu düşünüldüğünde buzlanma akla geliyor ama mevsimsel olarak biraz daha düşük bir ihtimal. O yüzden öncelikli olarak hidrolik sistemlerde bir arıza ya da kumandalarda bir arıza olarak düşünebilir. Teknik ekip yaptığı inceleme sonrası daha detaylı araştırmayı yapabilecektir, bunlar sadece ilk baştaki tahminlerimiz. Bakımsal olarak bir sıkıntı yaşandığını düşünmüyorum. Yazılımsal ve mekaniki olarak bütün sistemler kontrol ediliyor, uçuş öncesi, uçuş sonrası, günlük çekler, iniş takımları kontrolleri bunların yapılmış olması gerekiyor, bir hava aracının bunlar yapılmadan uçuşa çıkması imkansız” dedi. “Yolcu olmuş olsa belki daha sıkıntılı bir süreç olabilir” Pilotların yaşanabilecek olumsuzluklara karşı eğitimli olduğunu aktaran Doç. Dr. Kurnaz, “Pilotlarımız bir uçuş esnasında başlarına gelebilecek bütün emergence prosüdürler üzerinde full hakimiyete sahip olacak şekilde eğitiliyorlar. Derslerimizin geçme notu 100 üzerinden yüzdür, 99 alsalar bile başarısız kabul edilirler. O yüzden bütün prosedürlere hakimdirler, pilotsal bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Mekaniki olarak burun iniş takımında bir sıkıntı olmuş olabilir. Ana iniş takımlarının açılması burun iniş takımlarının açılmaması merkezi bir problem değil de daha çok ilk bakışta burun iniş takımına yönelik bir arızayı düşündürüyor. Pilot inişe geçmeye başladığı, iniş takımlarını açtığı anda göstergesinde iniş takımlarının tam açıldığının sinyalini almak zorunda. Bunu alamadığı zaman kuleyle temasa geçip önce pass geçip iniş takımlarını kuleden fiziki olarak gözle kontrol ettirmesi gerekiyor. Gözle kontrol edildikten sonra kulede iniş takımının açılmadığını onayladığı anda acil durum prosedürler başlatılıyor. Normal olarak 2 iniş takımı da açılmadığı zaman pist bir köpükle kaplanıyor ki herhangi bir gövdeyi piste sürtmesi esnasında yangın çıkmasın diye. Arkada kargo da olsa yolcu olmuş olsa belki daha sıkıntılı bir süreç, yolcular arasında korkma tarzı bir şey olabilir ama pilotlarımız bu konuda eğitimli. Arkada kargo da yolcu da olsa uçağı gövde üzerine indirebilecek eğitimleri aldıklarını düşünüyorum. O yüzden başarılı bir iş olmuş, pilotlarımızı da tebrik ediyorum. “Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik, pilotlarımızı tebrik ediyorum” Sözlerini sürdüren Doç. Dr. Kurnaz, “Özellikle ana iniş takımları açıldığı için sağ ve solundaki ana iniş takımları bu olayda uçağın pistten çıkmasını biraz engellemiş gibi gözüküyor. Normalde ana iniş takımları da açılmasa gövde üzerine indiği için oval bir düzlem, muhtemelen pistin sağına ya da soluna kayma tarzı bir şey gerçekleştirebilir. Daha büyük olaylarla karşı karşıya kalabilirdik, büyük de şansımız olmuş herhangi daha büyük bir olay yaşanmamış. Bu tarz gövde üzerine iniş olaylarında özellikle hava aracı pistten çıkarsa yolcuların zarar gördüğü, değişik tarihlerde olaylar ve örnekler var yaşanabilirdi. Pilotlarımız ve kule operatörlerimiz havaalanı personeli gayet uygun bir şekilde davranmış, gerekli önlemleri alıp hava aracını indirmişler. Bunlar dönem dönem yaşanabilen kazalar, dönem dönem örnekleri var. Daha kötü sonuçlananları var ama genel olarak baktığımızda başarılı bir iniş” diye konuştu. İniş takımının nasıl çalıştığını anlattı Hidrolik İniş Takımı Eğitim Seti’nde süreci anlatan Doç. Dr. Kurnaz şöyle konuştu: “Pilot ve teknisyenlerin eğitimimde kullandığımız simülasyon cihazımız iniş takımın nasıl açıldığını ve kapandığını gösteren ve tamamen uçak sistemleriyle birebir aynı olan bir sistemimiz. Öncelikle bir gösterge sistemimiz var, uçak takımları tamamen kapalı ve kilitli pozisyondaysa pilot göstergesinden görebiliyor. Hareket ettirmeye başladığı zaman iniş takımları açılsın hareketi sonrası açıldığı göstergesi ve en sonda aşağıda kilitli pozisyona geldiği zaman açıldı ikazını alıyor. Eğer açılmazsa bu ikaz ışığı yanmıyor ve aynı zamanda sesli olarak uçak pilotu iniş takımları tamamen açılmadı diye uyarıyor. Muhtemelen bu olayda da pilot ikazı aldığı için kuleyle temasa geçip ‘iniş takımlarım açılmadı’ diye acil durum bildirmiş görünüyor” dedi.
Mardin Mardin’de DİKA desteğiyle kurulan tekstil fabrikalarında 5 bin kişi istihdam edilecek Mardin’de Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) desteğiyle kurulan fabrikalarda 5 bin kişi istihdam edileceği belirtildi. Projesi tamamlanan Derik ve Dargeçit ilçelerinde 265 kişi istihdam ediliyor. Çalışan ve Üreten Gençler Programı çerçevesinde desteklenen bir projeye imza atıldığını belirten Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) Genel Sekreteri Aykut Aniç “Mardin’de sekiz tane projemiz var. Bunlardan iki tanesi tamamlandı” dedi. Derik ve Dargeçit projeleri tamamlanmış ve faaliyete geçmiş durumda olduğunu belirten Aniç, “Bir kısmının yapımı tamamlandı şu an işlemleri devam ediyor. Faaliyete geçme aşamasında bir kısmı da yapımı devam ediyor. Bu çerçevede bölgedeki iş gücünün katma değer alanına çevrilmez edilmesini destekler. Buna aracılık ediyoruz. Bunlar şu aşamada da bölgede ön plana çıkmış. Atölyeye baktığımız zaman yüksek bir kısmı gençlerden oluşuyor. Kadın istihdamına baktığımız zaman çok sayıda kadın istihdamı var. Diğer projeleri düşündüğümüz zaman Dargeçit ile birlikte şu an 265 kişi istihdam edilmiş durumda. İlçelerimiz bir şu anda projelerimiz var bunları da dahil ettiğimiz zaman bölgemizdeki diğer illerle birlikte toplamda 26 tekstil atölyesinin faaliyete geçirmiş ve toplamda 5 bin üzerinde istihdam sağlamış olacağız bunlardan bir bir tanesi Derik ilçemizdir. Burada bir çok genç istihdam edilen bir tesistir” ifadelerini kullandı. İlçede kurulan tekstil fabrikasında özellikle kadın ve gençlerin istihdam edilmesinden memnuniyet duyduklarını belirten Derik Kaymakamı Evren Çakır, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mehmet Fatih Kacır ve Gençlik Spor Bakanımız Dr. Osman Aşkın Bak iş birliğinde, il düzeyinde ise valiliğimiz, kaymakamlığımız ve Dicle Kalkınma Ajansının girişimleri ile 150 kişi istihdam ediliyor. Çalışan ve Üreten Gençler Programı çerçevesinde önemli bir işe imza atıldı. Bu çerçevede baktığımız zaman 9 dönüm üzerine kurulmuş bir tesisten bahsediyoruz. 3 bin metre kareye yakın kapalı alanı bulunmaktadır. Ve içerisinde sosyal alanları ile kadınlarımızın ve gençlerimizin istihdam edildiği, önceliklendiği, hem ilçe ekonomisi hem ilimizin ekonomisinde ve nihayetinde ülke ekonomisini önemli hizmetleri sağlayacağımızı düşündüğümüz, ülkemizin bilindik markalarının üretimini yapan bir tesis söz konusudur. Özellikle buraya geldiğimiz zaman bunun bir sosyal çıktısını görmek vatandaşımızın meslek edindiğini görmek bu anlamda biz de mutlu ediyor. Kamu kurum ve kuruluşlarının desteği ve ön açmasıyla beraber güzel bir hizmet sağladığımızı düşünüyoruz. Bu vesile de emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.
Uşak Uşak’ta öğrencilere kırmızı düdük dağıtıldı Uşak’ta “Karayolu Trafik Güvenliği ve Karayolu Trafik Haftası” kapsamında 15 Temmuz Şehitler Meydan’ında program düzenlendi. Uşak İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı Trafik birimlerince Haftası etkinlikleri kapsamında 15 Temmuz Şehitler Meydan’ında etkinlik düzenlendi. Etkinlikte Uşak Valisi Turan Ergün, trafik ekiplerinden, trafikte kullanılan ekipmanlar hakkında bilgiler alırken, protokol üyeleri ile birlikte öğrencilere kırmızı düdük ile bilgilendirici trafik dergileri dağıttı. Burada konuşma yapan Uşak Valisi Turan, emniyet kemerinin önemine vurgu yaparak “Bu etkinliklerde özellikle vatandaşımızın dikkatini çekmek ve bu konuda bir farkındalık oluşturma gayreti içinde oluyoruz. Kıymetli vatandaşlarımızdan biz şunları istiyoruz, emniyet kemeri takmış olmak araç içinde meydana gelen ölümleri yüzde 45 ağır yaralanmalarda ise yüzde 50 oranında azaltıyor” dedi. Vali Ergün, trafik kurallarına uymanın zor olmadığını ve Uşak’ta trafiğin halen istedikleri düzeyde olmadığını dile getirerek “Aslında trafik kuralları zor kurallar değildir. Bütün dünyada kabul edilmiş, denenmiş herkes tarafından bu kuralların kaza riskini azalttığı yaşama şartlarının arttırdığı değerlendirilmiş ve bütün dünyada trafik kuralların standart işaretlenip konulmuş. Uşak’ta halen trafik konusunda istediğimiz düzeyde değiliz. Bunu hep birlikte aşmamız lazım. Bu konuda sadece polis ve jandarma ekiplerin uygulaması yeterli değil. Bunun için bütün ve tek başına alacağımız tedbirleri de el birliği içinde konuya hassasiyet göstermesi ve bütün kurallara uyması önemlidir.” dedi. Vali Ergün sözlerine, “Kurallar çok basit ve bu kurallar trafik işaretlerine ve görevlilerin uyarılarına uymak, hız sınırlarına dikkat edeceğiz, kırmızı ışıkta geçmeyeceğiz, yaya ve bisiklete mutlaka dikkat ederek bunlara öncelik vermek zorundayız, araç kullanırken yorulmasak bile çok uzun süre araç kullanmayalım ve araç kullanırken yorgun olduğumuzu hissettiğimizde belli aralıklarla mola verelim ve araçta cep telefonu kullanmayalım çünkü cep telefonu bir şekilde dikkat dağıtarak kazalara sebep oluyor. Onun için bizde araçla trafiğe çıktığımızda hem kendimize hem karşıdakine hem de yayaya ne olur elimizden geldiği kadar son derece kibar ve nazik olarak acele etmeyelim. Çok acele etseniz de bir yere varacağınız zaman inanın yüzde 10 kazanç sağlıyorsunuz ama hayatınızı çok çok riske atmış oluyorsunuz. Ben vatandaşlarımıza şunu tavsiye ediyorum ki arkadaşlar lütfen kurallara uyalım çünkü ‘Hayatla Yarışılmaz’.” dedi. Düzenlenen etkinliği Uşak İl Emniyet Müdürü Mehmet Ali Kolcu, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Fahri Semiz, trafik ekipleri, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.
Isparta Başkan Başdeğirmen: "Yaşlı vatandaşlarımıza kucak açıyorsunuz" Huzurevi Derneği Başkanı Merdan Özkahraman, Huzurevi Vakfı Başkan Vekili Serap Özkahraman ve Huzurevi Müdürü Alperen Sözen ile yönetim kurulu üyeleri, Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’i ziyaret etti. Huzurevi Vakfı Başkan Vekili Serap Özkahraman, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’e bugüne kadar hem huzurevine hem de Isparta’ya yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür etti. Özkahraman, “İnşallah bu dönemde yine birlikte güzel şeyler yaparız” dedi. Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in geçen dönemde huzurevinin soğuk hava deposu ihtiyacını giderdiğini ve destek olduğunu belirten Huzurevi Derneği Başkanı Merdan Özkahraman, “Şükrü başkanımıza teşekkür ederiz. Yeni döneminde de kendisine hayırlı olsun diyoruz. Huzurevimizin peyzaj gibi birtakım ihtiyaçları var, bunları da yapacağından kuşkumuz yok” ifadelerine yer verdi. Heyete ziyaretleri için teşekkür eden Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen de Huzurevi yönetiminin yapmış olduğu hizmetlerin çok kutsal olduğunu söyledi. Başkan Başdeğirmen, “Yaşlı ve engelli vatandaşlarımıza kucak açıyorsunuz, fedakârca yanlarında olduğunuzu hissettirerek onların güzel, sağlıklı, kaliteli yaşayabilmeleri için çok gayret gösteriyorsunuz. Hiçbir maddiyat beklemeden manevi güçle, sevginizden kaynaklanan güzelliklerle bu insanlarımıza güzel işler yapıyorsunuz. Böyle bir hizmetin yanında, yanınızda olmak sizlere destek vermek bizim için büyük bir onur oluyor. Yapmış olduğunuz güzel çalışmalardan dolayı sizlere çok teşekkür ediyorum. İhtiyacı olan bir insanın yanında olmak güzel bir şey. Sizler yıllarca fahri olarak buraya emek veriyorsunuz. Bunlar örnek alınacak çalışmalar. Bizler de bundan sonra da elimizden geldiğinden daha fazlasını yaparak dezavantajlı vatandaşlarımıza, yaşlılarımıza ihtiyaç sahibi olan herkesin yanında olmak için sizlerin yanında olacağız. Bizlere vermiş olduğunuz desteklerden dolayı da sizlere çok teşekkür ediyorum" görüşlerinde bulundu.