GENEL - 07 Mart 2012 Çarşamba 19:21

GÜLDAL MUMCU, BARTINLI KADINLARLA BİR ARAYA GELDİ

A
A
A
GÜLDAL MUMCU, BARTINLI KADINLARLA BİR ARAYA GELDİ

TBMM Başkan Vekili Güldal Mumcu, Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla Bartın’da kadınlarla bir araya geldi.
TBMM Başkanvekili Güldal Mumcu, Bartınlı kadınlara konferans verdi. Milli Eğitim Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezi’ndeki konferansa CHP Bartın Milletvekili Rıza Yalçınkaya, CHP Bartın İl Başkanı Selim Karakaş, partililer ve çok sayıda davetli katıldı. "Kadın ve Siyaset" adlı söyleşisinde Mumcu, Bartınlıların çok güzel bir yerde yaşadığını ve Bartınlıların çevre bilincine ve doğal zenginliklere sahip çıktığını belirtti. Mumcu, "Dünya Emekçi Kadınlar Günü dolayısıyla bir aradayız. Kadınların sorunların ülke
sorunlarına bir ufuk turu yapalım. 1910 tarihinde Kopenhag’daki 2. enternasyonal kadınlar toplantısında, Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin’in bir Dünya Kadınlar Günü benimsenmesi yönündeki önerisi oy birliği ile kabul edilmiştir. Dünya Emekçi Kadınlar Günü ülkemizde ilk kez 1921 yılında kutlandı. 1980 darbesi dönemindeki 3 yıllık ara hariç, kutlanmaya devam etmektedir. Görüldüğü üzere Birleşmiş Milletlerin ’Kadınlar Günü’ şeklindeki kararı ’Emekçi’ kavramının zamanla ihmal
edilmesine yol açmıştır. Kadınlar hem emekleri hem de cinsiyetleri ile iki kez sömürüldükleri için ’Kadın’ kavramı ortaya çıkıyor. Ama bu gerçek, emek kavramının ihmalini açıklamaz. Ben ’emekçi kadınlar’ demeyi tercih ediyorum. Eğitimi lisenin altında olan kadınlarda işgücüne katılım oranı yaklaşık yüzde 24 lise ve üstünde ise yaklaşık yüzde 34, işgücüne katılan kadınların yüzde 70’i yüksek öğrenimlidir. Yoksulluk çok çocuk, ev, okul mesafesinin fazla olması, okul, derslik öğretmen yetersizliği, çocuğa
işgücü olarak duyulan ihtiyaç, yoksul ailelerde zaten yetersiz olan gelirden eğitim için pay ayrılacaksa erkek çocuğun önemsenmesi, kız çocuklarının okutulmamasında ilk akla gelen nedenlerdir" dedi.
Zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 sistemiyle ilgili olarak da Mumcu, "Eğitimcilere göre bu teklif yasalaşırsa ilk 4 yılda okula gitmek zorunlu olacak. İkinci 4 yıldan itibaren ise bu zorunluluk kalkacak. Çocuklar ister eve gelecek öğretmenlerle, ister Kur’an kursuna giderek, eğitimlerini sürdürecektir. Öte yandan AK Parti bu teklifi zorunlu eğitimin 8 yıla çıkarılmasını öngören 28 Şubat kararlarına bir tepki olarak getirdiği söyleniyor. AK Parti ve onu destekleyenler 28 Şubat’ı ’post modern darbe’
olarak nitelemiş, tepeden inme kararların tartışılmadan topluma dayatılması olarak eleştirmişlerdi. Oysa 4+4+4 teklifi de kamuoyunun hiç haber, bilgisi yokken birden bire Meclis gündemine getirildi. Yani tepeden inmelik tartışılmadan topluma dayatma açısından da AK Parti’nin 4+4+4 tasarısı ile 28 Şubat kararları arasında fark yoktur. Kinle gelecek inşa edilemez. Hele o geleceğin kendisi demek olan gençliğin ruhuna kin tohumu ekilemez. Ayrımcılığın, ırkçılığın nefret suçu sayıldığı 21. yüzyıldayız.
Gençlerimizin eğitimi nefrete, kine yer verecek unsurlarla dolu olamaz. Geleceği emanet edeceğimiz gençleri nefret suçlarından uzak tutacak şekilde yetiştirmemiz gerekirken kin tohumları ekmek, bunu Başbakan ağzından tekrarlamak, son derece sakıncalı ve rahatsız edicidir. İnsanın insanı, doğayı, erkeğin kadını, büyüğün küçüğü sömürmesinin de bir gün sonu gelecektir. Kendimize inanmamız gerek, yılmamak, cesur olmak, hayattan korkmamak, ekmeğimizi emeğimizle kazanmaktan, ülke ve dünya sorunlarına kafa
yormaktan çözüm için kadın ve erkek birlikte, arkadaşça yürümekten çekinmemek gerekir" dedi.
CHP Bartın Milletvekili Muhammet Rıza Yalçınkaya ise, Güldal Mumcu’ya teşekkür ederek, kadınların ’Dünya Kadınlar Günü’nü kutladı.
Konuşmaların ardından İzmir Milletvekili Güldal Mumcu’ya Bartın yöresel aletlerinden olan tel kırma başörtüsü, eşi Uğur Mumcu’nun ağaç üzerine çizilmiş fotoğrafı hediye edildi. Eşinin resmini gören ve eşinin fotoğrafının yer aldığı ağaca sarılan Mumcu’ya, tepsi içine çizimi yapılan Bartın tarihi mekanlarından olan Şadırvan’ın fotoğrafı olan hediye armağan edildi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Bursa’daki okullarda ’Spor Günü’ coşkusu hız kesmeden devam ediyor Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen hareketli yaşam, oyun ve beceri aktiviteleri projesi kapsamında her ayın 16’ncı günü düzenlenen ’Spor Günü’ etkinlikleri, Aralık ayında da il genelindeki okulların yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinesinde yürütülen ve öğrencilerin fiziksel gelişimlerine katkı sunmayı hedefleyen Hareketli Yaşam, Oyun ve Beceri Aktiviteleri (HOBA) projesi, okullarda renkli görüntülere sahne olmaya devam ediyor. Spor kültürünün geliştirilmesi, özendirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında, Aralık ayının 16’sında il genelindeki tüm okullarda eş zamanlı olarak spor günü etkinlikleri düzenlendi. Bursa’da, Spor Günü uygulaması kapsamında öğrenciler, okul idarelerinin inisiyatifiyle okullarına spor kıyafetleri ile gelerek ders başı yaptı. Teneffüslerde ve öğle aralarında kendileri için özel olarak hazırlanan alanlarda vakit geçiren öğrenciler, gerçekleştirilen fiziksel aktiviteler ve geleneksel çocuk oyunlarıyla hem doyasıya eğlendi hem de sporun birleştirici gücünü hep birlikte yaşadı. HOBA Projesi ile sporun okul kültürünün önemli ve sürdürülebilir bir parçası hâline getirilmesi hedefleniyor. Proje; okul paydaşlarına düzenli fiziksel aktivite alışkanlığının kazandırılmasını, geleneksel çocuk oyunlarının yaşatılarak yaygınlaştırılmasını ve öğrencilerin okullarına ile şehirlerine olan aidiyet duygularının pekiştirilmesini amaçlıyor. Etkinliklerde ayrıca "adil oyna-temiz kazan" anlayışıyla sportif faaliyetlere katılım teşvik edilirken, öğrenci-veli-okul iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik zemin hazırlanıyor. Proje kapsamında Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Bursa İl Sağlık Müdürlüğü, üniversiteler, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları ile koordinasyon sağlanarak; sağlık ve spor konularında bütüncül plan ve programlar uygulanmaya devam ediyor.
Ankara Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı: (Huzurevinde şiddet) "Özel yaşlı bakım merkezine ivedilikle intikal edilerek gerekli inceleme başlatılmıştır" Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ‘Büyükçekmece’de özel huzurevinde şiddet’ başlığıyla yer alan paylaşımlara ilişkin gerekli incelemenin başlatıldığını ve sorumlu müdürün, müdürlük ile çalışma onayının iptal edildiğini duyurdu. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya platformlarında ‘Büyükçekmece’de özel huzurevinde şiddet’ başlığıyla yer alan haber ve paylaşımlara ilişkin yazılı açıklama yayımladı. Bakanlık, il müdürlüğü ekiplerinin söz konusu olayla ilgili inceleme başlattığını duyurdu. Aynı zamanda açıklamada, Sorumlu Müdür Y.K.’nın, sorumlu müdürlük ve çalışma onayının iptal edildiğini bildirdi. "Özel yaşlı bakım merkezine ivedilikle intikal edilerek gerekli inceleme başlatılmıştır" Bakanlık tarafından yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı: "Söz konusu görüntülerin tespit edilmesinin hemen ardından İl Müdürlüğümüz ekiplerince ilgili özel yaşlı bakım merkezine ivedilikle intikal edilerek gerekli inceleme başlatılmıştır. Ayrıca Bakanlığımız tarafından muhakkik görevlendirilmiş olup, eş zamanlı olarak Büyükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur. İdari tedbir kapsamında, Sorumlu Müdür Y.K.’nın sorumlu müdürlük ve çalışma onayı iptal edilmiştir. Yapılan muhakkik incelemesi sonucunda, özel yaşlı bakım merkezine idari para cezası uygulanmış olup; adli yargılama sürecinin sonucuna göre ilgili kuruluş hakkında kapatma işlemi dahil olmak üzere gerekli tüm yaptırımlar tereddütsüz şekilde uygulanacaktır."
Düzce Hayalini işine kat: hobini işine dönüştür DÜZCE(İHA) – İş ve Meslek Danışmanı Hayrullah Uzun, hobi sahibi olmayan bireylerin yaklaşık yüzde 40’ının yaşamlarını mutsuz geçirdiğine dikkat çekti. Düzce Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi ile Düzce İŞKUR iş birliğinde düzenlenen Kariyer ve Kişisel Gelişim Eğitim Serisi’nin son etkinliği olan "Hayalini İşine Kat, Hobini İşine Dönüştür" başlıklı eğitimde İş ve Meslek Danışmanı Hayrullah Uzun öğrencilerle bir araya geldi. Eğitim kapsamında, hobinin tanımı ve bireysel gelişim üzerindeki etkileri ele alındı. Hobi; "insanların günlük yaşamlarında zevk almak amacıyla, yapmak zorunda oldukları işlerin dışında kalan, eğlenceli ve mutluluk verici uğraşlar" olarak tanımlanırken, bilimsel araştırmalara göre hobi sahibi olmayan bireylerin yaklaşık yüzde 40’ının yaşamlarını mutsuz geçirdiğine dikkat çekildi. Programda ayrıca, hobiler ile mülakat süreçleri arasındaki ilişki örneklerle açıklandı. Satranç oynayan bireylerin strateji belirleme becerilerinin güçlü olabildiği, balık tutmayı sevenlerin sabır ve odaklanma konusunda öne çıktığı, bulmaca çözmekten hoşlananların kelime dağarcığı ve yazma becerilerinin gelişmiş olabileceği vurgulandı. Atletik faaliyetlerle ilgilenenlerin rekabetçi yönleriyle satış hedeflerine ulaşmada avantaj sağlayabileceği; bilgisayarlarla ilgilenenlerin bilişim alanında, karate gibi dövüş sporlarıyla uğraşanların ise güvenlik odaklı mesleklerde uygun profiller sunabileceği ifade edildi. Özgeçmiş hazırlama ve mülakat süreçlerine ilişkin önemli ipuçlarının da paylaşıldığı eğitimde, adayların özgeçmişlerinde en az 2–3, en fazla 5 hobiye yer vermeleri; belirtilen hobilerin gerçek ve somut örneklerle desteklenmesi gerektiği vurgulandı. Müzik dinleme gibi genel ifadelerin detaylandırılması, yapılmayan hobilerin etkili görünmesi amacıyla kesinlikle belirtilmemesi gerektiği özellikle hatırlatıldı. 2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde yürütülen Kariyer ve Kişisel Gelişim Serisi’nin dördüncüsü olan etkinlik, soru-cevap bölümüyle interaktif bir şekilde devam etti. Program, günün anısına çekilen toplu fotoğrafla sona erdi.