EĞİTİM - 20 Haziran 2020 Cumartesi 12:19

BEÜ 2020-2021 eğitim öğretim yılına yeni bölüm ve programlarla giriyor

A
A
A
BEÜ 2020-2021 eğitim öğretim yılına yeni bölüm ve programlarla giriyor

Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) 2020-2021 eğitim öğretim yılına yeni bölüm ve programlarla girmeye hazırlanıyor.

Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) 2020-2021 eğitim öğretim yılına yeni bölüm ve programlarla girmeye hazırlanıyor.


BEÜ Rektörü Prof. Dr. Erdal Necip Yardım, üniversitenin eğitim kalitesini yükseltmeye dönük çalışmalarına aralıksız devam ettiklerini belirtti. Yapılan çalışmalar neticesinde BEÜ’de bu yıl, ilk kez Bağımsız Tarih Doktora Programı ile birçok yeni lisansüstü program açılacağını ifade eden Rektör Yardım, “Ayrıca 2020-2021 eğitim-öğretim yılı itibariyle Fakülte ve Meslek Yüksekokullarımızda (MYO) yeni açılan birçok bölüm ve programa öğrenci alınacak” dedi.



“Belli başlı üniversitelerde bulanan Bağımsız Tarih Doktora Programı dâhil birçok lisansüstü program açılacak”


Rektör Yardım, BEÜ’de yeni bölüm ve programların açılması teklifinin Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) tarafından kabul edilmesi ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde bu yıl ilk kez Bağımsız Tarih Doktora Programı açılacağını belirterek, “Lisansüstü programlar dâhilinde yine bu yıl içerisinde ilk kez Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı, Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı, İşletme Tezli ve İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Kamu Yönetimi Tezli ve Kamu Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programları açılıyor” dedi.



“Güzel Sanatlar Fakültesi hızla büyüyor”


Rektör Yardım, üniversitenin Güzel Sanatlar Fakültesinin hızla büyümeye devam ettiğini de vurgulayarak “Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesindeki Resim Bölümü’ne ilk kez Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alınacak. Geçen yıl Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesindeki Geleneksel Türk Sanatları Bölümü ile Sinema -Televizyon Bölümü’ne öğrenci alımı gerçekleşmişti. Yapılan çalışmalar neticesinde birçok yeni açılan programa ilk kez öğrenci alımı gerçekleştirileceği belirtildi. Yeni açılan programlar, doluluk oranları oldukça yüksek programlar olması yönüyle dikkat çekiyor” diye konuştu.



"Tatvan Meslek Yüksekokulu birçok programa kavuştu”


Üniversitenin Tatvan MYO bünyesinde gelecek vadeden birçok programa kavuştuğunu ifade eden Rektör Yandım, bu yıl itibariyle Tatvan MYO bünyesinde Deniz ve Liman İşletmeciliği Programı açılarak bu programa ilk kez öğrenci alınacağını söyledi. Rektöre Yandım, ayrıca yine bu yıl itibariyle Tatvan MYO bünyesinde Elektronik Teknolojisi, Gıda Teknolojisi ve Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği Programlarına öğrenci alımının da gerçekleştirileceğini kaydetti.



2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenci alacak olan Deniz ve Liman İşletmeciliği Programı Türkiye’de sayılı üniversitelerde bulunduğunu ifade eden Rektör Yardım, “Bunun yanı sıra açılan programlar, doluluk oranları oldukça yüksek programlar olması yönüyle de öne çıkıyor. Üniversitemiz Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde Makine Programı ve Mimari Restorasyon Programına öğrenci alınacak. Üniversitemiz Ahlat Meslek Yüksekokulu bünyesinde kısa zaman önce Seramik ve Cam Tasarımı Programı açıldı. Bu programa bu yıl itibariyle ilk kez öğrenci alımı gerçekleştirilecek. Öte yandan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesindeki Çevre Sağlığı Programı’na ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesindeki Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına da öğrenci alınacak. Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programına ilave olarak birçok bölüme öğrenci alınmasının kabul edildiğini ve yeni bölüm ve programların açılması konusunda çalışmalara devam ediliyor" dedi.


Yapılan çalışmaların BEÜ’ye ve Bitlis’e hayırlı olmasını dileyen Rektör Prof. Dr. Yardım, yeni bölüm ve programlar açarken Türkiye’nin, bölgenin ve Bitlis’in ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte ve öğrencilerin ilgi gösterdiği meslek dalları olmasını dikkate aldıklarını ifade etti.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Zonguldak Torpille bomba düzeneği kuran genç adliyeye sevk edildi Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde, eski kız arkadaşının sevgilisinin aracına torpil ile bomba düzeneği kurduğu iddiasıyla gözaltına alınan Serdar E., emniyetteki işlemlerinin ardından Karadeniz Ereğli Adliyesi’ne sevk edildi. İlçede yaşayan Batuhan Y.’nin babası, oğluna ait park halindeki aracı yağ kaçırdığı için Kışla Sanayi Sitesi’ne götürmüş, burada yapılan incelemede aracın altına torpil ile bomba düzeneği kurulduğu tespit edilmişti. Düzeneği kurduğu gerekçesiyle gözaltına alınan Serdar E.’nin emniyetteki işlemleri tamamlandı. Eski kız arkadaşının sevgilisinin aracına bomba düzeneği kuran ve mühendislik mezunu olduğu öğrenilen Serdar E., ifadesinin alınmasının ardından Karadeniz Ereğli Adliyesi’ne sevk edildi. “Patlasaydı dükkan bile havaya uçabilirdi” Sahibinin yağ kaçağı şikayetiyle getirdiği aracın altına baktığında bomba düzeneğini fark ettiğini anlatan usta Ercan Yılmaz, düzeneğe yağ döküldüğünü söyleyerek şöyle dedi: “Aracı bana müşterim getirdi. Yağ kaçırıyor şikayetiyle geldi. Aracı kaldırdım, yağ damlaması vardı. O anda üstten bir parça olduğunu tespit ettik. Far beyni zannettik. Tekrar baktığımızda iki torpil şeklinde fünyesi olduğunu, uzaktan kumandalı bomba şeklinde gördük. Parçayı alıp dışarı bıraktık. Arabanın sahibi polis ekiplerine haber verdi. Araç sahibi de şok tepki verdi. Gerekli yerlere bildirdiler. Yanık yağ da dökmüş muhafazanın üzerine. Yağ kaçağı falan yok. Isınmadan dolayı ateşleyeceğini düşünüyoruz. Patlasaydı sonuçta burada benzin boruları geçiyor. Büyük bir sıkıntıdan kurtulduk. Dükkan bile havaya uçabilirdi.”
Bursa Tarladan su motoru çalan hırsızlar yakalandı Bursa’nın Karacabey ilçesi Ova Esemen Mahallesi’nde bir çiftçiye ait çalınan su motoru Jandarma Suç Araştırma Timi (JASAT) ve İlçe Jandarma Komutanlığı’na bağlı ekipler tarafından bulunarak sahibine teslim edildi. Olaya karışan 4 şüpheli JASAT ekipleri tarafından yakalanarak gözaltına alındı. Edinilen bilgilere göre, Ova Esemen Mahallesi’nde oturan Fethi Atay (68) isimli çiftçiye ait su motoru, kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce tarladan çalındı. Bunun üzerine JASAT ekipleri yaptıkları araştırmalarda bahse konu su motorunun 16 HDT 69 plakalı kasalı bir araca konularak çalındığını tespit etti. Jandarma ekiplerinin soruşturması kapsamında hırsızlık olayını gerçekleştirdiği belirlenen 4 şüpheli, önceki gün yakalanarak gözaltına alındı. Şüphelilerin emanet aldıkları araçla hırsızlığı gerçekleştirdikleri öğrenildi. Gözaltına alınan şüphelilerden A.A. (22) ve Ş.A. (18) isimli şahıslar adli kontrol şartıyla serbest bırakılırken, S.A. (18) ve E. Ç. (17) hakkında ise ev hapsi kararı verildi. Çiftçi Fethi Atay, çalınan su motorunu bularak kendisine teslim eden JASAT ekiplerine ve İlçe Jandarma Komutanlığı’na teşekkür etti. Öte yandan JASAT ve İlçe Jandarma Komutanlığı ekipleri, ekim sezonunun başlamasıyla birlikte tarlalarda yaşanabilecek hırsızlık olaylarına karşı devriyelerini sıklaştırdıklarını belirterek, çiftçilerin de bu konuda dikkatli olmasını istedi.
Bolu Bolu Dağı Tüneli 300 ton çelik kullanılarak 67 metre uzatılacak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli’nin heyelanlara karşı güçlendirilmesine yönelik 2. etap çalışmalarının temmuz ayında başlayacağını açıkladı. Bakan Uraloğlu, tünel portalının İstanbul yönü tünel çıkışının çelik konstrüksiyon her biri 7 milimetre kalınlığında olan çift plakalı körüğe çelik yapı olarak ve 300 ton çelik kullanılarak 67 metre uzatılacağını aktardı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul-Ankara istikametinde 2 Nisan 2022 tarihinde meydana gelen heyelanın ardından yaşanabilecek benzer durumların önlenmesi amacıyla tünel giriş yapısının betonarme temel üzerine çelik konstrüksiyon imalatı ile uzatılmasının projelendirildiğini belirtti. Uraloğlu, "Bu doğrultuda yapılan çalışma kapsamında Bolu Dağı Tüneli’nin her iki tüpünde portal uzatma çalışması yapılması planlandı. Projede bir tüpün 90 metre, diğer tüpün ise 67 metre uzatılması ile viyadüklerde 9 adet çelik genleşme derzi değişimi yer almaktadır" dedi. "Tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık" Çalışmaların 1. etabı kapsamında tünel portalının Ankara yönünün tünel girişinin çelik konstrüksiyon, her biri 7 mm kalınlığında olan çift plakalı körüğe çelik yapı olarak ve 370 ton çelik kullanılarak 90 metre uzatıldığını hatırlatan Bakan Uraloğlu, "Böylelikle tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 25 metreden 3 bin 115 metreye çıkardık. Yapılan bu çalışmayla söz konusu kesimde meydana gelebilecek bir heyelanın trafik güvenliği açısından tehlike oluşturmamasını hedefledik" diye konuştu. "5 çelik genleşme derzi değişimi yapıldı" 3 viyadükte depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 5 çelik genleşme derzi değişimi yapıldığını da söyleyen Uraloğlu, trafiğe kapatılan kesimde ağır yük şeridindeki tekerlek izi oturmalarının giderilmesi amacıyla 3.2 kilometre üstyapı onarım çalışması, 3 kilometrelik kesimde de refüjdeki beton bariyerlerin yenilenerek 7 Kasım 2023 tarihinde otoyolun trafiğe açıldığını ifade etti. "2. etap çalışmaları temmuzda başlıyor" Bakan Uraloğlu, çalışmaların 2. etabı kapsamında Bolu Dağı geçişinin Kaynaşlı-Abant kavşakları arasında kalan ve Bolu Dağı Tüneli’ni de kapsayan 23 kilometrelik kesiminin İstanbul istikametinin temmuz ayında trafiğe kapatılarak çalışmalara başlanacağını söyledi. D-100 üzerindeki heyelan çalışmalarına bağlı olarak tarihin değişkenlik gösterebileceğini belirten Uraloğlu, söz konusu istikamette trafiğin Abant Kavşağı’ndan D-100 Devlet Yolu’na aktarılacağını ifade etti. Uraloğlu, sürücülerin otoyola Kaynaşlı Kavşağı’ndan tekrar katılabileceklerini bildirdi. 300 ton çelik kullanılacak Tünel portalının İstanbul yönü tünel çıkışının çelik konstrüksiyon her biri 7 milimetre kalınlığında olan çift plakalı körüğe çelik yapı olarak ve 300 ton çelik kullanılarak 67 metre uzatılacağını da aktaran Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Her iki tüp üzerine mühendislik dolgusu yapılarak çalışmalar tamamlanacaktır. Yapılacak bu çalışmayla söz konusu kesimde meydana gelebilecek bir heyelanın trafik güvenliği açısından tehlike oluşturmamasını hedefledik. Viyadük-1 ve Viyadük-4’de depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 4 adet çelik genleşme derzi değişimi yapacağız. Ayrıca, trafiğe kapatılan kesimde orta refüjdeki beton bariyerler yenilenecek. Ankara ve İstanbul arasında ulaşımı sağlayan bu önemli güzergahı bakanlık olarak ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda güçlendiriyor ve yeniliyoruz. Söz konusu çalışmaların yaklaşık 50 gün sürmesi planlanmakta olup otoyol trafiğe açıldıktan sonra mühendislik dolgusu ve gabion yapısının tamamlanması için şerit daraltmaları olabilecektir."